Aknen hoito. Neuvoja ja kokemuksia. =)

Poika88

Noniin. Jokainen kyselee täällä aknen hoidosta, mutta siihen ei oikeastaan ole erillistä topic:ia vielä tehty. Siispä päätin tehdä sellaisen.
Eli tänne neuvoja kaikenlaisen aknen hoitoon.

Itselläni on keskivaikea akne, rasvainen-, mutta herkkäiho.

Tarvitsisin uusia tuotteita ihonhoitoon.
Olen miettinyt kovasti kehuttua clarins -sarjaa, mutta onko siinä minulle sopivia tuotteita? Sopivatko ne aknen hoitoon? Mistä sitä sarjaa saisi tilattua vähän halvemmalla.. =)

Kaikki muutkin sarjat kiinnostavat. Kokemuksia vain kaikista. Olen käyttänyt widmer -sarjaa n, 2-3kk, eikä siitä ole ollut kummoista apua.. :(

Auttaako kosmetologilla käynti? Paljonko hoidot maksaa? Saako sieltä sellaisia hoitoja, että aknesta pääsisi pysyvästi eroon? :)

Minulla on finnejä ja mustapäitä vain naamassa. Lähtevätkö ne samoilla aineilla?

Olen kysellyt näitä samoja kysymyksiä apteekista, ja terveydenhoitajalta, mutta mistään en ole saanut kunnon vastauksia. Apteekki vain myi minulle tuon widmer -sarjan, josta nyt ei kuitenkaan ole ollut pahemmin apua..

-Mies 17

52

30293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosmetologi opiskelija

      kosmetologilla pääsee eroon finneistä,mutta sinun on varauduttava pikälliseen hoitojaksoon ja itsekin on tehtävä töitä sen eteen,että iho tulee paremmaksi.

      Kosmetologilta saisi myös hyviä neuvoja ihon hoitoon. Mistä muuten tiedät,että sinulla on keskivaikea akne..Tuntuu,että täälä on kaikilla akne kun kasvoissa nyt sattuu murrosiän aikana oleen vähän enemmän finnejä kuin kaverilla. Samoin on sitten vähän vanhemmatkin immeiset täälä joilla on muka akne jos nyt pari kolme finniä löytyy.

      Käypä kosmetologilla tai asiantuntevassa kemikaalioliikkeessä niin eiköhän sieltä apu löydy..Aika vaikea sanoa mitään kun ei nää henkilöä =)

      • läheltä seurannut

        jos kärisit aknesta,jos se on vaivannut sinua k auan mene .lääkäriin tervkeskuslääkärille esim. Omalla pojallani on ollut akneongelma kauan. Hän sai antibioottia tabletteina ja lisäksi voidetta joka on siis lääkärin reseptillä, ei saa ilman reseptiä. Nyt sitten odotellaan mitä lääkkeet vaikuttaa. Antibiottikuuri on pitkä pari kuukautta. Ihotautilääkäri on toinen vaihtoehto.Kyllä sinullekin varmasti löytyy apu.


      • Finneistä fyrkkaa!

        Millä kosmetologi parantaa aknen? Widmerillä vai Clarinsilla? Puhdistusmaidolla ja kasvovedella? Mönjällä vai tökötillä? Kertokaa kerrankin minulle, kun olette aina palveluksianne tyrkyttämässä ihosairauteen?

        Mahdollisesti poistatte ihomatoja, se on ainoa keino. Tosin vaikeasti akneista ihoa on paha mennä mekaanisesti edes ronkkimaan.

        Mitään lääkkeitähän te ette pysty määräämään. Kenties joku vastuullinen kosmetologi tiedostaisi kykyjensä rajat ja suosittelisi lääkäriä tai edes reseptivapaata Brevoxyl -aknelääkettä, mutta harvassa ovat nämä kosmetologit. Kosmetologihan elää sillä, että ihmiset ovat tyytymättömiä ulkonäköönsä.


      • Anonyymi

        Aknelääke ilman reseptiä - http://derminax.se Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.


    • akne-palsta

      tai se on tuolla terveys ja sielt akne ja finnit! sielt varmaan löytyy vinkkejä, mut jos sul on vaikee akne ni siihen pitää saada lääkkeet!

    • dft

      Jos sinulla on oikeasti akne, niin ota suunta lääkäriin. Akne on eri asia kuin tavalliset finnit ja sitä tuskin saa mikään kosmetologi hoidettua. Paitsi jokin kallis hoitomuoto on kai olemassa, mutta en tiedä siitä enempää.

    • juu

      Kävin itse ihan ihotauti lääkäriltä hakemassa lääkkeet, kyllä lähti suurimmalta osalta finnit ja toistaiseksi ovat kohtuuhyvin poissa pysyneet...

      • juu

        Ja finnit olivat osittain sellaisia jotka pysyivät naamassa eikä lähteneet ollenkaan pois...Nyt tuohon naamaan on taas sellainen ilmestynyt niin suunta kait lääkärille jos ei ala häviämään...


