Kovasti kaivattaisiin välipala vinkkejä vuoden ikäiselle.mitä olette antaneet?
välipala vinkkejä
3
570
Vastaukset
- 1-vuotias
Olen antanut ihan kaupan hedelmä- jogurtti soseita, joskus annan palan vaaleaa leipää voita hieman päälle, tykkää kovasti kun saa itse syödä. Kurkku ja porkkanapala kelpaa myös hyvin, kurkusta leikkaan reunat pois. Banaani lusikalla syötettynä on myös hyvä välipala. Muuta ei nyt just tule mieleen..
- Kaksosten äiti
lapset 1v5kk ja muksuille annettu yli puoli vuotta mm. seuraavia välipalaksi:
Hedelmät
Mm.baanaani, omenaa, appelsiinia, mandariinia jne. Tietysti kaikki kuorin, ompun ja banskun annan käteen palasina, appelsiinin ja mandariinin pienin saksilla pienemmiksi paloiksi lautaselle ja siitä saavat itse noukkia suihinsa.
Vihannekset
Kurkku, porkkana, kirsikkatomaatti jne. Porkkana kuorittuna, kurkku halkaistuina siivuina ja kirsikkatomaatit puolitettuina vaan käteen ja muksut mutustelee itse.
Leipää
Yleensä ruisleipää, joskus esim.ruissämplää tai vastaavaa, ihan pullamössö leipää ei meillä syö kukaan, päälle hieman margariinia, joskus lisäksi kevyt leikkelettä tai juustoa.
Marjarahkaa/viiliä/jogurttia/
Itse syövät jo lusikalla varsinkn rahkan ja viilin, joka pysyy helpommin lusikassa. Marja- ja hedelmärahkat on kyllä lasten herkkua, rahkat teen itse. Joskus harvoin tarjoaan jugurttia, sekin yleensä maustamatonta, johon marjoja pakkasesta sekaan.
Puolukkapuuro
Vispipuuro ei kuulu enää nykyisin ihan niihin suosituimpiin välipaloihin...ovat tainneet kyllästyä.
Hedelmäsalaatti on nykyinen lemppari.
Nokkamukista vettä, maitoa, joskus mehua.
Että näin meillä. Yleensä välipala on joko hedelmä leipä, rahka/viili tai hedelmäsalaatti ja päälle itse tekemä kasvis-tai lihapulla tms. kylmiltään. =) Melkein aina lisänä kurkkua tai porkkanaa ja juoma päälle. - pikku_tankki
Vähän jo kasvaneille -ei vaaleaa vehnäsää kenellekkään
https://www.is.fi/mainos/hyvinvointi/art-2000005997091.html
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3742675Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata632120Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1111732- 771452
- 1091435
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1861435- 271407
- 801287
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191283Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401166