glaubersuola

tytsky

eli onko kokemusta ja miten toimii? ajatuksena olis puhdistaa suolta ennen paastoa. pitääkö siinä koko päivän kyykkiä vai meneekö jo parissa tunnissa? kiitos neuvoista :)

26

47565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sara

      Eli syör kevyeesti edellisempänä päivänä, sellasta ruokaa joka sulaa, eli keittoa tai jotain.. ja sit seuraavana päivänä otat sen suolan ja sit menee parisen tuntia ennekuin se vaikuttaa ja sit juokset vessaan parisen kertaa (tai enemmän) :D ja siinä se oli... =)

    • Sepsukka

      ...syömään kevyesti jo vähintään viisi päivää ennen kuin aloitat paaston ja otat glaubersuolaa. Eka kerralla mulla ei ollut mitään ongelmia, kun kevensin ajoissa. Mutta toisella, huh. Ja varaa vaikka vapaa ilta, kun ei tiedä miten nopeasti homma on ohi.

    • Hei.

      Mistä tätä kyseistä suolaa saa??

      • sara

        esim terveyskaupoista... ikivireä tai apteekki.


    • tytsky

      no on tässä jo toinen päivä paastoa meneilään, eli ei ainakaan tarvi keventää. mutta kiitos, juoksen heti huomenna apteekkiin/terveyskauppaan hakemaan

      • calmato

        Jos olet jo aloittanut paaston, on ihan turha enää ottaa glaubersuolaa. Sitä otetaan ennen paston alkamista, mikäli on tarpeen. Viisaampaa on aloittaa paasto keventämällä ruokavaliota ja syömällä viimeiset päivät ennen paastoa rusnsaskuituisia hedelmiä ja luumumehua, kuin ottamalla glaunersuolaa.

        Glaubersuola on monien suolistolle liian raju aine. Itse en menisi suosittelemaan sitä kenellekään.


      • entinen paastoilija
        calmato kirjoitti:

        Jos olet jo aloittanut paaston, on ihan turha enää ottaa glaubersuolaa. Sitä otetaan ennen paston alkamista, mikäli on tarpeen. Viisaampaa on aloittaa paasto keventämällä ruokavaliota ja syömällä viimeiset päivät ennen paastoa rusnsaskuituisia hedelmiä ja luumumehua, kuin ottamalla glaunersuolaa.

        Glaubersuola on monien suolistolle liian raju aine. Itse en menisi suosittelemaan sitä kenellekään.

        Yritin joskus viime vuosikymmenellä paastota ja aloitin myös glauberilla tyhjentämällä. En tiiä joinko laimenteen liian kulauksittain vai missä oli vika, mutta mulla ei kyllä tyhjentänyt yhtään mitään.

        Sitten kun taannoin jouduin suolentähystystä varten todellakin tyhjentämään suolen apteekin valmisteilla niin tehoero oli aika jumalaton. Niitä en tosiaan suosittelisi kellekään ellei ole ihan pakko käyttää. Tulee ihan hirveät tärinät ja vilunväreet, mutta niihin kun vertasi omalla kohdalla glauberia niin jälkimmäinen ei oikein toiminut.

        Hyvä jos jollain tyhjenee silläkin :)


      • neiti paasto
        entinen paastoilija kirjoitti:

        Yritin joskus viime vuosikymmenellä paastota ja aloitin myös glauberilla tyhjentämällä. En tiiä joinko laimenteen liian kulauksittain vai missä oli vika, mutta mulla ei kyllä tyhjentänyt yhtään mitään.

        Sitten kun taannoin jouduin suolentähystystä varten todellakin tyhjentämään suolen apteekin valmisteilla niin tehoero oli aika jumalaton. Niitä en tosiaan suosittelisi kellekään ellei ole ihan pakko käyttää. Tulee ihan hirveät tärinät ja vilunväreet, mutta niihin kun vertasi omalla kohdalla glauberia niin jälkimmäinen ei oikein toiminut.

        Hyvä jos jollain tyhjenee silläkin :)

        täällä ainakin toimi glaubersuola erinomaisesti eikä mitään ongelmia tullut. Sekoitin pussin (30 g) puoleen litraan vettä ja join vaihtelevalla vauhdilla.. on sen verran pahaa tököttiä.. Mutta toimii!!


      • rektikko
        neiti paasto kirjoitti:

        täällä ainakin toimi glaubersuola erinomaisesti eikä mitään ongelmia tullut. Sekoitin pussin (30 g) puoleen litraan vettä ja join vaihtelevalla vauhdilla.. on sen verran pahaa tököttiä.. Mutta toimii!!

        Tuli vaan mieleen, että kyllä niitä leikkausta varten suolen tyhjentämistököttejä saa ilman reseptiä, jos glauber ei toimi. Mulla se toimii parin tunnin päästä juomisesta. Sekoitan pussillisen (30g) hedelmäiseen mehuun niin maku ei ole niin kamala.


      • joujou
        neiti paasto kirjoitti:

        täällä ainakin toimi glaubersuola erinomaisesti eikä mitään ongelmia tullut. Sekoitin pussin (30 g) puoleen litraan vettä ja join vaihtelevalla vauhdilla.. on sen verran pahaa tököttiä.. Mutta toimii!!

        karmiaa joutavaa oksennus tuli ku sai kaikki juotua


      • llllllllllllllllllllllll
        joujou kirjoitti:

        karmiaa joutavaa oksennus tuli ku sai kaikki juotua

        ...meni mulla ihan ok. Sit alko tuntumaan että saan varmaan jonkin suolamyrkytyksen eikä meinannu pystyä juomaan enää yhtään sitä. Oli pakko hidastaa ja juoda väliin vettä ja teetä ni sit taas pysty ottaan vähän sitä suolaliuosta. Loput piti sekoittaa teehen. Nyt vaan ihmettelen, ku 2½ tuntia jo takana siitä juomisesta ja mitään ei tapahdu...


      • llllllllllllllllllllllll
        llllllllllllllllllllllll kirjoitti:

        ...meni mulla ihan ok. Sit alko tuntumaan että saan varmaan jonkin suolamyrkytyksen eikä meinannu pystyä juomaan enää yhtään sitä. Oli pakko hidastaa ja juoda väliin vettä ja teetä ni sit taas pysty ottaan vähän sitä suolaliuosta. Loput piti sekoittaa teehen. Nyt vaan ihmettelen, ku 2½ tuntia jo takana siitä juomisesta ja mitään ei tapahdu...

        ...että voikohan ton suolan toimimattomuus liittyä jotenkin harvinaisen sietokykyiseen vatsaan? Mulla nimittäin vatsatauteja ei ole ollut juuri koskaan. Ulkomaillakin oon syönyt aina vähän mitä sattuu salaateista, majoneeseista ja merenelävistä lähtien enkä oo vielä koskaan ollut vatsataudin kourissa toisin kuin jotkut muut matkaseurueesta


      • helsku2
        llllllllllllllllllllllll kirjoitti:

        ...että voikohan ton suolan toimimattomuus liittyä jotenkin harvinaisen sietokykyiseen vatsaan? Mulla nimittäin vatsatauteja ei ole ollut juuri koskaan. Ulkomaillakin oon syönyt aina vähän mitä sattuu salaateista, majoneeseista ja merenelävistä lähtien enkä oo vielä koskaan ollut vatsataudin kourissa toisin kuin jotkut muut matkaseurueesta

        veikkaan samaa omalla kohdallani. oon koittanut kerran aiemmin, ja sillon ei toiminut. nyt mulla on taas tää suolapussi tässä edessäni ja kohta pitäis alkaa kulautella.
        tosin lupasin mennä kaverin kanssa lenkille tossa muutaman tunnin päästä, ni en tiiä onko tää nyt ihan fiksua :D ehkä jätän lenkin väliin..


      • mmm
        helsku2 kirjoitti:

        veikkaan samaa omalla kohdallani. oon koittanut kerran aiemmin, ja sillon ei toiminut. nyt mulla on taas tää suolapussi tässä edessäni ja kohta pitäis alkaa kulautella.
        tosin lupasin mennä kaverin kanssa lenkille tossa muutaman tunnin päästä, ni en tiiä onko tää nyt ihan fiksua :D ehkä jätän lenkin väliin..

        hyi että minkä makuista se on, kaveri suositteli että kaadan suolaa kurkkuun ja heti päälle vettä ni ei maistu paljon, mut hui kauhee, sain menee 2 tl ja meinasin oksentaa, oli pakko lopettaa. mut koht taas jatkuu.. ottaa muuten päähän jos tää ei toimi! taidan myös koittaa tota mehuun liuottamista..


      • ij
        mmm kirjoitti:

        hyi että minkä makuista se on, kaveri suositteli että kaadan suolaa kurkkuun ja heti päälle vettä ni ei maistu paljon, mut hui kauhee, sain menee 2 tl ja meinasin oksentaa, oli pakko lopettaa. mut koht taas jatkuu.. ottaa muuten päähän jos tää ei toimi! taidan myös koittaa tota mehuun liuottamista..

        Otin puoli pussia suolaa mehussa. Nyt ODOTAN josko se toimii.....koetetaan kestää kivut ja saadasuoli toimimaan.TSEMPPIÄ.


      • Anonyymi

        "no on tässä jo toinen päivä paastoa meneilään, eli ei ainakaan tarvi keventää. mutta kiitos, juoksen heti huomenna apteekkiin/terveyskauppaan hakemaan"

        lähetä rahasi mielummin jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle


    • lieho

      Mulla ainakin meni seuraavasti;
      ennen paastoa kevensin paljon, ja vaikka olen muutenkin kasvissyöjä elin kaksi viimeistä päivää ns. raakaravinnolla eli söin vain hedelmiä ja vihanneksia. Oloni oli varsin hyvä ja energinen. Otettuani glaubersuolaa illalla n. viiden aikaan, mitään ei kuitenkaan tapahtunut vaikka pakotin itseni juomaan koko karmean makuisen töhnän alas. Lähinnä oksetti, mutta puolen litran minkä-tahansa-juoman nopean putkeen juomisen jälkeen saattaa oksettaa, eli en kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota. Yöllä sitten n. klo neljän aikaan hirveään vessahätään ja oksettamiseen, yritin nousta mutta en pystynyt; konttasin vessaan, oksensin hiukan ja tyhjenihän se suolikin sitten... Oloni oli kuitenkin niin perinpohjaisen kauhea, ja seuraavana päivänä työpäivä edessä, että konttasin keittiöön ja järsin pari hapankorppua äärimmäisen hitaasti pureskellen ennen paluuta nukkumaan. Paasto jäi siis yritykseksi. Henkilökohtaista lienee tämä, enkä ole kenestäkään toisesta kuullut jolle vastaavan hirveää reaktiota olisi tullut....

    • eka paasto

      Itellä ois tarkotus aloittaa ensimmäinen paasto huomenna, n. pari tuntia sitten otin tuon suolan, mutta mitään ei ole tullut ulos.. :O mahassa kyllä vääntelee mutta vessaan ei ole vielä tarvinnut juosta.. voinkohan silti aloittaa sen paaston??

    • mulla on just nyt tota suolaa liuotettuna bonaquaan mun eessäni :o en oikeen vaan tiiä et kuinka paljon uskallan sitä laittaa?

    • mitenköhän mulla vaikuttaa ku normaalisti hirvee ummetus...tuli vaa mielee..no ei ainakaa oo illaks mitää menoo onneks : D

    • dsgsdgsdg

      Juu huhhuh, toissapäivänä itse kokeilin glaubersuolaa ja oli viimeinen kerta. Kaadoin pussin mehuun ja join suht nopealla tahdilla iltapäivällä. Illalla salilla kerran väänsi vähän vatsaa, mutta mitään ei sen kummemmin tullut. Tuli vähän höpsö tärisevä olo ja vatsassa kiersi. Ja sitten ei tapahtunutkaan mitään, glauber ei auttanut edes ummetukseen. Ilmeisesti se kannattaisi ottaa aamulla ennen mitään syömistä.

      Mutta sivuoireet oli itsellä epämiellyttävät, kun on herkkä vatsa ja olen närästykselle taipuvainen. Illalla alkoi närästää ja seuraavan päivän närästänyt tuo suola ja vatsa tuntui turvonneelta. Kurkussa epämiellyttävä tunne. Heräilin yöllä monta kertaa janon tunteeseen ja semmonen epämiellyttävä suolan maku suussa oli pitkään. Helteessä oli melko tuskainen olo, kun ed.päivänä tuli vedettyä tuota tököttiä, vatsassa tuntui "vähän" epämiellyttävältä ja kyllä huomasi, että suolaa oli tullut vedettyä. : S En aio kyllä enää kokeilla glauberia. Nyt ajattelin sitten kevennellä, vaikkei varsinaisesti tyhjennystä tullutkaan.

    • kysymyskysymys

      Poistaako se kihomadot, joita en lääkkeellä saa pois? Jos se kerran suoliston puhdistaa...

    • klauber

      paljonko pussi tuota tököttiä maksaa?

      • Anonyymi

        4 euroa nyt tulee paskaa
        t:ritva


    • Anonyymi

      Voi hyvä luoja minä paskannan sitä tulee kun vettä ihanaa lorottaa perseestä nestemäistä paskaa pyttyyn kurnauskis

      • Anonyymi

        Nautinto toilet


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe