Kiinalaiseen ravintolaan pitäisi perjantaina lähteä syömään. Kovin erikoisista mauista en pidä ja sienet eivät sovi suuhun, mutta tavallisesti valitsemani friteeratut kanapalat eivät oikein dieettiin sovi. Jotain muuta pitäisi keksiä.
Mikä olisi kohtuullisen kevyttä ja järkevää, jota löytyy lähes poikkeuksetta kiinalaisen ravintolan listalta? Ei kai niin hyvä tuuri olisi että netistä löytyisi tietoa keskiarvoista tarkemminkin (proteiini, rasva, kuitu jne.)? Seurue on sellainen etten viitsi paikan päällä kysellä, ja jo pelkkä kaloriarvio helpottaisi elämään kummasti.
Osaako joku jelppiä?
Kiinalaista?
22
2998
Vastaukset
- Kirsikka_
Kerran viikossa pidän ainakin minä niinsanotun herrkupäivän.Pidä sinäkin. Kerran viikossa sellainen päivä että saa herkutella ja vaan laiskotella,jatka sen jälkeen normaalisti. Ei ongelmaa pitäisi olla.
- apuva, auttakaa
Olen luvannut itselleni "yhden" herkun viikossa kaloreita laskematta. Se voi olla karkkipussi TAI alkoholipitoinen ilta TAI ravintolakäynti TAI muuta vastaavaa... nyt kuitenkin on karkit jo niin kauan himotellut (ja niitä pitää sitten kerralla saada kunnon pussi!) että yritän selvitä tuosta ravintolareissusta kaloreita kiltisti laskien =) Ja sitten käyn ostamassa hieman natusta... nam nam. Mutta vain jos pystyn jotenkin edes arvioimaan sen ruoka-annoksen.
- justme
Tämä on kyllä silkka veikkaus, mutta jotkin paistetut katkaravut voisivat olla keveimmästä päästä. Yleensä niissäkin kastikkeissa on mielestäni monia eri vaihtoehtoja tulisuuden, makeuden jne. suhteen.
- apuva, auttakaa
Kiitoksia vinkistä. Olisi ehkä pitänyt heti kysyessä kertoa, että olen poikkeuksellisen nirso ihminen... katkaravut eivät taida upota =) Mutta iso kiitos kuitenkin!
- justme
apuva, auttakaa kirjoitti:
Kiitoksia vinkistä. Olisi ehkä pitänyt heti kysyessä kertoa, että olen poikkeuksellisen nirso ihminen... katkaravut eivät taida upota =) Mutta iso kiitos kuitenkin!
jokin kasvisannos, niitäkinhän löytyy erilaisissa kastikkeissa? Tai jokin friteeraamaton kana-annos?
Noista katkaravuista pitää kyllä sanoa sen verran, että itsekin olin ensin todella epäileväinen niiden suhteen, mutta kerran kaverin annoksesta maistettuani ihastuin ikihyviksi, eli hippunen kokeilunhalua mukaan vain =D - Olen kyllästynyt idiootteihin
Jää kotiin ja syö kaurapuuroa.
- apuva, auttakaa
Olen kyllästynyt idiootteihin kirjoitti:
Jää kotiin ja syö kaurapuuroa.
Ja idiootin minusta tekee se, että haluaisin lähteä äitini syntymäpäivää juhlimaan ravintolaan ja samalla syödä dieettini mukaisesti ja mieluiten ruokaa jota siedän?
- Olen kyllästynyt idiootteihin
Ja idiootin minusta tekee se, että haluaisin lähteä äitini syntymäpäivää juhlimaan ravintolaan ja samalla syödä dieettini mukaisesti ja mieluiten ruokaa jota siedän?
Älä sitten syö siellä, juhli muuten vaan, jos kuvittelet, että yksi ravintolailta jotenkin tuhoaa 'dieettisi' ja mikään ei kelpaa. Tai pyydä, että äitisi valitsisi jonkun toisen ravintolan. Tai mene kirjastoon ja perehdy asioihin - en minä tiedä! Ruikutus netissä on idioottimaista ja kuka voisi mitenkään tietää jonkun ravintolan annosten kalorimääriä.
- apuva, auttakaa
Älä sitten syö siellä, juhli muuten vaan, jos kuvittelet, että yksi ravintolailta jotenkin tuhoaa 'dieettisi' ja mikään ei kelpaa. Tai pyydä, että äitisi valitsisi jonkun toisen ravintolan. Tai mene kirjastoon ja perehdy asioihin - en minä tiedä! Ruikutus netissä on idioottimaista ja kuka voisi mitenkään tietää jonkun ravintolan annosten kalorimääriä.
Ruikutus? Sitä varten kai nämä palstat ovat olemassa, että täällä kysytään, keskustellaan ja kerrotaan. En kuvittele yhden ravintolaillan tuohoavan dieettiäni, mutta noudatan sitä ravintolassakin JOS se on mahdollista. Ja sitä mahdollisuutta täältä etsin.
Onko sinulla nyt nuttura hieman tiukalla? Muistaakseni sanoin haluavani välttää friteerattuja ruokia, sieniä ja katkarapuja. Kai maa päällään muutakin kantaa? Enkä tietenkään pyydä äitiäni valitsemaan toista ravintolaa, ensisijaista on päivänsankarin toive! Se ei kuitenkaan estä minua yrittämästä sovittaa iltaa kaloreihin. Jos se ei onnistu niin ei onnistu, mutta yrittäminen on ihan laillista.
Kuka voisi mitenkään tietää jonkun ravintolan annosten kalorimäärän... hmm... totta, eipä näytä tietävän. Mutta toisaalta joillekin kiinalainen ruoka on tutumpaa, jotkut ovat jopa kyseisissä ravintoloissa töissä, ja he ehkä osaisivat suuntaa-antavaa keskiarvoa kertoa tietyntyyppisestä annoksesta. Ininästäsi huolimatta en aio katua sitä, että kysyin =)
Toivottavasti päiväsi ei nyt ihan pilalle mene kyllästyttävien idioottien takia. Jos menee, niin vältä tällaisia palstoja: täällä tyhmätkin kysymykset ovat luvallisia. - Olen kyllästynyt idiootteihin
Ruikutus? Sitä varten kai nämä palstat ovat olemassa, että täällä kysytään, keskustellaan ja kerrotaan. En kuvittele yhden ravintolaillan tuohoavan dieettiäni, mutta noudatan sitä ravintolassakin JOS se on mahdollista. Ja sitä mahdollisuutta täältä etsin.
Onko sinulla nyt nuttura hieman tiukalla? Muistaakseni sanoin haluavani välttää friteerattuja ruokia, sieniä ja katkarapuja. Kai maa päällään muutakin kantaa? Enkä tietenkään pyydä äitiäni valitsemaan toista ravintolaa, ensisijaista on päivänsankarin toive! Se ei kuitenkaan estä minua yrittämästä sovittaa iltaa kaloreihin. Jos se ei onnistu niin ei onnistu, mutta yrittäminen on ihan laillista.
Kuka voisi mitenkään tietää jonkun ravintolan annosten kalorimäärän... hmm... totta, eipä näytä tietävän. Mutta toisaalta joillekin kiinalainen ruoka on tutumpaa, jotkut ovat jopa kyseisissä ravintoloissa töissä, ja he ehkä osaisivat suuntaa-antavaa keskiarvoa kertoa tietyntyyppisestä annoksesta. Ininästäsi huolimatta en aio katua sitä, että kysyin =)
Toivottavasti päiväsi ei nyt ihan pilalle mene kyllästyttävien idioottien takia. Jos menee, niin vältä tällaisia palstoja: täällä tyhmätkin kysymykset ovat luvallisia."Muistaakseni sanoin haluavani välttää friteerattuja ruokia, sieniä ja katkarapuja."
No hyvä: kerro mitä tämän, epäilemättä huippuluokkaisen, kiinalaisen ravintolan ruokalistalla on! - apuva, auttakaa
"Muistaakseni sanoin haluavani välttää friteerattuja ruokia, sieniä ja katkarapuja."
No hyvä: kerro mitä tämän, epäilemättä huippuluokkaisen, kiinalaisen ravintolan ruokalistalla on!Niin, asiantuntija en ole, siksi kysynkin apua. Luulisi löytyvän kanaa muutenkin kuin friteerattuna, ja käsittääkseni myös "härkää" on usein tyrkyllä... esimerkiksi. Kasvisruokiakin varmaan löytyy.
- Olen kyllästynyt idiootteihin
Niin, asiantuntija en ole, siksi kysynkin apua. Luulisi löytyvän kanaa muutenkin kuin friteerattuna, ja käsittääkseni myös "härkää" on usein tyrkyllä... esimerkiksi. Kasvisruokiakin varmaan löytyy.
Nyt täytyy sanoa, että olen hiukan eksyksissä. Ihan äkkipäätään en muista syöneeni Kiinassa tai korkeatasoisissa kiinalaisissa ravintoloissa friteerattua kanaa. Olisiko jossain kantonilaisessa ollut jotain kevyesti kuorrutettua?
Öljyssä uppokeitettyä sen sijaan on ollut, mutta mikäs sellaisessa on ongelma? Rasvan - sen hyödyllisen ja välttämättömän, kuten tällä palstalla monikin on kertonut - suhteen uppokeittäminen ei ole mikään kysymys.
Kasvikset? Periaatteessa, mutta jos ne eivät ole erittäin kuumassa wokissa valmistettuja ja ilman riisi/maissitärkkelyskastiketta (90% rasvaa), ovatko ne jotenkin keveitä?
Jos siinä laaturaflassa on höyrytettyjä dim sumeja tarjolla (sisällä kaalia, possua ja sen sellaista), ne voisivat sopia.
Paitsi että nyt saan profeetta Kirilin vihan ylleni... Vehnää, hiilihydraattia, myrkkyä, syöpää, kuolemaa! - kinki
Nyt täytyy sanoa, että olen hiukan eksyksissä. Ihan äkkipäätään en muista syöneeni Kiinassa tai korkeatasoisissa kiinalaisissa ravintoloissa friteerattua kanaa. Olisiko jossain kantonilaisessa ollut jotain kevyesti kuorrutettua?
Öljyssä uppokeitettyä sen sijaan on ollut, mutta mikäs sellaisessa on ongelma? Rasvan - sen hyödyllisen ja välttämättömän, kuten tällä palstalla monikin on kertonut - suhteen uppokeittäminen ei ole mikään kysymys.
Kasvikset? Periaatteessa, mutta jos ne eivät ole erittäin kuumassa wokissa valmistettuja ja ilman riisi/maissitärkkelyskastiketta (90% rasvaa), ovatko ne jotenkin keveitä?
Jos siinä laaturaflassa on höyrytettyjä dim sumeja tarjolla (sisällä kaalia, possua ja sen sellaista), ne voisivat sopia.
Paitsi että nyt saan profeetta Kirilin vihan ylleni... Vehnää, hiilihydraattia, myrkkyä, syöpää, kuolemaa!Kyllä tällä palstalla saa kysyä mitä tahansa laihdutukseen liittyviä asioita.Ja asia kuuluu minullekin,koska olen saanut tältä palstalta paljon tukea laihduttaessani,ja myös minä aijon tulevaisuudessakin jatkaa"idioottimaisten" kysymyksien esittämistä. Sinä sen sijaan voisit tuumia,mikä tarve sinulla on reagoida vihamielisesti ja vastata ilkeästi toisen tiedonhaluun.
- apuva, auttakaa
Paitsi että nyt saan profeetta Kirilin vihan ylleni... Vehnää, hiilihydraattia, myrkkyä, syöpää, kuolemaa!En ole syönyt kanaa Kiinassa enkä erityisen "korkeatasoisessa" kiinalaisessa ravintolassa, joten niistä en osaa sanoa. Kolmea kiinalaista ravintolaa olen elämäni aikana kokeillut, ja kaikissa syönyt friteerattua kanaa, siihen olettamukseni perustuu.
Eipä tosiaan italialainen pizzakaan enää Suomeen päädyttyään ole kovin italialaista, kyllä ne matkan varrella muuttuu. Kaipasinkin nyt tietoa ihan keskitasoisen Suomessa sijaitsevan kiinalaisen ravintolan tarjonnasta =)
- :DD
Älä pihistele ravintolassa VAAN syö kys. päivänä mahdollisimman kevyesti muuten!! Esim. jos menet illalla ravintolaan, syö salaattia tai vaikkapa raejuustoa lounaaksi! Hedelmät hyviä välipaloja.
- apuva, auttakaa
Niin aion tehdäkin! Silti kaipailen jonkinnäköistä vaikka kuinka karkeaa arvioita annoksen kalorisisällöstä, että tiedä miten kamalan kevyesti muuten syön =)
- ........
Niin aion tehdäkin! Silti kaipailen jonkinnäköistä vaikka kuinka karkeaa arvioita annoksen kalorisisällöstä, että tiedä miten kamalan kevyesti muuten syön =)
Kalorimääristä en osaa sanoa mitään.. Mutta itse olen laihduttaessanikin käynyt toisinaan kiinalaisessa ja hyvin on pudonnut. Monet niistä ruuista (ainakin täällä) ovat aika kevyitä ja sisältävät todella paljon vihanneksia ja niitähän voi syödä hyvällä omalla tunnolla! :) vältät vaan just friteerattuja ruokia ainakin suuria määriä niin voit huoleti syödä vatsasi täyteen!
- apuva, auttakaa
........ kirjoitti:
Kalorimääristä en osaa sanoa mitään.. Mutta itse olen laihduttaessanikin käynyt toisinaan kiinalaisessa ja hyvin on pudonnut. Monet niistä ruuista (ainakin täällä) ovat aika kevyitä ja sisältävät todella paljon vihanneksia ja niitähän voi syödä hyvällä omalla tunnolla! :) vältät vaan just friteerattuja ruokia ainakin suuria määriä niin voit huoleti syödä vatsasi täyteen!
Taidanpa tosiaan sovinnolla unohtaa kaloreiden metsästyksen, kun ei sitä tietoa mistään löydy =) Syödään sitten, jotain ei friteerattua ja hyvillä mielin. Kiitos kaikille auttaneille!
- arvailu
Taidanpa tosiaan sovinnolla unohtaa kaloreiden metsästyksen, kun ei sitä tietoa mistään löydy =) Syödään sitten, jotain ei friteerattua ja hyvillä mielin. Kiitos kaikille auttaneille!
No huh, kylläpä joku oli tuittupäällä...turhaan tulee motkottamaan tänne! Liekö itse epäonnistunut laihduttamisessa?!
No jokatapauksessa, en ole YHTÄÄN VARMA, kun en ole ikinä kiinalaisessa ravintolassa käynyt, mutta tekeekö ne siellä hapanimeläkastiketta?
Mä nimittäin olen ihan kotona wokissa valmistanu possunsuikaleita hapanimeläkastikkeessa, (siihen tulee kasviksiaki) ja yhdessä kiinteytyskirjassa luki että tuo kastike on ns. sallittu, elikkäs kaloreita ei ole paljoo. :)
Jos tästä edes jotain apua olis... - apuva, auttakaa
arvailu kirjoitti:
No huh, kylläpä joku oli tuittupäällä...turhaan tulee motkottamaan tänne! Liekö itse epäonnistunut laihduttamisessa?!
No jokatapauksessa, en ole YHTÄÄN VARMA, kun en ole ikinä kiinalaisessa ravintolassa käynyt, mutta tekeekö ne siellä hapanimeläkastiketta?
Mä nimittäin olen ihan kotona wokissa valmistanu possunsuikaleita hapanimeläkastikkeessa, (siihen tulee kasviksiaki) ja yhdessä kiinteytyskirjassa luki että tuo kastike on ns. sallittu, elikkäs kaloreita ei ole paljoo. :)
Jos tästä edes jotain apua olis...Kiitos vinkistä! Tuo ravintolailta oli ja meni, mutta tieto on hyödyllinen tulevaisuutta ajatellen =) Ja kyllä, hapanimeläkastike kuuluu kiinalaiseen ravintolaan.
- tsaina
Kiitos vinkistä! Tuo ravintolailta oli ja meni, mutta tieto on hyödyllinen tulevaisuutta ajatellen =) Ja kyllä, hapanimeläkastike kuuluu kiinalaiseen ravintolaan.
Lainasin joskus painonvartijoiden kirjaa kaverilta ja muuttelin pisteitä kaloreiksi. Löysin vanhat muistiinpanot,en tiedä kuinka todellisia mutta kuitenkin osviittaa antavia.Kevätrullassa on about 200 kaloria. Siinä paljon pelätyssä friteeratussa lihassa ja hapanimeläkastikkeessa on yhteensä jopa keskimäärin 800 kaloria... Kana ja ananas on paljon turvallisempaa, viitisen sataa.Parhaat vaihtoehdot tuntuvat olevan kasvikset hapanimeläkastikkeessa eli 180ckal ja tofua kasviksia 300.Nuudelit ja riisit sitten erikseen mutta ne me laihduttajat osaamme luetella vaikka unissamme... ;)
- apuva, auttakaa
tsaina kirjoitti:
Lainasin joskus painonvartijoiden kirjaa kaverilta ja muuttelin pisteitä kaloreiksi. Löysin vanhat muistiinpanot,en tiedä kuinka todellisia mutta kuitenkin osviittaa antavia.Kevätrullassa on about 200 kaloria. Siinä paljon pelätyssä friteeratussa lihassa ja hapanimeläkastikkeessa on yhteensä jopa keskimäärin 800 kaloria... Kana ja ananas on paljon turvallisempaa, viitisen sataa.Parhaat vaihtoehdot tuntuvat olevan kasvikset hapanimeläkastikkeessa eli 180ckal ja tofua kasviksia 300.Nuudelit ja riisit sitten erikseen mutta ne me laihduttajat osaamme luetella vaikka unissamme... ;)
Täällä on ihana avuliasta porukkaa =) Kirjoittelen nuo vinkit muistiin ja pidän tallessa seuraavaa kertaa ajatellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832274
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441963- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661582Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931499Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771231Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321114Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni771093- 711083