    • ME-

      Käy kurkkaamassa sivut www.marjaentrich.fi, sieltä voit pyytää paikkakuntasi edustajaa ottamaan yhteyttä. Entrichin luonnonkosmetiikasta ja lisäravinteista on moni saanut hyvän avun.

      • ja vaseliinista

        sekä laardista myös.


      • Aknen hoitaminen

    • 17v

      samaa kysyisin, kun ei oikeentiaa, mika sitten se paras tapa on? jollain hyvia kokemuksia jostain aineesta, ja kuinka kauan hoito kestaa

    • Nimetön

      www.ebay.com myynnissä akneen Accutane/Isotretinoin(Chinese Version)Very Powerful lääke. uskaltaako noita pillereitä syädä? onko kukaan ostanut?

      • Kirstikka

        Poikani söi pahaan akneen isotretinoiinia 9 kk. Se paransi aknen täysin, mutta on yleensä kai ns. viimeisin vaihtoehto, koska se on tuju lääke, saa vain ihotautilääkärin valvonnassa, pitää käydä maksakokeissa jne. Sitä ennen oli kokeiltu jo monet lääkevoiteet ja pitkät antibioottihoidot, joista oli vain väliaikaista, pientä hyötyä. Mutta - kyllä: isotretoiini on tehokas lääke (mutta voi aiheuttaa sivuvaikutuksia).


      • lääkkeitä!

        jotka voivat olla mitä tahansa!

        Aknelääke Roaccutan (isotretinoini) on reseptilääke, jota ei voi määrätä edes yleislääkäri, vaan ihotautien erikoislääkärillä on se oikeus (vaatii laboratorioseurantaa: veren rasva-arvot ja maksa-arvot) niin että älkää herran tähden omin päin menkö mitään käyttämään!

        Hoidon aikana ei saa käyttää alkoholia, koska lääke on itsessäänkin jo hyvin suuri rasite maksalle. Ehkäisyn on oltava vuorenvarma: raskaaksi ei saa tulla, koska lääke aiheuttaa vakavia sikiövaurioita.


      • -.-
        Kirstikka kirjoitti:

        Poikani söi pahaan akneen isotretinoiinia 9 kk. Se paransi aknen täysin, mutta on yleensä kai ns. viimeisin vaihtoehto, koska se on tuju lääke, saa vain ihotautilääkärin valvonnassa, pitää käydä maksakokeissa jne. Sitä ennen oli kokeiltu jo monet lääkevoiteet ja pitkät antibioottihoidot, joista oli vain väliaikaista, pientä hyötyä. Mutta - kyllä: isotretoiini on tehokas lääke (mutta voi aiheuttaa sivuvaikutuksia).

        Kiinnostaisi tietää oliko toi 9kk:n kuuri yhtäjaksoinen vai annettiinko se erissä? Mulla on tällä hetkellä menossa Tetrasyl kuuri suurinpiirtein puolessa välissä ja näppylät häipyneet hyvin, mutta punaisia läiskiä vielä näkyy. Arpiako? :O toivottavasti ei. Ihotautilääkäri sanoi että tällä kuurilla saadaan iho kuntoon ennen kuin tulee arpia ja kesto on 1,5 kk. Nuori kun olen ja paljon juhlia tiedossa joten alkoholi tulee vastaan näissä lääkkeissä. Niin kiinnostaisi tietää mikä on alkoholin juomisen laita isotretiooni kuurissa? sillä 9 kuukautta 18-vuotiaalle nuorelle ilman ainuttakaan alkoholiannosta on varmasti hankala paikka.


      • hahaha :D
        -.- kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää oliko toi 9kk:n kuuri yhtäjaksoinen vai annettiinko se erissä? Mulla on tällä hetkellä menossa Tetrasyl kuuri suurinpiirtein puolessa välissä ja näppylät häipyneet hyvin, mutta punaisia läiskiä vielä näkyy. Arpiako? :O toivottavasti ei. Ihotautilääkäri sanoi että tällä kuurilla saadaan iho kuntoon ennen kuin tulee arpia ja kesto on 1,5 kk. Nuori kun olen ja paljon juhlia tiedossa joten alkoholi tulee vastaan näissä lääkkeissä. Niin kiinnostaisi tietää mikä on alkoholin juomisen laita isotretiooni kuurissa? sillä 9 kuukautta 18-vuotiaalle nuorelle ilman ainuttakaan alkoholiannosta on varmasti hankala paikka.

        "9 kuukautta 18-vuotiaalle nuorelle ilman ainuttakaan alkoholiannosta on varmasti hankala paikka. "

        En näkisi tuossa mitään ongelmaa sillä ei vaadi mitään ihmetekoja olla juomatta alkoholia 9kk. Tietysti jos ei pää kestä niin sitten voi ihan hyvin kärsiä niistä näppylöistä. Tässä on nyt vaan kyse siitä että kumpaa arvostaa enemmän, alkoholia vai ihoaan. Jos ajattelee kauaskatseisesti niin 9kk on lyhyt aika. Mutta mitäpä tuollainen 18v mistään elämästä tietää.


    • aknetyttö

      itselläni on kanssa selässä keskilaatuinen akne, en ole saanut kunnollista hoitoa ja etsin uutta lääkettä akneen? mikä olisi hyvä lääke ?

    • are as follows:

      Apteekilta täysin hölmöä toimintaa myydä kosmetiikkasarjoja akneen, jos haluat parantaakin sen taudin! Taudin parantamiseen tarvitaan lääke.

      Reseptittä apteekissa myytävä aknelääke on nimeltään Brevoxyl. Se on aknebakteeria tappava voide.

      Aknelääkkeitä:

      1) Brevoxyl
      2) A-vitamiinihappo eli tretinoinivoide (reseptillä)
      3) tetrasykliinikuuri (antibiootti)
      4) klindamysiinilitku (paikallisantibiootti, en suosittele)
      5) Roaccutan (isotretinoini)

      Eli kokeile ensin Brevoxyliä. Ellei auta, on mentävä lääkäriin.

      • mies17vuotias

        Olen itse koettanut ties mitä myrkkyjä, mutta ei finnit/punotus SUUN ympärillä lopu ikinä.
        Lääkärillä olen käynyt, mutta kuuri tuntui pahentavan, niin en ole käyttänyt sittemmin.
        Vituttaa, kun kaverini huomautti, että "jos en tuntis sua paremmin, luulis ensinäkemältä, et oot istunut pari päivää wowittamassa ja runkkaamassa.", niin että tämmöstä tää mun elämä!

        Suuntaan kohta junan alle, kun ei naisetkaan välitä.

        Pakko saada jokin parannus!!! Olisiko nopeita keinoja?
        Eräs hoito on nyt meneilään, katsotaan miten auttaa.


      • Brevoxyl, basiron

        Jotta ei mainostettaisi vain Brevoxyliä, samaa vaikuttavaa ainetta on myös Basironissa. Basiron on geeli, Brevoxyl voide. Minä pidän enemmän Brevoxylistä, sen koostumus on miellyttävämpi.

        Älkää laittako näitä aineita liikaa kerralla. Siitä ei ole mitään hyötyä, iho vain ärtyy, punoittaa ja kuivuu liikaa, nenänpielet halkeilevat jms. Tärkeintä on käyttää ainetta säännöllisesti ja pitkään, tarkoitan tällä kuukausia.


    • ferti

      itse kävin lääkärissä ja se määräsi 1kk antibiotin ja hoito aineen mutta ne ei auttanut yhtään :( olen käyttänyt kaiken mailman muita hoitoja ja aineita mutta nekään ei ole auttanut yhtään :( mutta sitten keksin ja aloin käyttämään ihan hammastahnaa ja vademecumia ja ne autto eka vaan vademecumia naamaan ja hammastahnaa päälle kirvelee ihan hirveesti mutta kun sen kestää niin hyvä tulee olen itse käyttänyt jo sitä muutaman viikon ja olen huuomannut suuuren eron vaikka kaikki ei olekkaan vielä lähtenyt pois :( noin kuukauden hoidolla joka päivä 2 kertaa niin hyvä tulee ainakin joillekkin iho tyypeille sopii hyvin :) suosittelen kokeilemaan miehille sopii hyvin :)

    • fertilesoil

      testatkaas suolaa ja vettä ihoon ensiksi suola likoomaan noin 20min aika kylmään veteen :) sit vaan kostutat pääsi kylmällä vedellä ja pistät suolaa päähän annat vaikuttaa yön yli niin hyvä tulee :) olen itse käyttänyt tuota menetelmää noin puol viikkoo. minulla ainakin se on toiminut erittäin hyvin on tullut isoja muutoksia jo kasvoon vaikka vielä finnejä löytyy riittävästi mutta älkää pistäkö missään nimessä melkein jäässä olevaa vettä tai siis sen kylmystä koska voitte saada palovammoja :( mutta KOKEILKAA SUOLAA AINAKIN 1KK NIIN VOIN MELKEIN VANNOA ETTÄ PÄÄSSÄNNE ON EROA SEN JÄLKEE SOPII HYVIN KUIVALLE IHOLLE SEKÄ MIEHILLE ETTÄ NAISILLE :) joten suolat päähän vaan:) ainut huono puoli on vaan se että petivaatteet menee suolaiseksi :(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

    • kokeile tätä

      bionin tuotteita. Mulla on ollu anti-bacterising töhnä ja bacterising kuivattaa ihoa vielä vähemmän (kummatki kuivattaa tosi vähän). Oma ihoni on kuiva ja herkkä. Aromapurete nopeuttaa talirauhasten toimintaa. On kehitelty myös semmonen aine jossa on entsyymejä jotka liuottaa niitä mustapäitä. Ei ne ikinä kokonaan lähe pois mutta luulisin että tosi huomaamattomaksi tulee. Itellä on sitä mutten oo alkanu käyttää vielä. Jos sulla ei oo nyt mitään tuotteita joita käyttää nii veelä aamuin illoi ja kosteusvoietta päälle.

      • vielä että

        toisaalta jos sulla on keskirasvanen iho niin kovempia kemikaaleja voit käyttää.


    • kille5000

      Ite kävin iholääkärillä joka määräs roaccutan kuurin. Se kuuri otetaan ensin 3kk ajaksi, ja jos ei vielä siinä ajassa auta niin kuuria voi jatkaa. Mulla se jatkuikin sitten 9kk, ja lopulta auttoikin jonkin verran. Akne parani, mutta finnejä tulee vieläkin sillon tällöin. Hoidosta on nyt n. 2 vuotta aikaa. Huonona puolena tosta voin sanoa että se laittaa naaman TODELLA punoittamaan. Kuurin jälkeen mun naama on punoittanut ja punoittaa edelleen vähän... Mutta se on lääke joka kyllä todennäkösesti auttaa. Stydiä kamaa kylläkin...

      • gurma

        Itse olen kokeillut Apocyclin kuuria muutaman kerran. Itselläni kuuri kesti 3 kk kerrallaan ja se paransi ihon erittäin hyvin..ainut ongelma oli siinä, että iho oli huonossa kunnossa noin puoli vuotta kuurin lopettamisen jälkeen. Noh, otsaan se kyllä auttoi (se ei ole enää punaisenaan finnejä), mutta suun ympärille finnit palasivat. Joillakin tämä kuitenkin auttaa paremmin ja suosittelisin koittamaan antibioottikuuria ennen Roa-kuuria. Apocyclinin voi määrätä ihan tavallinen lääkäri. Kuurin aikana piti välttää esim. aurinkoa, mutta alkoholia saa käyttää normaalisti.
        Tässä Apocyclinin tuoteseloste:
        http://spc.nam.fi/indox/english/html/nam/humpil/1/285921.pdf

        En halua alata Roaccutan -kuurille sen sivuvaikutusten takia (mahdolliset ihon ja limakalvon kuivuminen, hiusten lähtö, raskaustestin tekeminen kerran kuukaudessa yms..). Lääkäri eikä 2 eri kosmetologiakaan suositellut sitä minulle, koska akneni ei ole laajalla alueella ja koska kuuri on pitkä ja rankka.
        Tässä Roaccutanin tuoteseloste:
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=984&i=ROCHE_ROACCUTAN

        Vaikka sanotaan, että esim. suklaa ja sipsit eivät vaikuta akneen, niin ravinnolla on kuitenkin merkitystä. Kannattaa siis syödä monipuolisesti ja JUODA VETTÄ, koska ravintoaineet menevät ensin kehon pakollisiin tarpeisiin ja sitten vasta ihon ja hiusten kunnon ylläpitoon. Luin Bionin sivuilta, että "aknen hoidossa suositellaan sinkin ja pellavansiemenöljyn lisäämistä ruokavalioon". Kannattaa vaikka googletella noitakin. Myös esimerkiksi vehnä saattaa aiheuttaa iho-ongelmia eli kannattaa kokeilla olisiko vehnän pois jättäminen aiheellista (myös osassa ruisleivistä on vehnää!!) Kannattaa myös muistaa, että pyyhkeet, tyynyliinat, päähineet yms. keräävät bakteereita. Siksi tyynyliina on syytä vaihtaa joka toinen tai kolmas päivä. Itse kuivaan naamani talouspaperilla pyyhkeen sijaan, jotta bakteerit eivät tartu pyyhkeestä.

        Suosittelisin käymään edes kerran kosmetologilla, koska heiltä saa asiantuntevia neuvoja juuri sitä omaa ihoaan varten. Täällä netissä kun toisen naamaa ei voi nähdä ja samat iho-ongelmat omaaville henkilöille ei aina välttämättä toimi samat hoitosarjat tai hoitomuodot. Iho voi mennä pariksi päiväksi huonommaksi kosmetologin jälkeen, koska iho puskee sisällä olleet talit pinnalle (eli ei kannata sopia mitään hot deittejä kenenkään kanssa!). Iho kuitenkin muuttuu paremmaksi jälkeenpäin. Mielestäni miehet voivat aivan hyvin käydä hoitamassa ihoaan kosmetologilla, koska vähemmän se kosmetologilla käynti kirpaisee kuin kokoaikainen iho-ongelmien kanssa painiminen.

        Bionin sivuilla on aika hyviä ja monipuolisia neuvoja aknen hoitoon..kannattaa käydä katsomassa myös nämä linkit vaikkei sarjan tuotteita aikoisikaan käyttää. Tällä sivulla on mielestäni erittäin hyvin eroteltu aknen eri muotoja:
        http://bion-research.com/acne product index.htm
        Bion suppeammat suomenkieliset sivut:
        http://www.bion.fi/


      • Aatu19
        gurma kirjoitti:

        Itse olen kokeillut Apocyclin kuuria muutaman kerran. Itselläni kuuri kesti 3 kk kerrallaan ja se paransi ihon erittäin hyvin..ainut ongelma oli siinä, että iho oli huonossa kunnossa noin puoli vuotta kuurin lopettamisen jälkeen. Noh, otsaan se kyllä auttoi (se ei ole enää punaisenaan finnejä), mutta suun ympärille finnit palasivat. Joillakin tämä kuitenkin auttaa paremmin ja suosittelisin koittamaan antibioottikuuria ennen Roa-kuuria. Apocyclinin voi määrätä ihan tavallinen lääkäri. Kuurin aikana piti välttää esim. aurinkoa, mutta alkoholia saa käyttää normaalisti.
        Tässä Apocyclinin tuoteseloste:
        http://spc.nam.fi/indox/english/html/nam/humpil/1/285921.pdf

        En halua alata Roaccutan -kuurille sen sivuvaikutusten takia (mahdolliset ihon ja limakalvon kuivuminen, hiusten lähtö, raskaustestin tekeminen kerran kuukaudessa yms..). Lääkäri eikä 2 eri kosmetologiakaan suositellut sitä minulle, koska akneni ei ole laajalla alueella ja koska kuuri on pitkä ja rankka.
        Tässä Roaccutanin tuoteseloste:
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=984&i=ROCHE_ROACCUTAN

        Vaikka sanotaan, että esim. suklaa ja sipsit eivät vaikuta akneen, niin ravinnolla on kuitenkin merkitystä. Kannattaa siis syödä monipuolisesti ja JUODA VETTÄ, koska ravintoaineet menevät ensin kehon pakollisiin tarpeisiin ja sitten vasta ihon ja hiusten kunnon ylläpitoon. Luin Bionin sivuilta, että "aknen hoidossa suositellaan sinkin ja pellavansiemenöljyn lisäämistä ruokavalioon". Kannattaa vaikka googletella noitakin. Myös esimerkiksi vehnä saattaa aiheuttaa iho-ongelmia eli kannattaa kokeilla olisiko vehnän pois jättäminen aiheellista (myös osassa ruisleivistä on vehnää!!) Kannattaa myös muistaa, että pyyhkeet, tyynyliinat, päähineet yms. keräävät bakteereita. Siksi tyynyliina on syytä vaihtaa joka toinen tai kolmas päivä. Itse kuivaan naamani talouspaperilla pyyhkeen sijaan, jotta bakteerit eivät tartu pyyhkeestä.

        Suosittelisin käymään edes kerran kosmetologilla, koska heiltä saa asiantuntevia neuvoja juuri sitä omaa ihoaan varten. Täällä netissä kun toisen naamaa ei voi nähdä ja samat iho-ongelmat omaaville henkilöille ei aina välttämättä toimi samat hoitosarjat tai hoitomuodot. Iho voi mennä pariksi päiväksi huonommaksi kosmetologin jälkeen, koska iho puskee sisällä olleet talit pinnalle (eli ei kannata sopia mitään hot deittejä kenenkään kanssa!). Iho kuitenkin muuttuu paremmaksi jälkeenpäin. Mielestäni miehet voivat aivan hyvin käydä hoitamassa ihoaan kosmetologilla, koska vähemmän se kosmetologilla käynti kirpaisee kuin kokoaikainen iho-ongelmien kanssa painiminen.

        Bionin sivuilla on aika hyviä ja monipuolisia neuvoja aknen hoitoon..kannattaa käydä katsomassa myös nämä linkit vaikkei sarjan tuotteita aikoisikaan käyttää. Tällä sivulla on mielestäni erittäin hyvin eroteltu aknen eri muotoja:
        http://bion-research.com/acne product index.htm
        Bion suppeammat suomenkieliset sivut:
        http://www.bion.fi/

        Akne on vaivannut nyt jo useiden vuosien ajan eikä ongelmille näy tulevan luonnollista loppua. Ikää on tosiaan 19 vuotta, itseluottamus murskaantunut ja ihmissuhteet samalla kadonneet lähes täydellisesti. Vaikka ihmiset eivät huomauttele kasvojeni huonosta kunnosta eivätkä ongelmat ulospäin ehkä näytäkään todella pahoilta niin sisäisesti akne on raastanut minut hulluuden partaalle. Nuoruus on menossa hujahtamalla ohi ilman, että pystyisin elämään normaalia nuorten elämää ja luomaan kunnollisia ihmissuhteita.

        Muutama vuosi sitten kävin tutulla lääkärillä ja hän määräsi voidetta sekä antibioottikuurin. Ongelmat tuntuivatkin vähentyvän ja kasvojen finnimäärä putosi, mutta sitten typeryyksissäni meniin keskeyttämään kuurin, kun ajattelin ongelmien olevan jo ohitse. Se olikin selkeä harhaluulo sillä ongelmat palasivat takaisin eikä minulla ole ollut tarpeeksi munaa lähteä hakemaan apua ongelmaan.

        Kannattaisiko hakea apua ongelmaan erin lääkärin(en kehtaa mennä enää samalla) kautta ja toivoa, että hän määräisi kunnolla tehoavat aineet? Tuntuu että vaikka ikää tulee koko ajan lisää niin ongelmat eivät vain ota hävitäkseen.


      • finnit kurissa
        Aatu19 kirjoitti:

        Akne on vaivannut nyt jo useiden vuosien ajan eikä ongelmille näy tulevan luonnollista loppua. Ikää on tosiaan 19 vuotta, itseluottamus murskaantunut ja ihmissuhteet samalla kadonneet lähes täydellisesti. Vaikka ihmiset eivät huomauttele kasvojeni huonosta kunnosta eivätkä ongelmat ulospäin ehkä näytäkään todella pahoilta niin sisäisesti akne on raastanut minut hulluuden partaalle. Nuoruus on menossa hujahtamalla ohi ilman, että pystyisin elämään normaalia nuorten elämää ja luomaan kunnollisia ihmissuhteita.

        Muutama vuosi sitten kävin tutulla lääkärillä ja hän määräsi voidetta sekä antibioottikuurin. Ongelmat tuntuivatkin vähentyvän ja kasvojen finnimäärä putosi, mutta sitten typeryyksissäni meniin keskeyttämään kuurin, kun ajattelin ongelmien olevan jo ohitse. Se olikin selkeä harhaluulo sillä ongelmat palasivat takaisin eikä minulla ole ollut tarpeeksi munaa lähteä hakemaan apua ongelmaan.

        Kannattaisiko hakea apua ongelmaan erin lääkärin(en kehtaa mennä enää samalla) kautta ja toivoa, että hän määräisi kunnolla tehoavat aineet? Tuntuu että vaikka ikää tulee koko ajan lisää niin ongelmat eivät vain ota hävitäkseen.

        Voin suositella Brevoxyliä, bentsoyyliperoksidia. Käytin sitä n. 5 vuotta sitten akneen, johon auttoi.. Tarkemmin en muista kuinka tehokas aine oli, ja lisäksi aloitin samanaikaisesti Diane Novan napsimisen, joten en osaa sanoa mikä osuus Brevoxylillä oli aknen talttumiseen. Lopetettuani hiljattain pillerien (Diane Nova) napsimisen, sain finnit kertahyökkäyksellä takaisin, en kuitenkaan niitä paisemaisia kipeitä, vaan pienen pieniä näppylöitä sekä isompia märkänäppylöitä. Heti vaan apteekkiin ja bentsoyyliperoksia puhtaalle iholle ongelmapaikkoihin. Uusien näppyjen tulo lakkasi pian, ja jo viikon sisään huomasin näppyjen rauhoittumisen. Näpyt hävisivät uskomattoman tehokkasti! Lievään akneen voin suositella, tehoa vaikeaan en tiedä.

        Kannattaa muistaa kunnon kosteutus hoidon aikana, ja tietysti aina muutenkin. Kevyistä ihoöljyistä olen itse löytänyt suuren avun. Käytän kosteusvoiteen sijasta aprikoosinkiviöljyä sekä ruusunsiemenöljyä. Syön myös hampunsiemenöljyä, jotta iho saa kosteutusta myös sisäisesti. Kyllä muuten huomaa miten puhdistus aamulla ja illalla on tärkeää, sekä että ei yhtään koske ongelma-alueille, kuten esim. kasvoihin. Jos olen vaikka aamupäivällä hipelöinyt ohimoani, illalla sieltä löytyy takuulla finnin alku!! Tyynyliinakin kannattaa vaihtaa viikoittain, tai useamminkin.

        Noh, nämä ovat auttaneet minulle.. rasvaa pukkaa naamasta kyllä silti kovasti.. mutta kiiltonaama ei ole mitään akneen verrattuna, että en valita :)


    • :)

      Heips, apua saat kun kysyt ammattilaiselta eli käy ihonhoidossa hoitolassa, Miehet käyttää paljon kosmeettisia palveluja ja kun hoitaja joka on ihosi hoitanut antaa oikeat tuotteet kotihoitoon ei tule hukka ostoksia.
      Apteekista on hyvä ostaa mm.buranaa, mutta siellä ei ole koulutettuja ihonhoidon ammattilaisia. Suosittelen lämpimästi.

      • pakkelipirkot

        Heti kun tulee hoitola, jossa on ihotautilääkäri tai EDES yleislääkäri hemmotteluhellujen ja kosmetiikkakaisojen lisäksi, voitte odottaa saavanne minusta asiakkaan.

        Muuten voitte pitää tuotteenne, joissa ei ole mitään aknea hoitavaa tehoa.


    • roaccutan

      Hei kaikki rumilukset! roaccutania suosittelen, sillä lähtee pahempikin akne! mikään muu ei anna pysyvää tulosta!

