Onko täällä kaikki OK?

DIR C:

Vaikuttaa aika tumpeloilta minuun verrattuna joka osaan ehkä pari MS DOS käskyä, saatanan ääliöt, pistänkö pari? Linux pellet voi vastata haasteeseen heittämällä vastaavaa jos OSAA!

DIR \DOS
DIR *.DBF
DEL *.*

16

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä nörde

      Muuten hyvä mutta miksi tuo viiva on väärinpäin kallellaan?

      Katso vaikka tuosta osoiteriviltä niin ne "pruukaa" olla näin /.

      • on...

        mikä pelle sä oot kun et ole dossia käyttänyt...
        ihan oikein on ne kenoviivat... :D


      • olisko ollut?
        on... kirjoitti:

        mikä pelle sä oot kun et ole dossia käyttänyt...
        ihan oikein on ne kenoviivat... :D

        Varmaan tarkoitti sitä että unixissa ja muissa hakemiston merkki on "/" ja M$ tuotteissa "\" joka siis on jutun vitsi? Vai onko?


      • vaan totta
        olisko ollut? kirjoitti:

        Varmaan tarkoitti sitä että unixissa ja muissa hakemiston merkki on "/" ja M$ tuotteissa "\" joka siis on jutun vitsi? Vai onko?

        dir \dos
        tarkoittaa sitä, että listataan kansion "dos" sisältö, jos sellainen sattuu levyosion juuressa olemaan.


      • tarkentakaa
        vaan totta kirjoitti:

        dir \dos
        tarkoittaa sitä, että listataan kansion "dos" sisältö, jos sellainen sattuu levyosion juuressa olemaan.

        unixissa "ls /dos" ja mäsän tuotteissa "dir \dos" joten vitsin täytyy olla siinä että viiva on väärinpäin noissa mäsän tuotteissa.


      • vitsi
        tarkentakaa kirjoitti:

        unixissa "ls /dos" ja mäsän tuotteissa "dir \dos" joten vitsin täytyy olla siinä että viiva on väärinpäin noissa mäsän tuotteissa.

        Vaan oletkos kuullut sitä, miksi Lapin tytöllä on tavara poikittain?

        No siksi, ettei haukkaa lunta kun nousee ahkiosta pois...


      • on nyt
        vitsi kirjoitti:

        Vaan oletkos kuullut sitä, miksi Lapin tytöllä on tavara poikittain?

        No siksi, ettei haukkaa lunta kun nousee ahkiosta pois...

        kaikki poikittain ja vinossa.


      • tähän
        on nyt kirjoitti:

        kaikki poikittain ja vinossa.

        ...pieni vitsi?

        >kaikki poikittain ja vinossa.

        Kaksi lapinpukuista veijaria pälyilee ympäriinsä hesan assan portailla. Siihen näsäviisas taxari kyselemään että:

        "Lähtikö pojat katsomaan korkeita rakennuksia"

        johon Jouni Soikhiopää vastaa:

        "Ei kun met lähimmä kathomhan millaisia on ne Helsinkhin miehet jotkha lähettää naishensa aina syksyin kevväin Laphiin naithavaksi."


      • kotakalle
        tähän kirjoitti:

        ...pieni vitsi?

        >kaikki poikittain ja vinossa.

        Kaksi lapinpukuista veijaria pälyilee ympäriinsä hesan assan portailla. Siihen näsäviisas taxari kyselemään että:

        "Lähtikö pojat katsomaan korkeita rakennuksia"

        johon Jouni Soikhiopää vastaa:

        "Ei kun met lähimmä kathomhan millaisia on ne Helsinkhin miehet jotkha lähettää naishensa aina syksyin kevväin Laphiin naithavaksi."

        Onneksi veijarit saa siis muutakin kuin poroa.


    • Vai noin...
      Ja mitäs toi tekee?
      dir listaa \dos sisällön...
      dir *.dbf listaa sen hetkisen sijain dbf tiedostot
      del *.* tuhoaa sen hetkisestä hakemistosta KAIKKI tiedostot...
      Mitä muuta sen piti tehdä?
      PITIKÖ tuo eka DIR \DOS olla muotoa: cd \DOS ?
      ;-)

      mosse@djmosse:~> DIR \DOS
      bash: DIR: command not found
      mosse@djmosse:~> DIR *.DBF
      bash: DIR: command not found
      mosse@djmosse:~> DEL *.*
      bash: DEL: command not found

    • vanhempi nörtti

      niin!

    • heh

      "Vaikuttaa aika tumpeloilta minuun verrattuna"

      - Selvä huumorimies.

    • getkgb

      Okei,minäkin laitan taitojani esille.
      FDISK (ja sitten ENTER)
      Tätä komentoa olen kerran kokeillut käyttää.

    • minä

      Tässä paras komento DOS ja Windows ympäristöön:

      FORMAT C:

      • just joo

        Eikä sitä formatin eheystarkistusta pysty edes ohittamaan! Yritäpä formatoida 100GB osio sillä formatilla...kestää, kestää, kestää, kestää... Siispä suosittelenkin käyttämään mke2fs-ohjelmaa kaikkien osioiden alustamiseen...


    • pulukkinen

      Kaikki ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe