Perhekuntaan kuuluu aina varmasti vähintään yksi aikuinen. Eli uskoon tullut, uudestisyntynyt aikuinen kastettiin aina ja varmasti. Sen sijaan missään ei mainita yhtään vauvaa, joka olisi kastettu. Eikä vauva voi uskoa, koska usko tulee kuulemisesta. Vauva ei reagoi kuulemaansa eikä siten voi ottaa uskoa vastaan.
Sitäpaitsi vauva on synnitön, koska jokainen kärsii vain omien syntiensä tähden. Jumala ei ole niin julma, että tuomitsisi jonkun toisen syntien tähden. Ei maaillinenkaan tuomioistuin tuomitse muita kuin syyllisiksi todettuja. Jumala on rakkaus.
Vauvakaste on harhaoppi, jonka vanhat huru-ukot keksivät saadakseen kirkkoihinsa automaattijäseniä.
Nykyisin keksittynä vauvakaste varmaankin kiellettäisiin lapsen koskemattomuutta loukkaavana rituaalina.
Perhekunta
32
611
Vastaukset
- perhekunnittain
Antiikin ajan perhekunta käsitti myös palvelijoiden perheet lapsineen. Kastettuun perhekuntaa saattoi kuulua jopa tuhannen ihmistä. Kastetusta perhekunnasta suurin osa oli eri ikäisiä lapsia ja nuoria, aikuisia, vanhuksia. Kaikenikäisiä.
Jo 100-vuotta ennen Jeesuksen syntymää kastettiin perhekunnittain lapsia, vauvoja, nuorisoa, aikuisia, vanhuksia juutalaisuuteen kääntyvien proselyyttikasteelle, joka oli PERHEKASTE.
Jeesuken itsensä asettama ja kuolemansa jälkeen antaman kastekäskyn mukaan tuli kastaa kaikki kansat. ei ole lapsetonta kansaa. Kristillinen kaste on perhekaste. Jumala pelastaa koko perheen kerralla. Nooan perhe, Lootin perhe, vanginvartijan perhe. jne.
vanginvartijankin "kaikki omaiset" kastettiin. omituista olisi, jos sinun lapsesi ei olisi sinun "omaisiasi". yhteisestä uskosta iloittiin vanginvartijankin perheessä vasta kasteen jälkeen. samoin Lyydia kyseli toisten mielipidettä uskostaan vasta kasteen jälkeen. Kaikki kuitenkin kastettiin viivytyksettä.
Lasten kastaminen seurakunnan jäseneksi oli juutalaisuudessa täysin selviö.- RitariOlevainen
höpötä joutavia,et itsekkään voi tuohon uskoa,luulet vaan,koska kirkko on niin opettanut vuosisatoja.
Ja sata vuotta ennen Jeesuksne syntymää kateet oli noitaja poppamiesten rituaaleja,ei niillä ollut mitään tekemsitä uudentestamentin ja Jeesuksen evankeliumin kanssa,älä sekoita sioita ihan myllin mallin.
Lapset tulee,ja tuli Raamatun aikakaudelakin,pyhiksi uskovan vanhempansa kautta,lue 1Ko 7:14.
Ja jos perheessätuli yksikin aikuinen uskoon,niin koko perhekunta oli tullut pyhäksi,sen yhden uskoon tulleen aniosta,etttei sen tarvinnut lähteä kotoaan uskonsa tähden,ja että lapset eivät olisi olleet epäpyhiä vaan pyhittyivät avilolliseti ja seurakunnalliseti avioon kelpaaviksi.
Lue tuosta mainitusta Raamatun kohdasta,ja anna kunnia Jumalalle,äläkä ole uppiniskainen ! - Voitto Ramu
RitariOlevainen kirjoitti:
höpötä joutavia,et itsekkään voi tuohon uskoa,luulet vaan,koska kirkko on niin opettanut vuosisatoja.
Ja sata vuotta ennen Jeesuksne syntymää kateet oli noitaja poppamiesten rituaaleja,ei niillä ollut mitään tekemsitä uudentestamentin ja Jeesuksen evankeliumin kanssa,älä sekoita sioita ihan myllin mallin.
Lapset tulee,ja tuli Raamatun aikakaudelakin,pyhiksi uskovan vanhempansa kautta,lue 1Ko 7:14.
Ja jos perheessätuli yksikin aikuinen uskoon,niin koko perhekunta oli tullut pyhäksi,sen yhden uskoon tulleen aniosta,etttei sen tarvinnut lähteä kotoaan uskonsa tähden,ja että lapset eivät olisi olleet epäpyhiä vaan pyhittyivät avilolliseti ja seurakunnalliseti avioon kelpaaviksi.
Lue tuosta mainitusta Raamatun kohdasta,ja anna kunnia Jumalalle,äläkä ole uppiniskainen !Entäs ne uskosta osattomien lapset?
ovatko/eiväkö ole pyhiä?
Siis, sun mukaan uskovien lapsia ei tarvi kastaa, mutta uskosta osattomien kyllä.
Väitätkö ihan tosissasi, että katoavaisesta syntyy katoamatonta, ja että lihasta syntyy pyhää? Toteat aivan oikein; "Lasten kastaminen seurakunnan jäseneksi oli juutalaisuudessa täysin selviö".
PERHEKUNTAKASTEET
Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista:
---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".
---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")
---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")
Uskovien kasteen kannattajat usein väittävät, ettei näissä edellä mainituissa perheissä ollut lapsia, ei ainakaan pieniä "ymmärtämättömiä" lapsia.
He olettavat näin, mutta milläs he sen todistavat olleen näin?
Eikä mainita erikseen, että pienet lapset olisi siunattu.
Näinhän tekevät monet lapsikasteen kieltäjät tänään, vaikka siitä ei löydy yhtään esimerkkiä esim. Apostolien teoista.- Tarkasti
Tapio522 kirjoitti:
Toteat aivan oikein; "Lasten kastaminen seurakunnan jäseneksi oli juutalaisuudessa täysin selviö".
PERHEKUNTAKASTEET
Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista:
---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".
---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")
---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")
Uskovien kasteen kannattajat usein väittävät, ettei näissä edellä mainituissa perheissä ollut lapsia, ei ainakaan pieniä "ymmärtämättömiä" lapsia.
He olettavat näin, mutta milläs he sen todistavat olleen näin?
Eikä mainita erikseen, että pienet lapset olisi siunattu.
Näinhän tekevät monet lapsikasteen kieltäjät tänään, vaikka siitä ei löydy yhtään esimerkkiä esim. Apostolien teoista.Koska uskovien kasteessa on niin suuri siunaus kätkettynä, se ei ole helppoa lähteä Raamatun oppiin, koska demoniset henkivallat koettavat estää Raamatun sanalle kuuliaisuuden Ef. 6:11-18.
Paavali muistuttaa 1. Kr. 1:17 ”Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan,” Oikea järjestys, vaikka Paavali oli kastanut Stefanaankin perhekunnan (Jae 16)ja 1. Kr. 16:15-16 ”tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että he ovat antautuneet pyhien palvelukseen. Olkaa tekin kuuliaisia heidän KALTAISILLEEN ja jokaiselle, joka HEIDÄN KANSSAAN TYÖTÄ TEKEE JA VAIVAA NÄKEE.”
Sefanaanperhekunnassa ei ollut vauvoja. 1 Kor.16:15-16 ”TYÖTÄ TEKEE JA VAIVAA NÄKEE”
Vanginvartijalla ei ollut vauvoja. Ap.t.16:31 ”Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä KAIKILLE, jotka hänen kodissansa olivat,... että hän ja koko hänen perheensä oli TULLUT JUMALAAN USKOVAKSI.” - Vauvaa ei voi sanoa uskovaksi (siksi kansankirkko on yrittänyt selittää kummien uskon tarpeesta, mutta siinä lisää epäraamatullista katollista sekasotkua.
Korneliusksen kodissa ei ollut vauvoja. Ap.t. 10:46-47 ”sillä he kuulivat HEIDÄN PUHUVAN KIELILLÄ JA YLISTÄVÄN JUMALAA.... ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä NÄITÄ, jotka saivat Pyhän Hengen niinkuin MEKIN.”
Et kai yritä selittää, että vauvat ymmäsivät Pietarin puheen ja alkoivat puhua kielillä.
Lyydian perheessä ei ollut vauvoja. Ap. t. 16:40 ”... menivät Lyydian tykö; ja nähtyään VELJET ja ROHKAISTUAAN HEITÄ he lähtivät pois.
- Veljet ovat miespuolisia uskoon tulleita henkilöitä. Turha olettaa olemattomia. Lyydian mies oli ilmeisesti kuollut, koska Lyydia mainitaan perhenpäänä. - Siis ei siitäkään syystä vauvoja.
"Antakaa kastaa itsenne, ottakoon kukin teistä kasteen, he astuivat veteen... " Ei vauvojen asiaa. Väärän opetuksen uhrit, lähtekään liikkeelle ja uskokaa Raamaatun selkeä opetus!
- oikaisen
"Sitäpaitsi vauva on synnitön, koska jokainen kärsii vain omien syntiensä tähden."
--------------------------------------
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.- TaistoRa.
>>Kirjoitat-
>>"Sitäpaitsi vauva on synnitön, koska jokainen kärsii vain omien syntiensä tähden."
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.>2. Kor. 5:19 "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"!, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.>Kirjoitat-
>>Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.>Hes. 18:19 "Ja vielä te kysytte:
"Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa"?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava!!!
20 "Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa"!. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa!, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa!. - Hesekiel
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitat-
>>"Sitäpaitsi vauva on synnitön, koska jokainen kärsii vain omien syntiensä tähden."
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.>2. Kor. 5:19 "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"!, eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.>Kirjoitat-
>>Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.>Hes. 18:19 "Ja vielä te kysytte:
"Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa"?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava!!!
20 "Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa"!. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa!, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa!.VAIN 100 % LAIN NOUDATTAMINEN KATKAISEE VANHEMPIEN SYNTIVELAN. JA SIIHENHÄN EI KUKAAN PYSTY.
JÄTÄT TARKOITUKSELLA SOPIVASTI JAKEITA HESEKIELISTÄ POIS, NIIN SAAT VÄÄRISTELTYÄ KOHDAN AIVAN TOISEKSI, KUIN MITÄ SEN MERKITYS ON RAAMATUSSA.
Hes.
