Karkinhimo

Supus

Ihan kauheeta kun aina viikon karkkilakon jälkeen sorrun taas syömään ties mitä karkkeja. En pääse millään karkinhimosta eroon. Antakee pliis jotain hyviä vinkkejä!

13

3939

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

      Mulla on vähän sama juttu. Ainut vaan että toi niin sanottu karkkilakko ei kestä edes viikkoa vaan melkein päivittäin napostelen irtonameja. Pahus kun ne ovat niin hyviä. Risoo tämä paha tapa mutta enpähän mässää hampurilaisia tai sipsejä mielestäni ovat minulle isompi paha lihottavuuden kannalta

      • neuvo vain...

        Ei toi irtokarkkien syöminen oo yhtään parempi keino ku mässätä jotain hampurilaisia ja sipsejä. Sano vaan ittelles et pidät karkkipäivän kerran viikossa ja pidät sen, niin sillä se painokin lähtee!!


    • jhjhjjhjhj

      Jos sulla on sama vika mulla et syöt vaa niit karkkeja niin pirusti ku ne on niin hyviä mut oot iteki sitä mielt et haluisit vähentää, ni osta apteekist kromitabui. Mä syön ja ne vähentää makeanhimoa. Kropan ei sinänsä tee mieli (mul ei ainaka tuu mitää himoa karkkiin) mut jos sitä karkkia on nenän ees ni kyl siit silti tuppaan ottamaa:) mut sillee ainaki auttaa mul et ei tuu niin hirvee himo et pitäis kauppaa sen takii lähtee. karkki ei pyöri mieles kromin avulla.. kantsii kokeilla jos haluat olla ns. ilman karkkia tai ainaki vähentää

      • Marita L.

        Itse olen ollut myös jokapäivän karkinsyöjä kunnes ostin kromitabletteja. Enää ei tee mieli suklaata tai karkkia jokapäiväisen krominsyönnin avulla. Toki herkuttelen myös noin kerran viikossa, mutta kromi auttaa ettei pakottavaa mielitekoa tule enää lainkaan.


      • Vanha Jojo
        Marita L. kirjoitti:

        Itse olen ollut myös jokapäivän karkinsyöjä kunnes ostin kromitabletteja. Enää ei tee mieli suklaata tai karkkia jokapäiväisen krominsyönnin avulla. Toki herkuttelen myös noin kerran viikossa, mutta kromi auttaa ettei pakottavaa mielitekoa tule enää lainkaan.

        En oikein usko tuohon kromin vaikutukseen. Söin sitä aikoinani kuukausikaupalla ilman minkäänlaista vaikutusta. Luin jostain, että kromi auttaa makeanhimoon vain niissä äärimmäisen harvinaisissa tapauksissa, joissa makeanhimon aiheuttaa kromin puute. Tosin kromin syönnistä ei liene terveelle ihmiselle haittaakaan, joten ainahan voi kokeilla.

        Paremmin makeanhimon saa pysymään aisoissa, kun syö tarpeeksi ja säännöllisesti oikeaa ruokaa. Makeanhimo on nimittäin usein silkaa, vanhanaikaista nälkää.


    • mkiuytr

      ite ennen veti hirveenä karkkii mut sit ollu nyt pitempi jakso etten oo ostanu ja ku ei oo syöny niin ei oo enää niin tehny ees mieli!!yritä olla joku aika syömättä niin pääset niistä..

      • nyt heti

        Kyllä se tosiaan niin on, että karkkihimosta pääsee eroon yksinkertaisesti olemalla erossa karkista jonkin aikaa. Itse vedin aiemmin joka päivä irtokarkkeja. Nyt syön vain kerran viikossa, ja ne eivät enää maistukaan niin huumaannuttavan hyviltäkään. Nytkin on suklaata kaapissa mutta ei tee vaan mieli. Nyt voi säästää karkkia johonkin tietyyn spesiaalihetkeen, esim. leffakarkiksi.

        Ja teen niin että en osta kaupasta kotiin karkkia paitsi silloin karkkipäivänä. Toimii ihan hyvin kun tekee itselleen säännöt, ja pysyy niissä.


    • mdasida

      Kuivatut viikunat ihan parhaita...kannattaa yrittää korvata karkki noilla...ihan yhtä makeita. Näkyy kalorimäärässäkin.

      • kiloille kyytiä..

        itse en alkaisi mihinkään lakkoon laihduttaessa--vaan kaikkea kohtuudella. Ite laihdutan nyt, ja piän kerran viikossa herkkupäivän...ja kyllä sitten taas helpottaa vähäksi aikaa kun on saanu herkutella:)
        suosittelen lämpimästi kaikille kerran viikossa herkuttelua. Se ei sun painoa hetkauta suuntaan eikä toiseen jos muistat liikkua ja syödä muuten normaalisti :)


      • ........

      • a+0eri9m90qit´q+
        ........ kirjoitti:

        Kuivatuissa hedelmissä ja vihanneksissa (jopa kuivatussa porkkanassa) on yhtä paljon sokeria kuin karkeissa, esim. marmeladissa ja suklaassa. Lakritsissa on aika vähän sokeria joten jos pakko on karkkeja, hedelmiä tai vihanneksia mässäillä niin ennemmin lakritsia.

        http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2259&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi

        Joo, mutta lakritsassa on vehnäjauhoa, jonka glygeeminen indeksi on korkeampi kuin valkoisen sokerin. Ja sokerin lisäksi melassia tai siirappia jotka ovat siis sokereita. En suosittele!
        Kuivahedelmistä voi syödä kohtuudella aprikooseja (niissä vähiten sokeria), mutta parasta irrottautua sokerikoukusta ja syödä oikeaa ruokaa silloin kun on nälkä. Hedelmät ja marjat sopivat herkutteluun tai vaikka skyr, jota herkullisesti maustettuna (ja myös makeutettuna), mutta samalla tulee protskua.


    • 14v_poika

      Joo mulla se on täysin sama juttu! Oon 3 viikkoa syömättä mitään karkkia,keksejä ynnämuuta,mutta kerran kun tulin koulusta himaan kävelin keittiöön, avasin jääkaapin siellä oli peris ruokaa mitä aina onkin. Sen jälkeen avasin yhden toisen kaapin oven jossa luki isolla "TYHJÄ!" No sitten ajattelin että minäpä avaan se .Sitten näin jotain aivan uskomatonta 4 pussia karkkia ainakin 20 suklaa patukkaa limua ja Pringlessejä. Sitten mietin ja sain selville et ne on mun isovelin namit. ainakin 3 tunnin kuluttua olin jo syönyt kaikki ja taas olin sortunut mässäilemään.

      • 14v_poika

        uskokaa tai älkää en syö enää yhtää mässyy paitsi 999999999999999999 kertaa päiväs ja ainakin 140893843921999947428478728933758748374837483784387483747334359999999999999999999999999999990000000000000000000 kertaa viikos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe