mudcake ilman kananmunaa?

onnistuuko

Onnistuuko mudcake tyyppinen suklaakakku ilman kananmunaa, vai leviääkö se? Voisko siihen käyttää banaanin kananmunan sijaan, vai toimiiko se tällaisessa tapauksessa?

Kananmunankorviketta tietysti voisi käyttää, mutta mahtaako se sitoa taikinaa tarpeeksi?

5

3170

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaakku.

Tämä on ihanaa...

Triplasuklaakakku

5 dl vehnäjauhoja
      2.5 tl ruokasoodaa
      1 rkl sokeria
      1 rkl vanilliinisokeria
      1 rkl soijajauhoa
      1-2 prk (125g) jogurttia
      2 dl maitoa
      100 gr sulatettua margariinia
      0.5 dl kaakaojauhetta
      150gr tummaa suklaata paloina
      kaksi pussia Mariannerouhetta
      paketti (24 kpl) After Eightiä

Kuumenna uuni 175 asteeseen. Voitele matala kakkuvuoka. Sulata margariini kattilassa ja anna jäähtyä. Siivilöi jauhot, kaakao, soijajauho ja ruokasooda isoon kulhoon. Lisää sokeri ja suklaapalat ja sekoita hyvin. Tee seoksen keskelle kolo. Sekoita maito ja jogurtti margariiniin ja vispaa kuohkeaksi. Kaada seos yhdellä kerralla koloon. Nostele varovasti lastalla sekaisin, älä vatkaa liikaa. Lusikoi seos vuokaan. Paista 15-30 minuuttia (eli kunnes on kiinteää). Paina päälle after eightejä ja anna sulaa, pyöräytä sitten kuorrutuksen näköiseksi.

Kaikkea suklaata ei ole pakko laittaa jos äklöttää tuo määrä, mutta olen tehnyt ihan ohjeen mukaan ja uskomattoman nannaa on ollut. Tuo toimii myös niin, että laittaa vain tummaa suklaata sisään ja kuorruttaa kaakaotomusokerilla.

Moniin kananmunaohjeiseen voi laittaa vaahdotettua vaniljakastiketta munan tilalle, banaania en itse käytä.

• kiitos ohjeesta :)

Näyttää ainakin ohjeen perusteella kovin herkulliselta, täytyypi kokeilla tuota, kiitos paljon ohjeesta :)

• todella kaikki

tuo suklaa tosiaan yhteen kakkuun. Minua jäi ihmetyttämään se, että ohjeistuksessa ei kerrottu, milloin mariannet laitetaan taikinaan ja tuleeko se rouhe todella tumman suklaan lisäksi vielä taikinaan. Huh, huh! Taitaa olla aika tuhtia kakkua!!

• kaikki tulee
        todella kaikki kirjoitti:

tuo suklaa tosiaan yhteen kakkuun. Minua jäi ihmetyttämään se, että ohjeistuksessa ei kerrottu, milloin mariannet laitetaan taikinaan ja tuleeko se rouhe todella tumman suklaan lisäksi vielä taikinaan. Huh, huh! Taitaa olla aika tuhtia kakkua!!

Juu, koko suklaasatsi. Kuulostaa hurjalta, mutta herkkua on. Mariannet menee samalla kuin "suklaapalat" (eli mariannen lisäksi tumma suklaa). After eight tulee kuorrutukseen.

• en keksi nimee

ei mun mielestä kyl pitäis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2238
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1260
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1078
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      102
      1031
    6. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      889
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      193
      864
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      807
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      47
      730
    Aihe