Maksalaatikko rusinoilla vai ilman ?

selaajasurffari

Ihan makuasiakysymys.
Maksalaatikko rusinoilla vai ilman ?

Henkilökohtaisesti ilman, sillä mielestäni rusinat kuuluvat lapsille ja aikuiset nauttivat rypäleet viininä.
Sitäpaitsi rusinan maku on jotakuinkin öklöimelä.

23

1867

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      Ei niitä piilosokereita kannata syödä rusinoiden muodossa. Näin muuten maksalaatikon valmistusohjeessa, että sinne joku laittaa myös siirappia 4 rkl ja annokset tarjoillaan puolukkasurvoksen kanssa, jossa myös sokeria. Sitten kun riisissä on myös paljon hiilihydraatteja niin aikamoinen sokeripommi siitä maksalaatikosta tulee.

      • asdkasd

        Kiril vainoaa sen terveys jutuilla! mee jonnekki lahkoos huutelee!


    • jeppe

      koirakaan ei syö rusinoita

      • kotikokki

        syön rusinat ilman maksalaatikkoa.. ei ole minun ruoka se.


    • onn

      Jauhelihakastike pippurilla vai ilman :P

    • Jim

      Maksalaatikko pitää olla rusinoilla. Rusinoiden makeus tasaantuu kun syö maksalaatikon kanssa sinihomejuustoa. Kun ripottelee maksiksen päälle sinihomejuustoa puhutaankin jo makunautinnosta.

      • vainamo

        Enpä ole kuullutkaan, että maksalaatikon päälle voi ripotella sinihomejuustoa. Täytyypä kokeilla joskus.


      • vainamo kirjoitti:

        Enpä ole kuullutkaan, että maksalaatikon päälle voi ripotella sinihomejuustoa. Täytyypä kokeilla joskus.

        oli laatikko sitten rusinoilla tai ilman (mieluummin ilman) höyryävän annoksen päälle kylmää kermaviiliä/smetanaa!


    • maksis

      Kaupan maksalaatikko ehdottomasti rusinoilla! Tämä ei johdu kuitenkaan suuresta rusinainnostani, vaan siitä, että rusinaton maksalaatikko on myös laktoositonta (tms.) ja maistuu mielestäni aivan erilaiselle kuin rusinallinen :D

    • suuri joukko

      mistä voin saada 60 hengelle maksalaatikon ohjeen? mittasuhteet menee mahottomiin jos pienestä suurennan.

    • kiitos!

      mutta menee ilmankin..jos on puolukkahilloa tarjolla.

    • Goya

      Perinteisestihän rusinat kyllä kuuluvat maksikseen. Pari kertaa olen tosin syönyt rusinatontakin, eikä sekään ollut huonoa - eli jostakin syystä niitä rusinoita ei siinä osannut kaivata. Mutta sitten taas seuraavalla kerralla rusinoilla oli ihan jees. Pitäisi kai maistaa rinnakkain - silloin voisi huomata eron.
      Vaan päälle pitääpi laittaa reilusti voisulaa ja kylkeen hyvää puolukkahilloa - jännä kyllä kaikkein halvin eli Rainbowin (Tanskassa tehty) on aivan hyvä ja tarpeeksi makea.

    • rusinoille

      Runsinat ei kuulu sen enempää maksalaatikkoon kuin pullaankaan. Tai simaan.
      Epämielyttävän näköisiä ja pahan makuisia.
      nimim. olen hirmuhyvä ronkkimaan!

    • Anonyymi

      Te pieruperseet syötte sen maksalaatikon rusinoilla, perkele! Ja ananas kuuluu pizzaan! Homejuusto kuulosti hyvältä, täytyypä joskus maistaa.

    • Anonyymi

      Muistan lapsuudesta, kun mummulassa tarjottiin maksalaatikkoa. Puolukkasurvosta tietysti oli, muttei mitään nykyajan sokerilla pilattua, vaan todella hapokasta. Makeutta tuomassa seassa omenaa. Kaverina oli keitettyä perunaa ja voisulaa. Rusinoita taisi olla jouluna tarjolla ihan sellaisenaan sekä pullassa.

    • Anonyymi

      Rusinat ei ole ongelma, menee ilmankin, mutta kuuluu maksalaatkkoon. Mutta mistä saa sipulitonta maksalaatikkoa, sipuli pilaa ruuan kuin ruuan. Saarioisten maksalaatikkoa pystyy juuri ja juuri syömään, mutta ei se kovin hyvää olisi sipulittakaan. Koulussa oli aikoinaan todella hyvää, ei sipulia, maksassa ei ollut tympeää makua eikä mitään sitkeää. Pieni kyläkoulu ja mukava keittäjä teki kuin parasta kotiruokaa. Nykyään nekin on kaikki laitosruokaa.

      • Ihan itse tekemällä saat juuri sellaista maksalaatikkoa, kun itse haluat. Enpä ole koskaan syönyt einesmaksalaatikkoa. Maksana kannattaa käyttää naudanmaksaa niin tulee hyvää.


      • Anonyymi
        xJx kirjoitti:

        Ihan itse tekemällä saat juuri sellaista maksalaatikkoa, kun itse haluat. Enpä ole koskaan syönyt einesmaksalaatikkoa. Maksana kannattaa käyttää naudanmaksaa niin tulee hyvää.

        Valmiiksi jauhettuakin maksaa taitaa olla kaupoissa, olisi helppo kokeilla. Kananmaksa voisi olla miedon makuista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valmiiksi jauhettuakin maksaa taitaa olla kaupoissa, olisi helppo kokeilla. Kananmaksa voisi olla miedon makuista.

        Kananmaksaa en ole nähnyt jauhettuna myynnissä. En kyllä tekisi siitä maksalaatikkoa. Olen tehnyt alustapitäen itse maksalaatikkoa, mutta tietenkin ostanut naudanmaksan valmiiksi jauhettuna. Eineslaatikoissa taitaa olla porsaanmaksaa ja sitä en käytä vaikka muuten porsaanlihaa syönkin.


      • Anonyymi
        xJx kirjoitti:

        Kananmaksaa en ole nähnyt jauhettuna myynnissä. En kyllä tekisi siitä maksalaatikkoa. Olen tehnyt alustapitäen itse maksalaatikkoa, mutta tietenkin ostanut naudanmaksan valmiiksi jauhettuna. Eineslaatikoissa taitaa olla porsaanmaksaa ja sitä en käytä vaikka muuten porsaanlihaa syönkin.

        Lehmät teurastetaan paljon vanehmpina, joiten maksassakin enemmän myrkkyjä. Atria ja Chick näköjään ainakin valmistaa broilerin maksaa pakasteena, olisi helppo jauhaa ja tehosekoitnkin varmaan riittäisi. En osaa tehdä broilerin jauhelihasta mitään hyvänmakuista, kerran vaan tosin kokeillutkaan, eikä maksatkaan oikein houkuttele. Raaka lihakin aika epämiellyttävää käsitellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lehmät teurastetaan paljon vanehmpina, joiten maksassakin enemmän myrkkyjä. Atria ja Chick näköjään ainakin valmistaa broilerin maksaa pakasteena, olisi helppo jauhaa ja tehosekoitnkin varmaan riittäisi. En osaa tehdä broilerin jauhelihasta mitään hyvänmakuista, kerran vaan tosin kokeillutkaan, eikä maksatkaan oikein houkuttele. Raaka lihakin aika epämiellyttävää käsitellä.

        Beilerin maksaa kyllä saa ihan hyvin, mutten siitä todellakaan alkaisi maksalaatikkoa tekemään. Broilerinjauhelihasta saa pyöryköitä helposti ja flora kevyt ja paksu ruokakermasta hyvää curry kastiketta kuumentamalla sen ja lisäämällä suolaa ja curry maustetta. Herkkua.


    • Anonyymi

      Maksalaatikko ilman rusinoita pyhäinhäväistys.

      Se on kuin karjalanpiirakka jolle on ripoteltu kanelisokeria.

    • Anonyymi

      Rusinoilla, muttei missään nimessä meillä tätä jouluna syödä. Muutenkin niin paljon ruokia, ettei jaksaisi enkä jaksaisi tehdä eikä pakastimeenkaan mahtuisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe