Mämmi?

Pääsiäispupu

Niin mitenkäs hyvin tai huonosti mämmi sopii laihduttajan ruokavalioon? Rakastan mämmiä ja olis ikävää joutua kituuttamaan pääsiäinen ilman sitä. Ilman suklaata selviäminen on jo tarpeeksi vaikeaa. Mut kiitti anyway jo etukäteen =)

18

4424

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopii

      Mämmissä on n. 124 kcal/100g. Itse söin mämmiä laihduttaessani ja paino tippui kun ei kerralla isoja määriä syö. Kysehän on siitä paljonko saat energiaa koko päivän aikana kulutukseesi nähden.

      • Kiril

        Mämmissähän on runsaasti lihottavia hiilihydraatteja, tärkkelystä ja sokeria.


      • Pläähh
        Kiril kirjoitti:

        Mämmissähän on runsaasti lihottavia hiilihydraatteja, tärkkelystä ja sokeria.

        No Kirililtäpä ei kysytäkään. Sinun fanaattisuutesi tiedetään jo.

        Sinun pitäisi mennä jonnekin rippileirille ohjaajaksi. Ehkäpä tuo aivopesumenetelmä sopii sinne paremmin, kuin keskustelupalstoille. Sinne tuo saarnaamistyyli kävisi nappiin.


      • Kiril
        Pläähh kirjoitti:

        No Kirililtäpä ei kysytäkään. Sinun fanaattisuutesi tiedetään jo.

        Sinun pitäisi mennä jonnekin rippileirille ohjaajaksi. Ehkäpä tuo aivopesumenetelmä sopii sinne paremmin, kuin keskustelupalstoille. Sinne tuo saarnaamistyyli kävisi nappiin.

        niin et saa millään mämmistä kevyttä herkkua.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        Mämmissähän on runsaasti lihottavia hiilihydraatteja, tärkkelystä ja sokeria.

        Mämmissä on hiilareita jonkinverran, mutta ei ole onneksi sitä lihottavaa ja sydän- ja verisuonitauteja aiheuttavaa rasvaa, joka Kirilinkin tappaa parin vuoden sisällä.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        niin et saa millään mämmistä kevyttä herkkua.

        Katsos Kiril, kun jotkut ihmiset pitää vähärasvaista kevyenä. Toiset, kuten sinä, pidätte laardia kevyenä, tosin, vaikka olet 15 kiloa lihonut, olet omasta mielestäsi laihtunut, kun rasva on terveellistä ja kevyttä.


      • tai hepatiitti
        Tepi kirjoitti:

        Mämmissä on hiilareita jonkinverran, mutta ei ole onneksi sitä lihottavaa ja sydän- ja verisuonitauteja aiheuttavaa rasvaa, joka Kirilinkin tappaa parin vuoden sisällä.

        ehdi ennen.


      • Mämmiä paljon parempi kuin Kebab hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


    • jopjop

      Kyllä laihduttajakin voi mämmiä kohtuudella syödä, mämmissä ei ole rasvaa , mutta sokereita sinä on, kun perusraaka-ainetta ruisjauhoa imellytetään siihen kehittyy maltoosia eli mallassokeria, lisäksi siihen lisätään siirappia ja appelsiininkuorihilloa (joihinkin mämmeihin)

      Eihän kukaan mämmiä syö kohtuuttomasti ja laatikkokaupalla, joten mämmi kuuluu pääsiäiseen ja kevääseen, oletko koskaan kokeillut mämmirahkaa?

      • Anni

        Siinähän se edellisessä kirjotuksessa tulikin mämmihän on ruispuuroa! Eli terveeellistä ja hyvää, niin ollen minäkin aion herkutella varsin hyvällä omalla tunnolla mämmillä pääsiäisen aikoihin! Kevyttä se ei enää ole (paitsi Kirilin mielestä) jos upotat sen kermaan.
        Eli nautitaan rauhassa mämmistämme vaikka siinä sokeria taitaa paljon ollakin! Epäterveellisempiäkin herkkuja on olemassa!


      • Anonyymi
        Anni kirjoitti:

        Siinähän se edellisessä kirjotuksessa tulikin mämmihän on ruispuuroa! Eli terveeellistä ja hyvää, niin ollen minäkin aion herkutella varsin hyvällä omalla tunnolla mämmillä pääsiäisen aikoihin! Kevyttä se ei enää ole (paitsi Kirilin mielestä) jos upotat sen kermaan.
        Eli nautitaan rauhassa mämmistämme vaikka siinä sokeria taitaa paljon ollakin! Epäterveellisempiäkin herkkuja on olemassa!

        mistähän löytäisin mämmistä ja pojasta kertomuksen,
        pojalla oli kova kakka. sitten oli syönyt mämmiä ja ulostaminen oli tosi helppoa. siitä lähtien poika söi mämmiä.


      • Anonyymi

        Kannattaa ostaa sokeritonta mämmiä, jos ei voi sokeria käyttää.


    • ....

      Tuo mämmi on sen verran tuhtia tavaraa, että kannattaa vaa'an kanssa tarkistaa, kuinka paljon sitä tulikaan otettua. Vaikka lautasella se määrä ei näyttäisikään isolta, niin painoa voi olla. Huoh, oon joskus syönyt jopa puoli laatikkoa kerralla mämmiä, taitaa jäädä tällä kertaa väliin..

      • onneksi olemassa

        Onneksi on ne pikkupurkit olemassa, ettei tarvitse sitä hervotonta laatikkoa ostaa. Yhdessä pikkupurkissa on mämmiä 150g, riittää pariinkin herkuttelusessioon meikäläiselle.

        Maistuuko mämmi maidon (tai soijamaidon joka on vähän makeampaa kuin lehmänmaito) kera syötäväksi. Itse olen aina lilluttanut kermassa, mutta nyt tuntuu vähän hurjalta se kermassa lilluttaminen.


      • ....
        onneksi olemassa kirjoitti:

        Onneksi on ne pikkupurkit olemassa, ettei tarvitse sitä hervotonta laatikkoa ostaa. Yhdessä pikkupurkissa on mämmiä 150g, riittää pariinkin herkuttelusessioon meikäläiselle.

        Maistuuko mämmi maidon (tai soijamaidon joka on vähän makeampaa kuin lehmänmaito) kera syötäväksi. Itse olen aina lilluttanut kermassa, mutta nyt tuntuu vähän hurjalta se kermassa lilluttaminen.

        Kyllä se mämmi maistuu yhtä hyvältä rasvattoman maidon ja makeutusaineenkin kanssa :)


    • mämmi ihminen

      Kyllä tuo mämmi on ainakin terveellisempää kuin suklaa tai pasha, joten aion minäkin sitä pääsiäisenä syödä tosin rasvattoman maidon kera :)

    • Lilulei

      Itse söin imellyttämällä makeutettua mämmiä vadelmien, rasvattoman rahkan ja kevytjugurtin kanssa ja hyvää oli. Hiilareitahan tossa on paljon ja aika raskasta tavaraa se mämmi on niinkun joku jo sanokin. Tuo herkku oli itse asiassa niin hyvää että sitä tuli syötyä aivan liikaa ja kaloreita kerty tolkuttomasti. Joten ehkä siihen määrän kontrollointiin ja kerman poisjättämiseen kannattaa keskittyä.

      • Anonyymi

        Mämmin energiasisältö pysyy hyvin kurissa kun valmistusvaiheessa siihen ei lisätä sokeria eikä siirappia. Näin valmistettuun mämmin voi hrkiten lisätä makeutta harkitusti sirotesokerina tai makeana hillona.
        Imeltämisen sokeri ei lisää energian määrää, koska tärkkelyksen energia vähenee sen määrän mitä sokeri lisääntyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe