Ihan makuasiakysymys.
Maksalaatikko rusinoilla vai ilman ?
Henkilökohtaisesti ilman, sillä mielestäni rusinat kuuluvat lapsille ja aikuiset nauttivat rypäleet viininä.
Sitäpaitsi rusinan maku on jotakuinkin öklöimelä.
Maksalaatikko rusinoilla vai ilman ?
23
2200
Vastaukset
- Kiril
Ei niitä piilosokereita kannata syödä rusinoiden muodossa. Näin muuten maksalaatikon valmistusohjeessa, että sinne joku laittaa myös siirappia 4 rkl ja annokset tarjoillaan puolukkasurvoksen kanssa, jossa myös sokeria. Sitten kun riisissä on myös paljon hiilihydraatteja niin aikamoinen sokeripommi siitä maksalaatikosta tulee.
- asdkasd
Kiril vainoaa sen terveys jutuilla! mee jonnekki lahkoos huutelee!
- jeppe
koirakaan ei syö rusinoita
- kotikokki
syön rusinat ilman maksalaatikkoa.. ei ole minun ruoka se.
- onn
Jauhelihakastike pippurilla vai ilman :P
- Jim
Maksalaatikko pitää olla rusinoilla. Rusinoiden makeus tasaantuu kun syö maksalaatikon kanssa sinihomejuustoa. Kun ripottelee maksiksen päälle sinihomejuustoa puhutaankin jo makunautinnosta.
- vainamo
Enpä ole kuullutkaan, että maksalaatikon päälle voi ripotella sinihomejuustoa. Täytyypä kokeilla joskus.
vainamo kirjoitti:
Enpä ole kuullutkaan, että maksalaatikon päälle voi ripotella sinihomejuustoa. Täytyypä kokeilla joskus.
oli laatikko sitten rusinoilla tai ilman (mieluummin ilman) höyryävän annoksen päälle kylmää kermaviiliä/smetanaa!
- maksis
Kaupan maksalaatikko ehdottomasti rusinoilla! Tämä ei johdu kuitenkaan suuresta rusinainnostani, vaan siitä, että rusinaton maksalaatikko on myös laktoositonta (tms.) ja maistuu mielestäni aivan erilaiselle kuin rusinallinen :D
- suuri joukko
mistä voin saada 60 hengelle maksalaatikon ohjeen? mittasuhteet menee mahottomiin jos pienestä suurennan.
- kiitos!
mutta menee ilmankin..jos on puolukkahilloa tarjolla.
- Goya
Perinteisestihän rusinat kyllä kuuluvat maksikseen. Pari kertaa olen tosin syönyt rusinatontakin, eikä sekään ollut huonoa - eli jostakin syystä niitä rusinoita ei siinä osannut kaivata. Mutta sitten taas seuraavalla kerralla rusinoilla oli ihan jees. Pitäisi kai maistaa rinnakkain - silloin voisi huomata eron.
Vaan päälle pitääpi laittaa reilusti voisulaa ja kylkeen hyvää puolukkahilloa - jännä kyllä kaikkein halvin eli Rainbowin (Tanskassa tehty) on aivan hyvä ja tarpeeksi makea. - rusinoille
Runsinat ei kuulu sen enempää maksalaatikkoon kuin pullaankaan. Tai simaan.
Epämielyttävän näköisiä ja pahan makuisia.
nimim. olen hirmuhyvä ronkkimaan! - Anonyymi
Te pieruperseet syötte sen maksalaatikon rusinoilla, perkele! Ja ananas kuuluu pizzaan! Homejuusto kuulosti hyvältä, täytyypä joskus maistaa.
- Anonyymi
Muistan lapsuudesta, kun mummulassa tarjottiin maksalaatikkoa. Puolukkasurvosta tietysti oli, muttei mitään nykyajan sokerilla pilattua, vaan todella hapokasta. Makeutta tuomassa seassa omenaa. Kaverina oli keitettyä perunaa ja voisulaa. Rusinoita taisi olla jouluna tarjolla ihan sellaisenaan sekä pullassa.
- Anonyymi
Rusinat ei ole ongelma, menee ilmankin, mutta kuuluu maksalaatkkoon. Mutta mistä saa sipulitonta maksalaatikkoa, sipuli pilaa ruuan kuin ruuan. Saarioisten maksalaatikkoa pystyy juuri ja juuri syömään, mutta ei se kovin hyvää olisi sipulittakaan. Koulussa oli aikoinaan todella hyvää, ei sipulia, maksassa ei ollut tympeää makua eikä mitään sitkeää. Pieni kyläkoulu ja mukava keittäjä teki kuin parasta kotiruokaa. Nykyään nekin on kaikki laitosruokaa.
Ihan itse tekemällä saat juuri sellaista maksalaatikkoa, kun itse haluat. Enpä ole koskaan syönyt einesmaksalaatikkoa. Maksana kannattaa käyttää naudanmaksaa niin tulee hyvää.
- Anonyymi
xJx kirjoitti:
Ihan itse tekemällä saat juuri sellaista maksalaatikkoa, kun itse haluat. Enpä ole koskaan syönyt einesmaksalaatikkoa. Maksana kannattaa käyttää naudanmaksaa niin tulee hyvää.
Valmiiksi jauhettuakin maksaa taitaa olla kaupoissa, olisi helppo kokeilla. Kananmaksa voisi olla miedon makuista.
Anonyymi kirjoitti:
Valmiiksi jauhettuakin maksaa taitaa olla kaupoissa, olisi helppo kokeilla. Kananmaksa voisi olla miedon makuista.
Kananmaksaa en ole nähnyt jauhettuna myynnissä. En kyllä tekisi siitä maksalaatikkoa. Olen tehnyt alustapitäen itse maksalaatikkoa, mutta tietenkin ostanut naudanmaksan valmiiksi jauhettuna. Eineslaatikoissa taitaa olla porsaanmaksaa ja sitä en käytä vaikka muuten porsaanlihaa syönkin.
- Anonyymi
xJx kirjoitti:
Kananmaksaa en ole nähnyt jauhettuna myynnissä. En kyllä tekisi siitä maksalaatikkoa. Olen tehnyt alustapitäen itse maksalaatikkoa, mutta tietenkin ostanut naudanmaksan valmiiksi jauhettuna. Eineslaatikoissa taitaa olla porsaanmaksaa ja sitä en käytä vaikka muuten porsaanlihaa syönkin.
Lehmät teurastetaan paljon vanehmpina, joiten maksassakin enemmän myrkkyjä. Atria ja Chick näköjään ainakin valmistaa broilerin maksaa pakasteena, olisi helppo jauhaa ja tehosekoitnkin varmaan riittäisi. En osaa tehdä broilerin jauhelihasta mitään hyvänmakuista, kerran vaan tosin kokeillutkaan, eikä maksatkaan oikein houkuttele. Raaka lihakin aika epämiellyttävää käsitellä.
Anonyymi kirjoitti:
Lehmät teurastetaan paljon vanehmpina, joiten maksassakin enemmän myrkkyjä. Atria ja Chick näköjään ainakin valmistaa broilerin maksaa pakasteena, olisi helppo jauhaa ja tehosekoitnkin varmaan riittäisi. En osaa tehdä broilerin jauhelihasta mitään hyvänmakuista, kerran vaan tosin kokeillutkaan, eikä maksatkaan oikein houkuttele. Raaka lihakin aika epämiellyttävää käsitellä.
Beilerin maksaa kyllä saa ihan hyvin, mutten siitä todellakaan alkaisi maksalaatikkoa tekemään. Broilerinjauhelihasta saa pyöryköitä helposti ja flora kevyt ja paksu ruokakermasta hyvää curry kastiketta kuumentamalla sen ja lisäämällä suolaa ja curry maustetta. Herkkua.
- Anonyymi
Maksalaatikko ilman rusinoita pyhäinhäväistys.
Se on kuin karjalanpiirakka jolle on ripoteltu kanelisokeria. - Anonyymi
Rusinoilla, muttei missään nimessä meillä tätä jouluna syödä. Muutenkin niin paljon ruokia, ettei jaksaisi enkä jaksaisi tehdä eikä pakastimeenkaan mahtuisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483