    • Alec89

      Itse olen käynyt kosmetologilla joka käyttää jotain Bion nimistä sarjaa, se on ainakin mulle toiminu, kaverit vähä naureskelee välillä kun mä vaan käyn hoitolassa puhdistamassa ihoani, mutta mielummin kuljeskelen tuolla hyvän näkösenä kuin naama täynnä näppylöitä ja mustapäitä.

      • Ihmettelen vaan

        Miksi käydä kosmetologilla kun voi hoitaa ankea kotonakin tilaamalla tuotteet netistä? Esim. www.aknenhoito.fi sivuilla on myös neuvot kotihoitoa varten ja hinnat 50% kosmetologi hintoja alhaisemmat.


    • Stadinmies

      Kosmetologilla käyminen on vaivatonta ja rentouttavaa. Erilaista kuin, että vain hoitaisi ihoaan kotona. Mielelläni maksan hyvästä ja rentouttavasta hoidosta.
      Tosin ostan myös perustuotteita kotiinkin, jolloin iho pysyy hyvässä kunnossa kosmetologikäyntien välilläkin.

      • Ana

        Totta puhut! :)


        -Ana


    • margg-

      Kyllä BiONIn tuotteet on parhaita, se vaan on saletti juttu.. Oon nyt käyttäny pari kuukautta, ja voisin sanoo että 80% mun aknenäpyistä ja punotuksesta on poissa ja oon tosi tyytyväinen. Hirveen huono olo parikymppisenä miehenä elää aknen kanssa ja ylipäätään. Itsetunto on ulkonäöän takia aina alhaalla yms.. Nyt oon pikkuhiljaa huomannut että ulkosta sekä henkistä voimaa löytyy kun iho rupee näyttää paremmalta ja naispuolisetkin henkilöt rupee ekaa kertaa näyttämään kiinnostusta :)

      Oon syönyt teininä lääkekuurit ja käyttänyt kaiken maailman tököttejä, jotka vaan pahensi mun aknen tilaa, ton BiON sarjan kanssa ei oo ollut mitään ongelmaa. Rupes pikkuhiljaa näpyt ja tulehdus lähtemään ja nyt tosiaan kahen kuukauden jälkeen tuntuu et suurin osa on kokonaan poissa ja hitto et tuntuu hyvältä.

      Kaikkien aknesta kärsivien pitäs saada tietää tosta tuotesarjasta, se vaan on paras.

    • Jarnogene

      Kiitti margg- vinkistä! Tilasin ja testasin tommosta alotuspakkausta mun ruusufinni ongelmaan ja perhana että se oikeesti helpotti! punotus ja polttava tunne lähti ja nenän turvotus tiessään. Nyt eiku mökille ja lämpimistä päivistä nauttimaan!

    • Jarnogene

      Ja lisää edistysmistietoa, ruusufinni on melkein kokonaan poissa, punotusta ei oo ollut ollenkaan moneen viikkoon ja kyllä tuntuu hyvältä. Missään vaiheessa ei mitään ongelmia, yliherkkyyttä yms. Kyllä kelpaa!

    • Tsupadudei

      Itse olen pessyt kasvojani sebamedin puhdistusvaahdolla suihkussa päivittäin ja noin kaksi kuukautta sitten lopetin puolen vuoden kuurin Tetralysalia. Söin myös Gefilus-maitohappotabletteja vatsaoireiden välttämiseksi.

      Mitään negatiivista ei tapahtunut ja akne lähti 95%:sesti jättäen lähinnä jälkeensä kraatereita edesmenneistä finneistä. En tiedä kuinka hyvin tämä on muilla toiminut, mulla itselläni ainakin hittasi hyvin ja lujaa. Kesän kuumuus ja lenkkeily ovat pitäneet finnit aika hyvin loitolla ja kohta aloittelen Tetralysalin vahvemman version kuuria piakkoin (nimeä en muista).

    • Eroa aknesta
    • Spongebob

      Jos haluaa nujertaa aknen ilman lääkkeitä kannatta kokeilla seuraavia, itsellä tuntuu tehoavan nämä kaiken jo kokeillun jälkeen.

      1. Käytän puhdistamatonta merisuolaa. Itse liotan merisuolan veteen minkä juon päivän aikana, googleta. Uskon että tämä on näistä tärkein ja tehokkain.

      2. Syön 1-2 valkosipulinkynttä päivässä. Pilkon valmiiseen annokseen raakana. Syön myös inkivääriä ja kurkumaa.

      3. Juon pari kuppia vihreää teetä per päivä

      4. Älä stressaa. Yritä olla stressaamatta edes aknesta, vaikka ei välttämättä helppoa ole.

      5. Lisäaineet, natriumnitriitti E250 pois ja gluteenin syöntiä vähemmälle.

      Tosiaan jos mikään muu ei auta niin kokeile näitä. Nuohan parantaa muutakin terveyttä aknen lisäksi.

    • Ana

      Moi, näin kauneudenhoidon ammattilaisena suosittelen sinulle hyviä kosmetologin tuotteita, jotka ovat kehitetty nimenomaan erilaisiin iho-ongelmiin. Myös suosittelen sinulle kasvohoitoon menemistä, esim. timanttimikrohionta. Se on erittäin suosittu miehillä, sopii myös arpien hoitoon, sillä timanttihionta häivyttää niitä. :)
      Tuotteista tarvitset puhdistusgeelin, kuorinnan, voiteen(kosteuttava/tasapainottava) , myös naamion kannattaa hommata (savinaamio).
      Mikäli sinulla tulee lisää kysymyksiä, niin vastaan mielelläni. :)


      -Ana

    • 87k

      Ei kannata hoitaa, muutama finni ja arpi tekee nuorsta pojasta aivan vitun kuuman

      Itse näen ainakin tuon "söpöytenä" ennemminkuin haittana

    • kokemuksella

      hei,minà suosittelen asiantuntijan apua eli mene ihotautilààkàrille.kosmetoloogi ei ole asiantuntija.lààkàri osaa suositella sopivat hoidot ja aineet.àlà odota,vaan mene heti.Toivotan pikaista "paranemista".

    • jattasdiary
    • Anonyymi

      Miehet yleiset virheet on: liika pesu, antibiotiot kalliit tökötit. Kyse on hormoneisra ja ne pitää saada tasapainoon.
      Turskan maksa öljy ( rosita) se on extra virgin cod liver oil.
      B5 vitamiini
      Sinkki
      Acne lähtee kivasti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Moi olen 14v tyttö jolla saattaa olla alkava akne.ollut jo vuoden ajan näppylöitä paljon eikä oikeen mikään auta.on testattu e pillerit ja apteekki tuotteet ja oliiviöljyt eikä mikään auta. Mitä teen?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Unohda Widmer sunmuut "ihmevoiteet".Tilaa aika terveyskeskuksen lääkärin vastaanotolle ja pyydä häneltä tetrasykliini resepti. Pese kasvosi ainakin kerran vuorokaudessa esim.MEDI SOFT hoitavalla pesunesteellä joka poistaa tehokkaasti härskityneen talikerrostuman kasvojesi iholta, voit pestä samalla tuotteella myös päänahkasi.Tuotteen löydät ainakin Prismasta.JPese kasvosi päivän aikana useasti suolasaippualla esim. Särkisalon suolasaippua on hyvin vaahtoava eikä kuivata ihoasi liikaa.Jos ihosi tuntuu pesujen jälkeen kireältä niin taputtele siihen kämmenille levitetty kevyt perusvoide Humektan. Myynnissä on myös suolasaippuoita jotka ovat pelkkää suolaa. Kostuta tällaisen suolasaippuan nurkka ja hiero sitä pahimpiin paukamoihin. Tällainen suolasaippua soveltuu myös kainaloiden ja muiden hikoilevie ihoalueiden hien ehkäisyy antibioottisena aineena se estää hiivan ja muiden mikroobien liiallisen kasvun iholla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohda Widmer sunmuut "ihmevoiteet".Tilaa aika terveyskeskuksen lääkärin vastaanotolle ja pyydä häneltä tetrasykliini resepti. Pese kasvosi ainakin kerran vuorokaudessa esim.MEDI SOFT hoitavalla pesunesteellä joka poistaa tehokkaasti härskityneen talikerrostuman kasvojesi iholta, voit pestä samalla tuotteella myös päänahkasi.Tuotteen löydät ainakin Prismasta.JPese kasvosi päivän aikana useasti suolasaippualla esim. Särkisalon suolasaippua on hyvin vaahtoava eikä kuivata ihoasi liikaa.Jos ihosi tuntuu pesujen jälkeen kireältä niin taputtele siihen kämmenille levitetty kevyt perusvoide Humektan. Myynnissä on myös suolasaippuoita jotka ovat pelkkää suolaa. Kostuta tällaisen suolasaippuan nurkka ja hiero sitä pahimpiin paukamoihin. Tällainen suolasaippua soveltuu myös kainaloiden ja muiden hikoilevie ihoalueiden hien ehkäisyy antibioottisena aineena se estää hiivan ja muiden mikroobien liiallisen kasvun iholla.

        Tämä suolasaippua on erittäin hyvä apu kaikille joilla on ylimääräisiä ihokerroksia eli ihoa ihon päällä. Nämä alueet hikoilevat ja keräävät liiaksi ihon normaalia bakteerikantaa kyseessä on iholla elävä sieni joka haisee erittäin pahalle jos se pääsee kasvamaan suotuisissa olosuhteissa liiallisen voimakkaasti.Itse hieron kevyesti kostetetulla vuorisaippualla suihkun jälkeen kuumalla ilmalla rintojen aluset niin hikoilu rintojen alla pysyy kohtuudessa jos vielä laittaa kasvopaperin imemään mahdollisen kosteuden niin ei helteellä tarvitse murehtia jotta suihkukertojen välillä taivepaikat keräisivät liikaa tätä lemuavaa kasvustoa,Myös miehille joille on kerääntynyt ylimääräisiä nahkapoimuja suolasaippua on hyvä apu raikkaana pysymiseen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe