Kun yli kahdenkymmenen palveluvuoden jälkeen tuli kenkää, olin kuin puulla päähän lyöty ja aloin säntäillä uusien paikkojen perään ja pelätä etten pärjää. Noin vuoden kuluttua huomasin, että olen älyttömän onnellinen esim aamuhetkistä, juoda rauhassa kahvia ja lukea lehteä, ei kiirettä mihinkään, ei kenenkään käskettäväksi. Tulot on kolmasosa aiemmasta, mutta riittää ihan hyvin. Olisin varmaan painanu hamaan eläkeikään rahan perässä jos noita "onnenpotkuja" ei olisi tullut.
Sanonpahan vaan, että asian tajuaa kunnolla vain näin, oltuaan pitkään töissä ja sitten pitkään vapaana (ei tietoakaan tulevista töistä - ei lomalla). Vähän aikaa sitten kuulin, että Tsehov oli sanonut onnen määritelmäksi jotain samantapaista.
Työttömyys ihananpaa
Urkki
3
1090
Vastaukset
- näin on
123
- Rahattomuus tekee onnettomaksi
Olen ollut kohta 2 vuotta työtön -ilman omaa tahtoani. Töitä kyllä välillä saan, mutta ne ovat muutaman viikon pätkätöitä vuokrafirmojen kautta. Kaikki menot täytyy laskea tarkasti etukäteen elätän kahta teini-ikäistä lasta). Mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa. Lapsilleni koitan järjestää mahdollisuuden harrastukseen, mutta autokoulua tms. en pysty heille maksamaan. Vanhin lapseni aloittaa lukion nyt syksyllä ja kirjamenot pelottavat jo nyt etukäteen. Raha ei tuo onnea - mutta rahattomuus tekee onnettomaksi.
- Kirjoja
Voi ostaa myös käytettynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1557072Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142588Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481858Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141441Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901325Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271129- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631093Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481075- 691007