Rupea yrittäjäksi

Rahaa tulee

Nuorilla on ehkä vähän väärä kuva yrittäjyydestä. Luulevat ettei se kannata.

Tosiasia on, että Suomen rikkaimmat ihmiset ovat yrittäjiä. Tämä on helppo osoittaa todeksi Torniossakin. Tornion rikkaimmat ihmiset ovat kaikki pääsääntöisesti yrittäjiä. Muutama iso dirika ja lääkäri mahtuu joukkoon, mutta tosirikkailla on joku Havator tai vastaava firma jauhamassa heille rahaa.

Myös pienemmillä pisneksillä näyttää pärjäilevän paksusti. Nuoret varmaan tietävät Tornion Pyöräosan (om. Keinänen)? Suhteellisen pieni liike, mutta niin vain senkin omistaja-yrittäjä pystyy maksamaan itselleen pelkkää palkkaa yli 50000 euroa vuodessa. Siihen päälle vielä pääomatulot.

Siitä vaan nuoret yrityksiä perustamaan ja imaiskaa löysät pois. Torniossa on pulaa mm. seuraavan alan yrittäjistä:
- autokorjaamoyrittäjät
- NON-fast food yrittäjät (ts. jotain muuta kuin ainaista rasvaista kebabia-pizzaa-hampparia tarjoilevat yrittäjät)
- omakotitaloja avaimet käteen urakoivat yrittäjät (Oulusta löytyy lähimmät, jostain syystä ei täältä)
- urheilukauppiaat (paikkakunnalla yksi urheilukauppias ja se näkyy hänen tuloissaan ja kaupan hinnoissa - on halvempaa ajaa Ouluun asti ostamaan urheilukamat!)

tässähän näitä noin alkajaisiksi, lisääkin esimerkkejä löytyy, mutta nyt täytyy mennä

15

2608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgjymy

kyllä olet oikeassa kilpailua pitää saada niin ne hinnat halpuu,itekin miettiny tuota yrittäjyyttä kun vain keksis mitä alkais,eihän sitä tarvis saada tulosta kuin sen verran että perheensä elättää.olisi kuitenkin aikaa lapsille toisin kun nyt ei koskaan lomaa yhtä aikaa vaimon tai lasten kanssa.

• ent. yrittäjä

Olin yrittäjä aikoinani, Töitä 6-7 pv viikossa piti tehä ympäri vuen. Se niistä lomista.

• väsynyt

Osta minun yritys. Myyn omakustannushintaan varastoineen kaikkineen. asiakaspiiri laaja ja hyvä. Mulle alkaa 7 pv/viikko 10-12 h / pv riittää ilman palkkaa.

• Olit tietysti joku
        ent. yrittäjä kirjoitti:

Olin yrittäjä aikoinani, Töitä 6-7 pv viikossa piti tehä ympäri vuen. Se niistä lomista.

kebab-pizza yrittäjä tai muu vastava 10:s samaa yritysideaa kopioiva paikkakunnalla? Tai sitten perustit firman, jolle ei ollut markkinoita. Oma vikasi.

Toi alkup. viestin lista oli hyvä. Torniosta puutuu ton tyyppisiä yrityksiä. Varmasti on hyvät saumat, jos ei ole väsynyt pelle.
        Toki looserit saa minkä tahansa yritysidean nurin, mutta entä sitten? Se todistaa lähinnä luusereista jotain, ei itse yrittämisestä...

• Luusereiden kuninkas
        väsynyt kirjoitti:

Osta minun yritys. Myyn omakustannushintaan varastoineen kaikkineen. asiakaspiiri laaja ja hyvä. Mulle alkaa 7 pv/viikko 10-12 h / pv riittää ilman palkkaa.

No niin, firma kuin firma, halpaa kuin makkara....vain 99 euroo kilo.

Kyllä lähtee, helppoo tää yrittäminen. Jätät aivot kotiin ja yrittele. Sen jälkeen voitkin kertoa maailmalle, ettei se "kannata". Työtä 7 päivää viikossa.

Vitun tyhmät. Niinhän se on 7 päivää viikossa töitä kun olette niin tyhmiä, ettette osaa keksiä fiksua yritysideaa ja tehdä töitä fiksusti.

• Pienyrittäjä

Asiaa joriset. Itse perustin yrityksen 21-vuotiaana, 14 vuotta sitten, enkä kadu päivääkään, mitä sitä toiselle töitä tekemään jos itse osaa paremmin, liksa on hulppea ja elämä hymyilee.

• Kirjanpitäjä minäkin

Tilitoimistossa alueella työskentelevänä ja siten kymmenittäin yrittäjiä tuntevana on ihan pakko kommentoida.

Yrittäminen on ensinnäkin ihan sallittua. Perustakaan kaikki vinkujat omat yrityksenne, tutustukaa siihen työmäärään, kaikkiin viranomais- ym. velvoitteisiin jne. tehkää jokunen kk töitä ja laskekaa sen jälkeen, mikä on todellinen tuntipalkkanne, joka käteen jää. Paremmin tienaat vaikka kaupungintalolla kk-palkalla kynsiä lakkaillen.

Teitä ihmisriepuja hämää nämä veropörssi yms. lehdet. Kuulostaahan se hulppealta, kun ilmoitetaan että Yrjö Yrittäjän v. 2005 verotettava tulo on ollut vaikka 100 0000 eur, niin miettikäähän nyt hyvät ihmiset, kuinka monta teikäläistä ko. yrittäjä on työllistänyt, kuinka monen koulun perusparannuksiin, kirjastoihin, teihin jne. veroeuroillaan osallitunut - veroa maksanu karkeasti arvioiden 60 % jos koko summa on ansiotuloa (te tavan kateelliset tallaajat ette varmaan eri tulolähteistä mitään edes tajua, puhumattakaan eri yritysmuotojen verotuksesta). On helppo kitistä ja vinkua, miksei alkuperäinenkin kirjoittaja vaan pistä omat puljut pystyyn vaikka saman tien. Tule sitten kertomaan meille tänne, miten vahvasti menee!

• hgjymy

jos palkka on muka noin huono kuinka voi olla varaa kahteen uuteen autoon kummallekin oma ja lomalle vielä uuden karhea asuntoauto puhumattakaan uusi asunto kelkka vene ja vielä moottoripyörä monilla vielä kesämökkikin ei onnistu mulla ainakaan minun kuukausipalkalla mutta onhan se hyvä että joku pärjää ja me persaukiset saahaan olla kateellisia...

• tallaaja vaan

eipä huvittais tuon tilitoimiston asiakkaaksi ryhtyminen kun on noin kummat mielipiteet.En todellakaan voi yhtyä noin tietämättömän kirjanpitäjän näkemyksiin. Kyllä tosi yrittäjä aina enemmän tienaa kuin kaupungintalon kynsiä lakkaava joka myös on osallistunut verojaan maksamalla yhteiskunnan peruspalveluiden ylläpitämiseen tulojensa mukaan. Onhan se niin, että mitä enemmän tienaat sen enemmän myös maksat veroja. On myös tosiasia että yritystuloja on paljon helpompi myös jättää ns. pimeiksi kun vain kk-palkkaa saava ei siihen voi edes ajatustaan uhrata. Eikä ne veropörssi yms lehdet ihan valeitakaan kerro. Kyllä ne yrittäjät kärkipään miehittävät ja yleensä myös alhaisesti verotetuilla pääomatuloilla ( 28 % )ei ansiotuloilla,joista yleensä palkansaajia verotetaan n. 40%:lla. Tulolähdekikkailu on mahdollista vain yrityksissä ja yritysmuodoisakin se vaihtelee - se kikkailu.

• kp 2
        hgjymy kirjoitti:

jos palkka on muka noin huono kuinka voi olla varaa kahteen uuteen autoon kummallekin oma ja lomalle vielä uuden karhea asuntoauto puhumattakaan uusi asunto kelkka vene ja vielä moottoripyörä monilla vielä kesämökkikin ei onnistu mulla ainakaan minun kuukausipalkalla mutta onhan se hyvä että joku pärjää ja me persaukiset saahaan olla kateellisia...

Onkohan teillä kateellisilla paskoilla koskaan käynyt mielessä, että suurin osa vehkeistä on velaksi ostettua? Sitä saa pankista, jos ei ole ihan totaaliluuseri, joka on luottotietonsa pilannut. Erityisesti autojen ostaminen velaksi on erittäin simppeliä.

Jos olet persaukinen, vika löytyy peiliin vilkaisemalla. Menestyvät ihmiset ovat niitä, jotka haluavat menestyä, joilla on järkeä päässä, kunnianhimoa ja muut tarvittavat aineisosat. Persaukiset luuserit ovat ihan oma ihmisryhmänsä, jota menestyvä ihminen katsoo oikeutetusti pitkin nenänvarttaan.

• ja siinä sulle
        tallaaja vaan kirjoitti:

eipä huvittais tuon tilitoimiston asiakkaaksi ryhtyminen kun on noin kummat mielipiteet.En todellakaan voi yhtyä noin tietämättömän kirjanpitäjän näkemyksiin. Kyllä tosi yrittäjä aina enemmän tienaa kuin kaupungintalon kynsiä lakkaava joka myös on osallistunut verojaan maksamalla yhteiskunnan peruspalveluiden ylläpitämiseen tulojensa mukaan. Onhan se niin, että mitä enemmän tienaat sen enemmän myös maksat veroja. On myös tosiasia että yritystuloja on paljon helpompi myös jättää ns. pimeiksi kun vain kk-palkkaa saava ei siihen voi edes ajatustaan uhrata. Eikä ne veropörssi yms lehdet ihan valeitakaan kerro. Kyllä ne yrittäjät kärkipään miehittävät ja yleensä myös alhaisesti verotetuilla pääomatuloilla ( 28 % )ei ansiotuloilla,joista yleensä palkansaajia verotetaan n. 40%:lla. Tulolähdekikkailu on mahdollista vain yrityksissä ja yritysmuodoisakin se vaihtelee - se kikkailu.

Tallaaja lie ihan tavan tallaaja, koska kyllä kirjanpitäjällä oli pointti ihan kohdallaan. Sinun äo:si ei vain riittänyt sen ymmärtämiseen. Mitä tarkalleen ottaen ajattelit kustantaa niiden kynsienlakkaajien verorahoilla verrattuna yksityisyrittäjään? Heh!

Näitä juttuja lukiessa käy muutaman kerran mielessä, että laitanpa prh:lle samantien paperit vetämään ja muutan firman kotipaikaksi vaikkapa.. Kalajoen. Menee teiltä kateellisilta paskoilta nekin vähän verorahat sivusuun. Voi voi.

• yrittäjä-kö
        ja siinä sulle kirjoitti:

Tallaaja lie ihan tavan tallaaja, koska kyllä kirjanpitäjällä oli pointti ihan kohdallaan. Sinun äo:si ei vain riittänyt sen ymmärtämiseen. Mitä tarkalleen ottaen ajattelit kustantaa niiden kynsienlakkaajien verorahoilla verrattuna yksityisyrittäjään? Heh!

Näitä juttuja lukiessa käy muutaman kerran mielessä, että laitanpa prh:lle samantien paperit vetämään ja muutan firman kotipaikaksi vaikkapa.. Kalajoen. Menee teiltä kateellisilta paskoilta nekin vähän verorahat sivusuun. Voi voi.

No voihan sitä yrittäjä ns. kikkailla vaikka miten, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Elikkä missään ei ole kiellettyä tehdä ns. verosuunnittelua, mutta ei siitä mitään iloa ole jos firmaan ei tule rahaa.

En ymmärrä mitä arveluttavaa siinä on, jos koittaa hoitaa asiansa siten että selviäisi mahdollisimman vähin veroin. Jos on asuntolainaa, niin kai ne korkovähennykset ottaa kaikki. Tai kotitalousvähennykset. Jos on tyhmä, eikä käsitä verotuksen logiikkaa, niin ei pidä syyttää muita kikkailijoiksi vaan voi katsoa ihan suosiolla peiliin.

Joo ja samaa mieltä siitä, että jos tuntuu siltä että yrittäjä tienaa liika hyvin, niin ei muuta kuin vain yrittämään itse. Ja turha selittää että ei voi kun on sitä ja tätä. Kaikilla jotka joskus ovat aloittaneet yritystoiminnan, on olleet samat vaikeudet.

• Jaapati jaa

Minä olen kyllä siinä uskossa, että kun verotoimiston kirjoissa lukee (huom! samat tiedot saa käydä ilmatteeks katton verotstolla, ei tartte ostaa veropörssiä - sieltä ne muuten kopsaa omansa, niistä julkisista verotiedoista!)

Niin, olen siinä uskossa, että mitä lukee verotoimiston kirjoissa, on myös totuus. Jos jonkun yrittäjän henk.koht tuloina lukee, että 80 donaa per vuosi, niin kyllä hän on myös sen rahan fikkaan laittanut tai sitten kyseessä on täydellinen aasi, joka maksaa veroja muttei nauti tuloja.

Lisäksi noilla yrittäjillä näytätä olevan kännykät lapsia myöten firman nimissä. Ei varmaan sallittua (sinähän sen tiedät, kirjuri kun olet?) mutta näyttääpi vaan olevan maan tapa.

Kyllä se on paskapuhetta, että kaikki yrittäjät muka joutuu duunaan 24 h vuorokaudessa töitä 7 päivää viikossa.

Aika moni LVI-alan yrittäjä tekee varsin vähän töitä ja viettelee pitkiä lomia ulkomailla.

Se kuinka monta ihmistä joku on työllistänyt (riistänyt?) ei mielestäni kuulu tähän laisinkaan. Laiska yrittäjä siinä on vaan pistänyt tyhmemmät tekemään töitä puolestaan. Siitähän siinä on kyse. Turha selitellä, että tekee muka töitä niska limassa kun töissä on 20 henkee. Ei siinä silloi yleensä tartte itse mitään tehdä. Kunhan vähän manageeraa vaan. (Jos kyvyt riittää)

Omia puljuaja kannatta pistää pystyy ja todennäköisesti suurin osa menestyjistä ei tuu sulle tänne vinkuun yhtään mitään. Maan tapa Suomessa kun on, ett kell onni on, se onnen kätketköön.

Onneksi on Veropörssi, niin tiedetään miten "huonosti" noilla yrittäjillä oikeasti menee. Tietty pikkasen johtopäätöksiä osaa tehdä itsekukin jo autojen merkistä ja vuosimallista, talon koosta (>200 m2) tai vaikkapa ulkomaanlomien määrästä per vuosi (>= 2 viikkoa). Köyhää on menestyvän yrittäjän elämä Suomessa totisesti.

• niin täytyyhä sitä
        kp 2 kirjoitti:

Onkohan teillä kateellisilla paskoilla koskaan käynyt mielessä, että suurin osa vehkeistä on velaksi ostettua? Sitä saa pankista, jos ei ole ihan totaaliluuseri, joka on luottotietonsa pilannut. Erityisesti autojen ostaminen velaksi on erittäin simppeliä.

Jos olet persaukinen, vika löytyy peiliin vilkaisemalla. Menestyvät ihmiset ovat niitä, jotka haluavat menestyä, joilla on järkeä päässä, kunnianhimoa ja muut tarvittavat aineisosat. Persaukiset luuserit ovat ihan oma ihmisryhmänsä, jota menestyvä ihminen katsoo oikeutetusti pitkin nenänvarttaan.

olla aika hyvät tulot, että noin paljon velkaakin saa

Paskaa jauhatte. Yrittäjillä menee ihan hyvin.

Katellinen en ole, kunhan totean vaan tosiasian.

Jokaiselle on ovi auki onneen ja moni on turhan arka kirjanpitäjähiirulainen.

• laitonta
        yrittäjä-kö kirjoitti:

No voihan sitä yrittäjä ns. kikkailla vaikka miten, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Elikkä missään ei ole kiellettyä tehdä ns. verosuunnittelua, mutta ei siitä mitään iloa ole jos firmaan ei tule rahaa.

En ymmärrä mitä arveluttavaa siinä on, jos koittaa hoitaa asiansa siten että selviäisi mahdollisimman vähin veroin. Jos on asuntolainaa, niin kai ne korkovähennykset ottaa kaikki. Tai kotitalousvähennykset. Jos on tyhmä, eikä käsitä verotuksen logiikkaa, niin ei pidä syyttää muita kikkailijoiksi vaan voi katsoa ihan suosiolla peiliin.

Joo ja samaa mieltä siitä, että jos tuntuu siltä että yrittäjä tienaa liika hyvin, niin ei muuta kuin vain yrittämään itse. Ja turha selittää että ei voi kun on sitä ja tätä. Kaikilla jotka joskus ovat aloittaneet yritystoiminnan, on olleet samat vaikeudet.

Joo, verosuunnittelu on täysin eri asia kuin veronkierto ja sitä ei kaikki yrittäjät ja ns. kirjanpitäjät, joita näyttää niitäkin olevan moneen lähtöön, näytä tajuavan puhumattakaan tietämättömistä tyhjänpuhujista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      63
      4928
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      31
      3725
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      22
      3340
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      79
      2315
    5. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1899
    6. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      27
      1571
    7. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      40
      1522
    8. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      331
      1476
    9. Puistotyöntekijät

Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      14
      1433
    10. Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?

Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?
      Ikävä
      33
      1330
    Aihe