popcornin kalorit

tietämätön00000

Paljo olis suunnillee kaloreita itse tehdyis popcorneis? eli kaupast ostetaa maissinjyviä (niit kovia) ja rypsiöljyä kattilaa ja jyvät poksautetaa siel. laitetaa aina 1dl vaa niit jyviä ni niist tulee iso kulhollinen popcorneja. muuta rasvaa ei lisätä ku se öljy mis ne tehää. suola vaa lisätää. kuin paljo kcal suunnillee? kuin paljo maissinjyvis itessää on kcal? sanokaa vaik kcal/100g tai kcal/1dl jos osaatte? et tietäsin vähä mis päin liikutaa esim sipseihi verrattuna

12

24528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maissinjyvis

      On ainaski 137kcal/100g. En tiä onks niil ja noil jotain eroo kaloreitten suhteen. Kiinnostais kyl itteeki, et jos joku viisaampi viittis vastailla!

    • tanjata

      Mulla on tossa paketti noita Rainbown vähärasvaisia mikripopcorneja ja niissä on kaloreita 400/100 g.

      Samoiten mulla on semmoinen lista, missä on näitä aineita ja siinä näkyy´olevan 398 kcal/100 g.

      Toivottavasti oli apua!

    • Big Popper

      ..tekee popkornikoneella ohjeen mukaan 2 tl öljyä desiin jyviä, tai sitten kokonaan ilman öljyä:)
      Pakkohan ne on olla vähän edullisempia kuin sipsit...ja ainut jäljelläoleva nautinto :DD

    • popparien kcal

      Sadassa grammassa "popparijyviä" on 370kcal, eli jos sata grammaa jyviä laitat masiinaan tai kattilaan ja lisäät öljyn (paljonko sitä menee?), niin siitä voi laskea koko satsin energian.

      Jos pari teelusikkaa laittaisi öljyä 100g jyvien seuraksi, niin kaloreita tulisi 370 90.

      • Kiril

      • eli siis

        Kannattaa ostaa mikropopparei...Ei niis lighteis ainakaan 460 oo.

        Mist johtuu sit et nois popparijyvis on niin paljon enemmän kalorei ku maissis?? Samaa kamaahan kuitenki...


      • Tepi
        eli siis kirjoitti:

        Kannattaa ostaa mikropopparei...Ei niis lighteis ainakaan 460 oo.

        Mist johtuu sit et nois popparijyvis on niin paljon enemmän kalorei ku maissis?? Samaa kamaahan kuitenki...

        Kosteuden poistuessa paino vähenee, jolloin energiamäärä painoa kohti kasvaa.


      • Tepi

      • että...

        mä katoin tänään kaupas et ainaki rainbow-popparijyvis on 330kcal/100g, et sit taas ne olis parempii ku microt jos sitä öljyy ei pistä desii.


    • NÄIN ON

      MAISSI sisältää n. 85kcal 100g sellasenaan... kuivatussa maississa eli siis noissa poppari jyvissä puolestaan on joku 137kcal 100g ja valmiissa popcorneissa on ISOSSA 2L kulhossa jos valmistat ilman rasvaa niin toi 137kcal!!! mut jos lisäät sen 2tl sitä rypsiöljyä niin kalorit nousee heti jonnekki 400kcal!!

    • Popkornien puolesta

      Itse olen ollut popkornidieetillä eli söin joka päivä ison kulhon itsetehtyjä popkorneja ja laihduinnkyseisen kuurin aikana 7 kg. Eli eivät kyllä kovin paljoa voi lihottaa. Pitävät ainakin hyvin nälän poissa.

      • Luomukookospopparit

        Samoin löysin pop cornit uudestaan ja uskon saavani niillä painoa hallintaan, kun ne vievät näläntunteen ja onhan niissä ravintoaineitakin. Rasvaksi käytän kookosöljyä, tulee ihana tuoksu samalla asuntoon ja antaa vähän makuakin. Suolaksi terveellisempää raffinoimatonta merisuolaa, jota ostin ekomarketista. Maissinjyviä saa myös luomuna, jos ei halua myrkkyjä syödä.

        Ovat ainakin paljon parempi vaihtoehto sipseille ja eikös ollut proteiinejakin, joten sopinee urheilijoillekin. Hyviä ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe