pinnalla kai siksi,että se on kevyempi,kuin syrjäyttämänsä vesimäärä,mutta onko siihen valmista termiä.Onko asia yleensäkkään niin?
laiva
5
555
Vastaukset
Asiasta keskustellaan keskimäärin kolme neljä kertaa vuodessa. Syy laivan kellumiseen säilyy kuitenkin samana. Tässä linkki viime keskusteluun
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000020&conference=4500000000000543&posting=22000000010775056
Laivan tarvitsema tukireaktio näkyy paineen nousuna järven tai meren pohjassa. Koska laivan tilavuus on hyvin pieni murto-osa vesistön tilavuudesta, niin laivan aiheuttama vedenpinnan nousu tai pohjan paineen kasvu ei ole käytännössä mitattavissa.- tiedosta,mutta
edellisissä oli mielenkiintoinen juttu kappaleen painosta ilman ympäröimänä/ilmattomassa tilassa.
Paljonko vaikuttaa painoon?
Itse en ole koskaan tullut ajatelleksi asiaa. tiedosta,mutta kirjoitti:
edellisissä oli mielenkiintoinen juttu kappaleen painosta ilman ympäröimänä/ilmattomassa tilassa.
Paljonko vaikuttaa painoon?
Itse en ole koskaan tullut ajatelleksi asiaa.Fluidissa olevaan kappaleeseen kohdistuu noste, joka on yhtä suuri kuin kappaleen syrjäyttämän fluidimäärän paino. Normaalipaineisen, nolla-asteisen ilman tiheys taas on noin 1,3 kg/m^3, josta arvosta ja kappaleen tilavuudesta laskettu noste keventää jokaista ilmakehässä olevaa kappaletta.
- juuujuu
Jäärä kirjoitti:
Fluidissa olevaan kappaleeseen kohdistuu noste, joka on yhtä suuri kuin kappaleen syrjäyttämän fluidimäärän paino. Normaalipaineisen, nolla-asteisen ilman tiheys taas on noin 1,3 kg/m^3, josta arvosta ja kappaleen tilavuudesta laskettu noste keventää jokaista ilmakehässä olevaa kappaletta.
laiva pysyy pinnalla, kun se tehdään laivaraudasta.
- joopa joo
juuujuu kirjoitti:
laiva pysyy pinnalla, kun se tehdään laivaraudasta.
Ja ilmapallo ilmassa, kun on käytetty ilmapallokumia. Kortsukumista tehty pallo sukeltaa aina ja syvälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381850
- 50828
- 78807
- 108760
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35661Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15599Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27590Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144495- 59492