lihottavaa ja epäterveellistä ja kun ei syö koulussa, laihtuu? Onko tuo muka totta :O
Mitä te sitten teette sen puolituntia kun kamut on syömässä? Itse en voi olla ruokalassa syömättä mitään, koska tykkään siitä ruuasta ja näkkäristä ja mulla on huono itsekuri, joten kun joka päivä menen sinne syön ainakin 3 näkkäriä ja sitä ruokaakin aika paljon. Varsinkin jos on vaalee leipä ja juusto, ni huh-huh :D
kaikki väittää
8
498
Vastaukset
- Buffy
Kuules nyt! Syö ihan rauhassa kouluruokasi!! Ja kunnolla syökkin! Olen itse kouluruokalassa töissä ollut, ja tullu syötyäkin kouluruokaa paljon. Ruoka on todella terveellistä, vähä rasvaista ja vähä suolaista, paljon kuituja ja kasviksia! Että terveellistä ja tasapainoista ruokaa on. Sitä kun syö kunnon aterian niin pysyy turhat läskit poissa, ja jaksaa kolupäivän hyvin! Usko minua, että olet porukan viisain jos syöt päivittäin kouluruoan! Hyvää ruokahalua!! :o)
- ........
Ainakaan täälläpäin, missä minä asun, ei kouluruoka ole vähärasvaista ja terveellistä (tämä on totta). Ruoasta tuoksui lähes aina rasva ja jopa salaatteihin oli lisätty juustoa yms. muuta rasvaista. Onko se normaalia? Eikö oppilailla ole oikeus syödä salaattia, johon ei ole lisätty rasvaisia aineita?
Kaiken huipuksi koulussa ei ollut kovin laaja leipävalikoima. En tarkoita, että kauheasti tarvitsisi olla leipälajeja, mutta oppilaat kaipaavat näkkileivän lisäksi muutakin kuin vaaleaa leipää. Koulussani EI KOSKAAN ainakaan minun aikanani ollut esim. ruisleipää, vaaleata sen sijaan oli joka viikko, joskus useampanakin päivänä.
Kouluruoka ei kaikissa kouluissa ole terveellistä ja se oikeasti on lihottavaa. Koulupäivän jaksaa ihan hyvin syömättäkin, itse söin aina koulun jälkeen kotona, sillä perheelläni on yhteinen ateria iltapäivällä. Ja mitä järkeä olisi muka kaksi ateriaa päivässä syödä? Ei mitään. - se ole
........ kirjoitti:
Ainakaan täälläpäin, missä minä asun, ei kouluruoka ole vähärasvaista ja terveellistä (tämä on totta). Ruoasta tuoksui lähes aina rasva ja jopa salaatteihin oli lisätty juustoa yms. muuta rasvaista. Onko se normaalia? Eikö oppilailla ole oikeus syödä salaattia, johon ei ole lisätty rasvaisia aineita?
Kaiken huipuksi koulussa ei ollut kovin laaja leipävalikoima. En tarkoita, että kauheasti tarvitsisi olla leipälajeja, mutta oppilaat kaipaavat näkkileivän lisäksi muutakin kuin vaaleaa leipää. Koulussani EI KOSKAAN ainakaan minun aikanani ollut esim. ruisleipää, vaaleata sen sijaan oli joka viikko, joskus useampanakin päivänä.
Kouluruoka ei kaikissa kouluissa ole terveellistä ja se oikeasti on lihottavaa. Koulupäivän jaksaa ihan hyvin syömättäkin, itse söin aina koulun jälkeen kotona, sillä perheelläni on yhteinen ateria iltapäivällä. Ja mitä järkeä olisi muka kaksi ateriaa päivässä syödä? Ei mitään.niin että päivässä pitäisi syödä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen jotta saisi kaikki tarvittavat ravintoaineet? Tai en tiedä, voihan se vähän riippuakkin...... :O
- .........
se ole kirjoitti:
niin että päivässä pitäisi syödä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja illallinen jotta saisi kaikki tarvittavat ravintoaineet? Tai en tiedä, voihan se vähän riippuakkin...... :O
Itse syön aamiaisen (ennen koulua, yleensä klo 7-8 aikoihin) ja päivällisen (koulun jälkeen, n. klo 16-17 aikoihin). Yleensä ei tule muuten syötyä.
Jos söisin enemmän, lihoisin. Harrastan myös liikuntaa ja siinä samalla ruuasta saatua energiaa tulee tietty kulutettua, mutta silti kannattaa tarkkailla, mitä syö. - höhöhhööö...
Meidän koulussa ainakin mausteide, suolan ja sokerin käyttö vaiktelee todella paljon!
Joskus on melkein mautonta (=terveellistä suolatonta, hyvä),
joskus kiisseli tosi sokerista, huono asia,
joskus keitossa on todella paljon mausteita (=tosi paha!)
Että lähes epäterveellistä meidän koulusssa! - samaa..
mieltä.. Olen catering-alan opiskelija ja minä kans tiedän mitä laitan ruoaksi. Se on hyvää ja terveellistä...
- höhöhöö...
No meidän koulussa ainakin on ruokavälitunti ruokailun aikana/-jälkeen.
Kannattaisiko syödä kunnon aamupala kotona?
Tosi on, syömättä laihtuu #=(- kumma...
kun pitää aina olla niin vitun terveellistä ruokaa.Minusta koulussa pitäis olla enemmän lihaa vähemmän kasviksia ja leipääkin sais olla erillaista ettei vain sitä kuivaa paska leipäää eli näkkäriä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2144390
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.262670Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062275Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341900- 1841656
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut291592Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111313Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211256- 391212
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1381204