Kebab-liha

skip

...lienee lammasta? Mitenkä ne tuolla sen lihan valmistavat ja maustavat? Toki näen kebab-ravintolassa, että sellainen köntti tungetaan siihen pyörivään vartaaseen, mutta mistä tuollaista lihaa voisi ostaa, jos haluaisi vaikka illan istujaisiin moista systeemiä väsätä? Tai jos joku sattuu tietämään jonkin hyvän reseptin, feel free...

12

2322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti

      Mieti oletko koskaan nähnyt kissoja kebab-baarien lähellä.
      En minäkään

      • skip

        Loistava huomio. Eli eikun kissametsälle....


      • -HH-
        skip kirjoitti:

        Loistava huomio. Eli eikun kissametsälle....

        on niin ihanan karvaiset...
        minulla on sellainen mielikuva että kebab olisi hevosen kankkua... ruokakaupasta saa pusseissa sellaista pahaa kebabbia...


      • Anonyymi00012
        UUSI

        Kissoja ja rottia ei myöskään näy niistä tehdään kebabbia kullä mamut lihooooooo


    • =)

      onko sun cityssä LIDLiä? Sieltä saa pakasteena! ja tosi HYVÄÄ!! (ja edullista tietenkin!)

      • skip

        No tämäpä hyvä tietää, tosin pk-seudulle ei vielä ole avattu Lidliä, mutta eiköhän tännekin kohta sellainen saada...


      • Maiju
        skip kirjoitti:

        No tämäpä hyvä tietää, tosin pk-seudulle ei vielä ole avattu Lidliä, mutta eiköhän tännekin kohta sellainen saada...

        Löytykkö keneltäkään tutulta tukkukorttia? Minä olen joskus ostanut isompia kebab -annoksia tukusta kaverin kortilla. Hinta on aika edullinen ja siitä riittää isommallekin porukalle. Kebabliha on suomessa pääasiassa naudanlihaa, alkuperäinen on tosin lammasta. Ravintoloissa (siis oikeissa kebab -paikoissa) on listoilla valinnaisena joko lammas tai nautakebabbia. Nauta tosin taitaa olla suomalaisille kotoisampi vaihtoehto. Pietarsaarelainen Snellman valmistaa ihan hyvää pussissa valmiina siivuina olevaa kebabbia. Löytyy varmaan lähes kaikista kaupoista.


    • gre

      Suomalaisissa kebab-vartaissa pyörii naudan jauheliha. Maustettu sitä on, en tiedä millä. Se saadaan kiinteäksi rakentamalla se vähä vähältä kiekoista, jotka pannaan sitten päällekäin vartaaseen. Jotain emulgaattoriakin saatetaan käyttää.

    • Yzi

      kebablihan kotivalmistus on suurinpiirtein mahdottomuus, koska se paistetaan pystyvartaassa kerros kerrokselta kypsyttäen ja leikataan yleensä erillisellä leikkurilla, jonka hinta vaihtelee siinä 1200euron molemmin puolin.
      Kebablihan sisältö taas on nykyään jauhettua nautaa, mausteita(paikasta riippuen eri mausteet)
      Koossa pysymiseen ei tarvita mitään emulgointi aineita, vaan liha pysyy koossa lähinnä siksi, että sitä pyöritetään yleiskoneessa vähintään 30min, jotta se saa sitkoa.
      Summa summarium: osta valmista kebablihaa valmiiksi leikattuna. nykyään sitä saa lähes jokaisesta kaupasta.
      Kebab vartaan(pystymalli) hinta on yli 1500 euroa.

      • Anonyymi

        Ei alkuperäistä lihaa leikata mistään jauhelihataikinasta, vaan on kokolihaa niputettu vastaasen. (toki Suomesta et saa).


    • Anonyymi

      Noi kaupan kebab-lihat ei ole kebabbia nähnytkään samoin kuin ei moni Suomalainenkaan. Lähemmäksi makuelämystä Suomessa pääset käymällä Ravintola ANI Helsingissä (Hernesaari) Tehtaankadun päässä.

    • Anonyymi00011
      UUSI

      Paljon mausteita niin peittyy vanhan lihan maku luulen että on rotanlihaa. En uskalla edes maistaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe