Kebabittaa

Turkki&pippuri

Kun töissä ja kaveripiirissä säntäävät pizzeriaan, yritän aina mahdollisuuksien mukaan ottaa kevyempänä vaihtoehtona kebabin leivällä. Ei siis mitään annosta ranskalaisineen vaan ihan peruskebabin jossa on leivän välissä lihaa, salaattia ja vissiin kahta eri kastiketta mukana. Olen yrittänyt löytää kyseiselle annokselle energiamääriä, mutta millään sivustoilla ei tunnu olevan. Osaako joku kertoa paljonko kebabissa on kaloreita???

31

27100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neiti halla

      Tästä on puhuttu aiemminkin, mutten jaksa kaivaa sitä vanhaa threadia esille. Löyty kumminkin joku tyyliin kebabliiton sivu, jossa oli kalorimäärät, mutta en senkään osoitetta muista. Selaa viestejä taaksepäin, tosin se voi olla jo poistettukin juttu.

      Voin varoittaa, että pökerryt kun näet ne kalorit, jos et varaudu. Ne kastikkeet on mielettömiä kaloripommeja (ja siksi niin hyviä)...

      • lihottaa

        Ja pitaleipä on pelkkää valkoista jauhoa, eli sekään ei ole kovin kevyt. Lihan osuudesta en osaa sanoa, koska oon itse kasvissyöjä, mutta eikös siihen jotain rasvaa kuitenkin sivellä siihen vartaaseen?


      • lilja
        lihottaa kirjoitti:

        Ja pitaleipä on pelkkää valkoista jauhoa, eli sekään ei ole kovin kevyt. Lihan osuudesta en osaa sanoa, koska oon itse kasvissyöjä, mutta eikös siihen jotain rasvaa kuitenkin sivellä siihen vartaaseen?

        Ota kebab salaatilla.On ainakin kevyempi kun pitaleivällä.
        Yleensä siihen tulee jäävuorisalaattia,sipulia,fetaa,kurkkua,tomaattia,kebabliha ja kastikkeet.jätä salaattikastike pois niin on vielä kevyempää.


    • nam

      kebab salaatilla.Kastike (tulinen) ei kaloripommi.Kebab leivällä.siinä se leipä ei ole oikein terveellinen.

    • Kebabittaa

      Juu, tiedän sen leivän epäedullisuuden ja muutoinkin päällä on ihan hyvin menevä ja turvallinen ruokavalio, mutta olisin halunnut tietää paljonko keskimäärin yhdessä kebabissa leivällä ja kastikkeilla kaloreita on. Tämä ei siksi että söisin päivittäin niitä, mutta kun välillä tulee tilanteita jolloin on parempi ottaa se kebab kuin pizza. Yritin löytää tietoa kebeb.net -sivuiltakin, mutta kun ei. Heittäkää joku asioista tietoinen arviota 500 - 750 - 1000?

    • mimmi77

      keskustelussa joku mainitsi ett'ä pitaleipä kebabista mensis paikkareiden pisteillä 26 pistettä ja arvio oli 1050-1300kcal

      • Kebabittaa

        ...kun eikös siinä kebabissa olisi silloin enemmän kuin pizzassa, jossa ravintola-annoksesta menee 22 pistettä. Pizzassa on sentään juustoa...


    • itsenäinen n

      Piruako olet laumasielu? Antaa niiden pilata ulkonäkönsä ja terveytensä, miks mee mukaan?

      • Kebabittaa

        ...olet varmasti ylpeä nokkeluudestasi


    • saat melkein

      samat kalorit kuin pitsaa syömällä. ja ne kebabin kalorit tulee juuri siitä lihasta... kysyppä joskus huvikseksi mistä se kebab liha on tehty :) jos luulet että se on t

      • jäi kesken

        siis jos luulet että se on täyslihaa ni erehdyt pahasti!


      • Kebabittaa
        jäi kesken kirjoitti:

        siis jos luulet että se on täyslihaa ni erehdyt pahasti!

        Kebab-lihassa on 218kcal/100g. Mun helmitaulu ei edelleenkään saa niin paljoa energiaa kuin mitä pizzoissa on. Ilmeisesti tietoa hallinnoi joku suomalais-turkkilainen mafia ja lavertelijat talutetaan aamunkoitteessa saunan taakse:))))
        Otan seuraavan kerran mukaan pussin baby-porkkanoita ja jään istumaan ulos rappukivelle järsimään...enpähän ole silloin joukkosielu


      • Kiril

        jos jättää sen lihottavan vehnäleivän syömättä. Turhia hiilihydraatteja. Kebabin voi syödä salaatilla. Pizzapohja on myös ihan puhdasta vehnäjauhoa. Lihottavaa vatsantäytettä. Kebab liha tehdään jauhelihasta ja siinä mielessä ihan hyvä syötävä eikä lihota.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        jos jättää sen lihottavan vehnäleivän syömättä. Turhia hiilihydraatteja. Kebabin voi syödä salaatilla. Pizzapohja on myös ihan puhdasta vehnäjauhoa. Lihottavaa vatsantäytettä. Kebab liha tehdään jauhelihasta ja siinä mielessä ihan hyvä syötävä eikä lihota.

        Toisin kuin Kiril luulee, kebab pirun lihottavaa, lihassa rasvaa 20 prossaa, kastikkeissa samoin, joten keveys kaukana. Kevyintä taitaa olla iskender kebabin 50 grammaa leipäpaloja.

        Jauheliha = nahat, jänteet, ym. jätepalat myllyyn ja tyhmille myyntiin


      • Kiril
        Tepi kirjoitti:

        Toisin kuin Kiril luulee, kebab pirun lihottavaa, lihassa rasvaa 20 prossaa, kastikkeissa samoin, joten keveys kaukana. Kevyintä taitaa olla iskender kebabin 50 grammaa leipäpaloja.

        Jauheliha = nahat, jänteet, ym. jätepalat myllyyn ja tyhmille myyntiin

        jos ei samalla tunge napaansa hiilihydraatteja ja muita sokereita. Onhan se tässä yli vuoden aikana koettu niin monta kertaa ja senkun kilot putoaa.

        Minä en kyllä käy ravintoloissa, jossa jauheliha tehdään nahoista, jänteistä ja jätepaloista, sen verran kulinaristi olen.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        jos ei samalla tunge napaansa hiilihydraatteja ja muita sokereita. Onhan se tässä yli vuoden aikana koettu niin monta kertaa ja senkun kilot putoaa.

        Minä en kyllä käy ravintoloissa, jossa jauheliha tehdään nahoista, jänteistä ja jätepaloista, sen verran kulinaristi olen.

        Sinulla tuo hiilarien karttaminen on sairauden puolella, vedät ihraa minkä ehdit, et kuituja, no ei ihme, jos suolesi ei toimi. No syöpä tulee ja tappaa, jos et sydän ja verisuonitauteihin ennen kuole.

        Eipä nuo ravintolat itse tee jauhelihaa ja kuka ravintolassa jauheliharuokaa söisi. HK ja Atria survoo kaiken koneellisesti irroitetun moskan jauhelihan sekaan.


      • Kiril
        Tepi kirjoitti:

        Sinulla tuo hiilarien karttaminen on sairauden puolella, vedät ihraa minkä ehdit, et kuituja, no ei ihme, jos suolesi ei toimi. No syöpä tulee ja tappaa, jos et sydän ja verisuonitauteihin ennen kuole.

        Eipä nuo ravintolat itse tee jauhelihaa ja kuka ravintolassa jauheliharuokaa söisi. HK ja Atria survoo kaiken koneellisesti irroitetun moskan jauhelihan sekaan.

        Ei sitä ihraa kukaan työkseen syö ja mistä hemmetistä sä mun suoleni toiminnan tunnet. Toimii aivan loistavasti. Syöpä tulee hiilarien mussuttajille eikä rasvansyöjille. Olen juuri välttänyt sydän ja verisuonitauteja alentamalla kolesteroliarvoja ja verenpainetta normaaleiksi, joten se siitä. Eikä se ole sairauden puolella jos huolehtii terveydestään. Tuo sinun hiilarien jatkuva tuputtaminen ja eläinrasvojen vastustaminen vaikuttaa jo vainoharhaiselta.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        Ei sitä ihraa kukaan työkseen syö ja mistä hemmetistä sä mun suoleni toiminnan tunnet. Toimii aivan loistavasti. Syöpä tulee hiilarien mussuttajille eikä rasvansyöjille. Olen juuri välttänyt sydän ja verisuonitauteja alentamalla kolesteroliarvoja ja verenpainetta normaaleiksi, joten se siitä. Eikä se ole sairauden puolella jos huolehtii terveydestään. Tuo sinun hiilarien jatkuva tuputtaminen ja eläinrasvojen vastustaminen vaikuttaa jo vainoharhaiselta.

        Sinun sairaalloinen hiilarien vastustaminen on aivan muuta kuin hiilarien nauttiminen kohtuudella. Pasta ruuan kanssa kohtuudella on aivan terveellistä toisin kuin sinä luulet. En minä eläinrasvoja vastusta, ne kun on vaan paljon raskaanpaa syötävää. Rasvan energiapitoisuus kun on suuri, niistä lihoo ja olen itse todennut asian. Nykyään syön monipuolisesti, mutta vältän rasvaisimmat ruuat, paino tippunut 12 kiloa puolessa vuodessa, verenpaine hävinnyt, eikä ole sairasta ruoan tarkkailua kuten sulla. Jätän sikanaudat ja possunlihat (hyvä vähärasvainen leikkele menee leivällä) ja kermat yms rasvatuotteet pois ruokavaliosta, juustot ja voit korvannut 25% levitteellä tai sitten vaan kasviksia päälle. Paistamiseen tippa, pari rypsiöljyä.

        Mielipiteitä on monia....


    • nam

      Kebabliha kuuluisi tehdä lampaasta ja toisissa paikoissa se tehdäänkin (harvoin).Yleensä kuitenkin se tehdään sianlihasta.Sitten on paikkoja missä laitetaan puolet ja puolet.Pitaleivän leipä on vehväjauho pitoista ja pitaleivässä on aika reilusti kaloreita.Kebabin jos ottaa salaatilla ja jättää salaattikastikkeet/valkosipulinkastikkeen pois niin se on ihan hyvä ateria.Sitä tulista kastiketta voi ottaa koska se on tehty tomaatista, mausteisa ja vedestä.On tullut noita kebab annoksia muutamia väsäiltyä ja tiedän esim. miten se liha siellä kebab paikassa kypsennetään ja tehdään.Eli syökää ihmiset kebab salaatilla eikä pizzaa (jos tarkoitus välttää turhia kaloreita).

      • lihasta

      • Britton
        lihasta kirjoitti:

        Trevor MacDonald teki hyvän jutun kebab lihan terveellisyydestä tossa kuukausi sitten, Guardian kirjoitti siitä pikaisesti, jos jotain kiinnostaa...

        http://blogs.guardian.co.uk/news/archives/2006/02/24/sheesh_kebabs_are_fatty.html

        Jos ihminen nautiskelee yhden kebabin silloin tällöin ja muuten syö kurinalaisesti "oikeita" rasvoja päävoittoisesti ruokavaliossaan , ei sillä kebabilla saa itseään kuolemaan tai suunnattomaksi lihomaan.

        Jätelihoja suurin osa meistäkin syö einesten joukossa, kebab ei siinä rinnalla huonone yhtään.
        Sinällään ihan hyvä artikkeli, kyllä.


      • halal

        kebablihassa on 10-20% rasvaa ja lihapitoisuus on 70-100%..
        Ja iso huomio, kebabliha EI MISSÄÄN NIMESSÄ ole tehty sianlihasta! Monien perinteiden m.m. islam uskonnon kautta kebabi ei ikinä tehdä missään sianlihasta. Kuuluisi tehdä lampaasta, usein kuitenkin lambaan ja naudanlihasta. Kana,-kalkkuna ja porokebab löytyy myös.
        EI SIKA.


    • Kebabittaa

      ...pienin varauksin tuntea parempaa omaatuntoa kun tosiaan otan sen kebabin pizzan sijaan. Kyse ei ole päivittäisestä aterioinnista joten tuskin se valkosipulikastikekaan siinä maailmaa kaataa. Alkuperäinen kysymykseni jäi tosin selvittämättä herättäen kuitenkin "ääriliikkeiden" keskustelua:)

      • nam

        ja pitaleipä kebabissa uskoisin olevan kaloreita n. 1000


    • Jätetorvi

      Joo, näin mäkin tekisin. Ei varmaan ainakaan pahempi kuin tuo pitsa.

    • leipurineiti

      Olen töissä eräässä kebab/pizzeria ravintolassa ja todellakin suosittelen olemaan syömättä kyseistä lihaa. Ei ihan sieltä terveellisemmästä päästä.

      Itse lopetin kebabin syömisen tuonne töihin päästyä, kun sain tietää mistä se on tehty.
      Niin ja ne kastikkeet tekevät siitä vielä lihottavamman, että jos joku laihduttaja suunnittelee syövänsä kastikkeiden kera..

      Ja muuten kun Kotipizzasta tilaa kotzonea niin ne kastikkeet ovat erittäin kovia kaloripommeja.

      • juuh =D

        nostit juuri 3 vuotta vanhan topicin


      • sen ihmeellisempää

        lihaa kuin mitä ihmiset ostaa kaupasta päivittäin. Ainakin siellä kebab-pizzeriassa, jossa itse olin töissä, kebab-liha tehtiin naudanjauhelihasta eli ihan samasta tavarasta, mistä kotonakin tehdään ruokaa...

        Oikeasti se kuuluisi tehdä lampaan lihasta, mutta me suomalaiset ei olla oikein totuttu siihen lampaan lihan makuun, joten siksi nauta. Sikaa en ole koskaan kuullut kenenkään MUSLIMI turkkilaisen käyttävän kebabissa, koska eivät sitä silloin itse voisi syödä. Mutta ei-muslimi turkkilaiset on sitten asia erikseen... He saattavat käyttä sika-nautaa, koska se on halvempaakin...

        Jossain aiemmassa viestissä joku sanoi, että siihen kebab-lihaan muka valeltaisiin rasvaa, mutta ainakaan minun entisessä työpaikassani ei niin tehty. Itse asiassa, kun se kebab-liha pyöriii siinä grillissä tarpeeksi pitkää, niin siitä on valunut jo suurin osa rasvasta pois. Tiedän, koska olen itse pessyt niitä alustoja, joihin se rasva valuu. Eli juuri vaihdetussa kebab-lihassa sitä rasvaa on enemmän kuin sellaisessa, joka on pyörinyt grillissä pidempään ja siitä on jo leikattu paljon lihaa.

        Itse en tosin sitä kebab-lihaa enää mitenkään "kevyenä" herkkuna pitänyt sen jälkeen, kun näin mikä määrä sitä rasvaa valuu siihen alustalle päivän aikana.


      • jammumies
        sen ihmeellisempää kirjoitti:

        lihaa kuin mitä ihmiset ostaa kaupasta päivittäin. Ainakin siellä kebab-pizzeriassa, jossa itse olin töissä, kebab-liha tehtiin naudanjauhelihasta eli ihan samasta tavarasta, mistä kotonakin tehdään ruokaa...

        Oikeasti se kuuluisi tehdä lampaan lihasta, mutta me suomalaiset ei olla oikein totuttu siihen lampaan lihan makuun, joten siksi nauta. Sikaa en ole koskaan kuullut kenenkään MUSLIMI turkkilaisen käyttävän kebabissa, koska eivät sitä silloin itse voisi syödä. Mutta ei-muslimi turkkilaiset on sitten asia erikseen... He saattavat käyttä sika-nautaa, koska se on halvempaakin...

        Jossain aiemmassa viestissä joku sanoi, että siihen kebab-lihaan muka valeltaisiin rasvaa, mutta ainakaan minun entisessä työpaikassani ei niin tehty. Itse asiassa, kun se kebab-liha pyöriii siinä grillissä tarpeeksi pitkää, niin siitä on valunut jo suurin osa rasvasta pois. Tiedän, koska olen itse pessyt niitä alustoja, joihin se rasva valuu. Eli juuri vaihdetussa kebab-lihassa sitä rasvaa on enemmän kuin sellaisessa, joka on pyörinyt grillissä pidempään ja siitä on jo leikattu paljon lihaa.

        Itse en tosin sitä kebab-lihaa enää mitenkään "kevyenä" herkkuna pitänyt sen jälkeen, kun näin mikä määrä sitä rasvaa valuu siihen alustalle päivän aikana.

        täytyy nostaa


      • herkutellen laihtuu
        jammumies kirjoitti:

        täytyy nostaa

        Kalja pizza -dieetillä laihtuu kyllä aika tehokkaasti silloin kun on sinkkuna ja viettää vapaa-aikansa baareissa. Pizzastahan saa vain puolet vaadittavasta päivittäisestä kalorintarpeesta.
        Sitten kun asettuu aloilleen, lopettaa kaljanjuonnin ja syö terveellistä kotiruokaa, kyllä alkaa paino nousta.


    • Anonyymi

      Kebab salaatilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1868
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1808
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1791
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1125
    Aihe