pinnalla kai siksi,että se on kevyempi,kuin syrjäyttämänsä vesimäärä,mutta onko siihen valmista termiä.Onko asia yleensäkkään niin?
laiva
5
533
Vastaukset
Asiasta keskustellaan keskimäärin kolme neljä kertaa vuodessa. Syy laivan kellumiseen säilyy kuitenkin samana. Tässä linkki viime keskusteluun
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000000543&posting=22000000010775056
Laivan tarvitsema tukireaktio näkyy paineen nousuna järven tai meren pohjassa. Koska laivan tilavuus on hyvin pieni murto-osa vesistön tilavuudesta, niin laivan aiheuttama vedenpinnan nousu tai pohjan paineen kasvu ei ole käytännössä mitattavissa.- tiedosta,mutta
edellisissä oli mielenkiintoinen juttu kappaleen painosta ilman ympäröimänä/ilmattomassa tilassa.
Paljonko vaikuttaa painoon?
Itse en ole koskaan tullut ajatelleksi asiaa. tiedosta,mutta kirjoitti:
edellisissä oli mielenkiintoinen juttu kappaleen painosta ilman ympäröimänä/ilmattomassa tilassa.
Paljonko vaikuttaa painoon?
Itse en ole koskaan tullut ajatelleksi asiaa.Fluidissa olevaan kappaleeseen kohdistuu noste, joka on yhtä suuri kuin kappaleen syrjäyttämän fluidimäärän paino. Normaalipaineisen, nolla-asteisen ilman tiheys taas on noin 1,3 kg/m^3, josta arvosta ja kappaleen tilavuudesta laskettu noste keventää jokaista ilmakehässä olevaa kappaletta.
- juuujuu
Jäärä kirjoitti:
Fluidissa olevaan kappaleeseen kohdistuu noste, joka on yhtä suuri kuin kappaleen syrjäyttämän fluidimäärän paino. Normaalipaineisen, nolla-asteisen ilman tiheys taas on noin 1,3 kg/m^3, josta arvosta ja kappaleen tilavuudesta laskettu noste keventää jokaista ilmakehässä olevaa kappaletta.
laiva pysyy pinnalla, kun se tehdään laivaraudasta.
- joopa joo
juuujuu kirjoitti:
laiva pysyy pinnalla, kun se tehdään laivaraudasta.
Ja ilmapallo ilmassa, kun on käytetty ilmapallokumia. Kortsukumista tehty pallo sukeltaa aina ja syvälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723