Olen paistanut ruisleipiä, mutta uunissa leipiin tulee niin kova kuori, että tarvitaan melkein taltta ja vasara leipien pilkkomiseen. Miten ruisleipään saadaan paistettaessa pehmyt kuori tai miten kuori pehmenee ?
ruisleivän kuori
5
5728
Vastaukset
- eipä
siihen muuta konstia ole kuin peitellä ne vaan paistamisen jälkeen kunnon vällyillä. Silleen niiden pitäisi pehmitä, siis tietty että muuten on tehty oikein.
- pehmeäksi
jos paistat leivät liian kovassa lämmössä liian kauan niin sillon tulee kova kuori. laita leipä pyyhkeen sisän.
- yks lepoja
kiitos vastauksista
- piparipulla
pistele leivät ennen uuniin laittoa ja heti uunista otettuasi voitele vedellä ja peittele leivinliinan alle jäähtymään.
- Konstantiina
Leivinuunissa paistettaessa tulee jälkilämpöisessä uunissa makeita, mutta kovakuorisia leipiä.
Laita leivät lämpiminä muoviämpäriin muutamaksi tunniksi ja kansi tiiviisti kiinni. Pehmenee kovempikin kuori. Tarkkaile tilannetta, saattavat tulla liiankin märiksi jos unohtuvat ämpäriin.
Konstit on monet, sano mummo kun kissalla pöytää pyyhki. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274