laiva

pysyy

pinnalla kai siksi,että se on kevyempi,kuin syrjäyttämänsä vesimäärä,mutta onko siihen valmista termiä.Onko asia yleensäkkään niin?

5

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiasta keskustellaan keskimäärin kolme neljä kertaa vuodessa. Syy laivan kellumiseen säilyy kuitenkin samana. Tässä linkki viime keskusteluun

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000000543&posting=22000000010775056

      Laivan tarvitsema tukireaktio näkyy paineen nousuna järven tai meren pohjassa. Koska laivan tilavuus on hyvin pieni murto-osa vesistön tilavuudesta, niin laivan aiheuttama vedenpinnan nousu tai pohjan paineen kasvu ei ole käytännössä mitattavissa.

      • tiedosta,mutta

        edellisissä oli mielenkiintoinen juttu kappaleen painosta ilman ympäröimänä/ilmattomassa tilassa.
        Paljonko vaikuttaa painoon?
        Itse en ole koskaan tullut ajatelleksi asiaa.


      • tiedosta,mutta kirjoitti:

        edellisissä oli mielenkiintoinen juttu kappaleen painosta ilman ympäröimänä/ilmattomassa tilassa.
        Paljonko vaikuttaa painoon?
        Itse en ole koskaan tullut ajatelleksi asiaa.

        Fluidissa olevaan kappaleeseen kohdistuu noste, joka on yhtä suuri kuin kappaleen syrjäyttämän fluidimäärän paino. Normaalipaineisen, nolla-asteisen ilman tiheys taas on noin 1,3 kg/m^3, josta arvosta ja kappaleen tilavuudesta laskettu noste keventää jokaista ilmakehässä olevaa kappaletta.


      • juuujuu
        Jäärä kirjoitti:

        Fluidissa olevaan kappaleeseen kohdistuu noste, joka on yhtä suuri kuin kappaleen syrjäyttämän fluidimäärän paino. Normaalipaineisen, nolla-asteisen ilman tiheys taas on noin 1,3 kg/m^3, josta arvosta ja kappaleen tilavuudesta laskettu noste keventää jokaista ilmakehässä olevaa kappaletta.

        laiva pysyy pinnalla, kun se tehdään laivaraudasta.


      • joopa joo
        juuujuu kirjoitti:

        laiva pysyy pinnalla, kun se tehdään laivaraudasta.

        Ja ilmapallo ilmassa, kun on käytetty ilmapallokumia. Kortsukumista tehty pallo sukeltaa aina ja syvälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1822
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      569
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      481
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      475
    Aihe