Mokkaruutujen ohje

Akkis 2

kiitos

7

7557

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopas löytyy

      monta ohjetta.

      • Tytsiii

        Onhan toi helppo tehdä ei tosiaan vaivallinen ollenkaan :) Mut en ymmärrä miks minulla se ei ollenkaan kohoa uunissa, oisi tosi kiva saada ne onnistuun!!! :)


    • mokkaruutu ohje

      Tässä sinulle helppo ja hyvä ohje, ei tarvitse kuin sekoittaa kaikki aineet keskenään


      MOKKARUUDUT:
      n. 3 kahvikuppia sokeria
      n. 4½ " " vehnäjauhoja
      3 tl leivinjauhetta
      2-3 tl vanilijasokeria
      3 kananmunaa
      1½ kahvikuppia maitoa tai jotain muuta nestettä
      225g sulatettua rasvaa

      kaakaojauhetta maun mukaan, riippuu kuinka tumman pohjan haluat

      siis sekoita vain aineet kulhossa sekaisin ja kaadat seoksen leivinpaperin päälle uunipellille ja paistat n 200 asteessa

      KUORRUTUS
      6-8 rkl sulaa rasvaa
      6 rkl kahvia
      1 pkt tomusokeria riippuu tietenkin paketin koosta mutta kun sekoitat nuo aineet huomaat minkä verran menee sokeria , älä tee liian paksua seosta on vaikea levittää kakun pinnalle!
      Kuorutuksen pinnalle voit halutessasi ripotella kookoshiutaleita tai pähkinärouhetta

    • Tyttö 90

      Moikka
      kuulostaa varmaan hassulta mut nyt on pakko kysyä että mitä te teette että saatte onnistuun mokkaruudut? Minulla ei onnistu mitenkään :( Olen sekoittanut munt ja sokerit hyvin, sitten erikseen kuivat aineet ja lisänny ne sitten yhteen. Mikä on mennyt pieleen? :/
      Tulee tosi ohut pohja ja maistuu kuivalle jauholla :(

      • safkaseireeni

        Tässä ohje takuuvarmasti paksuun pohjaan joka on helppo valmistaa:

        Suklaaneliöt eli mokkaruudut

        6 munaa
        4,5 dl sokeria
        2 tl leivinjauhetta
        2 tl vaniljasokeria
        8 rkl kaakaojauhetta
        7,5 dl vehnäjauhoja
        2,25 dl maitoa tai kermaa
        250g sulatettua voita tai margariinia

        Kuorrutus:
        6 dl tomusokeria
        3 rkl kaakaojauhetta
        1 tl vaniljasokeria
        100 g sulatettua voita
        0,75 dl vahvaa kahvia

        Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää ne munavaahtoon. Lisää lopuksi maito ja voisula. Sekoita tasaiseksi. Levitä leivinpaperilla vuoratulle korkeareunaiselle uunipellille ja paista 225C n.12-15 min.

        Kuorrutus:
 Sekoita tomusokeri ja kaakaojauhe ja lisää sulatettu voi sekä kahvi vähitellen kunnolla sekoittaen, kunnes seoksesta tulee sopivan paksuista. Levitä kuorrutus jäähtyneelle taikinalevylle. Koristele nonparelleilla.

        --------------------
        Safkaseireeni-blogi
        http://http://safkaseireeni.blogspot.com/


      • Mokkaruudun syöjä

        Kananmunat ja sokeri tulee vaahdottaa keskenään, että tulee sellainen kuohkea vaahto.
        Ei riitä, että sekoittaa kananmunat ja sokerin keskenään, vain vähän vatkaten.
        Kannattaa tehdä tuollainen 6 kananmunan reseptillä, niin siitä riittää koko uuninpellilliselle.
        Kananmunan kokokin vaikuttaa siihen montako kananmunaa käyttää.
        Jos kananmunat on oikein pieniä, niin olen yleensä laittanut yhden kananmunan lisää ja jos on oikein isoja kananmunia, niin tuollaiseen 6 kananmunan määrästä olen käyttänyt vain 5 kananmunaa.
        Mokkaruudut on älyttömän herkullisia.


    • 20 v kakkumaakari

      Heei, itse etin vähä uudenlaista ohjetta, tarkoitus yllättää avomies, kun tulee tänään intistä viikonloppulomalle:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe