Penkkipunnerrus käsipainoilla -> maksimi tangolla

Uteleva Eetu

Löytyykö netistä laskuria jolla voi arvioida penkkimaksimin sen perusteella paljon saa penkistä käsipainoilla? Esim. saan tehtyä 8 puhdasta toistoa 32kg käsipainoilla, paljon mahtaa olla arviolta maksimi tangolla?

8

6885

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosikarhu

noin 100 kiloa nousee tangolla.

• Putkonen

Penkkaaminen on kuitenkin aika tekninen suoristus joten eihän sitä koskaan tiedä vaikka putoaisi 100 kiloa kurkulle!! Eli en menisi sokeasti luottamaan arvauksiin!

• Mikkonenänenä

Ite saan 35kg kympin jos treenaan kolmisen viikkoa kyseistä liikettä ensimmäisenä liikkeenä, ja jos sitten heti koitan ykköstä niin tulos noin 97,5.
      Sitten 4 viikon max nostoon tähtäävän penkkitreenin jälkeen saan yli 100.
      Veikkaan että saat max 95.
      KP penkillähän ei saa maksimi voimaa.

• eikö muka

vai ei käsipainoilla saa maksimivoimaa? eiköhän sitä jokaisella perusliikkeellä saa kun pitää toistot matalana ja tähtää järjestelmällisesti painojen lisäämiseen. mutta se on totta ettei käsipainopenkkitulosta voi verrata suoraan tangolliseen tekniikkaeron vuoksi.

• ammattilainen

Niin ihmettelempä vaan miksi et kokeile normaalia penkkipunnerrusta? Itse olen huomannut että käsipainopunnerrukset ovat fyysisesti raskaampia kuin tankopunnerrukset, johtuen erilaisesta hermotukseen kohdistuvasta rasituksesta. Itse murjon
      penkkiä käsipainoilla (60kg)/käsi n. 10 sarjoja, mutta kun on niin vittumainen liike niin olen jättänyt pois kokonaan.
      Levytangolla ykkönen about 180kg.

• Uteleva eetu

Syy miksi en tee tankopenkkiä on se etten omista penkkipunnerruspenkkiä. Treenaan siis kotona, varusteena säädettävät käsipainot, tanko ja tasapenkki.

Toki ajattelin tässä joku päivä käydä salilla kokeilemassa maksimia kun kiireiltäni ehdin. Utelutti vain, kun kaikki kuitenkin puhuvat penkkimaksimista, missä luokassa se mahtaa pyöriä jos käytössä on tietynlaiset käsipainot.

• tosikarhu
        Uteleva eetu kirjoitti:

Syy miksi en tee tankopenkkiä on se etten omista penkkipunnerruspenkkiä. Treenaan siis kotona, varusteena säädettävät käsipainot, tanko ja tasapenkki.

Toki ajattelin tässä joku päivä käydä salilla kokeilemassa maksimia kun kiireiltäni ehdin. Utelutti vain, kun kaikki kuitenkin puhuvat penkkimaksimista, missä luokassa se mahtaa pyöriä jos käytössä on tietynlaiset käsipainot.

Satanen nousee. kerro sitten meille kun olet kokeillut mutta uskon vakaasti että maksimi uppoo kilojen 95-110 väliin.

• teukka
        Uteleva eetu kirjoitti:

itse teen 32kg painoilla 8-9 maksimipenkki n120kg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe