Onko väärin haluta huomiota mieheltään?

Huomionkipeä avovaimo

Hei kaikki! Minulla on ihana avomies, ollaan oltu yhdessä liki 6v.tta. Mutta olen kyllästynyt siihen kun en saa hellyyttä ja huomiota häneltä. (Alussa sain).Nykyään jollen minä halaa ja suukota, sitä ei meillä tapahdu sitten lainkaan. Olisi ihanaa jos joskus saisin suukon vaikka ohimennen tai hellän kosketuksen, halauksesta puhumattakaan. Kun otan asian puheeksi hän sanoo"Ei kuulu tyyliini, en ole tunneihminen!" On sanonta: Mitä enemmän jaat, sitä enemmän saat! Sitä olen yrittänyt noudattaa, kyllä mulle tulee hyväolo kun halaan tai suukotan häntä. Mutta ihankuin hänen tekemänä se olisi häneltä pois. Jätän hänelle lappusia eri paikkoihin (tosin en tee enää niin, koska hän ei osaa arvostaa niitä ollenkaan.)Esim. Oot Rakas! ja laitan huulen jäljet siihen. Ei viitsi edes mainita asiasta minulle. Kai mä olen idiootti kun kuvittelen hellyyden kuuluvan normaaliin parisuhteeseen? Pyydänkö liikaa jos kaipaan huomiota häneltä? Seksissäkin minä useinmiten teen aloitteen,pikkuhiljaa alkaa itsetuntokin romahtaa lopullisesti.(Haluaisin seksiä enemmän kuin hän.) Pelkään että rupeen hakemaan huomiota muualta. ( sillä en mä ole ihan karsee pirttihirmu, huolehdin ulkonäöstäni ja pukeudun fiksusti, joten kyse ei voi olla siitä etten ole peiliin katsonut.)Haluaisin etenkin miesten näkökantaa tähän, onko hellyyttä vaikeaa antaa ihan arkenakin, pikkuasioilla?

37

4705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opel

      Sä oot vaan yksin kertasesti niin hyvä vaimo. Se on tottunu liia hyvälle. Muuta käyttäytymistä ja rupee yhtä kylmäks ku ukkos, ni ehkä se sit huomaa, mitä menettää.

      • karstat kattoon.

        Tunnistan samankaltaisuutta miehesi ja itseni käytöksessä,toivottavasti tästä olisi edes hieman apua.

        Kun seurustelun alku aikoina jakoi huomiota naiselleen,se oli helppoa ja siinä ei ollut riskiä saada nenilleen,se oli niin luonnollista toimintaa ja sellainenhan kuului asiaan.

        Oli hauska huomata itsessään muutos suhteen edetessä ja vanhetessa.
        Sitä ikäänkuin astui pelot kuvaan mukaan,ja oikein kun tarkasti asiaa pohti huomasi että se seurustelu aikainen hento tyttönen olikin kasvanut tasavertaiseksi sanavalmiiksi ihmiseksi.
        Sitä rupesi miettimään joudunkohan naurun alaiseksi tai käyttäydynkö typerästi tuon kunnioittamani naisen silmissä jos lepertelen tai vastaavaa.

        Olen huomanut ettei naisille kehity tälläistä tunne vammaa tai pelkoa tunteidensa näyttämiseksi.
        Mies menee tavallaan kipsiin,ja sitä herkkyyttä on vaikeaa saada esille kun kaikki tunne lukot pistää vastaan.
        Usein mies kännissä on vapaampi tunne siteistään.

        Miestä täytyy osata käsitellä,osata lukea oikein.
        Miehellä on kaikkein vaikeinta kun haluaisi ottaa rakastaan kädestä tai leperrellä muttei uskalla tehdä aloitetta peläten naisen reaktiota.

        Älä missään nimessä lopeta kaikkea rakkauden osoittelua miestäsi kohtaan,koska hän odottaa niitä ja sellainen auttaa uskaltamaan..


      • Huomionkipeä avovaimo
        karstat kattoon. kirjoitti:

        Tunnistan samankaltaisuutta miehesi ja itseni käytöksessä,toivottavasti tästä olisi edes hieman apua.

        Kun seurustelun alku aikoina jakoi huomiota naiselleen,se oli helppoa ja siinä ei ollut riskiä saada nenilleen,se oli niin luonnollista toimintaa ja sellainenhan kuului asiaan.

        Oli hauska huomata itsessään muutos suhteen edetessä ja vanhetessa.
        Sitä ikäänkuin astui pelot kuvaan mukaan,ja oikein kun tarkasti asiaa pohti huomasi että se seurustelu aikainen hento tyttönen olikin kasvanut tasavertaiseksi sanavalmiiksi ihmiseksi.
        Sitä rupesi miettimään joudunkohan naurun alaiseksi tai käyttäydynkö typerästi tuon kunnioittamani naisen silmissä jos lepertelen tai vastaavaa.

        Olen huomanut ettei naisille kehity tälläistä tunne vammaa tai pelkoa tunteidensa näyttämiseksi.
        Mies menee tavallaan kipsiin,ja sitä herkkyyttä on vaikeaa saada esille kun kaikki tunne lukot pistää vastaan.
        Usein mies kännissä on vapaampi tunne siteistään.

        Miestä täytyy osata käsitellä,osata lukea oikein.
        Miehellä on kaikkein vaikeinta kun haluaisi ottaa rakastaan kädestä tai leperrellä muttei uskalla tehdä aloitetta peläten naisen reaktiota.

        Älä missään nimessä lopeta kaikkea rakkauden osoittelua miestäsi kohtaan,koska hän odottaa niitä ja sellainen auttaa uskaltamaan..

        Kiitos asiallisesta kommentistasi. Hienoa kun uskallat puhua avoimesti tästä ns."puutteestsi".
        En mä täällä huuda apua niinku joku väittää,
        ihmettelen vain ääneen parisuhdeasioita, siksihän tää palsta on. Ei näitä ole pakko lukea jos öklöttää ja on niin onnellinen ettei ole ongelmia missään suhteessa. Tarkoitus olikin saada erilaisia näkökulmia asiaan ja tietää ettei ole ainoa jota tämä koskee. Yllätyksenä tuli että miehetkin kärsivät samasta asiasta.


    • Aquarius(M)

      Hitto kyl sun miehen pitäisi olla onnellinen, kun on tuollainen vaimo. Itel oli ihan toisinpäin ex-eukkoni kanssa. Hän oli se kylmempi osapuoli ja pikkuhiljaa alkoi hiertää tosissaan, kun ei saanu vastakaikua. Yritin avata keskutelua jne aiheesta ja antaa tilaa toiselle, huomioda pienillä jutuilla, kuten illallisilla ja lahjoilla jne tuloksetta.

      Noh juttu tietenkin päättyi, kun menin kokoajan vaan enempi solmuun asian kanssa.

      Tsemppii sulle. Toivottavasti saat miehesi "heräämään" talviuniltaan.

      • Huomionkipeä avovaimo

        Hei, kiitos, on kiva huomata että joku mies osaa
        arvostaa hellyyttä, huomiota & toisen kunnioitusta. Toivottavasti sinä löydät vielä oman rakkaan, jota voit helliä ja joka myös arvostaisi sitä. On ihana antaa, mutta on myös ihana saada, oli kyse mistä tahansa!! =)


    • ei jaksa

      Meillä ihan sama tilanne eli naisena, vaimona olen lähes 99% aina se joka tekee aloitteen oli sitten kyse puhumisesta, halailusta tai seksistä. Nyt vaan on mitta tulossa täyteen ja olen tosiaan ottanut samanlaisen "kylmän" asenteen miestä kohtaan kuin hänellä minua kohtaan. Olen sanonut asian hänelle, että tämä suhde ei jatku jos tilanne ei muutu. Eletään kuin sisko ja veli. Minulle se ei riitä! Haluan, että myös minua joskus halutaan ja haluan, että myös minulle joskus kerrotaan kuinka kaunis ja haluttava olen. Ymmärtäisin asian, jos olisin ruma ja läski, mutta kun olen 37v. hehkeä nainen, jonka mielestä seksi vain paranee mitä enemmän ikää tulee. Olisin valmis vaikka mihin, mutta kun mies ei ole, niin ei sitten. Eräs toinen mies antaisi minulle vaikka kuun taivaalta, mutta lasten vuoksi ja uskon vielä meidän parisuhteeseen en ole valmis tätä liittoa vielä rikkomaan...

    • mies_vm56

      Meillä tilanne oli sama mutta toisinpäin, vaimolta ei juuri sitä hellyyttä ja huomiota herunut muutaman ensimmäisen vuoden jälkeen ja silloinkin yleensä vain seksitouhujen yhteydessä.
      Kysymys ei ymmärtääkseni ainakaan siinä vaiheessa ollut siitä, etteikö hän olisi minusta välittänyt.
      Itselleni kuitenkin pienet hellyydenosoitukset arjen keskelläkin olivat tärkeitä. Jos vaan halasinkin häntä, sama kuin olisi puuta halannut. Jos kosketin, oli kylmät tai karheat kädet. Jos suukotin, henki haisi.
      Kuitenkin olin hyvä aviomies, tein suurimman osan kotitöistä, alkoa hyvin kohtuudella, ehdottoman uskollinen.
      Nyt ollaan tässä, erottiin viime syksynä, 20 yhteistä vuotta takana. En haluaisi pelotella mutta mielestäni on pitemmän päälle huono yhdistelmä se kun toinen on tunteellinen, hellyyttä ja läheisyyttä kaipaava ja toinen ihan jotain muuta.

    • mutta.........................

      Ei kaikista yksinkertaisesti ole lepertelemään.
      Malli on saatu jo kotona, eikä sitä hevillä muuteta.
      Jos mies tuntee olevansa huono antamaan huomionosoituksia, ne vähenevät ja loppuvat kokonaan.

      Varmin keino saada mies lukkoon lopullisesti, on sanoa: mikset sä koskaan................

    • nicelife

      Ei se väärin ole. Mutta se on väärin, että annat itsesti ja elämäsi toiselle eikä hän sitä arvosta. Meillä on tämä yksi ja ainutkertainen elämä miksi siis emme eläisi sitä niin, että meillä olisi hyvä olla ja jos annamme toki myös silloin ansaitsemme itsekkin. On mielestäni turhaa vetää lapsuutta ja kasvatusta tähän (ei ole tunnetyyppiä tai kotona ei näytetty tunteita)kaikkihan se kotoa lähtee mutta aikuinen ihminen voi itse päättää omasta elämästään ja muuttua jos sen kokee tarpeelliseksi mutta toista ei voi toinen muuttaa se on karu totuus ja silloin ei välttämättä enää rakkaus ja toisen huomioinen riitä jos ihminen itse ei ole halukas lukkojaan aukaisemaan niin toinen niitä ei voi sulattaa tai ihme on jos oikean avaimen löytää. Ja sen kun muistaa että sanat ovat helinää ja teot puhuvat puolestaan niin voi miettiä mikä on aitoa, mikä harhaa ja kuvitelmaa. Anna rakkautesi niille, jotka sen ansaitsevat ja sinua arvostavat:)

    • mieheltä..................

      Kyllä, on se vaikeata, nainen on siinä aina parempi, ja osaa myös sen ilmaista.

    • eräs vaimo

      Mies ei valehtele jos sanoo ettei se kuulu hänen tyyliinsä. TIETYSTI se tykkäsi siitä ALKUaikoina, mutta niinhän kaikilla on suhteen alkuaikoina idioottimaisia tapoja osoittaa hellyttä. Sitten ne jää pois, koska sellaista ei enää tarvita kun toinen on jo olemassa.

      Mua ainakin rasittais jos mun ukko olis koko ajan lääppimässä tai muuta sellaista. Silloin tällöin riittää, kun siltä oikein tuntuu, ja yleensä se silloin tuntuu molemmista, eikä väliä kumpi tekee aloitteen. Mutta ei ole normaalia jos joka päivä ja monta kertaa päivässä tuntuu siltä. Se on jo jonkinlainen riippuvuussuhde.

      Hyväksy miehesi sellaisena kuin hän on tai varaudu siihen että äijä häipyy muille maisemille koska ei kestä takertuvaa vaimoa.

      • Hellyydenkipeä avovaimo

        Hei! On kaksi eri asiaa hellyys ja takertuminen!!
        En roiku mieheni lahkeessa, vaatien huomiota ja estä häntä tekemästä omia juttujaan. Aika moni on onneksi ymmärtänyt mitä tarkoitin huomin/hellyyden puutteella. Kiitos teille, ketkä olette ymmärtäneet & kommentoineet. Hyväksyn toki mieheni sellaisea kuin on, mutten varmaan jaksa loputtomiin olla se aloitteentekijä
        hellyydessä & seksissä. Aion kokeilla sitä, etten enää huomioikkaan häntä niinkuin ennen. (jos pystyn niin olemaan,koska kun toista rakastaa, on vaikea esittää jotain muuta.)PS..Mua ei todellakaan RASITTAIS MUN OMAN UKON LÄÄPPIMINEN! HELLYYTTÄ EI MAAILMASSA OLE KOSKAAN LIIKAA!


      • ei jaksa
        Hellyydenkipeä avovaimo kirjoitti:

        Hei! On kaksi eri asiaa hellyys ja takertuminen!!
        En roiku mieheni lahkeessa, vaatien huomiota ja estä häntä tekemästä omia juttujaan. Aika moni on onneksi ymmärtänyt mitä tarkoitin huomin/hellyyden puutteella. Kiitos teille, ketkä olette ymmärtäneet & kommentoineet. Hyväksyn toki mieheni sellaisea kuin on, mutten varmaan jaksa loputtomiin olla se aloitteentekijä
        hellyydessä & seksissä. Aion kokeilla sitä, etten enää huomioikkaan häntä niinkuin ennen. (jos pystyn niin olemaan,koska kun toista rakastaa, on vaikea esittää jotain muuta.)PS..Mua ei todellakaan RASITTAIS MUN OMAN UKON LÄÄPPIMINEN! HELLYYTTÄ EI MAAILMASSA OLE KOSKAAN LIIKAA!

        musta olisi ihanaa, kun joku koskettaisi ohimenessään tai vaikka ottaisi perseestä kiinni :) mutta kun se olen AINA minä joka niin tekee! niin se kypsyttää. Eikä aina kaiken tarvitse johtaa seksiin, eikä aina tarvitse olla toisessa kiinni, mutta jos kaikki tällainen puuttuu, niin siitä tulee ISO asia ja alkaa häiritsemään "normaalia" elämää ja on aina ajatuksissa. Meidän pitäisi jättää ne ukot yksin vähäksi aikaa, lähteä vaikka tyttöjen kesken etelän matkalle!


      • ruotuväki
        ei jaksa kirjoitti:

        musta olisi ihanaa, kun joku koskettaisi ohimenessään tai vaikka ottaisi perseestä kiinni :) mutta kun se olen AINA minä joka niin tekee! niin se kypsyttää. Eikä aina kaiken tarvitse johtaa seksiin, eikä aina tarvitse olla toisessa kiinni, mutta jos kaikki tällainen puuttuu, niin siitä tulee ISO asia ja alkaa häiritsemään "normaalia" elämää ja on aina ajatuksissa. Meidän pitäisi jättää ne ukot yksin vähäksi aikaa, lähteä vaikka tyttöjen kesken etelän matkalle!

        Terävä havainto.

        Voisitko itse alkaa osoittaa huomiota ja välittämistä ihmiselle vain sen takia että tuo ihminen alkaa sellaista vaatia, vaikka et enää haluaisi koskea häneen siitä huolimatta että on aviopuolisosi? Enpä usko. Helppo on sanoa että toisen pitäisi, mutta toisen asemaan ei kyetä asettumaan.

        Menkää etelään ja antakaa miehillenne edes viikko aikaa olla itsekseen!


      • ´mä vaan
        Hellyydenkipeä avovaimo kirjoitti:

        Hei! On kaksi eri asiaa hellyys ja takertuminen!!
        En roiku mieheni lahkeessa, vaatien huomiota ja estä häntä tekemästä omia juttujaan. Aika moni on onneksi ymmärtänyt mitä tarkoitin huomin/hellyyden puutteella. Kiitos teille, ketkä olette ymmärtäneet & kommentoineet. Hyväksyn toki mieheni sellaisea kuin on, mutten varmaan jaksa loputtomiin olla se aloitteentekijä
        hellyydessä & seksissä. Aion kokeilla sitä, etten enää huomioikkaan häntä niinkuin ennen. (jos pystyn niin olemaan,koska kun toista rakastaa, on vaikea esittää jotain muuta.)PS..Mua ei todellakaan RASITTAIS MUN OMAN UKON LÄÄPPIMINEN! HELLYYTTÄ EI MAAILMASSA OLE KOSKAAN LIIKAA!

        voi herran tähe mitä murheita....ettei ukko koske ellei pyydä.. PITÄÄKÖ SILTI HUUTAA!!!
        ja etkä muutens taida hyväksyä ukkoasi tuollaisena koska täällä valitat. tietääks se että kyselet neuvoja netissä?


      • Tavan Tallaaja
        ruotuväki kirjoitti:

        Terävä havainto.

        Voisitko itse alkaa osoittaa huomiota ja välittämistä ihmiselle vain sen takia että tuo ihminen alkaa sellaista vaatia, vaikka et enää haluaisi koskea häneen siitä huolimatta että on aviopuolisosi? Enpä usko. Helppo on sanoa että toisen pitäisi, mutta toisen asemaan ei kyetä asettumaan.

        Menkää etelään ja antakaa miehillenne edes viikko aikaa olla itsekseen!

        Eipä taida rotuväki elellä parisuhteessa, ainakaan hyvässä sellaisessa. Kun on aikaa päivitellä muiden eloa! Eihän ketään voikkaan pakottaa antamaan hellyyttä, ei se kaikilta onnistu. (todennäköisesti kuulut niihin) Mutta sellasten kannattais hakeutua kaltaistensa kylmien ihmisten seuraan. On hyvä että asioita katsotaan joka kantilta, eikä ko.hlö joka keskustelun aloitti ketään hauku (muuta kuin itseään,olenko idiootti?) Aurinkoa kuitenkin elämääsi sinulle rotu..mikä lie? Sillä sitä taidat tarvita!


      • ihan rauhassa,
        Tavan Tallaaja kirjoitti:

        Eipä taida rotuväki elellä parisuhteessa, ainakaan hyvässä sellaisessa. Kun on aikaa päivitellä muiden eloa! Eihän ketään voikkaan pakottaa antamaan hellyyttä, ei se kaikilta onnistu. (todennäköisesti kuulut niihin) Mutta sellasten kannattais hakeutua kaltaistensa kylmien ihmisten seuraan. On hyvä että asioita katsotaan joka kantilta, eikä ko.hlö joka keskustelun aloitti ketään hauku (muuta kuin itseään,olenko idiootti?) Aurinkoa kuitenkin elämääsi sinulle rotu..mikä lie? Sillä sitä taidat tarvita!

        kirjain kerrallaan...


      • ruotuväki
        Tavan Tallaaja kirjoitti:

        Eipä taida rotuväki elellä parisuhteessa, ainakaan hyvässä sellaisessa. Kun on aikaa päivitellä muiden eloa! Eihän ketään voikkaan pakottaa antamaan hellyyttä, ei se kaikilta onnistu. (todennäköisesti kuulut niihin) Mutta sellasten kannattais hakeutua kaltaistensa kylmien ihmisten seuraan. On hyvä että asioita katsotaan joka kantilta, eikä ko.hlö joka keskustelun aloitti ketään hauku (muuta kuin itseään,olenko idiootti?) Aurinkoa kuitenkin elämääsi sinulle rotu..mikä lie? Sillä sitä taidat tarvita!

        Väärin väärin väärin. Ruotuväki elää erinomaisessa parisuhteessa. "kun on aikaa päivitellä muiden eloa!" .. heh - no sinäkin voisit päivitellä sen aloittajan murheita. Mutta.. ruotuväki ON elänyt toisenlaisessa parisuhteessa ja siksi tietää ettei tunteita voi pakottaa, eikä tekoja tunteiden vastaisesti. Ainakaan ruotuväki ei voi, jos joku toinen voikin.

        Kiitos ja aurinkoa itsellesikin :)


      • pettynyt
        ´mä vaan kirjoitti:

        voi herran tähe mitä murheita....ettei ukko koske ellei pyydä.. PITÄÄKÖ SILTI HUUTAA!!!
        ja etkä muutens taida hyväksyä ukkoasi tuollaisena koska täällä valitat. tietääks se että kyselet neuvoja netissä?

        Pitääkö Mieheltä vielä lupa kysyä kun, silloin menneisyydessä, kun nainen ei voinut edes rahaa hallita. Pyhät hyrrät, nyt 2006 eikä tuhat vuotta sitten. Tottakai ihmiset uskaltaa avun pyytää netissä,jos kotona on vahakapinetti, eikä viisari värähdä edes kiloista.


      • nii in
        ei jaksa kirjoitti:

        musta olisi ihanaa, kun joku koskettaisi ohimenessään tai vaikka ottaisi perseestä kiinni :) mutta kun se olen AINA minä joka niin tekee! niin se kypsyttää. Eikä aina kaiken tarvitse johtaa seksiin, eikä aina tarvitse olla toisessa kiinni, mutta jos kaikki tällainen puuttuu, niin siitä tulee ISO asia ja alkaa häiritsemään "normaalia" elämää ja on aina ajatuksissa. Meidän pitäisi jättää ne ukot yksin vähäksi aikaa, lähteä vaikka tyttöjen kesken etelän matkalle!

        Voi kumpa mun vaimoki haluais että annan hellyydenosoituksia aina ohimennen ja muutenki...mä todella haluaisin tehdä niin, mutta vaimo on ollut jo pitkän aikaa täysin kylmä,vuosia, ei saa olla MITÄÄN läheisyyttä, kuulemma ahdistaa ja on ajan haaskausta...nyt on sitte ero tulossa, ei voi mitään...ei jääkalikan kanssa voi elää.


    • Brunette 28 v.

      Ihan tutulta kuulostaa. Miehessä ei ole muuten mitään vikaa, mutta se helliminen. Hänelle on ilmeisesti jotenkin epänormaalia halia ohimennen, antaa suukko (edes nukkumaan mennessä), istua sylikkäin tai mitään... Ja niin kun minusta olisi mukava helliä ja hyvitellä, sanoa jotain nättiä ja nauttia yhdessä olosta. Mies sanoo älä nyt tai mä olin just menossa tms. Ankeaa sanon minä! Ja minäkään en ole mikään pirttihirmu enkä ollenkaan ruma enkä erityisen päällekäyväkään. Huomiota saa parhaiten menemällä vaikka ruokakauppaan kuin pysymällä kotona oman miehen kanssa.

      Minä uskon, että tämä malli periytyy kotikäyttäytymisestä. Miehen vanhemmat eivät julkisesti koske toisiinsa koskaan. Olohuoneessakin istuvat aina eri sohvilla. Ehkä tästä syystä miehen mielestä kaikki hempeily on vierasta ja kummallista. Minä taas olen saanut päinvastaisen käyttäytymismallin. Grrrr. Täytyy ehkä lisätä härnäystasoa. Jospa pitäisin vain niukkoja vaatteita kotioloissa. Ai niin, ei se hyödytä, mies tulee sanomaan, että laita nyt jotain päällesi ettet palellu! Onnea vain muillekin, jotka elätte tällaisen jääkaapin kanssa. Onneksi minulla on sentään lemmikkieläimiä. Pusutan ja halin ja hellin sitten niitä kun ukko on toivoton erakko...

      • ei-enää

        hmmmm ... (ja pitkä sellanen).

        Onhan se ankeaa. On. Mutta, ehkä helliminen sitten ei ole kirjoittajillekaan niiiin tärkeää, koska kuitenkin kylmän ukon kanssa elelevät....?

        Ennen pitkää voi käydä niin että tapaa jonkun joka pitää hellimisestä ja sitten on jääkaappiukolla kriittiset ajat. Siinä mitataan mikä on tärkeää. Eikä se tarkoita että hellänkipeässä ukossa ei muita hyveitä olisi. Siinä voi olla jopa vielä enemmän kuin jääkaappi-ukossa. Sitä voi äkkiseltään huomata että ei oikeastaan rakastakaan jääkaappiukkoa vaikka siihen tottunut olisikin. Ajan kuluessa rakkaus syttyy uuteen ukkoon ja ,,, sitten siirrytään avioeropalstalle kirjoittamaan ;)


    • mies 35

      meillä on sama ongelma mutta vaimo on passiivinen ja minä halukas.

    • Manfred

      Olet nyt siinä vaiheessa, että alat huomata, ettei miestä voikaan muuttaa haluamaansa muottiin.
      Yleensä keskimäärin siihen kuluu tuo kuusi vuotta, ennenkuin nainen huomaa, mihin on ryhtynyt.

      Toista ihmistä ei voi saada tekemään aloitteita, sen kipinän, ajatuksen on lähdettävä omasta mielestä, ei toisen vaatimuksesta.

      • Hellyydenkipeä avovaimo

        Joo, tiedän enkä tahdokkaan painostaa, eihän se silloin ole aitoa. Työntäisin vaan kauemmaksi.
        Mutta sehän tässä onkin pointti, kun en YMMÄRRÄ MIKSI on vaikeaa hellyyttään osoittaa ihmiselle josta välittää?? (tiedän että hän rakastaa, koska on niin sanononut viimeksi viikko sitten.) Hän on itse sanonut että hänelle tulee hyvä mieli kun "läppäsen pepulle/suukotan niskasta ohi mennen kun hän istuu/ tai halaan/ käperryn kainaloon." Sitä ei tyttö nyt ymmärrä, miksi ei toisin päin voi tapahtua. (tosin olen pari päivää ollut kun häntä ei olisi, niin otti nukkumaanmetäessä kainaloonsa, puristi lujaa ja siihen nukahdettiin!) Oisko toivoo sittenkin? Sai mut tosi onnelliseksi noin pienellä eleellä!!


      • selittämään
        Hellyydenkipeä avovaimo kirjoitti:

        Joo, tiedän enkä tahdokkaan painostaa, eihän se silloin ole aitoa. Työntäisin vaan kauemmaksi.
        Mutta sehän tässä onkin pointti, kun en YMMÄRRÄ MIKSI on vaikeaa hellyyttään osoittaa ihmiselle josta välittää?? (tiedän että hän rakastaa, koska on niin sanononut viimeksi viikko sitten.) Hän on itse sanonut että hänelle tulee hyvä mieli kun "läppäsen pepulle/suukotan niskasta ohi mennen kun hän istuu/ tai halaan/ käperryn kainaloon." Sitä ei tyttö nyt ymmärrä, miksi ei toisin päin voi tapahtua. (tosin olen pari päivää ollut kun häntä ei olisi, niin otti nukkumaanmetäessä kainaloonsa, puristi lujaa ja siihen nukahdettiin!) Oisko toivoo sittenkin? Sai mut tosi onnelliseksi noin pienellä eleellä!!

        Miksi jokin on vaikeaa?
        Varsin usein esitetty kysymys, vaan vaatii viisaampia selittämään ihmismielen syövereitä.


    • Aina ja ikuisestiko?

      Meillä on ihan samanlainen meininki ja ollaan oltu yhdessä yhtä kauan kuin tekin.
      Mä kokeilin jo tota 'kylmyyttä' itsekin. Keksin kaikkea tekemistä ja olin poissa kotoa enemmän. Se toimi vain niin että ukko tuli vihaiseksi. Kun itse en tehnyt aloitetta seksiin, meillä ei kahteen kuukauteen tapahtunut mitään. Olen ottanut eron puheeksi useammankin kerran mutta ei mies kuulemma sitäkään halua. Enkä minäkään, ainakaan tässä vaiheessa.
      Mutta kuinkahan kauan sitä mahtaa jaksaa tällaista? On aika tyhjä olo kun suhteessa eletään kuin kämppikset.

      • se pitkä

        ..avioliitto on aikanaan ja siltä alkaa tuntua, kuin oltaisiin "kämppiksiä." Osa ihmisistä ei voi kuvitellakaan, että arki tulee aina, vaan sinisilmäisesti naimisiin mennessään uskotaan, että rakkaus ja sama tunne säilyy ja säilyy...Muistan kun työelämässä ollessani tapasin useita tosi iäkkäitä pariskuntia, joista huokui kiintymys ja välittäminen siihen elämänkumppaniin, jonka kanssa oli sota-aikana sormuksia vaihtanut.

        Oli liikuttavaa havaita, että puoliso kävi vuosikausia liikunta-ja usein puhekyvyttömän vain kuolemaa odottavan puolisonsa luona parikin kertaa päivässä. Siinä oli aitoa kaiken kestänyttä rakkautta. Samoin oli omien vanhempieni elämässä. Vaikka aikoinaan olivat otelleet ja riidelleetkin ja ollut jos jonkinlaista vastoinkäymistä, yhdessä pysyivät ja seesteinen yhteinen vanhuus päättyi toisen kuolemaan. Uskon, että nykyisin luovutetaan liian helposti ja erehdytään "toistuvasti" onnen tavoittelussa. Se vaan on "kuun tavoittamista taivaalta" ja ei lopu koskaan. "Maksajia" on liian paljon ja liian kalliilla hinnalla...


      • peräänkuulutan
        se pitkä kirjoitti:

        ..avioliitto on aikanaan ja siltä alkaa tuntua, kuin oltaisiin "kämppiksiä." Osa ihmisistä ei voi kuvitellakaan, että arki tulee aina, vaan sinisilmäisesti naimisiin mennessään uskotaan, että rakkaus ja sama tunne säilyy ja säilyy...Muistan kun työelämässä ollessani tapasin useita tosi iäkkäitä pariskuntia, joista huokui kiintymys ja välittäminen siihen elämänkumppaniin, jonka kanssa oli sota-aikana sormuksia vaihtanut.

        Oli liikuttavaa havaita, että puoliso kävi vuosikausia liikunta-ja usein puhekyvyttömän vain kuolemaa odottavan puolisonsa luona parikin kertaa päivässä. Siinä oli aitoa kaiken kestänyttä rakkautta. Samoin oli omien vanhempieni elämässä. Vaikka aikoinaan olivat otelleet ja riidelleetkin ja ollut jos jonkinlaista vastoinkäymistä, yhdessä pysyivät ja seesteinen yhteinen vanhuus päättyi toisen kuolemaan. Uskon, että nykyisin luovutetaan liian helposti ja erehdytään "toistuvasti" onnen tavoittelussa. Se vaan on "kuun tavoittamista taivaalta" ja ei lopu koskaan. "Maksajia" on liian paljon ja liian kalliilla hinnalla...

        Silti pitäisi kyetä havaitsemaan milloin kyse on 'vain arjesta' ja milloin välinpitämättömyys johtuu siitä ettei oikeastaan enää edes välitä toisesta ja sen tunteista.


    • Nelikymppinen aviomies

      Kyllä huomiota tulisi antaa sanallisesti ja teoin parisuhteessa. Sitä mieltä olen. Mutta toinen voi vain olla sen luontoinen, että ei tunne ja ajattele samoin. Itse olen aviossa ollut 20 vuotta ja aina halunut halailla ja olla rakkaani lähellä( huomioida). Kerron tunteistani vaimoani kohtaan avoimesti jne. . Ikävää on vain että hän kokee kaiken lähestymisen vaivaksi. Vaihtaa puheen aihetta ja on heti mukamas huono hetki ja kiire muuta tekemään.:( Kyllä sitä kaikenlaista miettii kun koke torjuntaa vuodesta toiseen. Tämmöiseen vain tottuu..

      • Huomionkipeä avovaimo

        Harmi, olen pahoillani puolestasi, kun tiedän miltä se tuntuu. Mä olisin tosi onnellinen tollassaita huomioista jota sä annat. Mun mielestä hellyys kuuluu ELÄMÄÄN JA IHMISSUHTEISIIN, EI SITÄ ILMAN JAKSA KAUAA, SITTEN TURTUU ja huomaakin että kaikki on yhdentekevää. Voi kumpa toinen osapuoli tajuaisi miten pienillä eleillä antaa toiselle HYVÄÄ OLOA!
        (mutta tottahan se on, ettei me kaikki olla ja tahdota samanlaisia asioita.)MUTTA TOIVON ETTÄ KUMPPANISI YMMÄRTÄISI HELLYYTESI, ennen kun menettää sen.ILOA PÄIVIISI! = )


      • Samassa veneessä
        Huomionkipeä avovaimo kirjoitti:

        Harmi, olen pahoillani puolestasi, kun tiedän miltä se tuntuu. Mä olisin tosi onnellinen tollassaita huomioista jota sä annat. Mun mielestä hellyys kuuluu ELÄMÄÄN JA IHMISSUHTEISIIN, EI SITÄ ILMAN JAKSA KAUAA, SITTEN TURTUU ja huomaakin että kaikki on yhdentekevää. Voi kumpa toinen osapuoli tajuaisi miten pienillä eleillä antaa toiselle HYVÄÄ OLOA!
        (mutta tottahan se on, ettei me kaikki olla ja tahdota samanlaisia asioita.)MUTTA TOIVON ETTÄ KUMPPANISI YMMÄRTÄISI HELLYYTESI, ennen kun menettää sen.ILOA PÄIVIISI! = )

        Sama ongelma meilläkin. 20 v. yhdessä ja ollaan kuin sisko ja sen veli. Lapsi on siunaantunut neljä.

        Itse kaipaan hirveästi hellyyttä ja huomiota. En saa sitä kotona, mutta en halua suhfetta ulkopuolisenkaan kanssa. En tiedä, miten meille käy. Tässä ollaan ja odotetaan kai ihmettä.


    • Anonyymi

      Miehet ja naiset ja erityisesti naiset. Parisuhteessa pahin moka on pitää toista itsestään selvyytenä.

    • Anonyymi

      Kun naisena on kokenut itseään kohdeltavan kuin huonekalua, se jättää kyllä syvät arvet..

    • Anonyymi

      Etsi mies joka rakastaa sinua. Siitä hyvä lähteä liikkeelle. Jos rakastat toista annat hellyyttä vaikka "ei kuuluisi tapoihin. " Mitä se edes tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Tuo on hyvin tuttua ystäväpiirissä ihan naisilla kuin miehilläkin. Ihan yksinkertaisesti toiset tarvitsee enemmän ja toiset vähemmän läheisyyttä täyttämään sen tunteen. Siitähän sitä monella parilla tulee noita ongelmia kun niin sanotusti ei kohtaa läheisyyshalut. Toisen läheisyyden sytyttää hyvä henkinen yhteys ja toisen taas vaikka kosketus. Kumppania voi yrittää ohjata mutta ketään ei pysty muuttamaan eikä tarvitsekaan. Jos löydät jonkun jonka kanssa nämä asiat toimii pirun hyvin niin pidä kiinni hänestä!

      • Anonyymi

        Mutta rakkauttaan voi näyttää myös antamalla läheisyyttä, jos se on toisele tärkeää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe