Trombosyytit

mama

Täällä yks 46v.nainen kyselee onko kellään kokemusta korkeista troppariarvoista???Itselläni 800 eli reilusti yli viitearvojen....Onko kohtaloni joskus veritulppa ilman verenohennuslääkitystä.Tietääkö joku mistä noin korkea arvo voi johtua???

9

39750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelleriina

Voi johtua monestakin syystä, joten pelkän trombosyyttiarvon perusteella ei voi vielä tehdä päätelmiä, muuta kuin, että se on korkealla. Sinulla on varmaan joku omalääkäri, joka hoitaa tätä asiaa ja varmaan muitakin testejä on otettu. Kannattaa kysellä omalta lääkäriltä, mistä se voisi johtua, sillä hänellä on kokonaiskuva sinusta.

Älä ala etsiä netistä tietoa! Yhteen arvoon ei voi pelkästään katsoa ja sanoa, miksi niin on. Onko ko. arvo ollut koholla pitempään vai onko mittaus tehty vain kerran? Paljonko on hemoglobiini ym. ns. indeksit verenkuvassa? Onko sinulla jotain perustautia?

• mama

Hb on ollut vähän alakantissa myös....124-115..Sitä tromppariarvoa on seurattu syksystä lähtien ja sen ajan se ollut korkea????

• Päivi

Korkeat trombosyytti määrät voivat kertoa tulehduksesta, jostain luuytimen sairaudesta kuten Polysytemivera. Jos trombosyytit ovat jatkuvasti koholla on tulppa vaara olemassa. Niinkuin ed. kirjoittaja sanoi älä huolestuta itseäsi lukemalla netistä vaan kysy lääkäriltäsi. Korkeaa trombosyytti määrää sanotaan "trombosytoosiksi".

• Pirjo

Itselläni oli trombosyytit koholla (530) ja
        etsin tietoa netistä. Tuntui että aina törmäsi kaikenlaisiin syöpiin ja luuydinsairauksiin.
        Lääkäri ei ollut mitenkään huolestunut koska
        kaikki muut arvot olivat ihannearvoja.
        Työterveyshoitaja sanoi että kyllä tälläisia
        arvoja näkee usein. Lääkärikirjan mukaan myös
        adrenaali kohottaa arvoja. Kova fyysinen
        rasitus ainakin nostaa trombosyyttiarvoja.
        Masennus ja stressi lisäävät verenhyytymistä ja veritulppavaaraa huomattavasti. Luin jostakin
        että verihiutaleet muuttuvat takertuvimmiksi
        mutta en tiedä lisääntyykö niiden määrä.

• mama

No,kiva olen nyt masennuksen takia sairaslomalla..eli arvo varmaan taivaissa...Kyllä tää elämä on kovaa.

• Pirjo

OLen itsekin kärsinyt kovasta stressistä ja
        masennuksesta enkä ole vähään aikaan
        uskaltanut käydä edes verikokeissa eli siis
        pistän pään pensaaseen. Tuntuu vain etten
        jaksaisi juuri tällä hetkellä mitään
        tutkimuksia mikäli jokin arvo olisi pielessä.
        En edes ole varma onko trombosyyttiarvolla
        todistettua yhteyttä stressiin ja masennukseen.
        Itse reagoin stressiin ylettömällä itsetarkkai-
        lulla ja sairauspeloilla.

• hmmm

Jos sinulla ei jo ole niin kävelepä apteekkiin ja hae sieltä Aspirin Cardio paketti. Vaikuttaa noihin hyytymistekijöihin.

• [MiRu]

oon 18 ja mulla on trombosyyttei 1100 :O eikä mulla oo mitää hajuu mist ne johtuu... oon nyt käyny pari vuotta testeis ja niit on tutkittu mut ei nekään siellä sisätauti polilla tiiä mitää :/

• -lp-

MOI!
      Maaliskuussa 2012 minä"akkaihiminen 54v" sain oireisiini vastauksen,korkeat Trombosyytti-arvot 902 ,Hb yli 172, Leukkarit koholla, Erytrosyytit koholla.. Lukuisat verikoetulokset ja luuydinnäytteet puolsivat Sairautta nimeltään Polysytemia vera. Tämä tauti kuuluu leukemioiden alalajeihin,mutta ei muutu siksi,eikä myöskään pahanlaatuiseksi,näin sanoi hematologini.

Hoitona pää-asiassa vene-sektiot ( verta poistetaan 400ml/kerta),Itselleni tehty jo viisi kertaa..
      Sair.hoitoon käytetään myös sytostaattia, Hydrea 500mg,en ole vielä tarvinnut,mutta ilmassa on mikäli trombos.nousee yli tuhannen..

mama,ellet ole tutkimuksissa käynyt,hanki ihmeessä lähete tutkimuksiin itsellesi ja pian selviää mikä sinun arvojasi heittelee.. Trombosyytit eivät yksin aiheuta veritulppaa,vaan siinä tarvitaan muitakin soluja hyytymään,lähinnä punasolut.

Toivon Sinulle hyvää kesää ja Voimia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5081
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      3733
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    4. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1292
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1210
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      903
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      773
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      759
    Aihe