Huuhaa-tieteen parhaat

palat

Huuhaa-tieteen kolme-kärjessä lista on seuraava:

1. Kasvihuoneilmiö (ilmasto on aina vaihdellut; mm. Suomessa on ollut historiallisella ajalla lähes välimeren ilmasto)
2. Geenimanipuloidun ruuan "vaarat" (mm. kasveja on jo iät ja ajat "geenimanipuloitu" jalostamalla eri lajikeita)
3. Lintuinfluessan "vaarat" (lintuja kuolee vuosittain satoja tuhansia erilaisiin viruksiin; nyt media on aikaansaanut joukkohysterian muutamasta kuolleesta linnusta)

Kaikille näille huuhaa-jutuile on yhteistä mediasopuliväen joukossa kasvava tyhmyys. Kun asioita on paisuteltu tiedotusvälineissä, on niistä tullut jo "virallinen totuus", eikä poliitikot voi tehdä muuta kuin peesata.

Ai niin; neljäntenä huuhaa-juttuna voisi mainita ydinvoimakielteisyyden; ydinvoima on ylivoimaisesti saateettominta energiaa, ja nykytekniikalla pystytään sen avulla tuottamaan täysin vaaratta energiaa. Lisäksi siitä syntyvä jäte pystytään eliminoimaan täysin vaarattomaksi nykyaikaisin turvakeinoin.

2

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ydinvoima on

Eettinen ongelma ydinvoimassa silti säilyy, nimittäin se ydinjäte. Sadan vuoden päästä varmaan löytyy suhteellisen halvalla porauslaitteet, joilla pääsee lähes kuka tahansa noutamaan ne ydinjätteet ylös, jalostelemaan niistä mitä haluaakin, hautaa ne nyt sitten kuinka tahansa.

Ydinjätteen tuottajia ei velvoiteta vartioimaan ydinjätettä sen hautaamisen jälkeen. Se on tosin ymmärrettävää: vartioinnin järjestäminen yhdellekin ydinjätteen hautausmaalle ensimmäiseksi 10 000 vuodeksi kun maksaisi ilmeisesti reippaasti enemmän, kuin kaikki maailman tämän hetken ydinvoimalat tuottavat yhteensä.

• Rausku

Noista kahdesta muusta olen suht samaa mieltä (paitsi siitä että ei ydinjäte ihan _paras_ vaihtoehto ole) mutta kasvihuoneilmiössä oleellista on muutoksen nopeus. Ei ilmastonmuutos kaikkea elämää tietenkään tuhoa, kaikkeen sopeudutaan muutamien uhrien jälkeen, mutta kyllä se suuria mullistuksia alkaa vähitellen aiheuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 533
      8536
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      159
      1177
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      816
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      39
      745
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      732
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      43
      691
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe