Täällä on ollut erimielisyyttä koska laki on ihmisille asetettu .
Pyytäisinkin teitä kertomaan, mitä lain antamisesta itse Raamattu sanoo.
Kenelle Jumala antoi lain silloin kun Mooses oli vuorella?
Onko laki voimassa vielä samanlaisena?
Muutiko Jeesus ehkä lakia?
En keksi enää muita kysymyksiä, mutta jos on vielä joku tärkeä asia niin sen kertominen on ihan hyvä.
Sanokaa nyt Raamatun mukaan .
42
1043
Vastaukset
- kirjoitettu on
Laki oli olemassa jo ennen Siinaita. Sapatti asetettiin luomisessa. Älä tapa käsky oli voimassa paratiissakin samoin kuin muutkin käskyt. Siinailla laki annetttiin Jumalan kansalle, hänen lapsilleen, kirjallisessa muodossa. Sillä ihmiset olivat hyviä unohtamaan Jumalan käskyt, kuten Jumala kyseli ihmisiltä: Kuinka kauan te...?
Laki on voimassa samanlaisena kuten Jeesus sanoi, että siitä ei katoa koskaan pieninkään piirto.
Jeesus teki lain suureksi ja ihanaksi. Esim. lähimmäisen vihaaminen on murhaamista samoin anisen himoiten katseleminen on huoraamista.- anova usko
Kiitos!
Tarkoitin Raamatun kertomaa tietoa.
En kysynyt minkään kirkkokunnan asioista.
Sinultahan puuttui pyydetty Raamatun tieto! - olet raamattuasi
lukenut,jos et näitäkään asioita ole sieltä huomannut,turha on silloin tulla toisille "lakia"tänne opettamaan,ja väittämään etteivvät kyseiset asiat ole raamatussa!
- anova usko
olet raamattuasi kirjoitti:
lukenut,jos et näitäkään asioita ole sieltä huomannut,turha on silloin tulla toisille "lakia"tänne opettamaan,ja väittämään etteivvät kyseiset asiat ole raamatussa!
Olen ehkä väärällä palstalla.
Anteeksi että kysyin! - raamatuntulkinta
Mikäli alat lukemaan Raamattua alusta systemaattisesti kohti loppua, kuten kirjaa yleensä luetaan, huomaat kyllä itsekin ettei tuo adventistinen tulkinta kaikilta osin pidä paikkaansa.
- mitään syytä
anova usko kirjoitti:
Anteeksi että kysyin!anteeksipyyntöön sinulla ei ole. Kuka hyvänsä voi ja saa kirjoittaa tällä palstalla.
- se oikeampi tulkinta!
raamatuntulkinta kirjoitti:
Mikäli alat lukemaan Raamattua alusta systemaattisesti kohti loppua, kuten kirjaa yleensä luetaan, huomaat kyllä itsekin ettei tuo adventistinen tulkinta kaikilta osin pidä paikkaansa.
Täällähän tuodaan esille asia,
ei niinkään aina kirjaimellista tulkintaa.
Tarkoitushan on keskustella omin sanoin,
eikä pelkällä raamatun tekstillä ainoastaan. - olla kovinkaan
se oikeampi tulkinta! kirjoitti:
Täällähän tuodaan esille asia,
ei niinkään aina kirjaimellista tulkintaa.
Tarkoitushan on keskustella omin sanoin,
eikä pelkällä raamatun tekstillä ainoastaan.paljon sitaatteja Bibliasta: kyllä täällä toiset ovat kärkkäämpiä lainailemaan sekä Raamattua että Elleniä.
- Ja lisäksi Raamattua Ellenin "läpi" luettuna. - "sama kirj.edelleen"
anova usko kirjoitti:
Anteeksi että kysyin!jonka kanssa tehtiin liitto ja joka asetettiin erilleen muista kansoista. Israelin piti elää tietyllä tavalla, raamattu sanoo sen selkeästi.Lain antamisen yhteydessä varmuuden vuoksi lueteltiin ne henkilöt joille ja joiden jälkeläisille laki kuuluisi.Sanoma oli selkeä ja tarkoituksella ja osoite toistettiin niin monta kerta että erehdyksiä ei voi sattua. Kysypä näiltä jotka muut väittävät onko omat pojat ympärileikattu, puhdistauduttu mikvassa, paastottu Jom Kippurina, putsataanko asuntoa tällä hetkellä happamasta -ensi viikon keskiviikkoaamustahan ei mitään hapanta saa olla israelilaisten asumuksissa jne. Et saa vastausta.
- anova usko
"sama kirj.edelleen" kirjoitti:
jonka kanssa tehtiin liitto ja joka asetettiin erilleen muista kansoista. Israelin piti elää tietyllä tavalla, raamattu sanoo sen selkeästi.Lain antamisen yhteydessä varmuuden vuoksi lueteltiin ne henkilöt joille ja joiden jälkeläisille laki kuuluisi.Sanoma oli selkeä ja tarkoituksella ja osoite toistettiin niin monta kerta että erehdyksiä ei voi sattua. Kysypä näiltä jotka muut väittävät onko omat pojat ympärileikattu, puhdistauduttu mikvassa, paastottu Jom Kippurina, putsataanko asuntoa tällä hetkellä happamasta -ensi viikon keskiviikkoaamustahan ei mitään hapanta saa olla israelilaisten asumuksissa jne. Et saa vastausta.
Kiitos kun vahvistat omaakin käsitystäni.
Olen päässyt Hesekieliin asti lukemalla alusta ja näin olen nähnyt lain annetun Israelia varten.
Vielä tähän mennessä ei sen ole kerrottu tulleen mys muita kansoja koskevaksi. Jatkan hitaasti eteenpäin vaikka Hesekielissä on paljon sellaista jota en oikein käsitä.
Näyttää muut profeetat edessäpäin olevan helpompaa tekstiä. - sama kirj edelleen
anova usko kirjoitti:
Olen päässyt Hesekieliin asti lukemalla alusta ja näin olen nähnyt lain annetun Israelia varten.
Vielä tähän mennessä ei sen ole kerrottu tulleen mys muita kansoja koskevaksi. Jatkan hitaasti eteenpäin vaikka Hesekielissä on paljon sellaista jota en oikein käsitä.
Näyttää muut profeetat edessäpäin olevan helpompaa tekstiä."kirjoitettu on" lienee adventisti muuten en hänen vastauksiaan käsitä- mutta en kyllä sitäkään mihin he oppinsa pohjaavat.
- anova usko
sama kirj edelleen kirjoitti:
"kirjoitettu on" lienee adventisti muuten en hänen vastauksiaan käsitä- mutta en kyllä sitäkään mihin he oppinsa pohjaavat.
"kirjoitettu on" on tehnyt arvokasta lähetystyötä tällä palstalla.
Sen olen huomannut monien kommenteista jo muutamia päiviä täällä olleena.
Harvoin saa kirkkokunnan sisimmästä näin pikaisesti kattavaa informaatiota.
Hänelle voin vain pahoitella, etten ole saanut hänen esttämästään opista kovin myönteistä kuvaa. Mutta ajansäästämiseksi hän on tehnyt arvokasta työtä. - minun käsitys
anova usko kirjoitti:
Näyttää muut profeetat edessäpäin olevan helpompaa tekstiä.Olen uskossa oleva ja käsitykseni on,kymmenestä käskystä tämä. Niissä tulee ilmi kuka on Luojamme,ja Jumalamme,ketä meidän tulee palvella ja kunnioitaa.Sitten niissä tulee ilmi miten meidän tulee suhtautua lähimäiseemme.Mielestäni nämä ohjeet ovat tarkoitettu kaikille ihmisille,ei ainoastaan Israelilaisille,koka Jeesus vahvistaa nämä samat asiat,kahdessa käskyssä,matt.22:37-40 RAKASTA HERRAA SINUN JUMAALAASI,KAIKESTA SYDÄMESTÄSI JA KAIKESTA SIELUSTASI JA KAIKESTA MIELESTÄSI.TÄMÄ ON SUURIN JA ENSIMMÄINEN KÄSKY.TOINEN TÄMÄN VERTAINEN ON:RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.Jumalan lapsilla ei ole mitään väliä mihin kansalaisuuteen kuuluu,sillä kaikki me olemme yhtä Kristuksessa,jotka olemme hänet ottaneet Vapahtajana vastaan.Toivon sinulle Pyhänhengen johdatusta,etsiessäsi Jumalan sanan totuuksia ja neuvoja.Kun pyhähenki saa olla oppaasi,niin silloin et joudu harhaan,rukoile viisautta ja ymmärrystä,sillä sana sanoo,että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
- +uskonnon opettaja+
minun käsitys kirjoitti:
Olen uskossa oleva ja käsitykseni on,kymmenestä käskystä tämä. Niissä tulee ilmi kuka on Luojamme,ja Jumalamme,ketä meidän tulee palvella ja kunnioitaa.Sitten niissä tulee ilmi miten meidän tulee suhtautua lähimäiseemme.Mielestäni nämä ohjeet ovat tarkoitettu kaikille ihmisille,ei ainoastaan Israelilaisille,koka Jeesus vahvistaa nämä samat asiat,kahdessa käskyssä,matt.22:37-40 RAKASTA HERRAA SINUN JUMAALAASI,KAIKESTA SYDÄMESTÄSI JA KAIKESTA SIELUSTASI JA KAIKESTA MIELESTÄSI.TÄMÄ ON SUURIN JA ENSIMMÄINEN KÄSKY.TOINEN TÄMÄN VERTAINEN ON:RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.Jumalan lapsilla ei ole mitään väliä mihin kansalaisuuteen kuuluu,sillä kaikki me olemme yhtä Kristuksessa,jotka olemme hänet ottaneet Vapahtajana vastaan.Toivon sinulle Pyhänhengen johdatusta,etsiessäsi Jumalan sanan totuuksia ja neuvoja.Kun pyhähenki saa olla oppaasi,niin silloin et joudu harhaan,rukoile viisautta ja ymmärrystä,sillä sana sanoo,että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Tulin ihan kiinnostuneeksi kirjoituksesi johdosta. Sinulle näyttää laki olevan rakas.
Kun kaikki me tiedämme, että laki kieltää tappamisen niin kysynkin kuinka monta kertaa harvemmin olet tappanut ihmisen kuin esimerkiksi naapurisi?
Eikö jokainen siveyskäskyjen kohta ole sellainen joka meille luonnostaan kuuluu?
En ole mistään lukenut Paavalin tai kenenkään muunkaan "rakastaneen" kymmenen käskyn lakia.
Paavalikin kuvaa sitä lakia joka oli kirjoitettu Mooseksen lakina tunnettuna kymmenen käskyn lakina ,kuoleman laiksi.
Kuoleman lakiako sinä rakastat.
Eihän sellaista kehoitusta ole meille missään annettukaan.
Teetkö kaikkea sellaista jota ei ole tarpeenkaan tehdä?
2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista, - on hyvää ja täydellistä,
+uskonnon opettaja+ kirjoitti:
Tulin ihan kiinnostuneeksi kirjoituksesi johdosta. Sinulle näyttää laki olevan rakas.
Kun kaikki me tiedämme, että laki kieltää tappamisen niin kysynkin kuinka monta kertaa harvemmin olet tappanut ihmisen kuin esimerkiksi naapurisi?
Eikö jokainen siveyskäskyjen kohta ole sellainen joka meille luonnostaan kuuluu?
En ole mistään lukenut Paavalin tai kenenkään muunkaan "rakastaneen" kymmenen käskyn lakia.
Paavalikin kuvaa sitä lakia joka oli kirjoitettu Mooseksen lakina tunnettuna kymmenen käskyn lakina ,kuoleman laiksi.
Kuoleman lakiako sinä rakastat.
Eihän sellaista kehoitusta ole meille missään annettukaan.
Teetkö kaikkea sellaista jota ei ole tarpeenkaan tehdä?
2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,...sitä ei ihmisen tarvitse,eikä hän voi mitenkään parannella.
Jumalassa ei ole muutosta,ei vaihteen varjoakaan.
Jumalan laki on muuttumaton ja hyvä.
Ne ovat rakastavan Isän meille antamat rakkaudelliset ohjeet ja tienviitat elämäntielle.
Uskova ihminen ei halua niskuroida Jumalaansa vastaan tässäkään,
vaan saa ilolla kuuliaisuudesta ja rakkaudesta Luojaansa tehdä lähettäjänsä tahdon.
Kivisydän meissä on tullut tuntevaksi,Hengen täyttämäksi lihasydämeksi
johon Kristuksen rakkaus on painanut elävänä uskona kaikki kymmenen käskyä,
Jumalan tahto meissä on muuttunut eläväksi uskoksi.
Siihen vaikuttaa uudestisyntyminen ja Pyhä Henki meissä.
Me emme enää ole lihan vallassa,vaan Hengen
ja Henki meissä tekee meidät nöyräksi ja taipuvaiseksi Jumalan tahtoon.
Se on kuuliaisuuden iloa,eikä lakihenkisyyttä.
Koska olemme muuttuneet lihan teoista Hengen tekoihin."-Usko ilman tekoja on kuollut".
Kristus meissä vaikuttaa sen.Ja totisesti,
hän ei vie meitä laittomuuteen,
vaan tekemään hänen Taivaallisen Isänsä tahdon.
Siunausta.tv.Sirkka Iita. - Jokke Rauste
on hyvää ja täydellistä, kirjoitti:
...sitä ei ihmisen tarvitse,eikä hän voi mitenkään parannella.
Jumalassa ei ole muutosta,ei vaihteen varjoakaan.
Jumalan laki on muuttumaton ja hyvä.
Ne ovat rakastavan Isän meille antamat rakkaudelliset ohjeet ja tienviitat elämäntielle.
Uskova ihminen ei halua niskuroida Jumalaansa vastaan tässäkään,
vaan saa ilolla kuuliaisuudesta ja rakkaudesta Luojaansa tehdä lähettäjänsä tahdon.
Kivisydän meissä on tullut tuntevaksi,Hengen täyttämäksi lihasydämeksi
johon Kristuksen rakkaus on painanut elävänä uskona kaikki kymmenen käskyä,
Jumalan tahto meissä on muuttunut eläväksi uskoksi.
Siihen vaikuttaa uudestisyntyminen ja Pyhä Henki meissä.
Me emme enää ole lihan vallassa,vaan Hengen
ja Henki meissä tekee meidät nöyräksi ja taipuvaiseksi Jumalan tahtoon.
Se on kuuliaisuuden iloa,eikä lakihenkisyyttä.
Koska olemme muuttuneet lihan teoista Hengen tekoihin."-Usko ilman tekoja on kuollut".
Kristus meissä vaikuttaa sen.Ja totisesti,
hän ei vie meitä laittomuuteen,
vaan tekemään hänen Taivaallisen Isänsä tahdon.
Siunausta.tv.Sirkka Iita.2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
Missään muussa tilanteessa ei Mooseksen kasvot sätelleet kuin tullessaan alas vuorelta laintaulujen kera.Siitä voimme tuon edellisen Paavalin kertoneen tuosta "kuoleman virasta" joka kymmenen käskyn lailla oli.
Tuo on juuri se ero jossa me kristityt katsomme opetuksessa apostolien opetusta kohti ja selkämme taakse jää adventtikirkon samasta aiheesta antamat optukset.
Näin käy bkun opettaa vastoin sitä mikä Raamatusta löytyy.
Emmehän me voi näin erilaisista asioista kuin tässä Paavalin esittämä kuva laista on verratuna teidän kuvaukseenne.
Nehän ovat kaiken aikaa vastakkaiset.
Paavali opettaa selvästi Juman laista sen olevan jotain muuta kuin "kymmenen käskyn laki".
Johanneskin sanoo "uudesta käskystä" jonka Jeesus antoi ja se oli "Rakastakaa........ ja se puuttui Mooseksen laista.
Mooseksen laki on neutraali mutta Jeesuksen käskyt ovat Jumalan lakia ja aktiivista hyvään pyrkimistä.
Niin monta kohtaa kuin Uudesta testamentista laista löytyykin, ovat ne toisin kuin adventtikirkko opettaa.
Ja juuri Mooseksen lakiin perustuu sovitustyön tekeminen.
Näin kun olemme eri mieltä laista on pelastuskin sen suhtautumisen vuoksi ymärrettäväst täysin erilainen.
Siksi uskon Paavaliin ja Raamattuun mutta en adventtikirkon oppiin. - Sirkka Iita
Jokke Rauste kirjoitti:
2.Korinttolaiskirje:
3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
Missään muussa tilanteessa ei Mooseksen kasvot sätelleet kuin tullessaan alas vuorelta laintaulujen kera.Siitä voimme tuon edellisen Paavalin kertoneen tuosta "kuoleman virasta" joka kymmenen käskyn lailla oli.
Tuo on juuri se ero jossa me kristityt katsomme opetuksessa apostolien opetusta kohti ja selkämme taakse jää adventtikirkon samasta aiheesta antamat optukset.
Näin käy bkun opettaa vastoin sitä mikä Raamatusta löytyy.
Emmehän me voi näin erilaisista asioista kuin tässä Paavalin esittämä kuva laista on verratuna teidän kuvaukseenne.
Nehän ovat kaiken aikaa vastakkaiset.
Paavali opettaa selvästi Juman laista sen olevan jotain muuta kuin "kymmenen käskyn laki".
Johanneskin sanoo "uudesta käskystä" jonka Jeesus antoi ja se oli "Rakastakaa........ ja se puuttui Mooseksen laista.
Mooseksen laki on neutraali mutta Jeesuksen käskyt ovat Jumalan lakia ja aktiivista hyvään pyrkimistä.
Niin monta kohtaa kuin Uudesta testamentista laista löytyykin, ovat ne toisin kuin adventtikirkko opettaa.
Ja juuri Mooseksen lakiin perustuu sovitustyön tekeminen.
Näin kun olemme eri mieltä laista on pelastuskin sen suhtautumisen vuoksi ymärrettäväst täysin erilainen.
Siksi uskon Paavaliin ja Raamattuun mutta en adventtikirkon oppiin.Paavali sanoi,
"-teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta,pois se vaan me vahvistamme lain".
Johannes sanoi:"-Rakkaus Jumalaan on se että pidämme Hänen käskynsä".
Jeesus sanoi:"-Rakasta Jumalaa yli kaken ja lähimäistäsi,niinkuin itseäsi".
Tähän käskyyn sisältyy kaikki Jumalan käskyt,eli koko laki ja profeetat.
Pyhä Henki meissä vaikuttaa kuuliaisuuden ja rakkauden,
ja suojelee meitä kaikesta vääryydestä.
Se ei ole lakihenkisyyttä vaan kuuliaisuuden iloa uudestisyntyneessä
ja Hengen eläväksi tekemässä sydämessä.
Näin minä koen,enkä muuta voi!Jumala minua auttakoon:Aamen.
Siunausta,ymmärrän sinua,mutta ymmärrän myöskin heitä jotka tavallani asian tulkitsevat.
Uskon että molemmat haluavat tehdä niinkuin tekevät,rakkaudesta Jumalaan,
siksi en halua olla kenenkään tuomari,minulle ei ole annettu tuomarin virkaa,
vaan olen ainoastaan armon kerjäläinen
ja siinä asemassa tulen olemaankin Kristuksen Pyhyyden edessä loppuun saakka.
tv.Sirkka Iita. - hellaristi
Sirkka Iita kirjoitti:
Paavali sanoi,
"-teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta,pois se vaan me vahvistamme lain".
Johannes sanoi:"-Rakkaus Jumalaan on se että pidämme Hänen käskynsä".
Jeesus sanoi:"-Rakasta Jumalaa yli kaken ja lähimäistäsi,niinkuin itseäsi".
Tähän käskyyn sisältyy kaikki Jumalan käskyt,eli koko laki ja profeetat.
Pyhä Henki meissä vaikuttaa kuuliaisuuden ja rakkauden,
ja suojelee meitä kaikesta vääryydestä.
Se ei ole lakihenkisyyttä vaan kuuliaisuuden iloa uudestisyntyneessä
ja Hengen eläväksi tekemässä sydämessä.
Näin minä koen,enkä muuta voi!Jumala minua auttakoon:Aamen.
Siunausta,ymmärrän sinua,mutta ymmärrän myöskin heitä jotka tavallani asian tulkitsevat.
Uskon että molemmat haluavat tehdä niinkuin tekevät,rakkaudesta Jumalaan,
siksi en halua olla kenenkään tuomari,minulle ei ole annettu tuomarin virkaa,
vaan olen ainoastaan armon kerjäläinen
ja siinä asemassa tulen olemaankin Kristuksen Pyhyyden edessä loppuun saakka.
tv.Sirkka Iita.Jätä elämäsi Herran haltuun ja tee sinäkin todellinen parannus.
Usko muuttaa ihmisen sisältäkäsin sellaiseksi, että hän luonnostaan noudattaa hyviä tapoja. Ei hän siihen tarvitse lakia. Päinvastoin uskon kautta iohminen tulee Jumalan lapseksi eikä enää tee syntiä.
Tätä on vaikeaa uskomattoman ymmärtää, ellei ole itse sitä kokenut.
Jeesus lupasi meille: Johanneksen evankeliumista seuraavasti:
7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Näin on meille annettu lupaus ja se voi tulla todeksi sinunkin kohdallasi ja jokaisen adventistinkin kohdalla.Näin me uskossa voimme sanoa Paavalin tapaan;Galatalaiskirjeestä:
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Se mitä kerron on varmaa ja luotettavaa. Jätä elämäsi nyt. Nyt on otollinen aika, nyt on pelastuksen päivä. Jätä pois laki ja sen kautta vanhurskauden etsiminen , sillä ei ole tulevaisuutta.Galatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Galatalaiskirje:
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
Tämän tahdoin kertoa sinulle.
Siunausta elämääsi ! - kirjoitettu on
hellaristi kirjoitti:
Jätä elämäsi Herran haltuun ja tee sinäkin todellinen parannus.
Usko muuttaa ihmisen sisältäkäsin sellaiseksi, että hän luonnostaan noudattaa hyviä tapoja. Ei hän siihen tarvitse lakia. Päinvastoin uskon kautta iohminen tulee Jumalan lapseksi eikä enää tee syntiä.
Tätä on vaikeaa uskomattoman ymmärtää, ellei ole itse sitä kokenut.
Jeesus lupasi meille: Johanneksen evankeliumista seuraavasti:
7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
Näin on meille annettu lupaus ja se voi tulla todeksi sinunkin kohdallasi ja jokaisen adventistinkin kohdalla.Näin me uskossa voimme sanoa Paavalin tapaan;Galatalaiskirjeestä:
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Se mitä kerron on varmaa ja luotettavaa. Jätä elämäsi nyt. Nyt on otollinen aika, nyt on pelastuksen päivä. Jätä pois laki ja sen kautta vanhurskauden etsiminen , sillä ei ole tulevaisuutta.Galatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Galatalaiskirje:
3:2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3:5 Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,
Tämän tahdoin kertoa sinulle.
Siunausta elämääsi !Olet Jumalaa vastaan jos et tarvitse lakia jota Jeesus noudatti, itse antamaansa vapauden lakia. Puolustat varmasti tappajia ja huorintekijöitä. Sanot heille: "ei ole mitään lakia jota tarvitsisi noudattaa, usko vain Jeesukseen". Jeesus nimessä tehdään valtavasti syntiä. Mutta ei Jeesuksen veri puhdista tälaisia syntejä. Ne ovat tahallisia.
Ilman lakia ei ole pelastusta, sillä Jeesus on laki. Kymmenen käskyä=rakkauden käskyt. Jos vihaat kymmentä käskyä=vihaat Jeesusta! - armo ja totuus
kirjoitettu on kirjoitti:
Olet Jumalaa vastaan jos et tarvitse lakia jota Jeesus noudatti, itse antamaansa vapauden lakia. Puolustat varmasti tappajia ja huorintekijöitä. Sanot heille: "ei ole mitään lakia jota tarvitsisi noudattaa, usko vain Jeesukseen". Jeesus nimessä tehdään valtavasti syntiä. Mutta ei Jeesuksen veri puhdista tälaisia syntejä. Ne ovat tahallisia.
Ilman lakia ei ole pelastusta, sillä Jeesus on laki. Kymmenen käskyä=rakkauden käskyt. Jos vihaat kymmentä käskyä=vihaat Jeesusta!on tulut jeesuksen Kristuksen kautta."
Jostakin syystä jotkut vain härkäpäisesti pitävät kiinni omaksumastaan sapattikannastaan vaikka UT ja selvät järkisyyt antavat aivan selvästi ymmärtää kristityn olevan täysin vapaa, syntiä tekemättä, viettämään lepopäivänään mitä päivää hyvänsä tai jopa olemaan viettämättä.
Oletettavaa on, että mikäli adventistit olisivat Elleninsä johdolla viettämään sapattiaan maanantaina, he nyt kiivailisivat henkeen ja vereen sapattimaanantain puolesta. - EAN
armo ja totuus kirjoitti:
on tulut jeesuksen Kristuksen kautta."
Jostakin syystä jotkut vain härkäpäisesti pitävät kiinni omaksumastaan sapattikannastaan vaikka UT ja selvät järkisyyt antavat aivan selvästi ymmärtää kristityn olevan täysin vapaa, syntiä tekemättä, viettämään lepopäivänään mitä päivää hyvänsä tai jopa olemaan viettämättä.
Oletettavaa on, että mikäli adventistit olisivat Elleninsä johdolla viettämään sapattiaan maanantaina, he nyt kiivailisivat henkeen ja vereen sapattimaanantain puolesta.NUO OVAT MUUTKIN KÄSKYT,EIPÄ TAIDA,TAPPAMINEN JA HUORAAMINENKAAN OLLA ENÄÄ KIELLETYJÄ,KOSKA NEKIN ON SAMASSSA JUMALAN LAISSA KIELLETTY,MUTTA KUN SE LAKI ON VAAN JUUTALAISILLE,NIIN EIPÄ SIITÄ TARVITSE,SUOMALAISTEN USKOVAISTEN VÄLITTÄÄ,SAA RIKKOA IHAN VAPAASTI,NIINKUIN LEPOPÄIVÄKÄSKYÄKIN.IHAN SAMALLA VERUKEELLA.JEESUSTA EI KANNATA TÄHÄN SOTKEA KOSKA HÄN ON AINA TEHNYT TAIVAALLISEN ISÄNSÄ TAHDON,KAIKESSA, MYÖS LEPOPÄIVÄN HÄN VIETTI AINA SAPATTINA,NIINKUIN JUMALA PYHÄSSÄ LAISSAAN ILMOITTAA.ELLEN EI TIETÄÄKSENI OLE KIRJOITTANUT JUMALAN KYMMENTÄ KÄSKYÄ,JOHON MYÖS SAPATTI KÄSKY KUULUU.SITÄVASTOIN RAAMATTU SANOO, ETTÄ ISE JUMALA ON NE KIRJOITTANUT,JA SIKSI NE ONKIN PYHÄT JA HYVÄT,KAIKKI KYMMENEN,NIISSÄ EI OLE MITÄÄN MIKÄ OLISI IHMISELLE PAHAKSI,VAAN KAIKKI ON MEIDÄN PARHAAKSI.
- hellaristi
kirjoitettu on kirjoitti:
Olet Jumalaa vastaan jos et tarvitse lakia jota Jeesus noudatti, itse antamaansa vapauden lakia. Puolustat varmasti tappajia ja huorintekijöitä. Sanot heille: "ei ole mitään lakia jota tarvitsisi noudattaa, usko vain Jeesukseen". Jeesus nimessä tehdään valtavasti syntiä. Mutta ei Jeesuksen veri puhdista tälaisia syntejä. Ne ovat tahallisia.
Ilman lakia ei ole pelastusta, sillä Jeesus on laki. Kymmenen käskyä=rakkauden käskyt. Jos vihaat kymmentä käskyä=vihaat Jeesusta!Onko adventistien oppi todellisuudessa J-pilkkaa?
Ei ole kaukana sekään ajatus kun kuuntelee heidän puheitaan.
2.Timoteuksen kirje:
3:5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Erikoisesti tuntuu joillakin olevan periaatteena kieltää Evankeliumin sisältämän sanoman ja tyytyä ihmisoppien mukaisesti muotojumalisuuteen.
Onko Jeesus sanomansa kanssa väärässä?
Puhuiko Jeesus valehdellen?
Eikö Paavalin opettamaa voimaa Evankeliumissa olekaan?
Kuka on sanonut Jeesuksen opettaneen tappamaan?
Jos on usko Jeesuksen opetuksiin on sen mukana myös usko Hänen esimerkkiinsä ja opetuksiinsa.
Pitäisikö meidän tulla teihin uskoon??
Se jota te tottelette sen palvelijoita teistä tulee.
Jos uskotte AD.-kirkkolaisia teistä tulee adventisteja.
Jos uskotte Jeesusta teistä tulee kristittyjä.
Adventtikirkolla on eri oppi ja eri usko todellisuudessa.
He saattavat eksyttää teitä jonkun aikaa, mutta se tulee heistä näkyviin aina silloin tällöin.
"1:7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.1.Timoteuksen kirje: "
"2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama Kolossalaiskirje:"
Mikä laki oli säädetty olemaan Kristukseen asti?
Kertokaa hyvät adeistit mistä laista Paavali puhuu;
"3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.Galatalaiskirje:"
Mikä laki annettiin enkelien kautta ja kuka välimies oli?
Ei ainakaan fariseusten tulkinnoista tässä puhuta.
Heitähän ei ollut saamassa lakia enkelien välityksellä eikä heille ollut mitään välimiehen osaa annettu.
Jeesuksen opetus on Uudessa Testamentissa se laki jonka mukaan meidät tuomitaan.Johanneksen evankeliumi:
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Apostolien teot:
17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
Roomalaiskirje:
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
Jaakob kertoo ettei meitä tuomita "sen lain mukaan jolla oli kuoleman virka";
2:12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.Jaakobin kirje:
Mutta;2.Korinttolaiskirje:
Summa summarumdumdum!
Daniel:
5:27 Tekel: sinut on vaa'alla punnittu ja köykäise
ksi havaittu. ->kirjoitettu on! - samanarvoisiksi
EAN kirjoitti:
NUO OVAT MUUTKIN KÄSKYT,EIPÄ TAIDA,TAPPAMINEN JA HUORAAMINENKAAN OLLA ENÄÄ KIELLETYJÄ,KOSKA NEKIN ON SAMASSSA JUMALAN LAISSA KIELLETTY,MUTTA KUN SE LAKI ON VAAN JUUTALAISILLE,NIIN EIPÄ SIITÄ TARVITSE,SUOMALAISTEN USKOVAISTEN VÄLITTÄÄ,SAA RIKKOA IHAN VAPAASTI,NIINKUIN LEPOPÄIVÄKÄSKYÄKIN.IHAN SAMALLA VERUKEELLA.JEESUSTA EI KANNATA TÄHÄN SOTKEA KOSKA HÄN ON AINA TEHNYT TAIVAALLISEN ISÄNSÄ TAHDON,KAIKESSA, MYÖS LEPOPÄIVÄN HÄN VIETTI AINA SAPATTINA,NIINKUIN JUMALA PYHÄSSÄ LAISSAAN ILMOITTAA.ELLEN EI TIETÄÄKSENI OLE KIRJOITTANUT JUMALAN KYMMENTÄ KÄSKYÄ,JOHON MYÖS SAPATTI KÄSKY KUULUU.SITÄVASTOIN RAAMATTU SANOO, ETTÄ ISE JUMALA ON NE KIRJOITTANUT,JA SIKSI NE ONKIN PYHÄT JA HYVÄT,KAIKKI KYMMENEN,NIISSÄ EI OLE MITÄÄN MIKÄ OLISI IHMISELLE PAHAKSI,VAAN KAIKKI ON MEIDÄN PARHAAKSI.
käskyt: ´Muista pyhittää lepopäivä´ (ja nimenomaan lauantaina) ja ´Älä tapa.´ Varsinkin kun taustalla on Jeesuksen laintulkinta käskyjen´, ´Rakasta yli kaiken Herraa, sinun Jumalaasi´ ja ´lähimmäistäsi niin kuin itseäsi´, samanarvoisuudesta.
- kirjoitettu on
1. Kenelle laki?
2.Moos.20:1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
Room.9:6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Saarn. 12:13
Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä.
-Jumala antoi lain kirjoitetussa muodossa kaikille ihmisille jotka kuuluvat Jumalan kansaan ja ovat Jeesuksen opetuslapsia
2. Onko laki voimassa?
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
-uskokaamme Jeesuksen sanoja meille- sama kirj edelleen
"2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä."
Ketkä vietiin?
"Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." Miksi ette siis pidä koko lakia, jos se on teille annettu eikä juutalaisille? Selitys että sydämen ympärileikkaus riittää ei voi pitää paikkaansa sanoohan laki "josta ei piirtokaan häviä" näin:" Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."
Kohta tulee pääsiäinen hapanta ei saa syödä tai taas joudutte poistetuiksi kansastanne. Pääsiästä ette kuitenkaan saa viettää, koska vain ympärileikatut saavat. On teillä ongelmia. - KÄSKYSSÄ
sama kirj edelleen kirjoitti:
"2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä."
Ketkä vietiin?
"Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." Miksi ette siis pidä koko lakia, jos se on teille annettu eikä juutalaisille? Selitys että sydämen ympärileikkaus riittää ei voi pitää paikkaansa sanoohan laki "josta ei piirtokaan häviä" näin:" Mutta jokainen ympärileikkaamaton poistettakoon kansansa parista. Hän on rikkonut liiton."
Kohta tulee pääsiäinen hapanta ei saa syödä tai taas joudutte poistetuiksi kansastanne. Pääsiästä ette kuitenkaan saa viettää, koska vain ympärileikatut saavat. On teillä ongelmia.EI PUHUTA MITÄÄN YMPÄRI LEIKKAUKSESTA EIKÄ MISTÄÄN HAPPAMIEN SYÖMISESTÄ.RAAMATUSSA ON MYÖS MOOSEKSEN LAKI,SE ON AIVAN ERI ASIA KUIN JUMALAN LAKI.RAAMATUN MUKAAN SITÄ SÄILYTETTINKIN JUMALAN LAINARKIN SIVULLA.AINOASTAAN JUMALAN OMALLA SORMELLAAN KIRJOITTAMAT KYMMENEN KÄSKYÄ SÄILYTETTIIN LAIN ARKIN SISÄLLÄ.NE OVAT IKUISESTI VOIMASSA,JA NE ON KIRJOITETTU UKOVAN IHMISEN SYDÄMEEN,KOSKA JUMALA ON ILMOITTANUT MEILLE PYHÄN TAHTONSA LAISSA.TÄSSÄ LAINAUS KATEKISMUKSESTA,SILLON KUN MINÄ OLIN RIPPIKOULUSSA.JUMALA,JOKA MEIDÄT ON LUONUT,ON KÄSKENYT MEITÄ ELÄMÄSSÄMME NOUDATTAMAAN HÄNEN TAHTOAAN.PYHÄN TAHTONSA HÄN ON ILMOITTANUT MEILLE LAISSA,JUMALAN LAKI VAATTII MEILTÄ TOTUUTTA,VANHURSKAUTTA JA PUHTAUTTA AJATUKSISSA,SANOISSA JA TEOISSA.ENNEN KAIKKEA LAKI KÄSKEE MEITÄ RAKASTAMAAAN JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMÄISTÄMME NIINKUIN ITSEÄMME.RAKASTA HERRAA,SINUN JUMALAASI KAIKESTA SYDÄMESTÄSIJA KAIKESTA SIELUSTASIJA KAIKESTA MIELESTÄSI.TÄMÄ ON SUURIN JA ENSIMMÄINEN KÄSKY.TOINEN TÄMÄN VERTAINEN,ON RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.MATT.22.37-40 JUMALAN LAKI TAHTOO SUOJELLA JUMALAN LUOMAA ELÄMÄÄ JA KAIKKEA, MIKÄ SIINÄ ON PYHÄÄ JA KALLISTA.JOS IHMINEN RIKKOO JUMALAN LAKIA,HÄN TUOTTAA VAHINGON ELÄMÄLLEEN.JOS HÄN NOUDATTAA TÄTÄ LAKIA HÄN SAA SIITÄ SIUNAUKSEN.NÄMÄ LÖYTYVÄT SUOMEN EVANKELIS-LUTERILAISEN KIRKON KATEKISMUKSESTA,OSATA KRISTINOPPI LYHYESTI ESITETTYNÄ KOHDAT18-20.TERVEISIN, KRISTITTY.
- sama kirj. edelleen
KÄSKYSSÄ kirjoitti:
EI PUHUTA MITÄÄN YMPÄRI LEIKKAUKSESTA EIKÄ MISTÄÄN HAPPAMIEN SYÖMISESTÄ.RAAMATUSSA ON MYÖS MOOSEKSEN LAKI,SE ON AIVAN ERI ASIA KUIN JUMALAN LAKI.RAAMATUN MUKAAN SITÄ SÄILYTETTINKIN JUMALAN LAINARKIN SIVULLA.AINOASTAAN JUMALAN OMALLA SORMELLAAN KIRJOITTAMAT KYMMENEN KÄSKYÄ SÄILYTETTIIN LAIN ARKIN SISÄLLÄ.NE OVAT IKUISESTI VOIMASSA,JA NE ON KIRJOITETTU UKOVAN IHMISEN SYDÄMEEN,KOSKA JUMALA ON ILMOITTANUT MEILLE PYHÄN TAHTONSA LAISSA.TÄSSÄ LAINAUS KATEKISMUKSESTA,SILLON KUN MINÄ OLIN RIPPIKOULUSSA.JUMALA,JOKA MEIDÄT ON LUONUT,ON KÄSKENYT MEITÄ ELÄMÄSSÄMME NOUDATTAMAAN HÄNEN TAHTOAAN.PYHÄN TAHTONSA HÄN ON ILMOITTANUT MEILLE LAISSA,JUMALAN LAKI VAATTII MEILTÄ TOTUUTTA,VANHURSKAUTTA JA PUHTAUTTA AJATUKSISSA,SANOISSA JA TEOISSA.ENNEN KAIKKEA LAKI KÄSKEE MEITÄ RAKASTAMAAAN JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMÄISTÄMME NIINKUIN ITSEÄMME.RAKASTA HERRAA,SINUN JUMALAASI KAIKESTA SYDÄMESTÄSIJA KAIKESTA SIELUSTASIJA KAIKESTA MIELESTÄSI.TÄMÄ ON SUURIN JA ENSIMMÄINEN KÄSKY.TOINEN TÄMÄN VERTAINEN,ON RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.MATT.22.37-40 JUMALAN LAKI TAHTOO SUOJELLA JUMALAN LUOMAA ELÄMÄÄ JA KAIKKEA, MIKÄ SIINÄ ON PYHÄÄ JA KALLISTA.JOS IHMINEN RIKKOO JUMALAN LAKIA,HÄN TUOTTAA VAHINGON ELÄMÄLLEEN.JOS HÄN NOUDATTAA TÄTÄ LAKIA HÄN SAA SIITÄ SIUNAUKSEN.NÄMÄ LÖYTYVÄT SUOMEN EVANKELIS-LUTERILAISEN KIRKON KATEKISMUKSESTA,OSATA KRISTINOPPI LYHYESTI ESITETTYNÄ KOHDAT18-20.TERVEISIN, KRISTITTY.
oli osa Moseksen lakia, kymmen käskyä annettiin Siinailla Israelille osana tätä lakia.
Enhän minä ole sanonut ettei kymmentä käskyä pidä pitää vaan että ne jotka sanovat että koko laki kuuluu muillekin kuin Israelille ovat väärässä. Se laki josta Jeesus sanoi ettei häviä pieninkään piirto -jod- oli juuri tämä Moseksen laki,Tora.
Kuulen muuten ihan hyvin, ei tarvitse huutaa. - sormella
KÄSKYSSÄ kirjoitti:
EI PUHUTA MITÄÄN YMPÄRI LEIKKAUKSESTA EIKÄ MISTÄÄN HAPPAMIEN SYÖMISESTÄ.RAAMATUSSA ON MYÖS MOOSEKSEN LAKI,SE ON AIVAN ERI ASIA KUIN JUMALAN LAKI.RAAMATUN MUKAAN SITÄ SÄILYTETTINKIN JUMALAN LAINARKIN SIVULLA.AINOASTAAN JUMALAN OMALLA SORMELLAAN KIRJOITTAMAT KYMMENEN KÄSKYÄ SÄILYTETTIIN LAIN ARKIN SISÄLLÄ.NE OVAT IKUISESTI VOIMASSA,JA NE ON KIRJOITETTU UKOVAN IHMISEN SYDÄMEEN,KOSKA JUMALA ON ILMOITTANUT MEILLE PYHÄN TAHTONSA LAISSA.TÄSSÄ LAINAUS KATEKISMUKSESTA,SILLON KUN MINÄ OLIN RIPPIKOULUSSA.JUMALA,JOKA MEIDÄT ON LUONUT,ON KÄSKENYT MEITÄ ELÄMÄSSÄMME NOUDATTAMAAN HÄNEN TAHTOAAN.PYHÄN TAHTONSA HÄN ON ILMOITTANUT MEILLE LAISSA,JUMALAN LAKI VAATTII MEILTÄ TOTUUTTA,VANHURSKAUTTA JA PUHTAUTTA AJATUKSISSA,SANOISSA JA TEOISSA.ENNEN KAIKKEA LAKI KÄSKEE MEITÄ RAKASTAMAAAN JUMALAA YLI KAIKEN JA LÄHIMÄISTÄMME NIINKUIN ITSEÄMME.RAKASTA HERRAA,SINUN JUMALAASI KAIKESTA SYDÄMESTÄSIJA KAIKESTA SIELUSTASIJA KAIKESTA MIELESTÄSI.TÄMÄ ON SUURIN JA ENSIMMÄINEN KÄSKY.TOINEN TÄMÄN VERTAINEN,ON RAKASTA LÄHIMÄISTÄSI NIINKUIN ITSEÄSI.NÄISSÄ KAHDESSA KÄSKYSSÄ RIPPUU KAIKKI LAKI JA PROFEETAT.MATT.22.37-40 JUMALAN LAKI TAHTOO SUOJELLA JUMALAN LUOMAA ELÄMÄÄ JA KAIKKEA, MIKÄ SIINÄ ON PYHÄÄ JA KALLISTA.JOS IHMINEN RIKKOO JUMALAN LAKIA,HÄN TUOTTAA VAHINGON ELÄMÄLLEEN.JOS HÄN NOUDATTAA TÄTÄ LAKIA HÄN SAA SIITÄ SIUNAUKSEN.NÄMÄ LÖYTYVÄT SUOMEN EVANKELIS-LUTERILAISEN KIRKON KATEKISMUKSESTA,OSATA KRISTINOPPI LYHYESTI ESITETTYNÄ KOHDAT18-20.TERVEISIN, KRISTITTY.
kirjoitetut laintaulut ja sitten tehnyt uudet, noustuaan uudemman kerran vuorelle? Siis ei kai lain arkin sivulla ollut Jumalan sormella kirjoitettuja kivitauluja vaan pikemminkin Mooseksen hakkaamat.
- JUMALAN KIRJOITTAMAT
sormella kirjoitti:
kirjoitetut laintaulut ja sitten tehnyt uudet, noustuaan uudemman kerran vuorelle? Siis ei kai lain arkin sivulla ollut Jumalan sormella kirjoitettuja kivitauluja vaan pikemminkin Mooseksen hakkaamat.
Lueppa tarkemmin raamattusi,kyllä siellä sanotaan JUMALAN KIRJOITTANEEN VIELÄ NE UUDETKIN LAINTAULUT OMALLA SORMELLAAN.5:MOOS.10:1-5.Edellisessä luvussa9:15-17kerrotaan siitä miten ensimmäiset taulut menivät rikki.Raamattu sanoo näin, en ole ollut katsomassa,mutta uskon koska sanassa Herra itse sanoo näin.Silloin HERRA SANOI minulle:Veistä itsellesi kaksi kivitaulua,entisten kaltaisia ja nouse vuorelle minun tyköni,tee myös itsellesi puusta arkki.MINÄ KIRJOITAN NIIHIN TAULUIHIN NE SANAT,JOTKA OLIVAT ENTISISSÄ TAULUISSA,NIISSÄ JOTKA SINÄ MURSKASIT,PANE NE ARKKIIN.Niin minä tein arkin akasiapuusta,ja veistin kaksi kivitaulua,entisten kaltaista.Ja minä nousin vuorelle,kädessäni ne kaksi taulua.JA HÄN KIRJOITTI TAULUIHIN saman minkä edellisellä kerralla,ne kymmenen sanaa ,jotka Herra oli puhunut teille vuorelta tulen keskeltä,seurakunnan kokous päivänä.Ja Herra antoi ne minulle.Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin,niikuin Herra oli minun käskenyt,ja siinä ne ovat.JUMALAN OMA PYHÄ LAKI ON AINOASTAAN KYMMENEN KÄSKYÄ,NIISSÄ EI OLE MITÄÄN MEITÄ VASTAAN VAAN KAIKKI ON MEIDÄN PARHAAKSI,JOS NE USKOSSA JEESUKSEEN VASTAAN OTETAAN.
- mitä kirjaimia
sama kirj. edelleen kirjoitti:
oli osa Moseksen lakia, kymmen käskyä annettiin Siinailla Israelille osana tätä lakia.
Enhän minä ole sanonut ettei kymmentä käskyä pidä pitää vaan että ne jotka sanovat että koko laki kuuluu muillekin kuin Israelille ovat väärässä. Se laki josta Jeesus sanoi ettei häviä pieninkään piirto -jod- oli juuri tämä Moseksen laki,Tora.
Kuulen muuten ihan hyvin, ei tarvitse huutaa.käytät en ole tarkoittanut huutamista,vaikka olenkin joskus kirjoittanut isoilla kirjaimilla.anteeksi jos se on sinua tai muita häirinnyt.Jeesus puhui juuri Jumalan kymmenestä käskystä.Lyhennettynä se, kuuluu näin,kuin Jeesus itse opetti matt:22.37-40.Rakasta Herraa sinun Jumalaasi,kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.Tämä on ensimmäinen ja suurin käsky.Toinen tämän vertainen on.Rakasta lähimäistäsi niinkuin itseäsi.Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat.RAkkaus JUmalaan on se,että pidämme Hänen käskynsä ja ne eivät ole raskaat.joh.1kirj:2-4.kun olemme saaneet pelastuksen armon osaksemme,emme enää tahallamme halua syntiä palvella.
- 2.Moos.34:27,28.
JUMALAN KIRJOITTAMAT kirjoitti:
Lueppa tarkemmin raamattusi,kyllä siellä sanotaan JUMALAN KIRJOITTANEEN VIELÄ NE UUDETKIN LAINTAULUT OMALLA SORMELLAAN.5:MOOS.10:1-5.Edellisessä luvussa9:15-17kerrotaan siitä miten ensimmäiset taulut menivät rikki.Raamattu sanoo näin, en ole ollut katsomassa,mutta uskon koska sanassa Herra itse sanoo näin.Silloin HERRA SANOI minulle:Veistä itsellesi kaksi kivitaulua,entisten kaltaisia ja nouse vuorelle minun tyköni,tee myös itsellesi puusta arkki.MINÄ KIRJOITAN NIIHIN TAULUIHIN NE SANAT,JOTKA OLIVAT ENTISISSÄ TAULUISSA,NIISSÄ JOTKA SINÄ MURSKASIT,PANE NE ARKKIIN.Niin minä tein arkin akasiapuusta,ja veistin kaksi kivitaulua,entisten kaltaista.Ja minä nousin vuorelle,kädessäni ne kaksi taulua.JA HÄN KIRJOITTI TAULUIHIN saman minkä edellisellä kerralla,ne kymmenen sanaa ,jotka Herra oli puhunut teille vuorelta tulen keskeltä,seurakunnan kokous päivänä.Ja Herra antoi ne minulle.Sitten minä käännyin ja astuin alas vuorelta ja panin taulut tekemääni arkkiin,niikuin Herra oli minun käskenyt,ja siinä ne ovat.JUMALAN OMA PYHÄ LAKI ON AINOASTAAN KYMMENEN KÄSKYÄ,NIISSÄ EI OLE MITÄÄN MEITÄ VASTAAN VAAN KAIKKI ON MEIDÄN PARHAAKSI,JOS NE USKOSSA JEESUKSEEN VASTAAN OTETAAN.
>>> Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa. - sama kirj edelleen
luet luvun loppuun näet että käskyt olivat osa Israelille annettua Moseksen lakia. Liiton arkku oli liiton arkku ei esim.kansojen arkku. Kun lähdettiin liikkeelle lähdettiin kohti tiettyä konkreettista maata "Jahve sanoi minulle: 'Lähde liikkeelle ja johda israelilaisia, niin että he pääsevät ottamaan haltuunsa sen maan, jonka minä olen heidän esi- isilleen vannomallani valalla luvannut antaa heille.'"
- jotka eivät tulleet
5.Mooseksen kirja:
4:13 Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
Mooseksen liiton kymmenen käskyä kirjoitettiin kivitauluihin.
Näistä kivitaulujen laeista juuri Sanotaan Uudessa Testamentissa;2.Korinttolaiskirje:
Mutta Evankeliumin virka on iankaikkinen elämä.
Mooseksen laki oli tämän elämän lupauksin varustettu;Galatalaiskirje:
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
Adventiustit voivat aivan hyvin pitää koko lain mutta ole sen avulla ja kautta kristittyjä.'
Adventistien usko ei perustu samaan Evankeliumin sanomaan kuin kristittyjen.
Tästähän ollaan vain eri mieltä.
Näinollen heidän oppinsa täällä on väärässä paikassa.
Adventistien oppi ei mielestäni kuulu tälle palstalle.
Tuskin se kuuluu edes kristinuskon otsikon alaisuuteen. - junttilainen
jotka eivät tulleet kirjoitti:
5.Mooseksen kirja:
4:13 Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun.
Näistä kivitaulujen laeista juuri Sanotaan Uudessa Testamentissa;2.Korinttolaiskirje:
Adventiustit voivat aivan hyvin pitää koko lain mutta ole sen avulla ja kautta kristittyjä.'
Tuskin se kuuluu edes kristinuskon otsikon alaisuuteen.Sanot ettei adventistien oppi ole Evankeliumin mukainen.
Eihän heidän oppisa ole missään kodin myöskään sen mukainen jonka Mooses sai Siinailla.
Heidän oppinsa ei nähtävästi kuulu mihinkään tuntemaamme luokitteluun . - KAIKILLE IHMISILLE
2.Moos.34:27,28. kirjoitti:
>>> Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".
Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne kymmenen sanaa.Jos väität että mooses kirjoitti kymmenen käskyn laintaulut niin silloin teet Herrasta valehtelijan.moos:5.10.luku,alusta sanotaan näin.HERRA SANOI MINULLE.VEISTÄ ITSELLESI KAKSI KIVITAULUA,ENTISEN KALTAISTA,JA NOUSE VUORELLE MINUN TYKÖNI,TEE MYÖS ITSELLESI PUUSTA ARKKI.MINÄ KIRJOITAN NIIHIN TAULUIHIN,NE SANAT JOTKA OLIVAT ENTISISSÄ TAULUISSA,NIISSÄ JOTKA SINÄ MURSKASIT.NIIN MINÄ TEIN ARKIN AKASIAPUUSTA ja veistin kaksi kivitaulua,entisen kaltaista.Ja minä nousin vuorelle,kädessäni ne kaksi taulua.JA HÄN KIRJOITTI TAULUHIN SAMAN MINKÄ EDELLISELLÄ KERRALLA.MOOS.9 luvussajae10.puhutaan edellisistä.siinäkin sanotaan ,että ne oli kirjoitettu JUMALAN SORMELLA.Toinen moos:31.18.Kun HÄN oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella,antoi HÄN hänelle kaksi laintaulua,kivitaulua,joitten kirjoitus oli JUMALAN SORMELLA KIRJOITETTU.Raamatusta löytyy vielä lisääkin paikkoja jossa sanotaan,että kymmenen käsyä,eli JUMALAN PYHÄ LAKI,on kirjoitettu JUMALAN SORMELLA.Mooseksen laki on israelilaisile,annettu.JUMALAN LAKI ON KAIKKIA IHMISIÄ VARTEN.Sinä sekoitat JUMALAN LAIN ja Mooseksen lain,edellinen jae26 sinun kirjoituksestasi sanoo näin.Parhaat maasi uutisista tuo Herran sinun Jumalasi huoneeseen.älä keitä vohlaa emänsä maidossa,jae 27.Ja Herra sanoi moosekselle.kirjoita ITSELLESI nämä sanat,sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja israelilaisten kanssa.Kymmenessä käskyssä ei ole mitään tällaisia vohlan keitto ohjeita eikä mitään maan uutisten tuomisesta.Mooseksen laki ei kuulu mitenkään siihen KYMMENEM KÄSKYN LAKIIN MINKÄ JUMALA ON ANTANUT KAIKILLE IHMISILLE.Kristityille ihmisille Suomessakin on nämä opetettu kautta aikojen ja opetetaan edelleenkin.Uskovaisille,on JEESUS itse kirjoittanut ne sydämeen,eikä kukaan heistä tahallaan enää halua tehdä syntiä,sillä laki näyttää todeksi synnin.Sillä rakkaus Jumalaan on se että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ,ja HÄNEN KÄSKYNSÄ EIVÄT OLE RASKAAT.
- LUTHER ADVENTISTI?
jotka eivät tulleet kirjoitti:
5.Mooseksen kirja:
Tuskin se kuuluu edes kristinuskon otsikon alaisuuteen.HÄNKIN OPETTI KYMMENTÄ KÄSKYÄ JUMALAN LAKINA,EIKÄ MOOSEKSEN LAKINA.KATSO VAIKKA KATEKISMUKSESTA.KRISTINOPPI,KAPPALE.18,SIINÄ ON OTSIKKONA JUMALAN PYHÄ TAHTO,SIINÄ SANOTAAN NÄIN.JUMALA,JOKA ON MEIDÄT LUONUT,ON KÄSKENYT MEITÄ ELÄMÄSSÄMME NOUDATTAMAAN HÄNEN TAHTOAAN.PYHÄN TAHTONSA JUMALA ON ILMOITTANUT MEILLE LAISSA.Sitten on lueteltu kaikki kymmenen käskyä,en niitä tähän kirjoita koska olen ne jo aikaisemmin samasta luvusta tänne kirjoittanut.Kappale 19.lain vaatimus,johon sisältyy rakkauden kaksoiskäsky,katso MAT:22:37-40.En ala uudestaan kirjoittamaan,koska kirjoitin aikaisemmin tästä,jokainen voi katsoa,raamatustaan ja katekismuksestaan.Minua kinnostaisi,että onko sellaisia uskovaisia,jotka osittain pitävät Jumalan käskyt? Kun kirjoituksessasi,erottelit adventistit koko lain pitäjiksi.Rakkauden kaksois käskyyn ,minkä JEESUS ITSE ANTOI.matt:22:37-40,sopii kaikki kymmenen käskyä.RAKKAUS JUMALAAN JA LÄHIMMÄISEEN.Nämä ovat ne joihin adventistit uskovat.mooseksen lakia he eivät noudata.kristitty.
- Ota rauhallisesti
KAIKILLE IHMISILLE kirjoitti:
Jos väität että mooses kirjoitti kymmenen käskyn laintaulut niin silloin teet Herrasta valehtelijan.moos:5.10.luku,alusta sanotaan näin.HERRA SANOI MINULLE.VEISTÄ ITSELLESI KAKSI KIVITAULUA,ENTISEN KALTAISTA,JA NOUSE VUORELLE MINUN TYKÖNI,TEE MYÖS ITSELLESI PUUSTA ARKKI.MINÄ KIRJOITAN NIIHIN TAULUIHIN,NE SANAT JOTKA OLIVAT ENTISISSÄ TAULUISSA,NIISSÄ JOTKA SINÄ MURSKASIT.NIIN MINÄ TEIN ARKIN AKASIAPUUSTA ja veistin kaksi kivitaulua,entisen kaltaista.Ja minä nousin vuorelle,kädessäni ne kaksi taulua.JA HÄN KIRJOITTI TAULUHIN SAMAN MINKÄ EDELLISELLÄ KERRALLA.MOOS.9 luvussajae10.puhutaan edellisistä.siinäkin sanotaan ,että ne oli kirjoitettu JUMALAN SORMELLA.Toinen moos:31.18.Kun HÄN oli lakannut puhumasta Mooseksen kanssa Siinain vuorella,antoi HÄN hänelle kaksi laintaulua,kivitaulua,joitten kirjoitus oli JUMALAN SORMELLA KIRJOITETTU.Raamatusta löytyy vielä lisääkin paikkoja jossa sanotaan,että kymmenen käsyä,eli JUMALAN PYHÄ LAKI,on kirjoitettu JUMALAN SORMELLA.Mooseksen laki on israelilaisile,annettu.JUMALAN LAKI ON KAIKKIA IHMISIÄ VARTEN.Sinä sekoitat JUMALAN LAIN ja Mooseksen lain,edellinen jae26 sinun kirjoituksestasi sanoo näin.Parhaat maasi uutisista tuo Herran sinun Jumalasi huoneeseen.älä keitä vohlaa emänsä maidossa,jae 27.Ja Herra sanoi moosekselle.kirjoita ITSELLESI nämä sanat,sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja israelilaisten kanssa.Kymmenessä käskyssä ei ole mitään tällaisia vohlan keitto ohjeita eikä mitään maan uutisten tuomisesta.Mooseksen laki ei kuulu mitenkään siihen KYMMENEM KÄSKYN LAKIIN MINKÄ JUMALA ON ANTANUT KAIKILLE IHMISILLE.Kristityille ihmisille Suomessakin on nämä opetettu kautta aikojen ja opetetaan edelleenkin.Uskovaisille,on JEESUS itse kirjoittanut ne sydämeen,eikä kukaan heistä tahallaan enää halua tehdä syntiä,sillä laki näyttää todeksi synnin.Sillä rakkaus Jumalaan on se että pidämme HÄNEN KÄSKYNSÄ,ja HÄNEN KÄSKYNSÄ EIVÄT OLE RASKAAT.
ja lue nuo pari jaetta 2.Moos.34:27,28. Enhän minä tässä tietääkseni ketään valehtelijaksi ole väittänyt.
LUTHER ADVENTISTI? kirjoitti:
HÄNKIN OPETTI KYMMENTÄ KÄSKYÄ JUMALAN LAKINA,EIKÄ MOOSEKSEN LAKINA.KATSO VAIKKA KATEKISMUKSESTA.KRISTINOPPI,KAPPALE.18,SIINÄ ON OTSIKKONA JUMALAN PYHÄ TAHTO,SIINÄ SANOTAAN NÄIN.JUMALA,JOKA ON MEIDÄT LUONUT,ON KÄSKENYT MEITÄ ELÄMÄSSÄMME NOUDATTAMAAN HÄNEN TAHTOAAN.PYHÄN TAHTONSA JUMALA ON ILMOITTANUT MEILLE LAISSA.Sitten on lueteltu kaikki kymmenen käskyä,en niitä tähän kirjoita koska olen ne jo aikaisemmin samasta luvusta tänne kirjoittanut.Kappale 19.lain vaatimus,johon sisältyy rakkauden kaksoiskäsky,katso MAT:22:37-40.En ala uudestaan kirjoittamaan,koska kirjoitin aikaisemmin tästä,jokainen voi katsoa,raamatustaan ja katekismuksestaan.Minua kinnostaisi,että onko sellaisia uskovaisia,jotka osittain pitävät Jumalan käskyt? Kun kirjoituksessasi,erottelit adventistit koko lain pitäjiksi.Rakkauden kaksois käskyyn ,minkä JEESUS ITSE ANTOI.matt:22:37-40,sopii kaikki kymmenen käskyä.RAKKAUS JUMALAAN JA LÄHIMMÄISEEN.Nämä ovat ne joihin adventistit uskovat.mooseksen lakia he eivät noudata.kristitty.
aivan adventisti. Lutheruksen opetus taitaa aikalailla poiketa ainakin adventistien sapattiopista ja kasteopista; kukaties eroavaisuuksia on vähän muussakin.
- hyss hyss
LUTHER ADVENTISTI? kirjoitti:
HÄNKIN OPETTI KYMMENTÄ KÄSKYÄ JUMALAN LAKINA,EIKÄ MOOSEKSEN LAKINA.KATSO VAIKKA KATEKISMUKSESTA.KRISTINOPPI,KAPPALE.18,SIINÄ ON OTSIKKONA JUMALAN PYHÄ TAHTO,SIINÄ SANOTAAN NÄIN.JUMALA,JOKA ON MEIDÄT LUONUT,ON KÄSKENYT MEITÄ ELÄMÄSSÄMME NOUDATTAMAAN HÄNEN TAHTOAAN.PYHÄN TAHTONSA JUMALA ON ILMOITTANUT MEILLE LAISSA.Sitten on lueteltu kaikki kymmenen käskyä,en niitä tähän kirjoita koska olen ne jo aikaisemmin samasta luvusta tänne kirjoittanut.Kappale 19.lain vaatimus,johon sisältyy rakkauden kaksoiskäsky,katso MAT:22:37-40.En ala uudestaan kirjoittamaan,koska kirjoitin aikaisemmin tästä,jokainen voi katsoa,raamatustaan ja katekismuksestaan.Minua kinnostaisi,että onko sellaisia uskovaisia,jotka osittain pitävät Jumalan käskyt? Kun kirjoituksessasi,erottelit adventistit koko lain pitäjiksi.Rakkauden kaksois käskyyn ,minkä JEESUS ITSE ANTOI.matt:22:37-40,sopii kaikki kymmenen käskyä.RAKKAUS JUMALAAN JA LÄHIMMÄISEEN.Nämä ovat ne joihin adventistit uskovat.mooseksen lakia he eivät noudata.kristitty.
Adventistit ovat harhaoppineita.
Vaikka mikä laki olisi voimassa adventistit eivät noudata niistä mitään.
Heillä on erittäin voimakas usko vain omaan kirkkoonsa ja oppiinsa.
Heidän profeettansakaan ei ole noussyt kuolleista kolmantena päivänä joten maassa rauha ja toive että sinäkin tulisit ELÄVÄÄN USKOON TUOSTA HARHAOPISTASI JA SAISIT LEVON JA RAUHAN SIELULLESI! - lakitauluista
hyss hyss kirjoitti:
Adventistit ovat harhaoppineita.
Vaikka mikä laki olisi voimassa adventistit eivät noudata niistä mitään.
Heillä on erittäin voimakas usko vain omaan kirkkoonsa ja oppiinsa.
Heidän profeettansakaan ei ole noussyt kuolleista kolmantena päivänä joten maassa rauha ja toive että sinäkin tulisit ELÄVÄÄN USKOON TUOSTA HARHAOPISTASI JA SAISIT LEVON JA RAUHAN SIELULLESI!ja vieläpä kivisistä,täällä puhutaan.
En ole eläissäni nähnyt kenenkään mitään kivitauluja repussaan kantavan.
Ainoastaan oma pikku poikani laittoi kerran patikkaretkellä kiven reppuunsa,
kun isommat veljet pilkkasivat,että
"hyvähän tuon pennun on tuossa juoksennella,kun ei tarvitse mitään kantaa".
Kantoi sitten autolle saakka,eikä suostunut pois antamaan.
Mutta meille ei Jumalan käskyjen totteleminen ole kivitaulujen kantamista,
vaan kuuliaisuuden iloa.Se on uskon hedelmä,
rakkautta Häntä kohtaan joka on lain antanut.
Ne ovat kultaisia tienviittoja,
kun ne ovat sydämessämme eläviksi tulleet Pyhän Hengen kautta uudesti syntymässä.
Voin vain yhtyä Paavalin sanoihin:
"Teemekö lain mitättömäksi uskon kautta?Pois se,vaan me vahvistamme lain."
Siunausta Tv.Sirkka Iita. - lutherus
lakitauluista kirjoitti:
ja vieläpä kivisistä,täällä puhutaan.
En ole eläissäni nähnyt kenenkään mitään kivitauluja repussaan kantavan.
Ainoastaan oma pikku poikani laittoi kerran patikkaretkellä kiven reppuunsa,
kun isommat veljet pilkkasivat,että
"hyvähän tuon pennun on tuossa juoksennella,kun ei tarvitse mitään kantaa".
Kantoi sitten autolle saakka,eikä suostunut pois antamaan.
Mutta meille ei Jumalan käskyjen totteleminen ole kivitaulujen kantamista,
vaan kuuliaisuuden iloa.Se on uskon hedelmä,
rakkautta Häntä kohtaan joka on lain antanut.
Ne ovat kultaisia tienviittoja,
kun ne ovat sydämessämme eläviksi tulleet Pyhän Hengen kautta uudesti syntymässä.
Voin vain yhtyä Paavalin sanoihin:
"Teemekö lain mitättömäksi uskon kautta?Pois se,vaan me vahvistamme lain."
Siunausta Tv.Sirkka Iita.Kolossalaiskirje:
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
2.Korinttolaiskirje:
Noista selviää kiviin kirjoitettu kymmenen käskyn lain.
Kivet ovat tärkeät, koska muita asioita ei ollut kiviin kirjoitettuna.
Mutta eihän kaikki usko ,vaikka kuinka selvästi asiat olisivat kerrottu. - kivitaulunne
lutherus kirjoitti:
Kolossalaiskirje:
2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
2.Korinttolaiskirje:
Noista selviää kiviin kirjoitettu kymmenen käskyn lain.
Kivet ovat tärkeät, koska muita asioita ei ollut kiviin kirjoitettuna.
Mutta eihän kaikki usko ,vaikka kuinka selvästi asiat olisivat kerrottu.meille adventisteille riittää Jumalan käskyt,jotka ovat hyvät ja ikuiset.
Kaikki kymmenen Jumalan käskyä.
Uudesti syntymässä ne ovat tulleet meille eläviksi.
Meidän ei tarvitse kantaa kiviä,
koska Jeesus itse elää meissä ja täyttää kaikki lain puolestamme.
Jeesus on meissä lain loppu.
Minkä vielä elän,elän sen Jumalan Pojan armossa ja rakkaudessa
ja Kristus ei vie meitä laittomuuteen,
vaan antaa oikeuden tulla Jumalan lapsiksi.
Jumalan pyhät käskyt tulevat olemaan voimassa vielä Kristuksen tulemuksessakin,
sen todistaa meille Ilm.14:12.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 422910
- 672891
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492272Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3401956- 1401739
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161545Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71358Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101227- 421136
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661096