eli tommosta pyörää kauppaa, Suomen urheilupyörä, kelpaisko alottelvalle sunnuntaipyöräilijälle, pari-kolme 1-3h pk lenkkiä ihan kuntoilumielessä heittäsin viikossa, halpa hinta (600e, tietysti polkimet ja kengät lisäksi) ainakin on, tähän en kaipaa sitten mitään "asiantuntija" enkä muitakan 15 vuotiaiden kommentteja vaan mielummin jotain pyöräilystä tietäviltä.
vm. 2005/BIANCHI VIA NIRONE 7 ALUMINIUM
11
2312
Vastaukset
- asiantuntija
...sitten myös perustelut niiltä pyöräilystä tietäviltä, eli ei kannata niellä perustelematonta paskaa, joka kuulostaa vain ja pelkästään asiallisen tekstin ulkoasun vuoksi hyvältä.
- asiantuntija
Aloittelevalle sunnuntaipyöräilijälle kelpaa mikä tahansa yli satasen peruspyörä, vai voisitko perustella toisin?
- TURPA KIINNI!
Usko jo, pysy siellä biltemassa kehumassa ruotsalaista romurautaa! Täällä ei tollasia heelppoheikkejä kaivata! Tuskin olet edes Suomessa!!
- rc classic
saa käsittääkseni korkeintaan polkimet ja kengät ja ehkä jollekkin kelpaa nuo sinun pyöräsi, mutta silloin pitää olla hyvät remonttitaidot tai osta uusi pyörä joka vuosi, sitten niitä fiksuja vastauksia kiitos.
- Ren
Se mitä aloittelevan pyöräilijän kannattaa hankkia riippuu mitä tarvitsee harrastuksensa aloittamiseksi ja mitä haluaa harrastusvälineeksi.
Pyöräilyä voi alkaa harrastamaan vaikka Yosemitellä, mutta monet vähänkin enemmän ajavat haluavat esimerkiksi itselleen sopivankokoisen rungon.
- bianchisti
Mulla on itsellä tuommoisesta nironesta vähän parempi versio, paremmilla osilla ja hiilarikeulalla. Ehdottomasti paras pyörä jolla olen koskaan ajanut, olkoonkin että niitä ei hirveästi ole.
Jos sinulla ei ole halua tai mahdollisuutta käyttää enempää rahaa tuo on varmasti varsin hyvä laite. Geometrialtaan se on varmasti samanlainen mitä tuo minun, eli pyörä on mukavan vakaa mutta silti ketterä. Ainakin tuo omani on myös mukavan pehmeä ajaa, eli tien tärinät välittyvät paljon vähemmän käsiin ja takapuoleen mitä esim täysjäykällä hybridillä. Vaikka tuossa nyt ei sitä hiilikuitua olekaan en uskokaan että Bianchi laskisi ihan kelvotonta fillaria liikkeelle, eli uskoisin että tuo alukeulakin joustelee jonkin verran.
Osista on paha sanoa mitään, mutta uskon että tuo sorakin toimii ihan hyvin kun vain huoltaa sitä eikä hirveästi runno. Soran huonoin puoli on kuulemma se ei ole yhteensopiva kallimpien sarjojen kanssa, eli jos haluat laittaa esim tiagraa, 105:ttä tai ultegraa jonkun osan tilalle, joudut päivittämään koko osasarjan. Ja se on taas kallista.
Kannattaa käydä paikanpäällä tutustumassa, koeajaa ja myös katsoa että saa oikean kokoisen rungon. Rungon mitoittamisesta kannattaa tehdä http://www.wrenchscience.com/ :stä löytyvä rungonmitoitustesti. Joudut mittailemaan vähän raajojasi yms mutta ainakin saat sitten sopivan kokoisen rungon.
Mutta tosiaan, koeaja ja tee oma tuomiosi kelpaako tuon tason fillari sinulle. Ainakin tuolla omalla vähän kalliimmalla mallilla on suunnitteilla noin 4000-5000km ensi kesälle, ja luulen että se taittaa tuon matkan ilman isompia huoltoja :) Ei ainakaan vielä minun voimilla päässyt lähellekään tuon pyörän maksimikapasiteettia, joten kasvunvaraa on.- rc classic
tuo osien yhteensopivuus on yksi hyvä esimerkki miksi kannattaa kysyä ennen kuin menee kauppaan, myyjät ovat varmasti asiantuntevia, mutta haluavatko kaupata sitä mitä minä haluan ostaa onkin eri juttu, noista mitoita minulla on hieman hajua kun on ollut pari pyörää aiemminkin, tosin aika kauan sitten, silloin ei vielä ollut lukkopolkimia.
- tietävät,...
...parhaat kommentit ja vinkit pyörä asioista löytyy tuolta.
Mitä tuolta ei löydy, on kaikenmaailman älyttömän paskan jauhajat.
http://rocsport1.hel.fi.magenta.net/vb/index.php? - Ml3
kyseinen pyörämalli on hinta laatusuhteeltaan
minun mielestäni ihan ok koska jää rahaa tarvikkeisiinkin. ja säännöllisellä huoltamisella
esim ketjut ym ym kestää varmaan ihan hyvin ellei
aja maasto etappeja aloittelijana. - rc classic
vaan tulin uskoon ja ostin BILATEMAN HYRIDIBIN, ei vaan kaverin vanha OLMO on koekäytössä kunhan saisi baanaa vaan kuivaksi niin tietäisi tuleeko kaupat.
- active biker
myös nishiki criterium 699e.Itse ostin viikko sitten kyseisen pyörän ja olen pitänyt sen ensi tuntumasta. http://www.raulhellberg.fi/mallisto-kilpa-criterium.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1994346
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611647
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331343Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581327Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10879Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696