Auttakaa hyvät ihmiset! Mitä teen väärin, kun kiusauksista tulee niin kuivia. Käytän 1,5 kg perunasuikaleita ja siihen 2,5 dl ruokakermaa, onko liian vähän? En haluaisi aivan ylettömästi kermalla läträtä, mutta millä makua ja mehevyyttä niihin kiusauksiin oikein saisi? Broileri-, kinkku-, kasvis-, jauheliha- sun muut kiusaukset on hyviä, mutta meillä ainakin aivan liian kuivia.
Kiusaukset
6
1809
Vastaukset
- kotikokki
käytät ihan liian vähän kermaa. Itse laitan puoleen kiloon perunaa sen 2-2.5dl ruokacremeä. Kokeileppa seuraavalla kerralla niin että laitat siihen 1.5kg perunaa 4dl käyttämääsi kermaa/muuta valmistetta ja desin kevytmaitoa.
- justme
tosiaan, liian vähän kermaa. Jos et kerran halua kerman kanssa ylettömästi läträtä, mikset käytä maitoa? Itse en käytä laatikoiden teossa kermaa lainkaan, vaan n. 4dl maitoa ja kaksi kananmunaa.
- Janna
Meillä laitetaan yksi iso pussi peruna-sipuli-sekoitusta ja siihen 2,5 dl ruokacremeä. Sen lisäksi laitan sen purkin melkein täyteen (ehkä noin 2 dl) vettä, jolla huljutan ruokakermanjämät ja hulautan senkin joukkoon. Koskaan ei tule kuivaa eikä myöskään vetistä.
- hele
onnistuu...ainakin meillä tykätään...
- Riikka
Puolita ruuan aika uunissa ja kun laitat laatikon uuniin, laita vain puolet kermasta ensin. Ota välillä laatikko pois uunista ja lisää sitten loppu kerma, tai vaan lihaliemivesi. Näin ainakin itse saan mehukasta. Muista että kasvikset imevät nestettä minkä kerkeävät!:)
- Ellu
No tunnunpa todellakin olevan pihi nesteen suhteen. Tuplamäärä kermaa, tai osa maitoa ja lihalientä - näillä avuilla seuraava kiusaus uuniin. Kiitos avusta teille kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917405- 373937
- 453500
- 2332713
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402642- 402433
- 1292369
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202168- 451942