mitä on elävä ravinto

macgyyyver

tarkottaaks tää että syödään eläviä ostereita ja semmosta? vai jotain muita elävii otuksii?

7

1472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stb

löytyy paljon tietoa, varsinkin englanniksi jos tosissasi tietoa haluat. Elävän ravinnon syöjät eivät syö lihaa tai muuta eläintuotetta, vaan hedelmiä ja vihanneksia, siemeniä yms. Eli siis elävää ravintoa (tarkoittaa ettei ruokaa kypsennetä koska kypsennyksessä ruoassa olevat ravinneaineet kuolevat lähes kokonaan).

• moolikka

Miksi kukaan tommoseen tupee? Onks siihen joku maailmankatsomuksellinen syy, vai?

• stb
        moolikka kirjoitti:

Miksi kukaan tommoseen tupee? Onks siihen joku maailmankatsomuksellinen syy, vai?

on omat syynsä. Joillakin se on terveydellinen syy, toisilla eettinen. Itse en ole elävän ravinnon syöjä, mutta toivon joskus sellaiseen ryhtyväni. Se kysyy kanttia ja siksi en ole siihen vielä alkanut. Jos alan, niin silloin syyt on terveydelliset (vaikken nyt olekaan millään lailla sairas, vaan täysin terve).

• ei pelkkää ravintoa
        stb kirjoitti:

on omat syynsä. Joillakin se on terveydellinen syy, toisilla eettinen. Itse en ole elävän ravinnon syöjä, mutta toivon joskus sellaiseen ryhtyväni. Se kysyy kanttia ja siksi en ole siihen vielä alkanut. Jos alan, niin silloin syyt on terveydelliset (vaikken nyt olekaan millään lailla sairas, vaan täysin terve).

syötyäni elävää ravintoa norm. kasvisruokavalion ohella voin elämäni parhaasti, yöunet lyhenivät, olin aina pirteä ja mielialat aina hyvät...

Ongelmia kohtasin toisten ihmisten ennakkoasenteiden vuoksi näissä syömätilanteissa ja niinpä pikkuhiljaa aloin karsia "tapojani" muiden mukaan, syöminenhän on monesti sosiaalinen tapahtuma...

eli tässä juuri harkitsen takaisin siirtymistä edelliseen senkin uhalla, että ne marinat taas alkaa, minua pidetään omituisena jne. eikä vieraat halua maistaa paistamatta valmistettua täytekakkua... plus että pitää kertoa seikkaperäisesti elävästä ravinnosta epäluuloisille, jotka sitten useinmiten sanovat heti sille kiitos ei, eivätkä edes maista !

• stb
        ei pelkkää ravintoa kirjoitti:

syötyäni elävää ravintoa norm. kasvisruokavalion ohella voin elämäni parhaasti, yöunet lyhenivät, olin aina pirteä ja mielialat aina hyvät...

Ongelmia kohtasin toisten ihmisten ennakkoasenteiden vuoksi näissä syömätilanteissa ja niinpä pikkuhiljaa aloin karsia "tapojani" muiden mukaan, syöminenhän on monesti sosiaalinen tapahtuma...

eli tässä juuri harkitsen takaisin siirtymistä edelliseen senkin uhalla, että ne marinat taas alkaa, minua pidetään omituisena jne. eikä vieraat halua maistaa paistamatta valmistettua täytekakkua... plus että pitää kertoa seikkaperäisesti elävästä ravinnosta epäluuloisille, jotka sitten useinmiten sanovat heti sille kiitos ei, eivätkä edes maista !

Voin tosiaan uskoa tuon. Eniten varmasti tuottaa vaikeuksia muut ihmiset ja heidän asenteensa ja kommenttinsa. Minulla on nytkin välillä työtä siinä, vaikka olen vain "tavallinen" kasvissyöjä,
        (en siis syö mitään lihaa) :) Mutta kyllä se varmasti on sen väärti alkaa elävän ravinnon syöjäksi, koska siinä on kuitenkin kyse omasta terveydestä. Tietenkin olisi hienoa saada tukea muilta elävän ravinnon syöjiltä, voisi jakaa ruoka-ohjeita yms.

• kannustavista sanoista
        stb kirjoitti:

Voin tosiaan uskoa tuon. Eniten varmasti tuottaa vaikeuksia muut ihmiset ja heidän asenteensa ja kommenttinsa. Minulla on nytkin välillä työtä siinä, vaikka olen vain "tavallinen" kasvissyöjä,
        (en siis syö mitään lihaa) :) Mutta kyllä se varmasti on sen väärti alkaa elävän ravinnon syöjäksi, koska siinä on kuitenkin kyse omasta terveydestä. Tietenkin olisi hienoa saada tukea muilta elävän ravinnon syöjiltä, voisi jakaa ruoka-ohjeita yms.

siis aikomus jatkaa..., pitää myös ensin päästä taas eroon suklaista,kekseistä jne. vahingollisista riippuvuuksista - senjälkeen alkaa maistaa taas omenan todellisen herkullisuuden, kaikkien raakojen juuresten hienon hienot aromit jne.

• harkinnut

Lisätä elävän ravinnon syöntiä. Minusta on alkanut tuntua, että kunnon file on parasta täysin raakana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe