Löytyykö netistä laskuria jolla voi arvioida penkkimaksimin sen perusteella paljon saa penkistä käsipainoilla? Esim. saan tehtyä 8 puhdasta toistoa 32kg käsipainoilla, paljon mahtaa olla arviolta maksimi tangolla?
Penkkipunnerrus käsipainoilla -> maksimi tangolla
8
6695
Vastaukset
- tosikarhu
noin 100 kiloa nousee tangolla.
- Putkonen
Penkkaaminen on kuitenkin aika tekninen suoristus joten eihän sitä koskaan tiedä vaikka putoaisi 100 kiloa kurkulle!! Eli en menisi sokeasti luottamaan arvauksiin!
- Mikkonenänenä
Ite saan 35kg kympin jos treenaan kolmisen viikkoa kyseistä liikettä ensimmäisenä liikkeenä, ja jos sitten heti koitan ykköstä niin tulos noin 97,5.
Sitten 4 viikon max nostoon tähtäävän penkkitreenin jälkeen saan yli 100.
Veikkaan että saat max 95.
KP penkillähän ei saa maksimi voimaa.- eikö muka
vai ei käsipainoilla saa maksimivoimaa? eiköhän sitä jokaisella perusliikkeellä saa kun pitää toistot matalana ja tähtää järjestelmällisesti painojen lisäämiseen. mutta se on totta ettei käsipainopenkkitulosta voi verrata suoraan tangolliseen tekniikkaeron vuoksi.
- ammattilainen
Niin ihmettelempä vaan miksi et kokeile normaalia penkkipunnerrusta? Itse olen huomannut että käsipainopunnerrukset ovat fyysisesti raskaampia kuin tankopunnerrukset, johtuen erilaisesta hermotukseen kohdistuvasta rasituksesta. Itse murjon
penkkiä käsipainoilla (60kg)/käsi n. 10 sarjoja, mutta kun on niin vittumainen liike niin olen jättänyt pois kokonaan.
Levytangolla ykkönen about 180kg.- Uteleva eetu
Syy miksi en tee tankopenkkiä on se etten omista penkkipunnerruspenkkiä. Treenaan siis kotona, varusteena säädettävät käsipainot, tanko ja tasapenkki.
Toki ajattelin tässä joku päivä käydä salilla kokeilemassa maksimia kun kiireiltäni ehdin. Utelutti vain, kun kaikki kuitenkin puhuvat penkkimaksimista, missä luokassa se mahtaa pyöriä jos käytössä on tietynlaiset käsipainot. - tosikarhu
Uteleva eetu kirjoitti:
Syy miksi en tee tankopenkkiä on se etten omista penkkipunnerruspenkkiä. Treenaan siis kotona, varusteena säädettävät käsipainot, tanko ja tasapenkki.
Toki ajattelin tässä joku päivä käydä salilla kokeilemassa maksimia kun kiireiltäni ehdin. Utelutti vain, kun kaikki kuitenkin puhuvat penkkimaksimista, missä luokassa se mahtaa pyöriä jos käytössä on tietynlaiset käsipainot.Satanen nousee. kerro sitten meille kun olet kokeillut mutta uskon vakaasti että maksimi uppoo kilojen 95-110 väliin.
- teukka
Uteleva eetu kirjoitti:
Toki ajattelin tässä joku päivä käydä salilla kokeilemassa maksimia kun kiireiltäni ehdin. Utelutti vain, kun kaikki kuitenkin puhuvat penkkimaksimista, missä luokassa se mahtaa pyöriä jos käytössä on tietynlaiset käsipainot.itse teen 32kg painoilla 8-9 maksimipenkki n120kg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181