VOIKO VUOROTTELUVAPAAN AIKANA OLLA MUUSSA TYÖSSÄ?

DSAEWQ

JOS JÄÄN VUOROTTELUVAPAALLE, SAANKO TEHDÄ TYÖTÄ TOISELLE TYÖNANTAJALLE?

5

8220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin ollut

      Juuri sen takia moni vuorotteluvapaan ottaakin, että tekee pätkän jotain muuta esim. parempipalkkaista hommaa. Itsekin olen näin tehnyt, eikä siinä kuulemma mitään ongelmaa ole. Samat asiat koskevat kuin muitakin tällaisia pidempiä vapaita, eli a) et saa ottaa tietenkään mitään tukia mistään, joiden saamiseksi ET saa olla töissä. b) riippuen työpaikasta voi olla tietenkin, että tarvitsee selvittää ettei vuorotteluvapaan aikana tehty työ ole ristiriidassa tai jopa kiellettyä sen homman kanssa, miltä jäät vapaalle.

      • kokenut

        kun jää vuorotteluvapaalle, luovuttaa työpaikkansa määräajaksi työttömälle ja itse saa vuorotteluvapaakorvausta, joka on noin 70-80 % työttömyyskorvauksen määrästä, riippuen työvuosista. Jos teet töitä muualla, et ole työtön eilä vuorottelukorvausta makseta.


      • Mutta mitä järkeä!!!!!!

        Työn tekeminen ja muut tulot vuorotteluvapaan aikana
        Vuorotteluvapaan tarkoituksena on tukea työssä jaksamista ja tarjota määräajaksi vapau-tuva työpaikka työttömälle ja näin vähentää työttömyyttä. Muun työn tekeminen vuorotteluvapaan
        aikana on siten ristiriidassa järjestelmän tarkoituksen kanssa. Työn tekemistä vapaan aikana ei ole kuitenkaan kielletty.
        Vuorottelukorvausta vähentävät vapaan aikana saadut palkka- ja muut työtulot siten, että korvauksen perusteeksi tulee ns. soviteltu päiväraha. Yli kahden viikon kokoaikatyön ajalta ei ole oikeutta korvaukseen.
        Vuorottelukorvauksen suuruuteen eivät kuitenkaan vaikuta ennen vuorotteluvapaata ansaitut ja vapaan aikana maksettavat korvaukset, joita vastaan vuorottelija ei saa vapaata. Tällä perusteella esim. vuorotteluvapaan aikana maksettu lomaraha ja erilaiset voitto- ja tulospalkkiot eivät vaikuta vuorottelukorvauksen suuruuteen.
        Työttömyysturvaa vähentävät lakisääteiset etuudet (esim. lasten kotihoidontuki)
        vähentävät myös vuorottelukorvausta, koska vuorottelukorvaus määrätään työttömyyspäivärahan
        perusteella. Vuorottelukorvaukseen eivät sen sijaan vaikuta mm. perhe-
        eläkkeet, asumistuki, lapsilisä tai toimeentulotuki taikka omaishoidon tuki.


    • Ennakkoluuloinen

      Olen vuorotteluvapaalla ja työnantaja järjestää "virkistäytymistapahtuman".
      Voinko osallistua tapahtumaan työantajan suostumuksella?
      Entä, jos jalka murtuu virkistäytymisen tiimellyksessä?
      Vaikuttaako vuorotteluvapaan sijaisen palkkaan tai omaan korvaukseeni jollain tavalla?

      • mutumutu

        Jos kerran työnantajalla ei ole mitään sitä vastaan, voit osallistua. Selvitä vakuutusasiat työnantajan kanssa ennen tapahtumaa. Riippuu paljolti siitä, keskeytyykö vuorotteluvapaasi päiväksi vai oletko vain ikään kuin ulkopuolisena paikalla.

        Sijaista ei voi erottaa päiväksi tai panna palkattomalle vapaalle sinä päivänä sen takia, että sinä haluat virkistymään. Sijaisen määräaikainen työsuhde jatkuu ennallaan.

        Ei kai työnantajasi ole edes aikonut maksaa sinulle palkkaa ko. päivältä? Jos saisit palkkaa ko. päivältä, niin se vähentäisi vuorottelukorvaustasi.

        Jos olisin sinä, en osallistuisi. Tuskin siellä on niin hauskaa. Eikö vuorotteluvapaan yksi tarkoitus ole, että pääset hetkeksi eroon kaikesta työhön liittyvästä ja virkistyt sitä kautta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe