Täällä yks 46v.nainen kyselee onko kellään kokemusta korkeista troppariarvoista???Itselläni 800 eli reilusti yli viitearvojen....Onko kohtaloni joskus veritulppa ilman verenohennuslääkitystä.Tietääkö joku mistä noin korkea arvo voi johtua???
Trombosyytit
9
39750
Vastaukset
- pelleriina
Voi johtua monestakin syystä, joten pelkän trombosyyttiarvon perusteella ei voi vielä tehdä päätelmiä, muuta kuin, että se on korkealla. Sinulla on varmaan joku omalääkäri, joka hoitaa tätä asiaa ja varmaan muitakin testejä on otettu. Kannattaa kysellä omalta lääkäriltä, mistä se voisi johtua, sillä hänellä on kokonaiskuva sinusta.
Älä ala etsiä netistä tietoa! Yhteen arvoon ei voi pelkästään katsoa ja sanoa, miksi niin on. Onko ko. arvo ollut koholla pitempään vai onko mittaus tehty vain kerran? Paljonko on hemoglobiini ym. ns. indeksit verenkuvassa? Onko sinulla jotain perustautia?- mama
Hb on ollut vähän alakantissa myös....124-115..Sitä tromppariarvoa on seurattu syksystä lähtien ja sen ajan se ollut korkea????
- Päivi
Korkeat trombosyytti määrät voivat kertoa tulehduksesta, jostain luuytimen sairaudesta kuten Polysytemivera. Jos trombosyytit ovat jatkuvasti koholla on tulppa vaara olemassa. Niinkuin ed. kirjoittaja sanoi älä huolestuta itseäsi lukemalla netistä vaan kysy lääkäriltäsi. Korkeaa trombosyytti määrää sanotaan "trombosytoosiksi".
- Pirjo
Itselläni oli trombosyytit koholla (530) ja
etsin tietoa netistä. Tuntui että aina törmäsi kaikenlaisiin syöpiin ja luuydinsairauksiin.
Lääkäri ei ollut mitenkään huolestunut koska
kaikki muut arvot olivat ihannearvoja.
Työterveyshoitaja sanoi että kyllä tälläisia
arvoja näkee usein. Lääkärikirjan mukaan myös
adrenaali kohottaa arvoja. Kova fyysinen
rasitus ainakin nostaa trombosyyttiarvoja.
Masennus ja stressi lisäävät verenhyytymistä ja veritulppavaaraa huomattavasti. Luin jostakin
että verihiutaleet muuttuvat takertuvimmiksi
mutta en tiedä lisääntyykö niiden määrä.
- mama
No,kiva olen nyt masennuksen takia sairaslomalla..eli arvo varmaan taivaissa...Kyllä tää elämä on kovaa.
- Pirjo
OLen itsekin kärsinyt kovasta stressistä ja
masennuksesta enkä ole vähään aikaan
uskaltanut käydä edes verikokeissa eli siis
pistän pään pensaaseen. Tuntuu vain etten
jaksaisi juuri tällä hetkellä mitään
tutkimuksia mikäli jokin arvo olisi pielessä.
En edes ole varma onko trombosyyttiarvolla
todistettua yhteyttä stressiin ja masennukseen.
Itse reagoin stressiin ylettömällä itsetarkkai-
lulla ja sairauspeloilla.
- hmmm
Jos sinulla ei jo ole niin kävelepä apteekkiin ja hae sieltä Aspirin Cardio paketti. Vaikuttaa noihin hyytymistekijöihin.
- [MiRu]
oon 18 ja mulla on trombosyyttei 1100 :O eikä mulla oo mitää hajuu mist ne johtuu... oon nyt käyny pari vuotta testeis ja niit on tutkittu mut ei nekään siellä sisätauti polilla tiiä mitää :/
- -lp-
MOI!
Maaliskuussa 2012 minä"akkaihiminen 54v" sain oireisiini vastauksen,korkeat Trombosyytti-arvot 902 ,Hb yli 172, Leukkarit koholla, Erytrosyytit koholla.. Lukuisat verikoetulokset ja luuydinnäytteet puolsivat Sairautta nimeltään Polysytemia vera. Tämä tauti kuuluu leukemioiden alalajeihin,mutta ei muutu siksi,eikä myöskään pahanlaatuiseksi,näin sanoi hematologini.
Hoitona pää-asiassa vene-sektiot ( verta poistetaan 400ml/kerta),Itselleni tehty jo viisi kertaa..
Sair.hoitoon käytetään myös sytostaattia, Hydrea 500mg,en ole vielä tarvinnut,mutta ilmassa on mikäli trombos.nousee yli tuhannen..
mama,ellet ole tutkimuksissa käynyt,hanki ihmeessä lähete tutkimuksiin itsellesi ja pian selviää mikä sinun arvojasi heittelee.. Trombosyytit eivät yksin aiheuta veritulppaa,vaan siinä tarvitaan muitakin soluja hyytymään,lähinnä punasolut.
Toivon Sinulle hyvää kesää ja Voimia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225081
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23733Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361310- 1011292
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61773- 37759