Gluteenittomia pizzapaikkoja Helsingissä?

Pizzan ystävä

Hei. Kuka tietää mistä Helsingissä saisi kotiinkuljetettuja gluteenittomia pizzoja? Muutin vasta ja olisi kiva tietää löytyykö sellaisia paikkoja ylipäänsä ollenkaan.

12

1807

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee itse pitsa

      Palstalle voisin tehä itse aineen...

      • Pitsan paistaja

        Osaan kyllä ja teenkin joskus pitsaa, mutta pointti tässä oli että joskus on kiva vaan tilata toisen tekemä pitsa, keliaakikkona kun joutuu yleensä tekemään melkeen kaiken itse. Ja kyl se pizzerian pizza maistuu vähän erilaiselta kun omasta uunista.


      • asddddd
        Pitsan paistaja kirjoitti:

        Osaan kyllä ja teenkin joskus pitsaa, mutta pointti tässä oli että joskus on kiva vaan tilata toisen tekemä pitsa, keliaakikkona kun joutuu yleensä tekemään melkeen kaiken itse. Ja kyl se pizzerian pizza maistuu vähän erilaiselta kun omasta uunista.

        "että joskus on kiva vaan tilata toisen tekemä pitsa"
        Se maksaa paljon. Halvemmallla pääsee, kun tekee itse, jos ajalleen ei laske arvoa.

        Ravintoloissa tehtyjen pitsojen koostumus on usein melkohuonoa, etenkin pohjaan on tungettu vehnä tai täysjyväjauhoja ja päällisiäkään ei ole valittu ja rasvat ovat epäteveellisimpää/halvinta sorttia. Usein pikaruokalat sisältävät TRANSrasvoja ynm.


      • Pitsanhimoinen keliaakikko
        asddddd kirjoitti:

        "että joskus on kiva vaan tilata toisen tekemä pitsa"
        Se maksaa paljon. Halvemmallla pääsee, kun tekee itse, jos ajalleen ei laske arvoa.

        Ravintoloissa tehtyjen pitsojen koostumus on usein melkohuonoa, etenkin pohjaan on tungettu vehnä tai täysjyväjauhoja ja päällisiäkään ei ole valittu ja rasvat ovat epäteveellisimpää/halvinta sorttia. Usein pikaruokalat sisältävät TRANSrasvoja ynm.

        En todellakaan kysynyt ovatko pitsat terveellisiä ja pitserian pitsat kalliita, vaan sitä tietäisikö joku Helsinkiläistä pitseriaa joka valmistaa gluteenittomia pitsoja ja ehkä kuljettaisi ne kotiinkin asti. Rosso tiedetään kyllä, mutta sieltä eivät kyllä kotiin tule tuomaan.

        Syy miksi tätä kysyin oli se, että keliaakikoille tehdään minimaalisen vähän valmisruokaa ja sama pätee roskaruokaan. Ja aina ei vain ole aikaa tehdä kaikkea alusta asti itse eikä haluaakaan. Joskus haluaa vaan tilata kotiin oikein ällöttävän rasvaista ruokaa ja nauttia siitä, hinnasta ja koostumuksesta viis.

        En siis kaipaa kenenkään jeesusteluja siitä mitä kaikkea ihan kamalaa ties mitä-rasvaa pitsa sisältää, ei pitsaa sen terveellisyyden takia tilata vaan päin vastoin. Ja hintakin on toisarvoinen seikka, jos silloin tällöin tilaa pitsan.

        Siis älkää jaksako leikkiä mun mutsia ja moralisoiko! Jos ette tiedä Helsinkiläisiä gluteenitonta ruokaa valmistavia pitserioita, niin älkää vaivautuko vastaamaan!


      • uusi kone
        Pitsanhimoinen keliaakikko kirjoitti:

        En todellakaan kysynyt ovatko pitsat terveellisiä ja pitserian pitsat kalliita, vaan sitä tietäisikö joku Helsinkiläistä pitseriaa joka valmistaa gluteenittomia pitsoja ja ehkä kuljettaisi ne kotiinkin asti. Rosso tiedetään kyllä, mutta sieltä eivät kyllä kotiin tule tuomaan.

        Syy miksi tätä kysyin oli se, että keliaakikoille tehdään minimaalisen vähän valmisruokaa ja sama pätee roskaruokaan. Ja aina ei vain ole aikaa tehdä kaikkea alusta asti itse eikä haluaakaan. Joskus haluaa vaan tilata kotiin oikein ällöttävän rasvaista ruokaa ja nauttia siitä, hinnasta ja koostumuksesta viis.

        En siis kaipaa kenenkään jeesusteluja siitä mitä kaikkea ihan kamalaa ties mitä-rasvaa pitsa sisältää, ei pitsaa sen terveellisyyden takia tilata vaan päin vastoin. Ja hintakin on toisarvoinen seikka, jos silloin tällöin tilaa pitsan.

        Siis älkää jaksako leikkiä mun mutsia ja moralisoiko! Jos ette tiedä Helsinkiläisiä gluteenitonta ruokaa valmistavia pitserioita, niin älkää vaivautuko vastaamaan!

        Minulle määrättiin juuri tuo gluteeniton ruokavalio, joten paljon on opettelemista. Pizzaa kaipailen usein, mutta millä ohjeella saa hyvän gluteenittoman pohjan.


      • keliaakikko myös
        uusi kone kirjoitti:

        Minulle määrättiin juuri tuo gluteeniton ruokavalio, joten paljon on opettelemista. Pizzaa kaipailen usein, mutta millä ohjeella saa hyvän gluteenittoman pohjan.

        Ihan tavallisen pizzaohjeen mukaan, vaihdat vain jauhot esim sunnuntaijauhoiksi. Hyvä tulee!


    • haluaa myös

      ei ole helsingissä semmoista paikkaa mistä sais gluteenitonta pitsaa...ainut on et rossosta saa haettua kotiin :) ja laatu valitettavasti vaihtelee kovasti. en tiedä saisko mukaan tuolta kluuvin kettusesta, siel ainakin saa pitsaa, mut mut.

      kun joku keksis perustaa gluteenittoman pitserian...hmm..:)

    • Keliakia

      Rosson pizzat ovat raakoja tai ainakin näyttävät siltä. Hotelleista saa gluteenittomia pizzoja mukaan

    • pitsaa

      Helsingistä saa gluteenittomia pitsoja ainakin kotipizzasta. En myöskään usko, ettei vastaavaa känkkylää löytyis mistään pääkaupunkiseudulta. Mm Oulussa Göreme tekee gluteenittomia pitsoja ja ihan ok makusia ovat.

    • keliaakikko85

      Moi, Dennis (tosi hyviä pizzoja), rosso, kotipizza ja rax.
      tiedän tasan tarkkaan tunteen kun ei jaksa itse ruokaa / pizzaa tehdä taikka ajatella terveellisyys seikkoja :D !!

      • EE

        Classic-ketjun pizzerioista saa myös tosi hyvää gluteenitonta pizzaa. Löytyy mm. Itäkeskuksesta ja Jumbosta.


    • ei lopu kesken

      Kaupan pakastealtaasta voit hakea vaikka joka päivä pitsaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2273
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe