Vihreät ja punaiset linssit!

Neimou

kerokaapas viisaammat mitä eroa on punaisilla ja vihreillä linsseillä?

kummat on mielestänne parempia?

miksi vihreiden pussissa lukee että sisältää rautaa mutta punaisissa sitä ei ole?onko punaiset siis huonompia kun vihreät?

olen ite käyttänyt vaan punaisia.

4

5955

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • visainen kysymys

Ehkä punaisissa ei vaan lue rautamäärää. Mielestäni ne maistuvat aikalailla samanlaisilta.

• linssit

ovat kuorettomia vihreitä linssejä. vihreissä on enemmän ravinteita. punaisissakin on paljon rautaa mutta varmaan jonkin verran vähemmän kuin vihreissä/ruskeissa. jos sulla on mahdollisuus käydä jossain papuja ja linssejä myyvässä liikkeessä kannattaa testata myös esim. mustia ja puy-linssejä.

• zaatar

siis sellaiset vihertävän mustat, ovat mielestäni maultaan parhaita eivätkä 'riku' keitettäessä, mutta valitettavasti myös kalliimpia kuin punaiset tai vihreät/ruskeat.

Punaisien linssien rakenteestakin huomaa, että ne ovat kuorittuja, mutta ovatko ne tosiaan ennen kuorimista vihreitä?
        Tämä askarruttaa minua, koska en ole koskaan huomannut, että tavallisten vihreiden linssien sisällä piilisi oranssinpunainen sydän ja kokoeroakin näillä kahdella lajilla tuntuu olevan.

• linssit
        zaatar kirjoitti:

siis sellaiset vihertävän mustat, ovat mielestäni maultaan parhaita eivätkä 'riku' keitettäessä, mutta valitettavasti myös kalliimpia kuin punaiset tai vihreät/ruskeat.

Punaisien linssien rakenteestakin huomaa, että ne ovat kuorittuja, mutta ovatko ne tosiaan ennen kuorimista vihreitä?
        Tämä askarruttaa minua, koska en ole koskaan huomannut, että tavallisten vihreiden linssien sisällä piilisi oranssinpunainen sydän ja kokoeroakin näillä kahdella lajilla tuntuu olevan.

puy-linssit on juuri sellaisia vihertävän mustia ja kestävät ehjänä ylikypsinäkin. menettävät liotettaessa mustan värin lähes kokonaan.

tarkemmin ajateltuna en muista enää minkälaisia vihreän kuoren alla olevat linssit on, mutta ruskeiden linssien kuorien alta ainakin paljastuu punainen/oranssi väri. juuri äsken laitoin ruskeat linssit likoomaan. vihreitä en ole niin pitkään aikaan ostanut etten muista ihan tarkasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1853
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1741
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1507
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1198
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1114
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      992
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50