Onko oikein puhua kovalentista sidoksesta? Siis käykö kovalentti pelkiltään adjektiiviksi, vai pitääkö siinä olla että kovalenttinen?
Ambivalenttinen ei taida olla edes sana...
Ambivalentti? Kovalentti?
3
365
Vastaukset
- Valentin II
Kumpaakin sanaa näkee sekä päätteellä -nen että ilman. Jostain syystä ambivalentti on yleisempi kuin ambivalenttinen mutta kovalenttinen yleisempi kuin kovalentti. Tämä selviää mm. käyttämällä eri muotoja hakusanana Googlessa.
Teknis-kaupallinen CD-sanakirjani englanti-suomi-osio tuntee sanan covalent (= kovalenttinen), mutta ei sanaa ambivalent.
CD-yleissanakirjani puolestaa ei älyä kovalenssin päälle mitään, mutta kertoo, että ambivalent = ambivalentti. - Tunteilija
Kovalentin kanssa minun ei koskaan ole tarvinnut olla tekemisissä, mutta ambivalentti-sanaan olen ihastunut. Olen törmännyt siihen opiskellessani psykologiaa.
Se on on sitä, kun me emme osaa päättää, tykkäämmekö vai emmekö: kotimaastamme, poika/tyttöystävästämme - ja jopa omista lapsistamme.- Sal
Ja kielitieteessä ambivalentti tarkoittaa mm. kaksi/monitulkintaista, esim. ambivalentti teksti on sellainen joka toimii kahdella eri tasolla (ambivalentti lastenkirja tehoaa lapsiin ja aikuisiin eri tasolla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448