mitä on elävä ravinto

macgyyyver

tarkottaaks tää että syödään eläviä ostereita ja semmosta? vai jotain muita elävii otuksii?

7

1427

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stb

      löytyy paljon tietoa, varsinkin englanniksi jos tosissasi tietoa haluat. Elävän ravinnon syöjät eivät syö lihaa tai muuta eläintuotetta, vaan hedelmiä ja vihanneksia, siemeniä yms. Eli siis elävää ravintoa (tarkoittaa ettei ruokaa kypsennetä koska kypsennyksessä ruoassa olevat ravinneaineet kuolevat lähes kokonaan).

      • moolikka

        Miksi kukaan tommoseen tupee? Onks siihen joku maailmankatsomuksellinen syy, vai?


      • stb
        moolikka kirjoitti:

        Miksi kukaan tommoseen tupee? Onks siihen joku maailmankatsomuksellinen syy, vai?

        on omat syynsä. Joillakin se on terveydellinen syy, toisilla eettinen. Itse en ole elävän ravinnon syöjä, mutta toivon joskus sellaiseen ryhtyväni. Se kysyy kanttia ja siksi en ole siihen vielä alkanut. Jos alan, niin silloin syyt on terveydelliset (vaikken nyt olekaan millään lailla sairas, vaan täysin terve).


      • ei pelkkää ravintoa
        stb kirjoitti:

        on omat syynsä. Joillakin se on terveydellinen syy, toisilla eettinen. Itse en ole elävän ravinnon syöjä, mutta toivon joskus sellaiseen ryhtyväni. Se kysyy kanttia ja siksi en ole siihen vielä alkanut. Jos alan, niin silloin syyt on terveydelliset (vaikken nyt olekaan millään lailla sairas, vaan täysin terve).

        syötyäni elävää ravintoa norm. kasvisruokavalion ohella voin elämäni parhaasti, yöunet lyhenivät, olin aina pirteä ja mielialat aina hyvät...

        Ongelmia kohtasin toisten ihmisten ennakkoasenteiden vuoksi näissä syömätilanteissa ja niinpä pikkuhiljaa aloin karsia "tapojani" muiden mukaan, syöminenhän on monesti sosiaalinen tapahtuma...

        eli tässä juuri harkitsen takaisin siirtymistä edelliseen senkin uhalla, että ne marinat taas alkaa, minua pidetään omituisena jne. eikä vieraat halua maistaa paistamatta valmistettua täytekakkua... plus että pitää kertoa seikkaperäisesti elävästä ravinnosta epäluuloisille, jotka sitten useinmiten sanovat heti sille kiitos ei, eivätkä edes maista !


      • stb
        ei pelkkää ravintoa kirjoitti:

        syötyäni elävää ravintoa norm. kasvisruokavalion ohella voin elämäni parhaasti, yöunet lyhenivät, olin aina pirteä ja mielialat aina hyvät...

        Ongelmia kohtasin toisten ihmisten ennakkoasenteiden vuoksi näissä syömätilanteissa ja niinpä pikkuhiljaa aloin karsia "tapojani" muiden mukaan, syöminenhän on monesti sosiaalinen tapahtuma...

        eli tässä juuri harkitsen takaisin siirtymistä edelliseen senkin uhalla, että ne marinat taas alkaa, minua pidetään omituisena jne. eikä vieraat halua maistaa paistamatta valmistettua täytekakkua... plus että pitää kertoa seikkaperäisesti elävästä ravinnosta epäluuloisille, jotka sitten useinmiten sanovat heti sille kiitos ei, eivätkä edes maista !

        Voin tosiaan uskoa tuon. Eniten varmasti tuottaa vaikeuksia muut ihmiset ja heidän asenteensa ja kommenttinsa. Minulla on nytkin välillä työtä siinä, vaikka olen vain "tavallinen" kasvissyöjä,
        (en siis syö mitään lihaa) :) Mutta kyllä se varmasti on sen väärti alkaa elävän ravinnon syöjäksi, koska siinä on kuitenkin kyse omasta terveydestä. Tietenkin olisi hienoa saada tukea muilta elävän ravinnon syöjiltä, voisi jakaa ruoka-ohjeita yms.


      • kannustavista sanoista
        stb kirjoitti:

        Voin tosiaan uskoa tuon. Eniten varmasti tuottaa vaikeuksia muut ihmiset ja heidän asenteensa ja kommenttinsa. Minulla on nytkin välillä työtä siinä, vaikka olen vain "tavallinen" kasvissyöjä,
        (en siis syö mitään lihaa) :) Mutta kyllä se varmasti on sen väärti alkaa elävän ravinnon syöjäksi, koska siinä on kuitenkin kyse omasta terveydestä. Tietenkin olisi hienoa saada tukea muilta elävän ravinnon syöjiltä, voisi jakaa ruoka-ohjeita yms.

        siis aikomus jatkaa..., pitää myös ensin päästä taas eroon suklaista,kekseistä jne. vahingollisista riippuvuuksista - senjälkeen alkaa maistaa taas omenan todellisen herkullisuuden, kaikkien raakojen juuresten hienon hienot aromit jne.


      • harkinnut

        Lisätä elävän ravinnon syöntiä. Minusta on alkanut tuntua, että kunnon file on parasta täysin raakana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe