Vatsalihakset kuntoon

kesää kohti

Millaisella työllä saan itselleni hyvät vatsalihakset? Ei ole tarkoitus saada mitään sikpackia, mutta olisi kiva jos vähän maha pienenisi ja kiinteytyisi.

Olen ajatellut iltaisin tehdä vähän vatsalihaksia. Riittääkö jos tekee joka ilta 80 vatsalihasliikettä (ei istumaannousu, vaan kyynärpää polveen-liike ja istumaannousu, mutta noustaan vain hiukkasen ylös, niin että hartiat irtoaa maasta) ja 2 kertaa 30 sekuntia sitä ihme liikettä, jossa siis nojataan käsivarsiin (tarkoitan ranteesta kyynärpäähän oleva alue) tuella ja jalat on irti maasta. Siis niinkuin punnerrus, mutta ollaan käden varassa (ei kuitenkaan kämmenen varassa).

Mikä on kaikista tehokkain liikuntamuoto vatsalihaksille? Entä tehokkain vatsalihasliike? Onko mahdollisuutta kiinteyttää vatsaa kesäksi, jos jättää turhat rasvat pois ja tekee vatsalihasliikkeitä?

Kauheasti kysymyksiä, toivottavasti joku osaa vastata!

22

18220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdxzvc

      jätä turhat SOKERIT pois ja tee vatsalihaksia 15-20 toistoa 2 sarjaa 2-3 kertaa viikossa, ihan sama teetkö istumaannousua vai jalannostoa ottaa samaan paikkaan kumpikin

      • samaan paikkaan ottaa,

        nimittäin lähinnä lonkankoukistajiin.
        Aloittajalla oli oikein hyvät liikkeet.


    • Mietaa

      Jos vaivana on liika rasva tai "pömppö", niin ota rasvaa pois koko kehosta.
      Et voi kiinteyttää pelkkiä käsiä tai vatsaa tai reisiä, vaan koko kropasta pitää saada rasvaa pois. Tähän tehoaa hikijumppa.

      Jos taas yrität kiinteyttää kroppaa sillä, että kasvatat lihasmassaa, jolloin ne erottuvat paremmin rasvan alta, niin turha toivo, lihasmassaa kertyy todella h i t a a s t i.

      Eli rasvan poisto on tehokkain keino, siis lenkkeilemään ja sitten lisukkeeksi sitä voimaharjoittelua ja vatsarutistuksia.

      • fit 2

        tässä taas tätä "hikijumppaa" joka lähtöön...

        se kyllä totta että vain kokonaisvaltainen rasvan"hävittäminen" kehosta toimii tuossa tilanteessa, mutta...

        ei siihen mitään älytöntä HIKIjumppaa tarvita, vaan ELÄMÄNTAPAMUUTOS sillä mallilla kun kellekin sopii ja siihen lisättynä sopiva annos liikuntaa... lihasmassan kertyminen jokaiselle yksilöllistä.

        sori. en halunnut loukata ketään hikijumpan kannattajaa. tämä vain mielipide...


      • himotreenaaja
        fit 2 kirjoitti:

        tässä taas tätä "hikijumppaa" joka lähtöön...

        se kyllä totta että vain kokonaisvaltainen rasvan"hävittäminen" kehosta toimii tuossa tilanteessa, mutta...

        ei siihen mitään älytöntä HIKIjumppaa tarvita, vaan ELÄMÄNTAPAMUUTOS sillä mallilla kun kellekin sopii ja siihen lisättynä sopiva annos liikuntaa... lihasmassan kertyminen jokaiselle yksilöllistä.

        sori. en halunnut loukata ketään hikijumpan kannattajaa. tämä vain mielipide...

        Parissa tai kolmessa kuukaudessa saamaan ihan hyviä tuloksia, kun ruokavalio on kohdallaan ja tekee sekä aerobista että voimaharjoittelua. Suosittelen treenaamaan lisäks muutakin kroppaa kuin pelkästään vatsalihaksia, että kroppa näyttäis tasapainoisemmalta. Vaikka naisilla kehittyy lihakset hitaasti niin kyllä jo parissa kuukaudessa tulee pientä näkyvää kehitystä, vaikka olis kropaltaan normaali. Mullakin parin kuukauden salitreenin jälkeen alkaa olla kroppa jo huomattavasti kiinteämmässä kunnossa, kuin mitä vertaa entiseen.


      • moiksista
        himotreenaaja kirjoitti:

        Parissa tai kolmessa kuukaudessa saamaan ihan hyviä tuloksia, kun ruokavalio on kohdallaan ja tekee sekä aerobista että voimaharjoittelua. Suosittelen treenaamaan lisäks muutakin kroppaa kuin pelkästään vatsalihaksia, että kroppa näyttäis tasapainoisemmalta. Vaikka naisilla kehittyy lihakset hitaasti niin kyllä jo parissa kuukaudessa tulee pientä näkyvää kehitystä, vaikka olis kropaltaan normaali. Mullakin parin kuukauden salitreenin jälkeen alkaa olla kroppa jo huomattavasti kiinteämmässä kunnossa, kuin mitä vertaa entiseen.

        Entäs kun tarvii paris viikos pois pari kiloa ja kiinteyttää?


      • askartelijapaskartelija
        himotreenaaja kirjoitti:

        Parissa tai kolmessa kuukaudessa saamaan ihan hyviä tuloksia, kun ruokavalio on kohdallaan ja tekee sekä aerobista että voimaharjoittelua. Suosittelen treenaamaan lisäks muutakin kroppaa kuin pelkästään vatsalihaksia, että kroppa näyttäis tasapainoisemmalta. Vaikka naisilla kehittyy lihakset hitaasti niin kyllä jo parissa kuukaudessa tulee pientä näkyvää kehitystä, vaikka olis kropaltaan normaali. Mullakin parin kuukauden salitreenin jälkeen alkaa olla kroppa jo huomattavasti kiinteämmässä kunnossa, kuin mitä vertaa entiseen.

        Miten mulla kehittyy niin nopeesti lihakset naiseksi?! Oon käyny nyt ½ vuotta salilla treenaamassa ja kroppa tuntuu kiinteytyvän kokoajan vain entisestään. Laitoin myös linkin tähän josta näette kuvani nyky kunnossa: http://www.hantelparty.de/xt/female-bodybuilder.gif


      • **
        askartelijapaskartelija kirjoitti:

        Miten mulla kehittyy niin nopeesti lihakset naiseksi?! Oon käyny nyt ½ vuotta salilla treenaamassa ja kroppa tuntuu kiinteytyvän kokoajan vain entisestään. Laitoin myös linkin tähän josta näette kuvani nyky kunnossa: http://www.hantelparty.de/xt/female-bodybuilder.gif

        aikamoiset lihakset naisella..


      • j
        askartelijapaskartelija kirjoitti:

        Miten mulla kehittyy niin nopeesti lihakset naiseksi?! Oon käyny nyt ½ vuotta salilla treenaamassa ja kroppa tuntuu kiinteytyvän kokoajan vain entisestään. Laitoin myös linkin tähän josta näette kuvani nyky kunnossa: http://www.hantelparty.de/xt/female-bodybuilder.gif

        hehe joopa joo :)


      • joopajooo
        askartelijapaskartelija kirjoitti:

        Miten mulla kehittyy niin nopeesti lihakset naiseksi?! Oon käyny nyt ½ vuotta salilla treenaamassa ja kroppa tuntuu kiinteytyvän kokoajan vain entisestään. Laitoin myös linkin tähän josta näette kuvani nyky kunnossa: http://www.hantelparty.de/xt/female-bodybuilder.gif

        Tuo kuva on otettu joltain saksalaiselta kehonrakennussivulta


    • JohnnyCash

      Jos rasvaa haluaa pois niin parasta tehdä aamuisin noin 50 minuutin lenkki..ja tehokkainta on tehdä se silleen että pulssi on noin 120..Eli rasvaa polttaakseen ei tartte juosta ku hullu ja pumpata rautaa ku hullu..päinvastoin.Jos pulssi on noin 120 palaa kehon rasvavarastot kaikista parhaiten. 130-180 pulssi polttaa kehon hiilihydraattivarastoja..eli ei muuta kuin aamukävelylle.tulokset näkyy nopeasti, kun lisänä muistaa syödä terveellisesti =) tietenkin, ei kannata syödä itseä ähkyyn.Vatsalaukku on venyvä elementti. Mahapömppöä saa jo kummasti pienemmäksi kun syö esim 6-8 krt päivässä, vähän kerrallaan. Näin elimistö myös käyttää ravinnon paremmin hyödyksi =) TSEMPPIÄ KAIKILLE !!

      • Rantalomalle

        Jos haluan n.2 kuukauden päästä mahani olevan hyvänkuntoinen/ "tasainen" niin mitä minun pitäisi tehdä? Riittääkö päivittäin 2x 15-20 vatsalihasta? Vai pitäisikö käydä lenkillä? Olen pienikokoinen, mutta on tullut pömppömaha liiasta makeansyönnistä :(


      • J O O N A T A N :::::::::: ..
        Rantalomalle kirjoitti:

        Jos haluan n.2 kuukauden päästä mahani olevan hyvänkuntoinen/ "tasainen" niin mitä minun pitäisi tehdä? Riittääkö päivittäin 2x 15-20 vatsalihasta? Vai pitäisikö käydä lenkillä? Olen pienikokoinen, mutta on tullut pömppömaha liiasta makeansyönnistä :(

        Ihan kaikille vaan tiedoksi jos tulee makean nälkä kannattaa lähteä ehdottomasti LENKILLE!!


      • syömisvammalapsi
        J O O N A T A N :::::::::: .. kirjoitti:

        Ihan kaikille vaan tiedoksi jos tulee makean nälkä kannattaa lähteä ehdottomasti LENKILLE!!

        Nii.. pikalenkki kauppaan hakemaan kaikkee hyvää ja sokerista auttaa makeen nälkään kummasti aivan aivan :):):):):)


    • asfd<fd<gadeg

      kuule kuule. syöt vaan normaalisti ja jätät turhat kuntoliikkeet. ostat vaan ostoskanavalta vibratonen piät sitä lantiolla 5 min päivässä niin saat sickspackin alle viikossa.

    • Ingrid B.

      Tuo aloittajan kuvailema lankku/hoover/"polvet irti maasta, paino kyynärvarsilla ja jalkaterillä" on mielestäni tehokas vatsalihasliike. Siinä mielessä se voi tehdä "ihmeitä" lyhyemmässäkin ajassa, että jos syvät vatsalihakset ja ylipäätänsä keskikehon lihakset on huonossa kunnossa, vatsa pömpöttää ja roikkuu helposti. Samoilla läskeillä, mutta hyväkuntoisella "korsetilla" yleisilme on erilainen.

    • Salin valtiatar

      Olennaista ei yleensä ole vatsalihasten kunto / koko. Ne saa hyväksi tekemällä nousuja vastuksella, lankkuja ja kylkiä pari-kolme kertaa viikossa. Ongelma on ylimääräinen rasva lihasten päällä. Se lähtee pois vain ja ainoastaan yhdellä tapaa eli laihduttamalla.

    • Salin valtiatar

      Olennaista ei yleensä ole vatsalihasten kunto / koko. Ne saa hyväksi tekemällä nousuja vastuksella, lankkuja ja kylkiä pari-kolme kertaa viikossa. Ongelma on ylimääräinen rasva lihasten päällä. Se lähtee pois vain ja ainoastaan yhdellä tapaa eli laihduttamalla.

    • ET PETY

      NO NOPEAMMIN SAAT HYVÄT VATSA L LIHAKSET KUN JÄTÄT SOKERIT POIS JA SITTEN KÄYT SALILLA 7 KERTAA VIIKOSSA 2,5-3 TUNTIA PÄIVÄSSÄ.
      3-KERTAA VIIKOSSA TEET 1-TUNTU JUOKSUA,1-TUNTI PYÖRÄILYÄ JA 30-MIN STEPPERIÄ JA SITTEN 4-KERTAA VIIKOSSA TEET VAIN VATSA LIHAS LIIKKEITÄ NOI 2,5 -3 TUNTIA JA PARHAAT VATSALIHAS IIKKEET LÖYDÄT NETISTÄ SE TEHOAA TAKAAN SEN .
      ON TEHNYT TOTA DIETTIÄ 3KK JA KILOJA ON LÄHTENYT 15 ENKÄ AJATELLE EES LOPETTAMISTA ..
      KOKEILE

      • EN EHI

        Mahtavaa, jos voi viettää yli 20 tuntia viikossa salilla. Aika moni ei ihan pysty.

        Jos on mahdollisuus panostaa (vaikka väliaikaisestikin) erittäin runsaisiin liikuntamääriin, kannattaa silti muistaa pitää noin kerran viikossa LEPOpäivä, eli ihan siivoilua ja sunnuntaikävelyä vaan.
        VENYTTELEMINEN korostuu myös, kun välipäiviä ei juuri tule. Se ehkäisee jäykistymisen ja kankeuden lisäksi vammojen syntymistä.


    • vatsalihakset kunnos

      Moi!

      Itse olen huomannut että perus x hypyt auttavat vatsalihaksissa ja itselleni on tullut sixpackiä hyppiessäni niitä ja ihan timmiltä näyttää koko kroppa
      Voin kyllä syösitella ihan niitä perus x hypyjä n.10 min putkee

    • 7+11

      Kävele.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6203
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3976
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      260
      2373
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1930
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1393
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      961
    Aihe