Kitalaki kipeäksi pizzasta

Ihme ja kumma

Mistä johtuu, että pizzan syönnin jälkeen kitalaki on kirjaimellisesti repaleinen.

Äsken söin taas pizzan ja sen jälkeen kitalaesta roikku nahanpalanen, pitkä semmoinen. Repäsin sen irti.

Näin käy melkein joka kerta kun syön pizzaa. :|

Arvelin sen johtuvan ns. rapeista reunoista, mutta nyt söin varovasti ja ei varmasti pizzan reunat repinyt kitalakea. Olisiko kyseessä allerginen reaktio?

6

7646

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuttu juttu

polttaa kitalaen. Ei saa olla ahmatti. Pitää odottaa että pizza jäähtyy vähän.

• Malttamaton

Minulla silloin tällöin sama juttu, lähinnä keittoruokia syödessä.

• Ihme ja kumma

Siitä se varmaan johtuikin. :)
        En ole vaan huomannut, että missään muussa ruoassa olisi tullut samanlaista vastaan, se on varmaan se kuuma juusto.

• En usko
        Ihme ja kumma kirjoitti:

Siitä se varmaan johtuikin. :)
        En ole vaan huomannut, että missään muussa ruoassa olisi tullut samanlaista vastaan, se on varmaan se kuuma juusto.

Luulen että se on tomaatti. Juusto jäähtyy hetkessä mutta tomaatti pysyy aina kuumana ja kauan. Usein on muu pizza jo melkein liian kylmää mutta tomaatti edelleen polttaa suun. Ehkä myös tomaattisose, mutta tomaattipalat tai -siivut erityisesti...

• Niina

Entäs kun mulle tulee kitalaki kipeeks patongista?? siinähän ei ole kuumia juustoja tai tomaatteja. Samalla tavalla kitalaki reagoi pizzaan ja patonkiin. Hassua on ajatella että ruoka repisi kitalakea rikki, kun eiväthän nuo edes vaikuta niin kovilta

• Suolaisesta pitävä

Onhan se mahdollista. Itselläni sipsit yrittävät avata vuosia sitten leikatun viisaudenhampaan leikkaushaavan auki ja seuraavana päivänä se haavan kohta on aina kipeä. Mutta kyllä sen kestää koska sipsit on hyviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe