Maxim pyörä

Kaisa

Citymarket myy maxim merkkistä pyörää, kannattaako ostaa? Tarkoitus olis ajaella kauppamatkoja ja joskus ehkä vähän pitempiäkin lenkkejä. Entäpä kumpaako suosittelisitte 3 vai 7 vaihteista? Ja onkohan noitten pyörien ajoasento millainen selälle?
Mulla ainakii maastopyörän ajoasennossa selkä ja käsivarret kipeytyy. Omistaako kukaan siis tuollaista pyörää, että jos joku kokemuksesta osais mua neuvoa!

26

14761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • handle

älä osta sikaa säkisssä parhaiten tuntuman saa selville koeajossa.

• Pax

vaikka kirjastossa vilkaisemassa viimeisimmän Tekniikan Maailman koeajoselostusta.

• dirko dumbo
        Pax kirjoitti:

vaikka kirjastossa vilkaisemassa viimeisimmän Tekniikan Maailman koeajoselostusta.

mulla on maxim highlander... se on todella mukava aijaa sekä maastossa että tavallisilla teillä suosittelen ostamista hinta 199e

• Cyclomania.
        dirko dumbo kirjoitti:

mulla on maxim highlander... se on todella mukava aijaa sekä maastossa että tavallisilla teillä suosittelen ostamista hinta 199e

Mullakin Maxim Highlander, ostin tänään ja 10 kilometrin ajon jälkeen voin todeta, että näppärä ostos tuohon hintaan!! :) ...kokeilin asvaltilla ja hiekkatiellä.

• omistantuonpyörän
        Cyclomania. kirjoitti:

Mullakin Maxim Highlander, ostin tänään ja 10 kilometrin ajon jälkeen voin todeta, että näppärä ostos tuohon hintaan!! :) ...kokeilin asvaltilla ja hiekkatiellä.

Mulla on kans citymarketista ostettu Maxim Highlander (pun.) ja OLi todella mahtava aluks! MUTTA ikävä todeta, että aivan surkea näin jälkeenpäin. Vaikka pyörät olisivat tääyttä ilmaa... tuntuu silti ettei jaksa polkea vaikka vasta olisi ajamaan lähtenyt :/ valitettavasti en suosittele :/

• Highlander.
        dirko dumbo kirjoitti:

juu , itsellenikin ostin tuollaisen menopelin , kyllä tuo mulla menee ku tälläinen ipana oon , ei tässä muuta tarkoituksia ole kuin kouluun meno ja äidin kanssa jtn. lenkkejä tonne mettään.

mutta toivon todella että toimii,

MUTTA ONKO KENELLÄKÄÄN TIETOA MIKS KETJUT LONKSUU NIIN HIRVEEN PALJON KUN VAIHTAA VAIHDETTA VAI ONKO SE KENTIES AIVAN NORMAALIA..

jv. Odotan vastausta.

• jumppeli
        Highlander. kirjoitti:

juu , itsellenikin ostin tuollaisen menopelin , kyllä tuo mulla menee ku tälläinen ipana oon , ei tässä muuta tarkoituksia ole kuin kouluun meno ja äidin kanssa jtn. lenkkejä tonne mettään.

mutta toivon todella että toimii,

MUTTA ONKO KENELLÄKÄÄN TIETOA MIKS KETJUT LONKSUU NIIN HIRVEEN PALJON KUN VAIHTAA VAIHDETTA VAI ONKO SE KENTIES AIVAN NORMAALIA..

jv. Odotan vastausta.

hammasrataassa on monta ketju kohtaa ja ketjut siirtyy eri kohtii siksi.

• Jumpe
        omistantuonpyörän kirjoitti:

Mulla on kans citymarketista ostettu Maxim Highlander (pun.) ja OLi todella mahtava aluks! MUTTA ikävä todeta, että aivan surkea näin jälkeenpäin. Vaikka pyörät olisivat tääyttä ilmaa... tuntuu silti ettei jaksa polkea vaikka vasta olisi ajamaan lähtenyt :/ valitettavasti en suosittele :/

Olen huomannut että mitä rosoismpi kuvio (=maastorengas) renkaassa on, niin sitä raskaampi se on ajaa matka-ajossa. Vaihda renkaat niin kevenee polkeminen.

• Anonyymi
        dirko dumbo kirjoitti:

Nii mullaki on semmo Maxim ja mun mielestä se on tosi hyvä ja kätevä

• jumppeli

maxim kannattaa ostaa ihan paras pyörä!!!

• glxplt

on highlander maxim iha hyvä pyötä mull on sellane seläl se on ihan hyvä mull se on 21 vaihteisena suosittelisin 7 mut sen satula on ihan surkea et se kannattaa vihtaa jos ostat

• nakki213

paljonko se pyörä makso?

• Jumpe

Kuulin että Solifer maahantuo ko. polkupyörää, onko kellään kokemuksia varaosien saannista ?
      Ketjusuoja ja eturatas pitäisi saada 21 vaihteiseen 26 tuumaiseen.

• ajelia

mulla on semmone ja on toiminu tosi hyvi. PS. niitä ei oo 3 tai 7 vaihetta vaan toisella puolella 3 jatoisella puolella 7 (eli 21Vaihetta).

• alkup. Maantiepyöräilijä

Ostosuositus tuollaisten osalta on: jätä kauppaan. Nuo kauppamatkat voisivat vielä mennä hetken, mutta pidemmille lenkeile tuosta(kaan) ei ole.

"...Mulla ainakii maastopyörän ajoasennossa selkä ja käsivarret kipeytyy..."

Tuo haiskahtaa väärän kokoiselta pyörältä, ei niinkään ajoasennolta. Oletko edelisenkin pyörän ostanut jostain marketista (ml. urheilumarketit)?

Fillarilehden foorumilla viime vuonna keskusteltiin pitkään halvoista pyöristä. Konan Dew sai eniten kannatusta budjettifillareista. Omine ongelmineenkin se on kelvollinen. Tosin taas se keskeinen seikka, että pyörän on oltava oikean kokoinen!

Tuossa vähän tarkemmin aiheesta

http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061657

• =P

Älänyt ihmeessä osta mulla on kyseinen pyörä ja sillä ei ajeta ees 10M ihan normaalissa käytössä... 1.vaihteethajoaa heti 2.jarrut ei kestä 3.lakerit heti paskana. ja noita syitä piisaa ei vaan jaksa kirjottaa!

• konekivääri!

Siis, Maximhan on vyösyötteinen konekivääri jota menestyksellä käytimme mm. talvisodassa.

• Willeri

Ostin pojalle maxim highlander fillarin ja olen nyt katunut ostosta. Pyörä on koneellisesti kasattu ja "työn" laatu on sanoin kuvaamattoman huono laatuista. Pinnat irti, laakerit liian tiukalla(vioittuneet), runko takapäästä väärin hitsattu(vinoon). Välttäkää kyseistä ostosta jottei tarvitse katua jälkeenpäin.

• morotooni
        Willeri kirjoitti:

Ostin pojalle maxim highlander fillarin ja olen nyt katunut ostosta. Pyörä on koneellisesti kasattu ja "työn" laatu on sanoin kuvaamattoman huono laatuista. Pinnat irti, laakerit liian tiukalla(vioittuneet), runko takapäästä väärin hitsattu(vinoon). Välttäkää kyseistä ostosta jottei tarvitse katua jälkeenpäin.

Pari vuotta ollut käytössä 21v.Highlander etujoustolla ja Shimano Acera vaihteilla,edessä levyjarru ja takana v-jarri,molemmat Promaxin.
        Toimii kuin kello,kun muistaa hieman huoltaa välillä.Huom vain kosteusöljyä ketjuihin ja vaihteisiin-

• Scare
        morotooni kirjoitti:

Pari vuotta ollut käytössä 21v.Highlander etujoustolla ja Shimano Acera vaihteilla,edessä levyjarru ja takana v-jarri,molemmat Promaxin.
        Toimii kuin kello,kun muistaa hieman huoltaa välillä.Huom vain kosteusöljyä ketjuihin ja vaihteisiin-

Pientä huoltoa vain (kiristely, tangon säätö, vaihde linjojen kiristys ja rasvaus) Perusteellinen pesu säästää pyörää ! "myös etujouston kumien alta kannattaa putsata kunnolla"
        Olen ajellut jo vuodesta 2008 kesästä lähtien. Kerran mennyt poljinkampi poikki ja etu sisuskumi puhki.(ne onkin jotain 1mm paksua kierrätys kumia) Vaihdoin tilalle Tunturi sisarin

Etu levy jarru toimii hyvin. Ei laahaa, vingu, eikä ole kulunut rosoille.

Renkaat rupee olemaan aikalailla kulahtaneet.v (ehkä tän kesän viel ajaa)

Suosittelen. (jos vähänkään innokas pitämään huolta jostain)

Jos jollain on jotain huolto vinkkejä tai vara osa mestaa nin olisin kiitollinen.

• maxim fanitys
        Scare kirjoitti:

Pientä huoltoa vain (kiristely, tangon säätö, vaihde linjojen kiristys ja rasvaus) Perusteellinen pesu säästää pyörää ! "myös etujouston kumien alta kannattaa putsata kunnolla"
        Olen ajellut jo vuodesta 2008 kesästä lähtien. Kerran mennyt poljinkampi poikki ja etu sisuskumi puhki.(ne onkin jotain 1mm paksua kierrätys kumia) Vaihdoin tilalle Tunturi sisarin

Etu levy jarru toimii hyvin. Ei laahaa, vingu, eikä ole kulunut rosoille.

Renkaat rupee olemaan aikalailla kulahtaneet.v (ehkä tän kesän viel ajaa)

Suosittelen. (jos vähänkään innokas pitämään huolta jostain)

Jos jollain on jotain huolto vinkkejä tai vara osa mestaa nin olisin kiitollinen.

mulla kans käyössä 3 vuotta 26 täysjousto
        toimii mettätiellä tosi rouheesti
        ja kylillä voi ajaa rotvalliin niin sikahienosti joustaa
        tuplavanteet, levaru edessä kaikki pelaa niinkusuutena
        totkai huollan, nykyisin ite

• maximin omistaja

Mulla on ollu toi maxim 3vuotta ja ei oo mitää vikoja ollu kun on säännöllisesti huollettu !!Tosi hyvä ostos, kannattaa ostaa!

• maxim higlander!!!!!

kannattaa ostaa uudet gripit jos alkaa mennä kädet rakkuloille muuten hyvä pyörä

• CMRPV

Mul on maxim highlander 3-4 vuotta on kestänyt kertaakaan menemättä rikki kun muistaa huoltaa. Ja matka ajoakin pystyy ajamaan jos vain jaksaa polkea.

• okkonaisbest

Iha hyvä ainakin toi maxim higlander

• Anonyymi

Hyviä pyöriä nuo Maximit ovat, joskaan eivät Fotnordin veroisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      4263
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      104
      2151
    3. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      18
      2143
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1802
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1584
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      26
      1471
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1283
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      219
      1226
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1192
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1160
    Aihe