välipala vinkkejä

1-v

Kovasti kaivattaisiin välipala vinkkejä vuoden ikäiselle.mitä olette antaneet?

3

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-vuotias

Olen antanut ihan kaupan hedelmä- jogurtti soseita, joskus annan palan vaaleaa leipää voita hieman päälle, tykkää kovasti kun saa itse syödä. Kurkku ja porkkanapala kelpaa myös hyvin, kurkusta leikkaan reunat pois. Banaani lusikalla syötettynä on myös hyvä välipala. Muuta ei nyt just tule mieleen..

• Kaksosten äiti

lapset 1v5kk ja muksuille annettu yli puoli vuotta mm. seuraavia välipalaksi:

Hedelmät
      Mm.baanaani, omenaa, appelsiinia, mandariinia jne. Tietysti kaikki kuorin, ompun ja banskun annan käteen palasina, appelsiinin ja mandariinin pienin saksilla pienemmiksi paloiksi lautaselle ja siitä saavat itse noukkia suihinsa.

Vihannekset
      Kurkku, porkkana, kirsikkatomaatti jne. Porkkana kuorittuna, kurkku halkaistuina siivuina ja kirsikkatomaatit puolitettuina vaan käteen ja muksut mutustelee itse.

Leipää
      Yleensä ruisleipää, joskus esim.ruissämplää tai vastaavaa, ihan pullamössö leipää ei meillä syö kukaan, päälle hieman margariinia, joskus lisäksi kevyt leikkelettä tai juustoa.

Marjarahkaa/viiliä/jogurttia/
      Itse syövät jo lusikalla varsinkn rahkan ja viilin, joka pysyy helpommin lusikassa. Marja- ja hedelmärahkat on kyllä lasten herkkua, rahkat teen itse. Joskus harvoin tarjoaan jugurttia, sekin yleensä maustamatonta, johon marjoja pakkasesta sekaan.

Puolukkapuuro
      Vispipuuro ei kuulu enää nykyisin ihan niihin suosituimpiin välipaloihin...ovat tainneet kyllästyä.

Hedelmäsalaatti on nykyinen lemppari.

Nokkamukista vettä, maitoa, joskus mehua.

Että näin meillä. Yleensä välipala on joko hedelmä leipä, rahka/viili tai hedelmäsalaatti ja päälle itse tekemä kasvis-tai lihapulla tms. kylmiltään. =) Melkein aina lisänä kurkkua tai porkkanaa ja juoma päälle.

• pikku_tankki

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      374
      2675
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      63
      2120
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1732
    4. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1452
    5. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1435
    6. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      186
      1435
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1407
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1287
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1283
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1166
    Aihe