Lihahyytelö !!?

Varmistelija

Lihahyytelössä näyttäisi olevan rasvat vähissä, samoin kalorit mutta proteiinia löytyy. Maalaisjärkeni mukaan siis ihan syötävää, mitäs mieltä olette...tietty kohtuudella ;)

14

11356

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

eli hienommin aladobi sopii hyvin laihduttajille.

En tosin koskaan ole ymmärtänyt, miksi kukaan haluaisi moista kammotusta syödä, mutta sillä on ihailijansa. Näkisitpä kun mieheni ja systerini vetävät sitä suoraan kauppahallin paperista. Yäääk! ;)

• Varmistelija

Mä luulin aina että se läpinäkyvä on rasvaa, ennenkuin aikoja sitten tuli maistettua ja ihan hyvää se oli. Rasvapitoisuus tosiaan näyttäisi olevan 3% joten uskalsin ostaa sitä. Onhan se vähän hurjan näköistä, mutta kun pitää koittaa löytää vähän vaihtelua niin meneehän tuota parilla aterialla:))

• nykyisin syön

Minulla oli nuorempana aivan kammo tuota lihahyytelö tai sylttyä (niinkuin täällä Tampereella sanotaan) kohtaan. Vanhempani kun siitä tykkäsivät ja sitä söivät. Minusta se näytti hirveältä enkä suostunut maistamaan.
        Nykyisin se on yksi herkuistani ja sitä tosiaan voi syödä hyvällä omallatunnolla kun rasvaa on vain 3 %. Näin se maku muuttuu.

• varsinkin
        nykyisin syön kirjoitti:

Minulla oli nuorempana aivan kammo tuota lihahyytelö tai sylttyä (niinkuin täällä Tampereella sanotaan) kohtaan. Vanhempani kun siitä tykkäsivät ja sitä söivät. Minusta se näytti hirveältä enkä suostunut maistamaan.
        Nykyisin se on yksi herkuistani ja sitä tosiaan voi syödä hyvällä omallatunnolla kun rasvaa on vain 3 %. Näin se maku muuttuu.

kesäruokaa! Siis yksinkertaista mutta hyvää: Varhaisperunoita tytinää (eli lihahyytelöä) ja salaattia. Päihittää mun maun mukaan grilliruuat!

• Anonyymi
        nykyisin syön kirjoitti:

Ennen tehtiin sianpää sylttyä, nykyään sylttyä voi tehdä esim, potkasta. Hyvää on molemmat.

• Anonyymi

Tein tänään tytinästä ja perunasuikaleista ja sipulista ja kesäkurpitsasta looraa . Liemeksi kermaa vedellä laimennettuna. Päälle yksi kermajuuston siivu revittynä. Tuli ihan sairaan hyvää vaikka itte sanonki😋

• Anonyymi

Ja sitten se hyytelö osa suli sinne ruokaan. Ihan sama mitä lihaa sitten olisit käyttänyt, kun menit hyytelön pilaamaan noin.

• Anonyymi

koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

• Anonyymi

Mitä lihahyytelö on, mistä se on peräisin

• Anonyymi

Meillä sitä sanottiin vajaa 100 v sitten lummuusiksi. Se tehtiin muistaakseni keittämällä, lähtöaineena pääasiassa eläimen pää. Hyvää se olikin ja hyvää on nytkin, ostan aina silloin tällöin.

• Anonyymi

Lihahyytelössä on kollageenia.
      Kollageeni on yksi kehomme keskeisimmistä proteiineista, joka muodostaa solukalvojen ja tukikudosten perustan. Kollageeni antaa iholle joustavuuden, lujuuden ja kimmoisuuden. Kollageeni vastaa myös luuston, nivelten ja lihasten kunnosta.

• Anonyymi

Ei vaikuttaisi kovinkaan epäterveelliseltä. Krs. Finel. Lisäaineitakin vähän. Isäni toi aina roiskeita Joensuun kauppahallista, Saharisen Kallen lihakaupasta 70-luvulla. Siellä oli välillä hytinääkin mukana. Roiskeissa oli milloin mitäkin; makkaraa, juustoja, lihaleikkeleitä. Siinä oppi monelle maullle, ei meillä muuten olisi noita ollut. Sotkuiksi meillä kutsuttiin, jälkikäteen olen tuon roiskeet kuullut. Rikkautena ajattelen tuonkin kokemuksen nykyisin, ei tainnut löytyä varakkaampien pöydästä sotkuja.

• Anonyymi

Kollageenia hyvinkin. Minulla aina välillä äityy lihakset kipeiksi ja saattaa olkapäät kuukaudenkin kiukutella. Kollageeni parantaa lihaskivut ja kollageenin tuotanto kehossa hiipuu 40 ikävuoden kohdalla. Näin minulla, tosin syömme kollageenimme purkista, toki joskus aladoobi maistuu ;)

• Anonyymi

Liha hyytelöä tehtiin ennen kotona..Ei ollut juurikaan ..leikkeleitä..Lihahyytölö on vähä kalorien leike..Eipä muuta aamu leivälle tarvitse.Tuttavani tekee myös liha keittoa ..Ohje löytyy guugleta..hyvää on ja nopsaan tulee keitto..👍🙋🏼‍♀️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      13
      2537
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      76
      2358
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1334
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      117
      1194
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      75
      1142
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      266
      1099
    7. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      939
    8. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      7
      936
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      11
      894
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      54
      816
    Aihe