Tehotuotettu pöperö VAIVOJESI

TAKANA ! !

Geenimanipulointi vain TEHOSTAA niiden vaikutuksia. Siksi LÄÄKÄRIT LIHOVAT! Sinun vaivoistasi, "hyvinvointiyhteiskunnassa". Olisiko aika avata silmät:

Siinä missä RUOKAMANIPULOINTI on tuottanut hullunlehmän taudin ja lintu"flunssan" (huomaa hämäävä nimi ihmisen aiheuttamalle "ruuan" pilaantumiselle), on se (esimerkkinä tässä: maidon manipulointi) tuottanut vatsavaivat.

Syykin on selvä: lehmät syövät "rehujen" muodossa toisiaan, joka taas heijastuu maidon valkuaisiin. Näistä tulee meidän vatsoissamme "sulamattomia".

Syy ei siis välttämättä ole maitosokerissa, laktoosissa, vaan maidon muissa ainesosissa ja valkuaisessa. em. rehu- mutta myös lääkitys- ja antibiottien syöttämissyistä.

Tähän on siis tultu, ne ovat pilanneet omat pöperönsä.

GEENIMANIPULOINNILLA em. vyyhti halutaan tehdä entistä kompleksisemmaksi. Lääkäreillä, jotka ovat (huom!!!) em. kepuloinnissa täysillä mukana, riittää siis töitä, jatkossakin, "hyvinvoitisuomessa".

Lopusta pitääkin sitten Koroma huolen :)

5

1008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedettä vaiko

      EK:n entistä puheenjohtajaa?

    • Kokki-62

      Monella tuntuu menevän geenit ja jalostus aika lailla sekaisin. Geenimuunneltua ruokaa tuotetaan ja syödään eniten kauko ja lähi-idässä. Mitä siitä on seurannut - sadot ( riisi, vehdä ja soija ) on kasvaneet reilusti ja laatu parantunut ja mikä parasta torjunta-aineiden käyttö on supistunut selvästi.
      Tullin tilastoista voi tarkistaa, geenimuunnellut tuotteet ovat järestään puhtaamia kuin vastaavat ns alkuperäiset tuotteet.
      Ilman geenimuuntelua olisi sadot pienempiä, huonompia ja tuholaismyrkkyjen jäämiä sisältäviä.
      Itse kannatan varauksetta ko touhua ja kokkina olen nähnyt miten tuotteiden laatu on kehittynyt.
      Tämä koskee vain kasvien geenimuuntelua, eläinten jalostus on aivan toinen asia, eikä hullunlehmäntaudilla tai vastaavilla ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, niiden syynä oli märehtijöille annettu aivan vääränlainen ravinto.

      • Xveg

        Mistäs huuhaalotosta nuo väitteet mahtavat olla peräisin? Voisiko alkaa T:llä ja yhteensä 11 kirjainta?

        "Geenimuunneltua ruokaa tuotetaan ja syödään eniten kauko ja lähi-idässä."

        Itse asiassa USA:ssa, Kanadassa ja Argentiinassa.

        "Tullin tilastoista voi tarkistaa, geenimuunnellut tuotteet ovat järestään puhtaamia kuin vastaavat ns alkuperäiset tuotteet. "

        Puhtaammaksi myrkytettyjä vai? Lyöpäs esiin linkki tai vähän muuta konkreettisempaa viitettä noiden väitettyjen tilastojen löytämiseksi.

        " Mitä siitä on seurannut - sadot ( riisi, vehdä ja soija ) on kasvaneet reilusti ja laatu parantunut "

        Todellisuudessa tietenkin useat kokeet, esimerkiksi Oplingerin koe USA:ssa, ovat osoittaneet geenimanipuloitujen kasvien satojen olevan pienempiä(!) kuin perinteisten. See the light? :D

        "ja mikä parasta torjunta-aineiden käyttö on supistunut selvästi."

        Hehhehhehhee!!! :D Tuo oli kyllä paras tähän astisista. GM-kasvien käyttö on päinvastoin kasvattanut torjunta-aineiden käyttöä. Meni siis täydet 180 astetta veikkaus pieleen. Sattuuhan sitä... :D

        "Itse kannatan varauksetta ko touhua ja kokkina olen nähnyt miten tuotteiden laatu on kehittynyt."

        Hallelujaa sitten vaan! Jutellaan hieman lisää vaikka sitten, kun olet tutustunut hieman aiheeseen...


      • n.n.
        Xveg kirjoitti:

        Mistäs huuhaalotosta nuo väitteet mahtavat olla peräisin? Voisiko alkaa T:llä ja yhteensä 11 kirjainta?

        "Geenimuunneltua ruokaa tuotetaan ja syödään eniten kauko ja lähi-idässä."

        Itse asiassa USA:ssa, Kanadassa ja Argentiinassa.

        "Tullin tilastoista voi tarkistaa, geenimuunnellut tuotteet ovat järestään puhtaamia kuin vastaavat ns alkuperäiset tuotteet. "

        Puhtaammaksi myrkytettyjä vai? Lyöpäs esiin linkki tai vähän muuta konkreettisempaa viitettä noiden väitettyjen tilastojen löytämiseksi.

        " Mitä siitä on seurannut - sadot ( riisi, vehdä ja soija ) on kasvaneet reilusti ja laatu parantunut "

        Todellisuudessa tietenkin useat kokeet, esimerkiksi Oplingerin koe USA:ssa, ovat osoittaneet geenimanipuloitujen kasvien satojen olevan pienempiä(!) kuin perinteisten. See the light? :D

        "ja mikä parasta torjunta-aineiden käyttö on supistunut selvästi."

        Hehhehhehhee!!! :D Tuo oli kyllä paras tähän astisista. GM-kasvien käyttö on päinvastoin kasvattanut torjunta-aineiden käyttöä. Meni siis täydet 180 astetta veikkaus pieleen. Sattuuhan sitä... :D

        "Itse kannatan varauksetta ko touhua ja kokkina olen nähnyt miten tuotteiden laatu on kehittynyt."

        Hallelujaa sitten vaan! Jutellaan hieman lisää vaikka sitten, kun olet tutustunut hieman aiheeseen...

        Sinänsä sadon määrällä ei ole merkitystä viljelyn kannattavuuteen, mikäli viljelypanosten laskiessa myös tuotannon kokonaispanokset laskevat samassa tai kasvavassa suhteessa. Siis vaikka sato olisi vain puolet, mutta sen tuottaminen maksaa vain neljänneksen, on toiminta kovasti kannattavaa.

        Luonnollisesti, mikäli jalostuksessa lisätään kasviin tuholaistenkestävyyttä parantavia ominaisuuksia, pitäisi samalla myrkkyjäämien pitoisuuksien tuotteessa laskea. Mikäli näin ei ole tapahtunut, ei viljelijällä ole ollut käsitystä kasvin ominaisuuksista.

        Glyfosaatin kestävyys vähentää muiden rikkakasvintorjunta-aineiden tarvetta. Glyfosaatti on ollut pitkään käytössä ja sen ominaisuudet tunnetaan hyvin, sillä sitä on sen yleisen käytön takia epäilty sekalaisista haitoista. Mitään erityistä ei ole löydetty, josta johtuen sitä käytetään yleisesti kasvun pysäyttämiseen viljoilla ennen puintia (ei kuitenkaan meillä, mutta muualla Eu:ssa ja maailmalla).
        Mikäli kasvi ei kestäisi glyfosaattia, pitäisi sen viljelyssä käyttää vähemmän tunnettuja torjunta-aineita, jotka patenttisyistä olisivat myös kalliimpia (glyfosaatti ei ole enää suojattu).

        Kemikaalien käytön tulevaisuutta kuvaa ehkä parhaiten se että nykyiset kasvinsuojelukemikaalinvalmistajat pyrkivät pääsemään kasvinjalostuksen puolelle, sillä pitkällä tähtäimellä uusien torjunta-aineiden kehittäminen ei ilmeisesti ole yhtä kannattavaa.

        Parasta tietysti olisi, mikäli ns. gramma-aineiden joukosta saataisiin kaikki kasvit tappava versio, ja jolle olisi myös löydettävissä sopiva kestävyysgeeni. Gramma-ainehan sinänsä ei tarkoita aineen erityistä myrkyllisyyttä, se vain sattuu tepsimään kasviin huomattavan pienellä annoksella.

        Suurimpia tragedioita tässä geenimuunteluasiassa on kultaisen riisin kohtalo.
        http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_rice
        Täysin epäloogisen toiminnan seurauksena kehitysmaiden lapsia kuolee ja vammautuu.

        Pitkän tähtäimen ennusteeni on että ei kulu kovinkaan kauaa, kun suurin osa viljelemistämme kasveista on ns. geneettisesti muunneltuja, ja vain kaikkein valistumattomin osa populaatiosta pitää tätä pahana. Itseasiassa on kummallista ettei nykyisiä perinteisiä jalosteita vastusteta nykyisin, sillä huomattava osa niistähän on saatu aikaan gammasädepommituksella ja käyttämällä mutatoivia kemikaaleja tai esim. polyploidiaa lisäämällä kolkisiinilla.

        Kasvithan eivät edes ole kovin hyvää ravitoa meille, sillä ne pyrkivät luonnollisesti välttämään syödyksi tulemista ja vain hedelmät ovat luonnostaan meille osittain sopivia (maistakaapa villiä omenaa; ovat aika kitkeriä).
        Jalostuksen keinoja kehittämällä vaimme saada ravintoarvoltaan meille paremmin sopivia tuotteita ja esim. rypsin ominaisuuksia muuttamalla voisimme korvata sillä paremmin kalaöljyjä (ylikalastuksen seurauksena merten kalansaaliit ovat ehtymässä).

        Ennustan vielä etteivät pelloillamme kasvavat kasvit kohta muistuta kovinkaan paljoa nykyisiä viljelykasvejamme, edes ulkonäöltään.

        Lopuksi haluan vielä erityisesti ärsyttää eräitä lukijoita: Ladasta ei tule mersua, jos siihen vaihtaa mersun ratin. Sama pätee kasveihin ja eläimiin.


      • Kokki-62
        Xveg kirjoitti:

        Mistäs huuhaalotosta nuo väitteet mahtavat olla peräisin? Voisiko alkaa T:llä ja yhteensä 11 kirjainta?

        "Geenimuunneltua ruokaa tuotetaan ja syödään eniten kauko ja lähi-idässä."

        Itse asiassa USA:ssa, Kanadassa ja Argentiinassa.

        "Tullin tilastoista voi tarkistaa, geenimuunnellut tuotteet ovat järestään puhtaamia kuin vastaavat ns alkuperäiset tuotteet. "

        Puhtaammaksi myrkytettyjä vai? Lyöpäs esiin linkki tai vähän muuta konkreettisempaa viitettä noiden väitettyjen tilastojen löytämiseksi.

        " Mitä siitä on seurannut - sadot ( riisi, vehdä ja soija ) on kasvaneet reilusti ja laatu parantunut "

        Todellisuudessa tietenkin useat kokeet, esimerkiksi Oplingerin koe USA:ssa, ovat osoittaneet geenimanipuloitujen kasvien satojen olevan pienempiä(!) kuin perinteisten. See the light? :D

        "ja mikä parasta torjunta-aineiden käyttö on supistunut selvästi."

        Hehhehhehhee!!! :D Tuo oli kyllä paras tähän astisista. GM-kasvien käyttö on päinvastoin kasvattanut torjunta-aineiden käyttöä. Meni siis täydet 180 astetta veikkaus pieleen. Sattuuhan sitä... :D

        "Itse kannatan varauksetta ko touhua ja kokkina olen nähnyt miten tuotteiden laatu on kehittynyt."

        Hallelujaa sitten vaan! Jutellaan hieman lisää vaikka sitten, kun olet tutustunut hieman aiheeseen...

        Sinä varmaankin olet ollut paljon, ainakin teoriassa ruuan ja sen valmistuksen kanssa tekemisissä. Minä olen ollut 15-vuotiaasta tehnyt ruokaa eri aineista, itselle ja muille, hyvin on kelvannut. Tulen tekemään jakossakin, suosin suomalaista tuotantoa ja aina kun ostan kuppilaan ulkolaista, yritän ostaa mahdollisimman hyvä laatuista ja hyvän makuista raaka-ainetta, ja valitettavasti varsinkin GM-tuotteet ovat hyviä, itse en sano valitettavasti, koska vaadin tuotteilta korkeaa laatua.
        Tilastoja tekevät niin monet ja vielä useampi lukee niitä, ja jos silmillä on kelta-vihreät aatelasit sitä näkee mitä haluaa.
        Katso laatua, hintaa ja jäämiä, voi olla, että valinta on GM-tuotteet, niin kuin minulla.
        Kymmenen vuoden päästä nauretaan koko touhulle ja ihmetellään miksi GM-tuotteita pelättiin.
        Itselläni ei ko tuotteista ole mitään huonoa sanottavaa, eikä asiakkaatkaan ole valittaneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe