kardaaniveto !

Chainless bike

Ketjuttomia pyöriä valmistaa mm,Dynamic, incline jne.Miten on,onko kardaanissa pienempi vastus kuin ketjussa ?Onko teistä kukaan testannut chainless pyörää.Googlesta löytyy chainless bike haulla.Katsokaa huvikseen,mielenkiintoisen näköinen.

32

7383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä ketjuttomia

Lisää linkkejä kun niitä löytyy.

• ekki

Löysin krdaanipyöriä mm seuraavista merkeistä.amer.Dynamic, engl.Zero, holl.Multicycle. engl.Sussex.et.kor.Hangzzhou. Amis.Dekra.Incline.JHS.

• Räjäytyskuva

Täällä näet kardaanin osina.

• ketjujen ohi

On kardaani kuitenki niin paljo siistimpi systeemi että kyllänää likaset ja rasvaset ketjupyörät jää unholaan.Vähän niinku äänilevyt.Joku niitäkin sitten vielä keräilee joten älä romuihin heitä.

• lähentelee

ikiliikkujaa, eli lähes 100%, siis parempi kuin perinteisessä ketju/ratas-systeemissä!

Kas näin:

10. Quieter and More Efficient

Dynamic Bicycles shaft drive bikes eliminate derailleur and chain noises for a smooth, quiet ride. Our bikes are also easier to pedal and yield better results from each pedal turn. With 98% to 99% efficiency, our shaft drives bikes perform more consistently than chain and derailleur bikes that range in efficiency from 75% for poorly tuned systems up to 97% for perfectly tuned systems.

• Ekonomi

Näin arvelinkin,kun ketju taipuu niin siinähän tulee kitkaa monien nivelien osalle.Kardaanissa vain muutaman hampaan kosketuspinta.

• I.K.llikkuja

Ikiliikkujaa ei ole vieläkeksitty,mutta mielenkiintoista silti.

• käytetä?

jos hyötysuhde on parempi ja helpompi huoltaa, niin kyllähän kilpapyöräilyssä olisi otettu jo uusin ja paras teknologia käyttöön, mutta ketjuja siellä vielä rasvaillaan!

• =ei voi korjata

kun kardaani meneeni poikki niin osta uusi, maksaa varmaan 24 miljoonaa euroa

• kallista!
        =ei voi korjata kirjoitti:

!!!

• ketjupolttaja

Miten kardaanivedossa järjestetään välitykset? (en ole tutustunut aiheeseen)

• aivan tavallinen
        ketjupolttaja kirjoitti:

tiedä sitten miten siihen muka laajempi alue saadaan kuin ketjullisiin kappavaihteisiin, mutta en taida muutenkaan uskaltaa hankkia kun ei muutkaan.

• Kiki
        ketjupolttaja kirjoitti:

On vähän sama tekniikka kuin skoottereissa, eli välitysalue on tooosi laaja, ja PORTAATON, eli toi voidaan toteuttaa vaikkapa automaattiviahteisena, ja toimii todella hyvin

• ketjupolttaja
        Kiki kirjoitti:

On vähän sama tekniikka kuin skoottereissa, eli välitysalue on tooosi laaja, ja PORTAATON, eli toi voidaan toteuttaa vaikkapa automaattiviahteisena, ja toimii todella hyvin

No niin, saatiin vastaukset, miksi ei käytetä kilpapyörissä.

• Kardaani kestää
        ketjupolttaja kirjoitti:

No niin, saatiin vastaukset, miksi ei käytetä kilpapyörissä.

Kyllä kardaani kestää varmaan kauemmin kuin ketjut,nehän venyy.ja onhan veto-osat suljetussa tilassa kun ketjut on alttiina kuralle.Lisäksi pitää pyörän paikkaa siirtää kun taas kardaanista jää nämäkin työt pois.Puntit pysyy puhtaina.Itse olen hyvin kiinnostunut kardaanivedosta.

• Nakamura
        Kardaani kestää kirjoitti:

Kyllä kardaani kestää varmaan kauemmin kuin ketjut,nehän venyy.ja onhan veto-osat suljetussa tilassa kun ketjut on alttiina kuralle.Lisäksi pitää pyörän paikkaa siirtää kun taas kardaanista jää nämäkin työt pois.Puntit pysyy puhtaina.Itse olen hyvin kiinnostunut kardaanivedosta.

ja kerro kokemuksista, myöskin välityksen paino olisi hauska tietää eli rattaat kammet kardaani(kyllä, olen hieman grammanviilaaja).
        Itse pysyn kyllä ketjuvaihteissa tai fixeissä (ei vaihteita), on "hieman" helpompia huoltaa kuin kappavaihteet. Kukin ajakoon tyylillään eli ei muuta kuin paljon kilometrejä.

• tuna

Suunnilleen joka kevät on messuilla esillä näitä vaihtoehtoisia voimansiirtoratkaisuja. Aina ne kuitenkin "kuolevat" pois. Jokin niissä on pielessä, kyllä kai muuten valmistajat niillä rahastaisi :-)

• ikik
        =ei voi korjata kirjoitti:

18,90€ eli ei pal paskaakaan. laatuketjut maksaa saman!

• ekki
        tuna kirjoitti:

Suunnilleen joka kevät on messuilla esillä näitä vaihtoehtoisia voimansiirtoratkaisuja. Aina ne kuitenkin "kuolevat" pois. Jokin niissä on pielessä, kyllä kai muuten valmistajat niillä rahastaisi :-)

Kyllä näitä kardaanipyöriä on ollut jo pitempäänkin.Eikätämäole mikään prototyyppi vaan ihan sarjavalmistuksessa.Dynamic tekee näitä lukuisia malleja.Kukahan muuten tuo maahan Dynamiciä? Jos olisi vaikka mahdollisuus koeajaa.

• ketjupolttaja

Mummonpyörät liikkuu vaikka hihnavedolla, mutta kysymys oli kilpapyöristä. Kardaaniveto vaatii rumpuvaihteen, joka ei käy kilpapyöriin.

• E.I.Ketjupolkka
        ikik kirjoitti:

18,90€ eli ei pal paskaakaan. laatuketjut maksaa saman!

Kyllä kardaaniakselia saa sumopainijakin polkea,on akselin ainevahvuus enemmän kuin prätkänkin ketjuissa.Ennemmin runko menee poikki.Ei kellään sellaisia jalkavoimia ole,vai hevonenko polkemaan?

• chainless
        ketjupolttaja kirjoitti:

Mummonpyörät liikkuu vaikka hihnavedolla, mutta kysymys oli kilpapyöristä. Kardaaniveto vaatii rumpuvaihteen, joka ei käy kilpapyöriin.

www.traderunion.com www.oxfordchainless.com www.nochainbike.com www.sussex.com.tw.se5-1.htm

• vanhaan pyörään?
        E.I.Ketjupolkka kirjoitti:

Kyllä kardaaniakselia saa sumopainijakin polkea,on akselin ainevahvuus enemmän kuin prätkänkin ketjuissa.Ennemmin runko menee poikki.Ei kellään sellaisia jalkavoimia ole,vai hevonenko polkemaan?

Sellainen muistikuva olisi että näitä kardaaneita saisi myös vaihdettua jälkiasennuspakettina.Onko tietoa?

• drftgyhuji
        E.I.Ketjupolkka kirjoitti:

kato kyseessä on POKUPYÖRÄ. niin akseli ei ole umpirautaa, vaan ontto alumiiniputki

• Ekki
        drftgyhuji kirjoitti:

kato kyseessä on POKUPYÖRÄ. niin akseli ei ole umpirautaa, vaan ontto alumiiniputki

Vaikka olisikin niin kiertoliike ei kyllä sitä katkaise.Taittoa ei voi tapahtua kun akseli on putkessa.

• tuna
        ekki kirjoitti:

Kyllä näitä kardaanipyöriä on ollut jo pitempäänkin.Eikätämäole mikään prototyyppi vaan ihan sarjavalmistuksessa.Dynamic tekee näitä lukuisia malleja.Kukahan muuten tuo maahan Dynamiciä? Jos olisi vaikka mahdollisuus koeajaa.

ole yleistyneet :-) Taitaa olla sama homma kuin nojapyörien kanssa, valmistusmäärät pysyvät pieninä, koska perinteisen tekniikan etuja ei pystytä lyömään.

• Waari
        chainless kirjoitti:

www.traderunion.com www.oxfordchainless.com www.nochainbike.com www.sussex.com.tw.se5-1.htm

Löysin maininnan kardaanipyörästä jo vuodelta 1898.

• nojakilla

Pyöräkilpailuissa SÄÄNNÖT kieltävät kaiken innovatiivisen. Kilpapyörien perus rakenne säilynyt samanlaisena kohta 100vuotta.

• Ketjupolttaja
        nojakilla kirjoitti:

Pyöräkilpailuissa SÄÄNNÖT kieltävät kaiken innovatiivisen. Kilpapyörien perus rakenne säilynyt samanlaisena kohta 100vuotta.

Aikoinaan, kun säännöt olivat huomattavasti väljemmät, oli kipailijoiden joukkoon eksynyt myös yksi nojapyörä! Tämä sankarimme siellä toisten jaloissa mutkitellessaan saikin aikaan melkoisen kasan, josta meikäläinenkin sitten hakeutui paikkailtavaksi läheiseen sairaalaan. Eli, ei niin kovin hyvät kokemukset "vapaasta kilpailusta"

• Chainless bike
        Ketjupolttaja kirjoitti:

Aikoinaan, kun säännöt olivat huomattavasti väljemmät, oli kipailijoiden joukkoon eksynyt myös yksi nojapyörä! Tämä sankarimme siellä toisten jaloissa mutkitellessaan saikin aikaan melkoisen kasan, josta meikäläinenkin sitten hakeutui paikkailtavaksi läheiseen sairaalaan. Eli, ei niin kovin hyvät kokemukset "vapaasta kilpailusta"

Nojapyörä on eri asia kuin kardaaniveto.Mielestäni kardaanipitäisi sallia kilpapyöriin.Kehitystä ei saa estää.

• Dynamicin
        Nakamura kirjoitti:

ja kerro kokemuksista, myöskin välityksen paino olisi hauska tietää eli rattaat kammet kardaani(kyllä, olen hieman grammanviilaaja).
        Itse pysyn kyllä ketjuvaihteissa tai fixeissä (ei vaihteita), on "hieman" helpompia huoltaa kuin kappavaihteet. Kukin ajakoon tyylillään eli ei muuta kuin paljon kilometrejä.

Täytyy vaan löytää joku joka sitä tuo , mieluummin pääkaupunkiseudulle.

• Oma kilpailu ?
        Chainless bike kirjoitti:

Nojapyörä on eri asia kuin kardaaniveto.Mielestäni kardaanipitäisi sallia kilpapyöriin.Kehitystä ei saa estää.

Kardaaniluokka pyöräkisoihin ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5614
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4204
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2890
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      311
      1447
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1239
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1148
    Aihe