Kertokaa hyvät kasteesta kiistelijät, kumpi on tärkeämpää uskossa oleminen vai kastetapa/-syy?
Miten sinne Taivaaseen pääsee? Lapsikasteen/aikuiskasteen vai uskovien kasteen kautta? Vai yksin uskon tähden?
KASTE VAI USKO
25
1045
Vastaukset
- talentti
Kasteessahan ihmiselle lahjoitetaan oikea lahjausko, joka on kasteessa saatavan Pyhän Hengen yksi ominaisuus samalla tavoin kuten kuten toivo ja rakkauskin on.
Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, JOSSA te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. Mark. 16:16;
" Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen".
Pelastumiseen tarvitaan siis kaste ja usko, molemmat
!
Hyvä kastelinkki:
http://www.japo.fi/~ekallio/sala.htm- Taivasmatkalainen
Siis tarkoitatko että ihminen joka on tullut uskoon ja yllättäen kuolee ennen kuin kastetaan ei pääse Taivaaseen ?
- jopa keskellä yötä
Taivasmatkalainen kirjoitti:
Siis tarkoitatko että ihminen joka on tullut uskoon ja yllättäen kuolee ennen kuin kastetaan ei pääse Taivaaseen ?
Kastaminen tapahtui viivytyksettä, että ei ehtinyt välissä kuolla. Jos Paavali olisi kuollut ennen kastetta, niin olisiko synnit ehditty pestä pois?
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2) - Taivasmatkalainen
jopa keskellä yötä kirjoitti:
Kastaminen tapahtui viivytyksettä, että ei ehtinyt välissä kuolla. Jos Paavali olisi kuollut ennen kastetta, niin olisiko synnit ehditty pestä pois?
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
kaste saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (Apt.2)Tarkoitat siis: ihminen tulee uskoon ja vasta kaste pesee pois synnit? Tästä seuraa että kun ihminen tulee omakohtaiseen uskoon ja kuolee ennen kastetta niin hän ei saa syntejään anteeksi ja ei näin ollen pääse Taivaaseen koska synnillä ei ole sinne asiaa. Näinkö tarkoitat?
- puhdas
Tarkoitat siis: ihminen tulee uskoon ja vasta kaste pesee pois synnit? Tästä seuraa että kun ihminen tulee omakohtaiseen uskoon ja kuolee ennen kastetta niin hän ei saa syntejään anteeksi ja ei näin ollen pääse Taivaaseen koska synnillä ei ole sinne asiaa. Näinkö tarkoitat?
Taivaaseen ei pääse mitään syntiä. Jumala pesee synnit pois kasteessa Kristuksen verellä. Vesi, veri ja Henki pitävät yhtä kasteessa. Joka uskoo JA KASTETAAN PELASTUU. Pelastuvalla on molemmat sekä usko että kaste lahjaksi saatuna Jumalalta. Joka ei usko niin eihän sellainen mene kasteelle eikä vie perhettäänkään kasteelle, joten he tuomitsevat itse itsensä. Heiltä puuttuu sekä usko että kaste.
1. Kor. 6:11
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. - Taivasmatkalainen
puhdas kirjoitti:
Taivaaseen ei pääse mitään syntiä. Jumala pesee synnit pois kasteessa Kristuksen verellä. Vesi, veri ja Henki pitävät yhtä kasteessa. Joka uskoo JA KASTETAAN PELASTUU. Pelastuvalla on molemmat sekä usko että kaste lahjaksi saatuna Jumalalta. Joka ei usko niin eihän sellainen mene kasteelle eikä vie perhettäänkään kasteelle, joten he tuomitsevat itse itsensä. Heiltä puuttuu sekä usko että kaste.
1. Kor. 6:11
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.Et vastannut kysymykseeni.
Usko ja kaste kuuluu yhteen, MUTTA entä jos ihminen tulee uskoon mutta kuolee ennen kastetta.
Pääseekö ilman kastetta Taivaaseen vaikka on tullut omakohtaiseen uskoon? - kaste
Et vastannut kysymykseeni.
Usko ja kaste kuuluu yhteen, MUTTA entä jos ihminen tulee uskoon mutta kuolee ennen kastetta.
Pääseekö ilman kastetta Taivaaseen vaikka on tullut omakohtaiseen uskoon?Raamattu sanoo kastetta uudestisyntymisen pesoksi.
Joh.3
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Tit. 3:5
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Kasteen esikuva on peseminen, peso.
Hes.36
25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
- theLoneRanger
Siihen että ihminen pelastuu tarvitaan vain usko,
jos kaste pelastaisi se olisi ihmisen teko eikä Jumalan. Mar.16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Huomaa: joka ei usko se tuomitaan
Jokainen joka huutaa avuksi herran nimeä se pelastuu
sanoo Jumalan sana
Ryöväri ristillä kääntyi Jeesuksen puoleen ja sanoi muista minua kun tulet valtakuntaasi Jeesus vastasi totisesti totisesti tänäpäivänä sinä tulet
olemaan kanssani paratiisissa.
Ryöväri uskoi ja pelastui ei häntä keretty kastaa.
Usko heraan Jeesukseen niin sinä pelastut,
apostolienteot kertoo miten alkuseurakunnassa uskoontuleet kastetiin .- usko johtaa kasteelle perhe...
Perheenpäämiehen uskohan johtaa koko perhekunnan saamaan Jumalalta kasteen. Jo Johannes sanoi "minä kastan vedellä,mutta Hän kastaa Pyhällä Hengellä". Kaste on Jumalan pelastusteko ja hyvän omantunnon liitto, joka on aina voimassa. Kastetta ei tarvitse koskaan uusia.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
Ryövärin aikana ei vielä ollut kristillistä kastetta olemassakaan. Jeesus eli vanhan liiton aikana. Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi maan päällä ilman kastettakin, syntinen nainen, ristinryöväri, lapset.5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
Kristillinen kaste, jonka Jeesus asetti vasta kuolemansa jälkeen, on kastamista Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen. Kristityt kastavat koko perheensä Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen yhteyteen.
"Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?"
- ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Kaste ja usko ja Kristus kuuluvat yhteen. Herramme Golgatalla ansaitsema armo annetaan kasteessa ja uskolla tartumme siihen. Ruoka tulee lautaselta, haarukka ottaa sen ja vie suuhun ja suu pureskelee.
Kumpi on tärkeämpi, Jumalan armo, joka annetaan kasteessa vai usko, joka ottaa sen vastaan?
Ilman armoa ei uskolla ole mitään mihin tarttua. Ilman uskoa armo ei hyödytä ketään.
Kaste ja usko eivät ole toistensa vastakohtia. Olen kastettu olen siis pelastuva. Mitä se tarkoittaa? Olen saanut Kristuksen omakseni ja uskon sen, olen siis pelastuva.- jomppa
Raamatusta en ole löytänyt yhtään kohtaa missä puhutaan kasteen armosta,niinkuin jotkut ihmiset puhuvat siis sen täytyy olla ihmisten keksimää.
Ei kaste ole mikään taikatemppu että siinä jotakin annataan ihmiselle väkisin ja toivotaan että tulis joskus uskoon.Ei Kristinusko ole mitään magiaa,
Raamatussa on ihan selvä järjestys ensin usko ja sitten kaste ei kaste mitään hyödytä jos ihminen ei
tule uskoon se on vain tyhjä rituaali. - --------------------------
jomppa kirjoitti:
Raamatusta en ole löytänyt yhtään kohtaa missä puhutaan kasteen armosta,niinkuin jotkut ihmiset puhuvat siis sen täytyy olla ihmisten keksimää.
Ei kaste ole mikään taikatemppu että siinä jotakin annataan ihmiselle väkisin ja toivotaan että tulis joskus uskoon.Ei Kristinusko ole mitään magiaa,
Raamatussa on ihan selvä järjestys ensin usko ja sitten kaste ei kaste mitään hyödytä jos ihminen ei
tule uskoon se on vain tyhjä rituaali.Kirjoituksessani (Kaste on Jumalan teko) on osoitettu mitä kaste pitää sisällään.
Lainaus: "Kasteessa saadaan siis pelastus, uudestisyntyminen, syntien anteeksisaaminen, Pyhän Hengen lahja, pääsy Kristuksen seurakuntaan, usko, Jumalan lapsen asema ikuisen elämän perillisenä." Minulle tämä on armoa.
Lue koko kirjoitus, niin huomaat, että edellä esitetyt kasteen lahjat löytyvät selkeistä raamatunkohdista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014668757 - touhua
-------------------------- kirjoitti:
Kirjoituksessani (Kaste on Jumalan teko) on osoitettu mitä kaste pitää sisällään.
Lainaus: "Kasteessa saadaan siis pelastus, uudestisyntyminen, syntien anteeksisaaminen, Pyhän Hengen lahja, pääsy Kristuksen seurakuntaan, usko, Jumalan lapsen asema ikuisen elämän perillisenä." Minulle tämä on armoa.
Lue koko kirjoitus, niin huomaat, että edellä esitetyt kasteen lahjat löytyvät selkeistä raamatunkohdista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014668757Parempi puhua kasteen ARMOTTOMUUDESTA, jos lap-
sen pelastuminen on jätetty sen varaan viitsi-
vätkö vanhemmat viedä pienokaisensa kasteelle.
Armo ei edellytä mitään ihmisten yritystä pelas-
taa pieni vauva,vaan armo on sitä, että lunastustyön perusteella lapsi on kelvollinen
Jumalalle.
Vanhemmatko määräävät lapsensa pelastumisen?
Aika armotonta touhua. - -------------------
touhua kirjoitti:
Parempi puhua kasteen ARMOTTOMUUDESTA, jos lap-
sen pelastuminen on jätetty sen varaan viitsi-
vätkö vanhemmat viedä pienokaisensa kasteelle.
Armo ei edellytä mitään ihmisten yritystä pelas-
taa pieni vauva,vaan armo on sitä, että lunastustyön perusteella lapsi on kelvollinen
Jumalalle.
Vanhemmatko määräävät lapsensa pelastumisen?
Aika armotonta touhua."Lunastustyön perusteella lapsi on kelvollinen
Jumalalle."
Unohdat tyystin sen, että armo ei hyödytä ellei sitä uskoen oteta vastaan. Raamattu nimittäin sanoo: "Ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen." Tässä ei sanota: "Vauva on otollinen ilman uskoa, mutta kun aikuinen tietoiseen, vastuulliseen ja kypsään ikään tulee, niin häneltä vaaditaan uskoa Kristukseen." Raamattu opettaa kaikkialla, että yksin usko ottaa tämän lunastuksen vastaan. Jos ruoka on lautasella, niin se ei hyödytä, jos haluat tulla kylläiseksi, vaan se pitää syödä. Armo on Golgatalla, mutta se ei hyödytä ellet usko sitä (Joh. 3:16). Tämä koskee myös vauvaa. Ja myös tämä: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu." Pelastumiseen vaaditaan usko ja se, että on kastettu. Tiedätkö asian paremmin kuin Jeesus itse? "Joka ei synny vedestä ja Hengestä ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." Tiedätkö tämänkin asian paremmin kuin Jeesus itse? "Jolla ei ole Kristuksen Henkeä ei ole hänen omansa." Tämänkin taidat tietää paremmin kuin Jumalan sanassa sanotaan. "Me olimme kaikki luonnostamme vihan lapsia." Ja tämänkin tiedät paremmin kuin Pyhä Henki Raamatussa opettaa. Anna toki Pyhälle Hengelle se kunnia, että Hän on oppineempi kuin sinä. - Rehellinen syntinen
-------------------------- kirjoitti:
Kirjoituksessani (Kaste on Jumalan teko) on osoitettu mitä kaste pitää sisällään.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014668757NO huh huh sanot että kasteessa saadaan pelastus, uudestisyntyminen, syntien anteeksisaaminen, pyhänhengenlahja, pääsy Kristuksen seurakuntaan,usko,Jumalan lapsen asema ikuisen elämän perillisenä. Olispa helppoa ja automaattista taivaaseen meno siinä ei edes omaa mielipidettä kysyttäisi.
Tiedän paljon lapsena kastettuja jotka ei välitä Jumalasta tuon taivaallista, eivätkä edes usko Jumalaan saattavat olla jopa saatanan palvojia.
Tuskin Jumala väkisin näitä taivaaseen vie kasteen perusteella.
Raamattu puhuu kääntymisestä, uskon välttämättömyydestä olla otollinen Jumalalle.
Armosta te olette pelastetut uskon kautta sillä jos se olisi teoista ei se olisi armosta. Näin raamattu sanoo.
Olispa automaattista jos raamatussa lukis kasteen kautta olette pelastetut.
Silloin Jeesuskin olisi varmaan kastattanut kaikki lapset sylivauvoista alkaen eikä vain tyytynyt siunaamaan niitä. - --------------
Rehellinen syntinen kirjoitti:
NO huh huh sanot että kasteessa saadaan pelastus, uudestisyntyminen, syntien anteeksisaaminen, pyhänhengenlahja, pääsy Kristuksen seurakuntaan,usko,Jumalan lapsen asema ikuisen elämän perillisenä. Olispa helppoa ja automaattista taivaaseen meno siinä ei edes omaa mielipidettä kysyttäisi.
Tiedän paljon lapsena kastettuja jotka ei välitä Jumalasta tuon taivaallista, eivätkä edes usko Jumalaan saattavat olla jopa saatanan palvojia.
Tuskin Jumala väkisin näitä taivaaseen vie kasteen perusteella.
Raamattu puhuu kääntymisestä, uskon välttämättömyydestä olla otollinen Jumalalle.
Armosta te olette pelastetut uskon kautta sillä jos se olisi teoista ei se olisi armosta. Näin raamattu sanoo.
Olispa automaattista jos raamatussa lukis kasteen kautta olette pelastetut.
Silloin Jeesuskin olisi varmaan kastattanut kaikki lapset sylivauvoista alkaen eikä vain tyytynyt siunaamaan niitä."NO huh huh sanot että kasteessa saadaan pelastus, uudestisyntyminen, syntien anteeksisaaminen, pyhänhengenlahja, pääsy Kristuksen seurakuntaan,usko,Jumalan lapsen asema ikuisen elämän perillisenä. Olispa helppoa ja automaattista taivaaseen meno siinä ei edes omaa mielipidettä kysyttäisi."
En minä, vaan Raamattu. Tässä luettelo raamatunkohdista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014668757
Kaste antaa tuon kaiken. On sitten eri asia, että kilvoitteleeko ihminen pysyäkseen tuossa uskossa. Usein käy niin, että ihminen lankeaa pois armosta, koska maailman arvot, itsekkyys ja Jumalan sanan terveen opetuksen puute vievät mukanaan. Ne, jotka ovat kasteen jälkeen langenneet, voivat saada syntien anteeksiantamuksen milloin tahansa, kun he kääntyvät, ja että kirkon tulee antaa synninpäästö niille, jotka näin palaavat tehdäkseen parannuksen.
"Raamattu puhuu kääntymisestä, uskon välttämättömyydestä olla otollinen Jumalalle. Armosta te olette pelastetut uskon kautta sillä jos se olisi teoista ei se olisi armosta. Näin raamattu sanoo."
Yksin usko Jeesukseen pelastaa jokaisen ihmisen. Se on totta. Kasteessa pieni lapsi pelastuu omakohtaisen uskon kautta Jeesukseen. Pelastus ja usko tulevat käsi kädessä. Luehan tästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014569757
"Olispa automaattista jos raamatussa lukis kasteen kautta olette pelastetut. Silloin Jeesuskin olisi varmaan kastattanut kaikki lapset sylivauvoista alkaen eikä vain tyytynyt siunaamaan niitä."
Edellä jo ymmärsit, että kaste antaa pelastuksen, mutta on eri asia säilyykö ihminen uskossa pelastuneena lopun ikäänsä.
Jeesus siunasi heitä (lapsia). Silloin ei ollut vielä sitä kastetta, joka liittää Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, koska Jeesus ei ollut vielä kuollut ja ylösnoussut. Mitä jos he olisivat vieneet lapset Jeesuksen luo sen jälkeen kun hän oli asettanut kastekäskyn? Olisiko Jeesus sanonut: "Älkää tuoko lapsia minun tyköni, viekää heidät pois. Heidän on tultava vastuulliseen, kypsään ja harkitsevaan ikään, niin että he tekevät itse uskonratkaisun minun puoleeni ja sen jälkeen he saavat kasteen." Voi järjetöntä! - rehellinen
-------------- kirjoitti:
"NO huh huh sanot että kasteessa saadaan pelastus, uudestisyntyminen, syntien anteeksisaaminen, pyhänhengenlahja, pääsy Kristuksen seurakuntaan,usko,Jumalan lapsen asema ikuisen elämän perillisenä. Olispa helppoa ja automaattista taivaaseen meno siinä ei edes omaa mielipidettä kysyttäisi."
En minä, vaan Raamattu. Tässä luettelo raamatunkohdista:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014668757
Kaste antaa tuon kaiken. On sitten eri asia, että kilvoitteleeko ihminen pysyäkseen tuossa uskossa. Usein käy niin, että ihminen lankeaa pois armosta, koska maailman arvot, itsekkyys ja Jumalan sanan terveen opetuksen puute vievät mukanaan. Ne, jotka ovat kasteen jälkeen langenneet, voivat saada syntien anteeksiantamuksen milloin tahansa, kun he kääntyvät, ja että kirkon tulee antaa synninpäästö niille, jotka näin palaavat tehdäkseen parannuksen.
"Raamattu puhuu kääntymisestä, uskon välttämättömyydestä olla otollinen Jumalalle. Armosta te olette pelastetut uskon kautta sillä jos se olisi teoista ei se olisi armosta. Näin raamattu sanoo."
Yksin usko Jeesukseen pelastaa jokaisen ihmisen. Se on totta. Kasteessa pieni lapsi pelastuu omakohtaisen uskon kautta Jeesukseen. Pelastus ja usko tulevat käsi kädessä. Luehan tästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014569757
"Olispa automaattista jos raamatussa lukis kasteen kautta olette pelastetut. Silloin Jeesuskin olisi varmaan kastattanut kaikki lapset sylivauvoista alkaen eikä vain tyytynyt siunaamaan niitä."
Edellä jo ymmärsit, että kaste antaa pelastuksen, mutta on eri asia säilyykö ihminen uskossa pelastuneena lopun ikäänsä.
Jeesus siunasi heitä (lapsia). Silloin ei ollut vielä sitä kastetta, joka liittää Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, koska Jeesus ei ollut vielä kuollut ja ylösnoussut. Mitä jos he olisivat vieneet lapset Jeesuksen luo sen jälkeen kun hän oli asettanut kastekäskyn? Olisiko Jeesus sanonut: "Älkää tuoko lapsia minun tyköni, viekää heidät pois. Heidän on tultava vastuulliseen, kypsään ja harkitsevaan ikään, niin että he tekevät itse uskonratkaisun minun puoleeni ja sen jälkeen he saavat kasteen." Voi järjetöntä!Minä en tullut uskoon lapsikasteessa,en ymmärtänyt uskoontulosta tuon taivaallista.
Kun 27vuotiaana kuulin evankeliumin otin sanan vastaan ja synnyin uudesti ylhäältä (tulin uskoon).
Luin raamatusta että uskoontuleet näköjään kastetaan Kristukseen,pyysin kastetta niinkuin raamatun sana kastaa tarkoitaa että ihminen pyytää kastetta.(olen kuullut viisailta). Minulla ei ole kuin tamä yksi kaste ja se riitää minulle.
Sinun kannattaisi lukea Juhana Lehmuskosken kirja yksi kaste on laajamittainen tutkielma kasteesta on uskovainen teologi. Löytyy kirjastosta jos ei niin kaukolainaa. Siunausta - ----------------
rehellinen kirjoitti:
Minä en tullut uskoon lapsikasteessa,en ymmärtänyt uskoontulosta tuon taivaallista.
Kun 27vuotiaana kuulin evankeliumin otin sanan vastaan ja synnyin uudesti ylhäältä (tulin uskoon).
Luin raamatusta että uskoontuleet näköjään kastetaan Kristukseen,pyysin kastetta niinkuin raamatun sana kastaa tarkoitaa että ihminen pyytää kastetta.(olen kuullut viisailta). Minulla ei ole kuin tamä yksi kaste ja se riitää minulle.
Sinun kannattaisi lukea Juhana Lehmuskosken kirja yksi kaste on laajamittainen tutkielma kasteesta on uskovainen teologi. Löytyy kirjastosta jos ei niin kaukolainaa. SiunaustaRaamatussa myös kastettiin koko perhekunta. Viisi kertaa mainitaan perhekunnan kastaminen. Perhekuntaan saattoi kuulua tuohon aikaan tuhat ihmistä. Aika varomatonta kielenkäyttöä Raamatussa, jos vauvoja ei saa kastaa.
Suosittelen sinulle tätä:
http://matti.vaisanen.sekl.fi/
Siinä olet oikeassa: yksi kaste! Ei pidä koskaan antaa uudestikastaa itseään. Jos on kastettu lapsena, se riittää. - theLoneRanger
---------------- kirjoitti:
Raamatussa myös kastettiin koko perhekunta. Viisi kertaa mainitaan perhekunnan kastaminen. Perhekuntaan saattoi kuulua tuohon aikaan tuhat ihmistä. Aika varomatonta kielenkäyttöä Raamatussa, jos vauvoja ei saa kastaa.
Siinä olet oikeassa: yksi kaste! Ei pidä koskaan antaa uudestikastaa itseään. Jos on kastettu lapsena, se riittää.kukapa sen kieltää eriasia mitä se hyödytää.
Raamatussa kastetiin perhekunnittain mutta mainitaan että he tulivat uskoviksi. Esim:Apt.10:47
Lapsi on muuten synnitön ja taivaaseen kelpaava
sellaisenaan. Ennenkuin ymmärtää hyvän ja pahan ja tekee syntiä silloin tarvitsee Jeesuksen sovituksen.
Lue Hes.18:20---> - oikaisen
theLoneRanger kirjoitti:
kukapa sen kieltää eriasia mitä se hyödytää.
Raamatussa kastetiin perhekunnittain mutta mainitaan että he tulivat uskoviksi. Esim:Apt.10:47
sellaisenaan. Ennenkuin ymmärtää hyvän ja pahan ja tekee syntiä silloin tarvitsee Jeesuksen sovituksen.
Lue Hes.18:20--->Lapsi on muuten synnitön ja taivaaseen kelpaava
theLoneRanger 10.3.2006 klo 21.30
---------------------------------------------------
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4] - theLoneRanger
oikaisen kirjoitti:
theLoneRanger 10.3.2006 klo 21.30
---------------------------------------------------
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]Siinä sanoit ihan oikein, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.Jokainen on Aadamin ja Eevan
lankeenuksen tähden syntynyt synnin alaiseksi, ja tullut syntisestä luonnosta osalliseksi.
Siis jokainen ihminen tulee tekemään syntiä ja tarvitsee Jeesusta sovittajaksi.
Mutta jokainen vastaa vain omista synneistä. Hes.18:
20 Poika ei kanna isänsä syntivelkaa,--> ja niin eteenpäin.
Sellaista käsitystä kuin perisynti joka suoraan lankeaisi lapsen päälle ei raamatussa ole.
No sinä sanot Jumala kostaa lapsille isien pahatteot kolmanteen ja neljänteen polveen,juu niin kostaa jumalattomille mutta ei uskoville
Jumalan sana on tässäkohtaa ehdollinen.
Mutta teen laupeuden tuhansille jotka pitävät minun käskyt
Ps.103:17
Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille,jotka häntä pelkäävät ja hänen vanhurkautensa lasten lapsille
Jumalan siunaus siirtyy myös lastenlapsille.
Vain se sielu joka syntiä tekee on kuoltava Hes.18:19.
Kukaan ei ole syntinen ennenkuin hän itse syntiä tekee. Mutta jos elää synnissä eikä välitä Jumalan armosta niin Jumala kostaa isien pahatteot.
Mutta jos jumalaton kääntyy parannukseen saa ARMON.
Eikä hänelle kosteta isien pahoja tekoja. - theLoneRanger
---------------- kirjoitti:
Raamatussa myös kastettiin koko perhekunta. Viisi kertaa mainitaan perhekunnan kastaminen. Perhekuntaan saattoi kuulua tuohon aikaan tuhat ihmistä. Aika varomatonta kielenkäyttöä Raamatussa, jos vauvoja ei saa kastaa.
Siinä olet oikeassa: yksi kaste! Ei pidä koskaan antaa uudestikastaa itseään. Jos on kastettu lapsena, se riittää.Lue Juhana Lehmuskosken kirja YKSI KASTE
on vilpittömästi tutkinut kastekysymykset.
Ilman lahkohenkisyyttä ilman kiihkomielisyyttä.
On uskova teologi kirja todella perustuu Jumalan sanaan on tutkinut myös alkukirkon käytännöt ja lutterin tekstit.
Löytyy kirjastosta jos ei niin kannataa kaukolainata,
suosittelen lämpimästi teet varmasti löytöjä.
Siunausta!! - Voitto Ramu
jomppa kirjoitti:
tule uskoon se on vain tyhjä rituaali.mitkä seuraavista kasteessa tapahtuvista asioista ei ole ARMOA, vaan ihmisen omaa suoritusta:
-KASTEESSA SYNNIT PESTÄÄN POIS (Apt 22:16)
”anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.”
-KASTE TAPAHTUU SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI (Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38)
”kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi”
- KASTE UUDESTISYNNYTTÄÄ (Jh 3:5, Tiit 3:5)
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä,”
- KASTEESSA TULLAAN OSALLISEKSI KRISTUKSEN KUOLEMAAN ( Rm 6:3)
” Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?”
- KASTEESSA TULLAAN OSALLISEKSI KRISTUKSEN YLÖSNOUSEUKSESTA (Rm 6:5)
” Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,”
- KASTEESSA SAADAAN PYHÄ HENKI ( Apt 2:38, Apt 19:6)
” kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”
- VESIKASTE PELASTAA (1.Piet 3:21)
” vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena –”
- KASTEESSA JUMALA VAIKUTTAA MEISSÄ USKON ( Kol 2:12)
” ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala,”
- KASTEESSA TAPAHTUU VANHAN IHMISEN (AADAMIN) HAUTAAMINEN JA UUDEN
IHMISEN HENGELLINEN HERÄÄMINEN JA YLÖSNOUSEMUS RIKKOMUKSIIN JA
SYNTEIHIN KUOLLEESTA OLOTILASTA (Rm 6:4-5, Kol 2:12-13)
” Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,”
” ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.”
- KASTEESSA TAPAHTUU PESO, PYHITTYMINEN JA VANHURSKAUTUMINEN
KRISTUKSEN NIMESSÄ JA JUMALAN HENGESSÄ (1.Kr 6:11)
-” mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.”
- KASTEESSA IHMINEN PUKEE KRISTUKSEN JA HÄNEN VANHURSKAUTENSA
PÄÄLLENSÄ (Gal 3:27)
” Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.”
- KASTE PYHITTÄÄ JA PUHDISTAA SEURAKUNNAN KIRKASTETUKSI,
TAHRATTOMAKSI, RYPYTTÖMÄKSI, PYHÄKSI JA NUHTEETTOMAKSI KRISTUKSEN
MORSIAMEKSI (Ef 5:26- 27)
” että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27. saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.”
- KASTEESSA IHMISEN VANHA LUONTO “LIHAN RUUMIS” POISRIISUTAAN,
KOSKA KASTE ON KRISTUKSEN YMPÄRILEIKKAUS (Kol 2:11)
” ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,”
- KASTEESSA IHMINEN PESTÄÄN JA SYDÄN VIHMOTAAN PUHTAAKSI PAHASTA
OMASTATUNNOSTA (Hb 10:22)
” niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;”
- KASTE EI OLE “LIHAN SAASTAN POISTAMISTA” (liha pysyy aina syntisenä,
ja synnin asuinsijana), VAAN ENNEN KAIKKEA JUMALAN MEIDÄN
KANSSAMME SOLMIMA HYVÄN OMANTUNNON LIITTO (1.Piet 3:21)
” vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,”
- KASTE EI OLE IHMISEN KUULIAISUUDEN TEKO JUMALALLE, VAAN SE ON
JUMALAN TEKO MEILLE (Mt 3:11, Lk 3:16, Jh 1:33)
” Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.” - theLoneRanger
Voitto Ramu kirjoitti:
mitkä seuraavista kasteessa tapahtuvista asioista ei ole ARMOA, vaan ihmisen omaa suoritusta:
-KASTEESSA SYNNIT PESTÄÄN POIS (Apt 22:16)
”anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.”
-KASTE TAPAHTUU SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEKSI (Mk 1:4, Lk3:3, Apt 2:38)
”kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi”
- KASTE UUDESTISYNNYTTÄÄ (Jh 3:5, Tiit 3:5)
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä,”
- KASTEESSA TULLAAN OSALLISEKSI KRISTUKSEN KUOLEMAAN ( Rm 6:3)
” Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?”
- KASTEESSA TULLAAN OSALLISEKSI KRISTUKSEN YLÖSNOUSEUKSESTA (Rm 6:5)
” Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,”
- KASTEESSA SAADAAN PYHÄ HENKI ( Apt 2:38, Apt 19:6)
” kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”
- VESIKASTE PELASTAA (1.Piet 3:21)
” vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena –”
- KASTEESSA JUMALA VAIKUTTAA MEISSÄ USKON ( Kol 2:12)
” ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala,”
- KASTEESSA TAPAHTUU VANHAN IHMISEN (AADAMIN) HAUTAAMINEN JA UUDEN
IHMISEN HENGELLINEN HERÄÄMINEN JA YLÖSNOUSEMUS RIKKOMUKSIIN JA
SYNTEIHIN KUOLLEESTA OLOTILASTA (Rm 6:4-5, Kol 2:12-13)
” Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,”
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.”
- KASTEESSA TAPAHTUU PESO, PYHITTYMINEN JA VANHURSKAUTUMINEN
KRISTUKSEN NIMESSÄ JA JUMALAN HENGESSÄ (1.Kr 6:11)
-” mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.”
- KASTEESSA IHMINEN PUKEE KRISTUKSEN JA HÄNEN VANHURSKAUTENSA
PÄÄLLENSÄ (Gal 3:27)
” Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.”
- KASTE PYHITTÄÄ JA PUHDISTAA SEURAKUNNAN KIRKASTETUKSI,
TAHRATTOMAKSI, RYPYTTÖMÄKSI, PYHÄKSI JA NUHTEETTOMAKSI KRISTUKSEN
MORSIAMEKSI (Ef 5:26- 27)
” että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27. saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.”
- KASTEESSA IHMISEN VANHA LUONTO “LIHAN RUUMIS” POISRIISUTAAN,
KOSKA KASTE ON KRISTUKSEN YMPÄRILEIKKAUS (Kol 2:11)
12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,”
- KASTEESSA IHMINEN PESTÄÄN JA SYDÄN VIHMOTAAN PUHTAAKSI PAHASTA
OMASTATUNNOSTA (Hb 10:22)
” niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;”
- KASTE EI OLE “LIHAN SAASTAN POISTAMISTA” (liha pysyy aina syntisenä,
ja synnin asuinsijana), VAAN ENNEN KAIKKEA JUMALAN MEIDÄN
KANSSAMME SOLMIMA HYVÄN OMANTUNNON LIITTO (1.Piet 3:21)
” vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,”
- KASTE EI OLE IHMISEN KUULIAISUUDEN TEKO JUMALALLE, VAAN SE ON
JUMALAN TEKO MEILLE (Mt 3:11, Lk 3:16, Jh 1:33)
” Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.”Ei pelkkä kaste mitään hyödytä,kyllähän sen jo järkikin tajuaa. Eikä pelkkä kaste pysty vaikuttamaan uskoa,mutta kun siihen liitetään usko.
Eikä vedellävalelu mitään uskoa vaikuta, en minäkään tullu uskoon lapsikasteessa vaan 27 vuotiaana tulin herätykseen ja synnintuntoon ja otin uskossa vastaan Jumalan sanan.
Avot synnyin uudesti ylhäältä!
Kol.2:12
Kaste uskon kautta vaikutaa kaikkea tätä
Sähän olet ymmärtänyt päin honkia tämänkin raamatun paikan.
Jh.1:13
Tässähän puhutaan pyhänhengen kasteesta,(Pyhänhengenlahjasta) jonka Jeesus antaa
Opetuslapset kastetiin pyhällähengellä ensimmäisenä helluntaina siitähän tässä puhutaan.
Ja meillekin se on tarkoitettu .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424420
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1484165- 643786
- 1233762
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans413600Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe763429- 953002
- 542865
- 252676
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142394