Noten ajaneet

noottikriisi

Itse en nyt koeajolle kerkeä, eli te jotka olette kyseisen ajaneet. Minkälaiset fiilikset? Rengasmelu ym.

15

2805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • notese

      Kävin ajamassa lyhyen lenkin Notella. Koneena oli 1.4, yllättävän pirteä moottori, rengasmelua oli kohtalaisesti. auto oli halvin versio ja se näkyi sisustuksessa/kojetaulussa. Auto oli kohtuullisen tilava, mutta huomattavasti pienempi kuin vanha corolla verso. Ei herättänyt vaihto haluja, valitettavasti

    • tutkailtu.

      Ensinnäkin pitää muistaa, missä sarjassa Note painii. Ei suinkaan esim. Toyta Corollan sarjassa, sillä hinta on nelisen tonnia halvempi. Minä laittaisin sen sarjaan hivenen yli Citroen C3, Ranault Clio, Toyota Yaris jne.

      Yllättävän alhainen melutaso kitkarenkailla, napakka ohjattavuus, jarrut sopivan pehmeät, mutta ottavat.

      Perusmalli (17990 €) on todellakin karvahattumalli, sillä esim. kuljettajan istuimen korkeussäätö puuttuu. Samoin ajotietokone. Toisaalta esim. Toyota Yaris perusmalliltaan on vieläkin puutteellisempi, esim ilmastoinnista joutuu maksamaan runsaan 800 €.

      Jos ko autoluokka kiinnostaa, Note on hyvä vaihtoehto selvästi suuremman tavaratilansa vuoksi. Valmistus maa on todennäköisesti joka Iso-Britannia tai Espanja. Takuu 3 vuotta on jonkin moinen etu sekin.

      • noottikriisi

        Kiitos tiedoista. Ajattelin tuossa kesällä/syksyllä auton vaihtoa ja Note 1,5 diesel olisi yksi vaihtoehto. Hinta on 21570, ja tuossa Visiassa on jo varusteita, ilmastointi, CD, ym.

        Nykyinen Polo alkaa käydä pieneksi, 3-ovinen vielä. Taas jos kunnon farmarin haluaa, niin hinta menee yli 25000.

        Itse asiassa Note ei ole kallis, vastaavalla 1,5 50kw koneella Clio on lähes 20000.


    • nami

      AJETTU ON, 1,6 ACENTA; TODELLA RIPEÄ JA UPEA AJAA
      NISSANIA EN OLE AJANUT VUOSIIN, MUTTA NOTE OLI KYLLÄ ERINOMAINEN PIENI/SUURI AUTO. CLIOSTA(-02) SAATIIN JÄRKIHINTA JA NYT ODOTELLAAN KELTAISTA TEKNAA!!! SUOSITTELEN.

    • Tino 2005

      Minulle oli pettymys, kun on Notea on "mainostettu" Tinon korvaajana, mutta ei ole sinnepäinkään.
      Eniten yllätti sisätilojen kapeus, tuntui sillipurkilta. Takapenkki liikkuu kivasti, mutta ei yks kerrallaa ja ei lähde enään irti. Eli ei enään oikein tunnu tila-autolta vaan vähän korkeemmalta "micralta".
      Kone(1.6l) ja ohjaus oli mun mielestä hyvät.

      Eli pitää vielä Tinon korvaajaa odottaa, tai sitten vaihtaa vaan merkkiä.

      Tino 2005(2008 Toyota? ;) )

      • näin...

        Ei missään nimessä ole mainostettu Tinon korvaajana, ei varmasti ole tehty näin.

        Kyseessä on Micra-kokoluokan auto, jossa on tila-automaisia piirteitä. Sitä ei ole missään vaiheessa yritetty piilotella.

        Olet itse erehtynyt kokoluokassa, siitä pettymys.


      • näin... kirjoitti:

        Ei missään nimessä ole mainostettu Tinon korvaajana, ei varmasti ole tehty näin.

        Kyseessä on Micra-kokoluokan auto, jossa on tila-automaisia piirteitä. Sitä ei ole missään vaiheessa yritetty piilotella.

        Olet itse erehtynyt kokoluokassa, siitä pettymys.

        Eilen saamani Autoliiton jäsenlehden Moottori 5/2006 sivulla 79 todetaan nimittäin näin: ”Tino on vähitellen poistumassa uusien autojen listoilta, sillä uusi Englannissa valmistettava Nissan Note korvaa sen kevään kuluessa". Artikkelin kirjoittaja on nimeltään Ilpo Mikkonen.


      • Veksi49

        Uusi Note koeajettu ja tilaus jo sisällä.

        Sisätilojen käytännön kapeus on kovin subjektiivinen asia, itselleni ja vaimolleni tuntuu Noten matkustamo ja tavarankuljetuskapasiteetti juuri optimaaliselta, mutta tietysti jos sattuu olemaan hieman "leveäperseisempää" rotua, niin löytyyhän markkinoilta niitä isompia tila-autoja pilvin pimein.

        Omasta mielestäni Notea ei pitäisikään markkinoida minään pienen perheen minitila-autona, vaan hyvänä vaihtoehtona esim.kahden aikuisen ihmisen liikkumistarpeeseen, joille auto ei enää ole peltilehmä, vaan valintaa sanelee enemmänkin järki kuin näyttämisen tarve. Ikääntyessä kun tuo järki alkaa voittaa.


      • Veksi49

        Hauska yksityiskohta muuten: tuon uuden Noten yksi pääsuunnittelijoista on herra nimeltään TOYOTA.


    • Datsunisti

      Ajelin 1.6 noten pari viikkoa sitten kun oli vähän sivutuulta, ei voi muuta kun pahoitella kuinka sivutuuliherkkä se on, koko ajan täytyi ohjata moottoritiellä, 1.6 kone ok. Viikko sitten kun oli räntä sohjoa ja vesilammikoita tiellä, kokeilin 1.4 notea, meinas pysähtyä vesilammikkoon, ja kääntyi vaarallisesti, 1.4 kone riittää juuri pitämään kahden hengen kuormalla vauhdin noin 100 km/h motarilla, vaikka olisikin vähän loivaa ylämäkeä. Pettymys,
      mut jos ajaa vain taajamassa niin menettelee.

      • sinäkö?

        Oletko se aito "Datsunisti ", vai joku halpa kopio?

        En oikein jaksa uskoa noin kehnoon kommentointiin vanhalta Datsun/Nissan-mieheltä.

        Pettymys verrattuna mihin? Sen voisit myös kertoa.


      • Datsunisti
        sinäkö? kirjoitti:

        Oletko se aito "Datsunisti ", vai joku halpa kopio?

        En oikein jaksa uskoa noin kehnoon kommentointiin vanhalta Datsun/Nissan-mieheltä.

        Pettymys verrattuna mihin? Sen voisit myös kertoa.

        Vertasin notea muihin kulkupeleihin hintaluokassa n. 20 t€, ja paljon parempia ajettavia ovat almera, kia cerato, mitsu lancer, jopa toyota corolla, joku opel corsa on noten tasoa. Ajettavuus huonoissa olosuhteissa on ongelma, tai voi tulla ongelmaksi kokemattomalla kuskilla, meidän vanha sunnykin on "turvallisemman oloinen" kun tietää sen rajat.


      • ei ei
        Datsunisti kirjoitti:

        Vertasin notea muihin kulkupeleihin hintaluokassa n. 20 t€, ja paljon parempia ajettavia ovat almera, kia cerato, mitsu lancer, jopa toyota corolla, joku opel corsa on noten tasoa. Ajettavuus huonoissa olosuhteissa on ongelma, tai voi tulla ongelmaksi kokemattomalla kuskilla, meidän vanha sunnykin on "turvallisemman oloinen" kun tietää sen rajat.

        En ole itse vielä ajanut Notea, mutta sen taustat tuntien en kyllä usko tuohon esittämääsi vertailuryhmän paremmuuteen.

        Etenkin kun otetaan huomioon autolehtien hyvinkin myönteiset kommentit auton ominaisuuksista. Myös useimmat muut tällä palstalla ovat lähinnä kehuneet.

        Epäilisin vähän, että se tuntuu mielestäsi "erilaiselta", ei ehkä niinkään "huonolta".

        Kiinnitä huomiota myös siihen, että Lancer, Almera, Cerato ja Corolla kuuluvat selvästi isompaan kokoluokkaan. Eihän Micraa ja Primeraakaan vertailla keskenään.

        Pitänee käydä itse ajamassa myös.


      • Datsunisti
        ei ei kirjoitti:

        En ole itse vielä ajanut Notea, mutta sen taustat tuntien en kyllä usko tuohon esittämääsi vertailuryhmän paremmuuteen.

        Etenkin kun otetaan huomioon autolehtien hyvinkin myönteiset kommentit auton ominaisuuksista. Myös useimmat muut tällä palstalla ovat lähinnä kehuneet.

        Epäilisin vähän, että se tuntuu mielestäsi "erilaiselta", ei ehkä niinkään "huonolta".

        Kiinnitä huomiota myös siihen, että Lancer, Almera, Cerato ja Corolla kuuluvat selvästi isompaan kokoluokkaan. Eihän Micraa ja Primeraakaan vertailla keskenään.

        Pitänee käydä itse ajamassa myös.

        En viitis alkaa vänkään, mutta kun ajan päivittäin 60-70 km autolla, joko vanhalla sunnylla tai uudehkolla vähän kalliimmlla nelivedolla, niin ymmärrän jotain ajettavuudesta, varsinkin kun haemme tuon ruosteisen sunnyn tilalle uutta, kuten sanottu note on ok. kunhan kelit on sitä mitä keski ja eteläeuroopassa yleensä, mutta kirjoitin arvostelun huonossa kelissä ajetusta koeajosta, ja mitä tulee noihin hintoihin, niin note 1.6 maksaa kokolailla 20 t€, ja saman verran maksaa mitsun lancer, almera 1.5 on jopa halvempi, kuten myös kia. Mutta ostakaa vaan note jos tykkäätte.


    • P12-05

      Joo, tuli pari päivää sitten kokeiltua sellainen tunnin lenkki.

      Mukava auto ajaa,suuntavakaa, suht hiljainen ja sisätilojen väljyyttä ei usko ulkokuoren perusteella.

      Itselläni harkinnassa sillä 1,5 dieselillä, jolloin suorat käyttökulut ovat nyky-löpön hinnoillakin siedettävät.

      Kannattaa kokeilla Notea, miten tilat ja muoto istuu omaan silmään. Itse uskon, että tämä malli tulee nostamaan Nissanin perheautojen "harmaavarpus-imagoa" hieman paremmaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2960
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2253
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe