Määrättiin amorion 750mg korvatulehdukseen ja otin ekan perjantai- iltana. Nyt siis syöny jo 6 tabua, eli illalla kun otan pillerin, niin puolet on syöty.
Eikä oo parantunut. Ei oo kipeä mutta tohisee, ja tuikkii. Keuhkoja kuunteli eikä kuulema näkyny mitään, ja koko viikonlopun oon yskinyt keuhkot hajalle. Ihan hirvittävää revitystä. Selkäkin kipeä. Arvelin jo että no se on kuumeeton keuhkis varmaan. Lämpökin oli koko ajan alle 36.
Ei se kyllä ihan valmis lekuri vielä ollut. Meni vissiin iltapäivystykseen raha kankkulan kaivoon, ja tietty lääkkeeseenkin. Ja sitten kun saa vielä hiivan tästä niin ...kiva:(
Tietääkö kukaan
4
6482
Vastaukset 4
- kuurin
korvatulehdukseen, niin sillä paranee bakteeritulehdus korvasta. Viruksen aiheuttamiin oireisiin (yskä ym) antibiootti ei auta.
Jos keuhkoja kuunnellaan, sieltä "kuullaan" eikä "nähdä" mitään. Keuhkoputkentulehdus ja keuhkokuume "kuuluvat". Sen kuuntelun osaavat kanditkin.
Kannattaa odottaa toipumista rauhassa. Varsinkaan kun ei ole kuumetta tai hengenahdistusta. Syö kuuri loppuun ja lepäile. Viikossa pitäisi pahimman yskänkin hellittää. Ellei, niin lääkäriin uudestaan. Yskänlääkkeitäkin (ärsytystä hillitseviä) on olemassa, saa ilman reseptiä. Särkyyn ibuprofeiinia tmv.- myös
Lääkeasiantuntijat ovat enemmänki tuolla
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000392&subcat=706
osastolla.
- Amorion 750
No nyt sitten illalla kävin uudestaan lekurilla, ja määrättiin Amoxin comp 500 mg.
Tänä aamuna otin viimeisen Amorion 750:n. Mietin miten jatkaa tuota toista lääkettä..Hmm. (ja jos tässä jonain koekaniinina on niin..)
Illalla oli tarkoitus ottaa alkoholia. Tosi harvoin tulee otettua mitään. Ei kyllä yhtään huvita, kun pää tohisee.
Lääkäri sanoi tiukan ein kun kysyin saako yhtään ottaa. Pakkauksessa ei kielletä, ja apteekissakin sanottiin että kyse lähinnä siitä että ne lääkkeet muistaa ottaa.
Vastaanotolla ei tutkittu senkään vertaa kuin viimeksi. Ei siis katsottu kurkkuun, kuunneltu tms. Ja verikokeista ei mitään puhetta.
No, en taida ottaa mitään alkohoholia, kai, ei oikein innosta puolikuurona. Ja varsinkaan kun en tiedä miten toimia noiden lääkkeitten kanssa. Kun tuota uutta pitäisi ottaa 1X3 tablettia päivässä, ja nyt olen ottanut siis yhden amorionin aamulla.
Lääkäri sanoi että jätä vaikka se viimeinen ottamatta ja jatka tästä uudesta.. siis "vaikka ottamatta.." =?
Saa nähdä tuleeko tässä enää terveeksi vai jääkö puolikuuroksi. Kumma sekin, ettei crp:tä ole otettu, ei ehdotettu...
Puhkaisua yritin taas ehdottaa, mutta ehhei kuulemma. Vanha reikä siellä kuulema näkyi.
Sanoi että jos ei nyt tämäkään kuuri auta, niin sitten otettava "oikea" aika terv.keskukseen, ja vaikka sitten korvapolille.....
Huhhuh! Eikait korvan kanssa voi viikkokausia olla, eikös se mene jo kuulokin?..
Yskä on lähes loppunut. Ei kuumetta koko aikana. Ei nuhaa koko aikana. Mutta HIRVEÄN VOIPUNUT JA VETÄMÄTÖN JA JAKSAMATON OLO. Huolimatta siitä että ihan kunnon yön olen nukkunut. - Anonyymi00004UUSI
Amorionin vaikuttava aine on amoksisilliini. Vaikka antibiootti alkaa vaikuttaa bakteereihin lääkityksen alettua, oireiden helpottumista ei välttämättä huomaa heti. Amoksisilliinin kohdalla olon pitäisi yleensä alkaa kohentua ensimmäisten päivien aikana.
Se riippuu kuitenkin paljon siitä, mikä tulehduksen aiheuttaa ja onko kyseinen bakteeri herkkä lääkkeelle. Jos olo ei ala parantua muutamassa päivässä tai oireet selvästi pahenevat, kannattaa olla uudelleen yhteydessä lääkäriin eikä muuttaa lääkitystä omin päin.
Tässä on myös aiheesta tarkempi kirjoitus, jossa käsitellään sitä, kuinka nopeasti Amorionin vaikutus yleensä alkaa näkyä:
https://iltalahti.fi/kuinka-nopeasti-amorion-vaikuttaa/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4421723Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951156Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63889Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49798Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K11773- 123763
- 60740
- 39739
- 61707
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37627- 50626
- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺49557- 92556
- 52536
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518