18 Hänen ISÄNSÄ taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, HÄNEN OLI KUOLTAVA syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois KAIKESTA synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa KAIKKIA minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
syntivelan periytyminen vanhemmilta lapsille mainitaa hyvin monessa kohtaa Raamatussa. Davidin 7 pv ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin rangaistuksena isän synnin murhan ja aviorikoksen vuoksi. Lahkolaiset kiistää asian omaksi turmiokseen.
2. Moos. 20:5
Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [20:5,6: 2. Moos. 34:7; 4. Moos. 14:18; 5. Moos. 5:9,10; Jer. 32:18 : 2. Moos. 34:14; 5. Moos. 4:24; Joos. 24:19; Nah. 1:2]
Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Lapsenkin on henkilökohtaisesti saatava kasteessa sovitus omalle kohdalleen. Raamattu ei julista erikseen lapsille automaattisovitusta, vaan lapsikin on vietävä kasteelle saamaan sovituksen omalle kohdalleen.
Paavali sanoo vielä 40 v. Golgatan jälkeen edelleen näin: "niinkuin kirjoitettu on ei ole ketään vanhurskasta ei ainoatakaan". Paavali ei julistanut lapsia sellaisenaan vanhurskaiksi.
Kastaminen tapahtui perhekunnitain, jossa kastettu lapsi julistettiin vanhurskaaksi.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? - eepu*
Hesekiel kirjoitti:
VAIN 100 % LAIN NOUDATTAMINEN KATKAISEE VANHEMPIEN SYNTIVELAN. JA SIIHENHÄN EI KUKAAN PYSTY.
JÄTÄT TARKOITUKSELLA SOPIVASTI JAKEITA HESEKIELISTÄ POIS, NIIN SAAT VÄÄRISTELTYÄ KOHDAN AIVAN TOISEKSI, KUIN MITÄ SEN MERKITYS ON RAAMATUSSA.
Hes.
18 Hänen ISÄNSÄ taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, HÄNEN OLI KUOLTAVA syntivelkansa tähden.
19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
21 Ja jos jumalaton kääntyy pois KAIKESTA synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa KAIKKIA minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
syntivelan periytyminen vanhemmilta lapsille mainitaa hyvin monessa kohtaa Raamatussa. Davidin 7 pv ikäinen poikalapsi kuoli tappavaan tautiin rangaistuksena isän synnin murhan ja aviorikoksen vuoksi. Lahkolaiset kiistää asian omaksi turmiokseen.
Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. [20:5,6: 2. Moos. 34:7; 4. Moos. 14:18; 5. Moos. 5:9,10; Jer. 32:18 : 2. Moos. 34:14; 5. Moos. 4:24; Joos. 24:19; Nah. 1:2]
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.
Lapsenkin on henkilökohtaisesti saatava kasteessa sovitus omalle kohdalleen. Raamattu ei julista erikseen lapsille automaattisovitusta, vaan lapsikin on vietävä kasteelle saamaan sovituksen omalle kohdalleen.
Paavali sanoo vielä 40 v. Golgatan jälkeen edelleen näin: "niinkuin kirjoitettu on ei ole ketään vanhurskasta ei ainoatakaan". Paavali ei julistanut lapsia sellaisenaan vanhurskaiksi.
Kastaminen tapahtui perhekunnitain, jossa kastettu lapsi julistettiin vanhurskaaksi.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Ei se Hese ja Ramu teidän harhaoppinne siitä totuudeksi muutu vaikka kuinka yrität lainailla Raamattua, ...
Vauva-valelu on ja pysyy HARHAOPPINA, se ei ole uskonmukainen kaste eikä varsinkaan hautaamis-, upotuskaste!
*
Sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ. Sillä; "… (JUMALA) on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli, annettaisiin USKOSTA VAPAHTAJAAN KRISTUKSEEN niille, jotka USKOVAT”. "
”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
.. Niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan
OMAA USKOA! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei!
Niinpä vauvoille/lapsille sopii ”VAPAHTAJAN SIUNAUS” ja aikuistuttuaan SYDÄMENYMPÄRILEIKKAUS - upotuskaste! - Hesekiel
eepu* kirjoitti:
Ei se Hese ja Ramu teidän harhaoppinne siitä totuudeksi muutu vaikka kuinka yrität lainailla Raamattua, ...
Vauva-valelu on ja pysyy HARHAOPPINA, se ei ole uskonmukainen kaste eikä varsinkaan hautaamis-, upotuskaste!
*
Sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ. Sillä; "… (JUMALA) on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli, annettaisiin USKOSTA VAPAHTAJAAN KRISTUKSEEN niille, jotka USKOVAT”. "
”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
.. Niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan
Niinpä vauvoille/lapsille sopii ”VAPAHTAJAN SIUNAUS” ja aikuistuttuaan SYDÄMENYMPÄRILEIKKAUS - upotuskaste!pahasti harhaoppinen. ei ihme,että adventistien oppi ellenismi on niin lähellä niiden kanssa alussa liitossa olleita russelilaisia, omat raamatut, omat profeetat
- TaistoRa.
Hesekiel kirjoitti:
VAIN 100 % LAIN NOUDATTAMINEN KATKAISEE VANHEMPIEN SYNTIVELAN. JA SIIHENHÄN EI KUKAAN PYSTY.
Hes.
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Sanon tämän vain ihan lyhyesti ettei ajatuksesi eksy matkalla!
>>Kristuksessa kaikki synti on sovitettu"!>Uskotko sen?>Jos uskot!? Silloin olet uskon kautta vanhurskautunut synnistä Jumalan lapseksi!>Et siis kasteen kautta, vaan uskon kautta"!
>>Room. 5:1 "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"!
2 "jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme"!, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.>Gal. 2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen", eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Gal. 3:24 "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme"!.>Kirjoitat-
>> Kastaminen tapahtui perhekunnitain, jossa kastettu lapsi julistettiin vanhurskaaksi.
//Vastaan-
Opetat harhaoppia!
Vanhurskaus ei tule kasteessa vaan uskon kautta uskomalla Jeesukseen Kristukseen!
Lue siis uudelleen nuo yllä olleet jakeet!
>>Kirjoitat-
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? - Gal.5.
TaistoRa. kirjoitti:
Sanon tämän vain ihan lyhyesti ettei ajatuksesi eksy matkalla!
>>Kristuksessa kaikki synti on sovitettu"!>Uskotko sen?>Jos uskot!? Silloin olet uskon kautta vanhurskautunut synnistä Jumalan lapseksi!>Et siis kasteen kautta, vaan uskon kautta"!
>>Room. 5:1 "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"!
2 "jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme"!, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.>Gal. 2:16 "mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen", eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
Gal. 3:24 "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme"!.>Kirjoitat-
>> Kastaminen tapahtui perhekunnitain, jossa kastettu lapsi julistettiin vanhurskaaksi.
//Vastaan-
Opetat harhaoppia!
Vanhurskaus ei tule kasteessa vaan uskon kautta uskomalla Jeesukseen Kristukseen!
Lue siis uudelleen nuo yllä olleet jakeet!
>>Kirjoitat-
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?Raamatun mukaan lahkoissa ei ole ollenkaan Jeesusta.
Etkö edes sitä tiennyt, että uudestikastajalahkot eivät peri Jumalan valtakuntaa?
Uudestikastajalahkoissa ei ole oikeaa Jeesusta ollenkaan, muita henkiä ja voimia on kyllä pilvin pimein lahkoissa ja niiden uudestikasteissa. Ja niistä piisaa selittämistä vielä taivaan portillakin.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." - opetuksessa
Gal.5. kirjoitti:
Raamatun mukaan lahkoissa ei ole ollenkaan Jeesusta.
Etkö edes sitä tiennyt, että uudestikastajalahkot eivät peri Jumalan valtakuntaa?
Uudestikastajalahkoissa ei ole oikeaa Jeesusta ollenkaan, muita henkiä ja voimia on kyllä pilvin pimein lahkoissa ja niiden uudestikasteissa. Ja niistä piisaa selittämistä vielä taivaan portillakin.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."Jos tarkoitat, että uskovat kastavat uudelleen, niin erehdyit. Ns. "vapaissasuunnissa" kastetaan vain kerran ja suuri osa ei ole saanut "vauvakastetta", koska ovat uskovien perheiden uskoontulleita lapsia ja ovat ottaneet uskovien upotuskasteen. Raamattu ei kehoita haukkumaan toisia uudelleenkastajiksi, ettei asiaa voida todistaa ensin.
Olennaista on voidaanko tiedottomassa tilassa annettua valelukastetta pitää uudenliiton Jeesuksen asettamana kasteena. Raamatun mukaan se EI täytä niitä olleellisia kriteereitä, mitä Jeesus asetti kastelle.
Kukaan ei saa tuomita Jeesustakaan, joka meni n. 30 vuotiaana kasteelle, ja täyttäen Isän tahdon.
Meillä on oikeus ja velvollisuus seurata Jeesusta.
Mieti itse uskallatko sinä tulla taivaan portille, jos siellä on Raamatuan teksti:"joka uskoo ja kastetaan pelastuu" Mark.16:16 - ja ne vain pääsee sisälle - ei muut, kuinka uskallat opettaa toisinpäin ja jotakin muuta? - sillä,
Gal.5. kirjoitti:
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."Juuri noin kuin lainasit; se sopii teihin, jotka olette Lain hyljänneet!
- TaistoRa.
Gal.5. kirjoitti:
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.">>Kirjoitat-
Raamatun mukaan lahkoissa ei ole ollenkaan Jeesusta.>Kirjoitat-
Etkö edes sitä tiennyt, että uudestikastajalahkot eivät peri Jumalan valtakuntaa?>Kirjoitat-
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
- M-LS
loukkaa lapsen koskemattomuutta? Salliihan laki jopa juutalais- tai muslimipoikien ympärileikkauksenkin, missä sentään puututaan lapsen fyysiseen koskemattomuuteen. Kaste ei millään tavalla vahingoita ketään. Kummallista propagandaa jatkuvasti tällä palstalla! Kunnioittakaa toisten uskontoa sen verran, että jätätte halventavat puheenne pois.
- eepu*
Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
-- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]
Mutta;
Jos vauvoja olisi kastettu olisi Paavali tässä kohdin sen maininnut tai käskenyt kastaa pyhittävänä elementtinä!!!
Eikä missään Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
*
Niinpä vauvoille/lapsille sopii ”VAPAHTAJAN SIUNAUS” ja aikuistuttuaan SYDÄMENYMPÄRILEIKKAUS - upotuskaste!
--- Niinpä minä kirjoitan teille; Tuokaa toki lapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi ( mutta ei kastettavaksi)! sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa;
Raamattu kertoo, mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
"Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
[..sillä tapaus oli UUSI ja OUTO]
Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät uskon mukaisesta kasteestaan! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
*
Katso: "Ei mitään turhaa, vaan "...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015285499 - Psalmin kirjoittaja
eepu* kirjoitti:
”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]
Mutta;
Jos vauvoja olisi kastettu olisi Paavali tässä kohdin sen maininnut tai käskenyt kastaa pyhittävänä elementtinä!!!
Eikä missään Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
*
Niinpä vauvoille/lapsille sopii ”VAPAHTAJAN SIUNAUS” ja aikuistuttuaan SYDÄMENYMPÄRILEIKKAUS - upotuskaste!
--- Niinpä minä kirjoitan teille; Tuokaa toki lapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi ( mutta ei kastettavaksi)! sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa;
Raamattu kertoo, mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
"Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA -- heidän puolestaan! .. ja se riittää, aikuistuttuaan hekin sitten aikanaan itse päättävät uskon mukaisesta kasteestaan! (Ks. Apt.2:38; 8:37, 38; Luuk.7:29; 3:16; Apt.1:5)!
Vapahtajakaan ei siis osoittanut kastevettä heille”!! … vaan; ”Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.” (Ks Mar.10:16). … ja aikuistuttua ottakoon hekin itse kukin upotuskasteen Herramme ja Vapahtajamme Nimeen!
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015285499Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. - sanoa että
Psalmin kirjoittaja kirjoitti:
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.lapsikasteella kastettujen vanhempien lapset ovat luopuneita ja jumalattomia äidin kohdusta asti?
- Kristusruumiin jäsen
sanoa että kirjoitti:
lapsikasteella kastettujen vanhempien lapset ovat luopuneita ja jumalattomia äidin kohdusta asti?
Kastettu lapsi on Kristusruumiin eli seurakunnan jäsen ja hän on saanut Kristuksen Hengen.
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. - minun kohdallani
Kristusruumiin jäsen kirjoitti:
Kastettu lapsi on Kristusruumiin eli seurakunnan jäsen ja hän on saanut Kristuksen Hengen.
1.Kor.12
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.meni pieleen, kun en lapsikasteessa saanut Pyhää Henkeä? Osaisitko kertoa syytä? Sain Pyhän Hengen vasta kun tulin uskoon jo aikuisiässä.
- ei-originaali,
minun kohdallani kirjoitti:
meni pieleen, kun en lapsikasteessa saanut Pyhää Henkeä? Osaisitko kertoa syytä? Sain Pyhän Hengen vasta kun tulin uskoon jo aikuisiässä.
Lapsena kasteessa saatu Pyhä Henki ja esikoisoikeus menetetään, jos menee anabaptistisille uudestikasteille, jotka ovat toista evankeliumia.
Vain yksikö siunaus sinulla olikin kyselee vielä moni. Esikoisoikeuttaa ja ensirakkauttaan eli lapsen uskoaan ei kannatava vaihtaa houkutteleviin ja höyryäviin hengellisiin eksyttäväisiin hernekeittoihin.
2. Kor. 11:4
Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte. [1. Kor. 3:11; Gal. 1:6,7]
Ef.4:5 "yksi kaste" hen baptisma, hen on kasteiden lukumäärää yksi tarkoittava sana. - M-LS
meni pieleen, kun en lapsikasteessa saanut Pyhää Henkeä? Osaisitko kertoa syytä? Sain Pyhän Hengen vasta kun tulin uskoon jo aikuisiässä.
Sait tietysti Pyhän Hengen jo kasteessa. Kokemuuksiinsa ei pidä luottaa, vaan Jumalan sanaan. Usein ihmisen subjektiiviset kokemukset vievät häntä harhateille.
- eepu*
Kristusruumiin jäsen kirjoitti:
1.Kor.12
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.Mikä ”MIELI” sinulla on?
Onko vauva-valelussa vauva kuollut lihan himoille/synnille?!
”Sillä kun OLIMME lihan vallassa (ennen Apt.2:38), niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme VAELLA lihan mukaan, vaan HENGEN.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” (Room.7:5; 8-5)
…niinpä Paavali huudahtaa (Apt.2:38) kastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (1.Kor.2.Luku)
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Henkilökohtainen Uskonmukainen upotuskaste on; hyvän omantunnon/anteeksiantamuksen ja Kristuksen verenliittoon pääsy!
Ja olethan sinäkin weha jo muuttanut hieman terveempään/Raamatullisempaan suuntaan käsitystäsikin; sillä sinä weha kirjoitat nyt: "”Pyhä Henki” saadaan uskolla." Oikein hyvä huomio! ... no niin ja sitten otetaan se toinen askel uskonmukaiselle upotuskasteelle! Näin ne asiat selvenevät ja kirkastuvat kun löytyy nöyryyttä rukoilla Jumalalta Viisautta ja neuvoa ja tunnustaa virheensä...
Sinä siis itsekin huomaat, että harhaoppia ovat olleet sinun aiemmat lausuntosi, joissa sanot "uskon tulleen kasteesta"?
Katso lisää: HARHAOPILLA painostus VAHINGOITTAA yhteiskuntaammekin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015202704
Niinpä minä kirjoitan sinulle ja kumppaneillesi, jotka olette vielä tätä armoa ( hyvää omaatuntoa) vailla, sanon; antakaa pestä pois syntinne ja käykää nöyrin mielin Jumalan ARMOISTUIMEN luo!
… "Antakaa pelastaa itsenne.. Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
"… mitä (siis enää) viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.”
” … jolla ei ole Kristuksen HENKEÄ, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
Niinpä minä kirjoitan sinulle ja kumppaneillesi, jotka olette vielä tätä armoa ( hyvää omaatuntoa) vailla, sanon; antakaa pestä pois syntinne ja käykää nöyrin mielin Jumalan ARMOISTUIMEN luo!
… "Antakaa pelastaa itsenne.. Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
"… mitä (siis enää) viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.”
” … jolla ei ole Kristuksen HENKEÄ, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
…. Niinpä, Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!
.. niinpä kehotan sinua (ja kumppaneitasi), että käännyt lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysyt mitä asiallesi voitaisiin tehdä.
Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ANNA PELASTAA ITSESI!! - sain...
Pyhän Hengen vasta kun tulin uskoon! en vauvakasteessa. Jumalan Sanassa puhutaan vain ja ainoastaan niistä ihmisistä, jotka ENSIN tekivät parannuksen ja uskoivat Jeesuksen Kristukseen ja vasta sitten heidät kastettiin!!!
uskoontulossa uudestisynnytään ylhäältä. tiedän mistä puhun koska olen tuon uudestisyntymisen kokenut ja sen jälkeen aloin kuulemaan Jumalan äänen. ja elämäni muuttui täysin. ja Jumala alkoi johdattamaan minua ja neuvomaan minua ja Jumalan Sana tuli minulle rakkaaksi ja Jeesus tuli Herrakseni. en pystynyt enää kuuntelemaan maallista musiikkia vaan ne levyt meni roskikseen. Jumalan Henki kun oli tullut minuun, Hän vaikutti minussa niin, etten pystynyt enää tuota musiikkia kuuntelemaan. ihminen, joka on uudestisyntynyt on uusi luomus Kristuksessa, niinkuin Sana sanoo.
alkoholi jäi, kapakat, entinen syntielämä...
Koin Herran Pyhän Hengen läsnäolon itsessäni siitä hetkestä alkaen, kun tulin uskoon. - yksin...
eepu* kirjoitti:
Mikä ”MIELI” sinulla on?
”Sillä kun OLIMME lihan vallassa (ennen Apt.2:38), niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme VAELLA lihan mukaan, vaan HENGEN.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” (Room.7:5; 8-5)
…niinpä Paavali huudahtaa (Apt.2:38) kastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (1.Kor.2.Luku)
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Henkilökohtainen Uskonmukainen upotuskaste on; hyvän omantunnon/anteeksiantamuksen ja Kristuksen verenliittoon pääsy!
Ja olethan sinäkin weha jo muuttanut hieman terveempään/Raamatullisempaan suuntaan käsitystäsikin; sillä sinä weha kirjoitat nyt: "”Pyhä Henki” saadaan uskolla." Oikein hyvä huomio! ... no niin ja sitten otetaan se toinen askel uskonmukaiselle upotuskasteelle! Näin ne asiat selvenevät ja kirkastuvat kun löytyy nöyryyttä rukoilla Jumalalta Viisautta ja neuvoa ja tunnustaa virheensä...
Sinä siis itsekin huomaat, että harhaoppia ovat olleet sinun aiemmat lausuntosi, joissa sanot "uskon tulleen kasteesta"?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015202704
…. Niinpä, Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!
.. niinpä kehotan sinua (ja kumppaneitasi), että käännyt lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysyt mitä asiallesi voitaisiin tehdä.
Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ANNA PELASTAA ITSESI!!Jeesuksen Kristuksen kautta. katumalla syntejään ja pyytämällä syntejään Jumalalta anteeksi ja uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja antamalla elämänsä Hänen käsiinsä.
uudestisyntyminen on juuri sitä syntien saamista anteeksi Jumalalta ja elämän antamista Jeesukselle. ihminen, joka on uudestisyntynyt, tietää kyllä, että hän on uudestisyntynyt! en voi muuta sanoa kuin, että ei ole elämässäni ihanempaa ja valtavampaa kokemusta kuin se ilta, kun sain kaikki syntini anteeksi Jumalalta ja Jeesus tuli elämääni. koin kuin olisin joistain älyttömän raskaista taakoista vapautunut. ja koin Pyhän Hengen läsnäolon sisälläni.
siitä hetkestä alkaen Jumala alkoi puhumaan minulle. esim. että heti kun pääsen kotia minun pitää hävittää kaikki ennustamiseen jne.liittyvät kirjat mieluiten polttamalla. kun tulin kotia revin kaikki tuollaiset kirjat neljään osaan ja vein roskiin, kun en oikein siellä asunnossa niitä pystynyt polttamaan. samoin Herra puhui minulle: sinulla on tuossa kaapissa ja tuossa laatikossa jotain mitä sinulla ei saisi olla. ja sieltä löytyi aina jotain ennustamiseen ja horoskooppeihin liittyvää. vasta tämän jälkeen luin Raamatusta, miten paha Herran silmissä on kaikenlainen ennustelu ja noituus...
samoin äitini toi minulle veripalttua ja nakkasin sen roskikseen, koska koin se on saastainen ruoka...koin, että kun Jeesus on minut verellään pessyt synneistäni saastuttaisin itseni syömällä eläimen verta. ja vasta tämän jälkeen luin Raamatusta, ettei meidän tule syödä verta....
eli kun tulin uskoon eli uudestisynnyin Jumala puhui minulle hyvin selkeästi asioista, joista tulee luopua. ja vasta tämän jälkeen luin noista asioista Raamatusta.
eli Herra on voimallinen puhumaan omilleen Pyhän Henkensä kautta. ja Jeesushan lupasi lähettää meille Pyhän Henkensä muistuttamaan meitä kaikesta, mitä Hän opetuslapsilleen opetti. ilman Pyhää Henkeä ei Raamattuakaan voi ymmärtää! ihmisjärjellä se ei ole ymmärrettävissä. kun Pyhä Henki avaa Jumalan Sanaa se on aivan ihmeellistä! voi lukea samojakin jakeita ja Herra usein avaa jotain uutta samankin jakeen kautta. - tai seurakunta
eepu* kirjoitti:
Mikä ”MIELI” sinulla on?
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ANNA PELASTAA ITSESI!!ihmistä pelasta! vain yksin Jeesus Kristus!!!
en koe oikeaksi kalastella ihmisiä omaan seurakuntaani vaikken ole luterilainen enkä adventisti. olen Jumalan lapsi, yksi monista, jolla on oma paikkansa Kristuksen ruumiissa. vain sillä on merkitystä olemmeko Jeesuksen omia!!! ja haluammeko seurata Häntä ja tehdä Hänen tahtonsa.
vaikken ole luterilainen niin luterilainen uudestisyntynyt ihminen on yhtälailla Jumalan lapsi kuin minäkin. tosin kasteesta olen täsmälleen sitä mieltä kuin Raamattu siitä puhuu eli vain uskoontulleita kastettiin. eepu* kirjoitti:
Mutta;
*
*
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015285499Eepu opettaa:"--- Niinpä minä kirjoitan teille; Tuokaa toki lapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi ( mutta ei kastettavaksi)! sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa;..."
---
Kertoisitko jonkun esimerkin alkukirkon ajoilta, jolloin lapsia olisi erikseen siunattu (esim. Apostolien Teoista)!
---
Eepu opettaa edelleen:
"Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA.."
----
Kysyn vielä sinulta Eepu ja muiltakin:
"Kastoiko Jeesus ketään, edes aikuisia"?
"Milloin Jeesus asetti kristillisen kasteen?"- eepu*
Tapio522 kirjoitti:
Eepu opettaa:"--- Niinpä minä kirjoitan teille; Tuokaa toki lapsenne Jumalan Armollisten käsien alle siunattavaksi ( mutta ei kastettavaksi)! sillä näinhän jo Vapahtajakin teki, lukekaa ymmärryksellä Raamatunsanaa;..."
---
Kertoisitko jonkun esimerkin alkukirkon ajoilta, jolloin lapsia olisi erikseen siunattu (esim. Apostolien Teoista)!
---
Eepu opettaa edelleen:
"Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen ja SIUNASI heitä (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle. -- Kasteesta Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan --SIUNAUKSESTA ja RUKOUKSESTA.."
----
Kysyn vielä sinulta Eepu ja muiltakin:
"Kastoiko Jeesus ketään, edes aikuisia"?
"Milloin Jeesus asetti kristillisen kasteen?"… ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä Johanneksen kasteella … näin siis VAPAHTAJA ITSEKIN KASTATTI USKOON TULLEITA Johanneksen kasteella! (Ks.Joh.4.Luku)
Katso: "HÄN (Vapahtaja) KASTAA, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014741422
Vapahtaja itse kastatti ja kosketuksella ja Sanalla paransi ihmisiä... mutta Pyhän Hengen Lupaus tuli uskonmukaisen (Apt.2:38) upotuskasteen jälkeen...
Mutta mikä ”MIELI” sinulla on?
Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015321068
*
Mutta;
*
*
Katso: "Johanneksen KASTEEN LUPAUS"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015307659
Katso; ”Matt.28:19 On ilmeinen VÄÄRENNÖS!”
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014480267
*
Katso: Ei mitään turhaa, vaan ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015285499
*
Katso lisää: ”Mistä tulee SYNNINTUNTO”
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015241712
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Ja olethan sinäkin weha jo muuttanut hieman terveempään/Raamatullisempaan suuntaan käsitystäsikin; sillä sinä weha kirjoitat nyt: "”Pyhä Henki” saadaan uskolla."
sillä sinä weha kirjoitat nyt: "”Pyhä Henki” saadaan uskolla. ..ja Ylhäältä (Vapahtaja lähettää) rukouksen kautta" Oikein hyvä huomio!
Oikein hyvä huomio! ... no niin ja sitten otetaan se toinen askel uskonmukaiselle upotuskasteelle! Näin ne asiat selvenevät ja kirkastuvat kun löytyy nöyryyttä rukoilla Jumalalta Viisautta ja neuvoa ja tunnustaa virheensä...
Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ANNA PELASTAA ITSESI!! - Jumalan sanan
M-LS kirjoitti:
Sait tietysti Pyhän Hengen jo kasteessa. Kokemuuksiinsa ei pidä luottaa, vaan Jumalan sanaan. Usein ihmisen subjektiiviset kokemukset vievät häntä harhateille.
perusteella, lue Ef 1:13
"Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksen evankeliumin, uskoviksi tultuanne, pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti."
- Voitto Ramu
Ketä luulet sadanpäämise Korneliuksen pehekuntaan kuuluneen?
Ihhan eunukkiko luulet työelämässä olleen Korneliuksen olleen?
--
Ensinnäkin- ei vauvakaste, eikä aikuiskastekaan kanna taivaaseen JOS lähtee synnin tielle kasteen jälkeen- tämän pitäis olla selvää - ei kaste auta mitään tuhlaajapojan tiellä olevalle.
KASTEEN MERKITYS uudestisyntymisessä on LYHYESTI :
EI LIHALLE tapahdu kasteessa mitään. Ei lihaa pese puhtaaksi edes Jeesuksen veri- vaan liha on ja pysyy viimeiseen hengenvetoon asti synnin ASUINSIJANA ja siksi mikään liha ei voi periä Jumalan valtakuntaa- ei kenenkään.
Siitä yksinkertaisesta syystä jonka Raamattu ilmoittaa:
"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
TOISTAN: katoavaisesta lihasta ei voi siitä eikä syntyä katoamattomuutta. katoavaisesta syntynyt ei voi periä katoamattomuutta.
EIKÖ TUON PITÄIS JO OLLA SELVÄÄ SULLEKIN?
PAAVALI TOTEAA ETTÄ:
"14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka MINUSSA ASUU.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
RATKAISU ON TÄSSÄ:
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
ELI TOSINSANOEN:
Liha on liha ja sillä "palvellaan" lihassa asuvaa syntiä.
"Mieli " on se uudestisyntynyt Paavalin henki, jolla hän palvelee Jumalaa.
LOPUKSI:
Ihminen syntyy maailmaan siinneenä ja syntyneenä SYNTISESTÄ LIHASTA- miehen siemenestä. JA ON SIIS katoavaisesta syntynyt katoavainen KAIKILTA OSILTAAN.
SIKSI UUDESTISYNTYMINEN ON JEESUKSEN MUKAAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ.
katoavaisesta syntynyt ihmisen henki pitää syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ, ELI vedestä JA Hengestä JOTTA OLIS IHMISESSÄ UUSI HENKI JOKA EI OLE KATOAVAISESTA Syttynyt VAAN JUMALASTA KUTEN RAAMATTU SANOO:
"jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
Kasteessa ihmisen lihasta syntynyt henki kuolee YHDESSÄ Kristuksen kanssa (Rm 6:3-4 ja Kl 2:11-12) ja tilalle syntyy ihmiseen UUSI henki- Jumalasta -tämä on UUDESTISYNTYMINEN.
On toki niin, että tuota ei ymmärrä kukaan muutoin kun Pyhän Hengen pitää se avata. Ei se lihan mielellä avaannu kenellekään, sillä "lihan mieli on vihollisuutta Jumalaa vastaan"
Muuten:
mitä paheen ne Sodoman ja Gomoran pienet lapset olivat tehneet kun tuhoutuivat aikuisten syntien tähden?
Taikka mitä pahaa ne Egyptin esikoiset olivat tehneet kun Juhalan enkeli heidät surmasi Faaraon syntien tähden?
Taikka mitä pahaa ne Kooharin joukon pienet lapset olivat tehneet kun maa repesi ja nieli kaikki ja joutivat helvetin tuleen elävinä aikuisten syntien tähden?
Kyselepä nyt sitten Jumalan oikeudenmukaisuuden perään ja yritä tehdä oppisi sitten sen mukaan!!
--
- eepu*
Uskonkautta Luvattu Pyhä Henki!
Mutta mikä ”MIELI” sinulla on?
Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015321068
*
Katso: ”VAKAVAA ASIAA USKOSTA, KASTEESTA ja PELASTUKSESTA:..”
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015029733
*
Mutta;
*
Joko sinä Ramu siis itsekin huomaat ja tunnustat tosiasian, että harhaoppia ovat olleet sinun aiemmat lausuntosi, joissa sanot "uskon tulleen kasteesta"?
*
Sillä on suurta viisautta tunnustaa virheensä, … no niin ja sitten otetaan Ramu se toinen askel uskonmukaiselle upotuskasteelle! Näin ne asiat selvenevät ja kirkastuvat kun löytyy nöyryyttä rukoilla Jumalalta Viisautta ja neuvoa ja tunnustaa virheensä...
*
Katso: "HÄN (Vapahtaja) KASTAA, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014741422
*
Katso: "Johanneksen KASTEEN LUPAUS"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015307659
*
Katso; ”Matt.28:19 On ilmeinen VÄÄRENNÖS!”
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000014480267
*
Katso: Ei mitään turhaa, vaan ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015285499
*
Katso lisää: ”Mistä tulee SYNNINTUNTO”
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000015241712
*
minulle niin Rakkaassa
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Henkilökohtainen Uskonmukainen upotuskaste on; hyvän omantunnon/anteeksiantamuksen ja Kristuksen verenliittoon pääsy! Halleluja! Aamen!
” …Sillä jolla ei ole Kristuksen HENKEÄ, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ANNA PELASTAA ITSESI!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541411- 741385
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101150Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461077Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231894Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht31892vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804