1000kcal tunnissa pyörällä
vaatisi laskurin mukaan 266watin poljenta
tehon tunnin ajan
entä jos joku polkee tunnin 300w
1100 kcall
paljonko keskiteho on esim 200km pyräkisassa
jota eurosportissa näytetään abaut watit?
1000 kcal tunnissa
8
1626
Vastaukset
- noita lukemia
Messuilla olleissa "sähköpyörissä" on pitänyt polkea aivan täysillä, että saa 100W lampun palamaan ja en usko että "ylämäkispecialistikaan" vetää 300W teholla montaa minuuttia tai ei ollenkaan. (Ne ukot on sellaisia napaan asti olevia 50 kg:sia).
- Kratti
"Armstrong sure can crank. During the final hour of a seven-hour stage of the Tour, he can pedal at an average of 400 watts. (Track racers have pushed it over 2,000 watts for a few seconds." The average cyclist can barely light a 100-watt lamp.)
http://www.cio.com/archive/061504/tl_metrics.html
Jostain olin lukevinani, että Indurai ajoi tunnin ajon maailmanennätyksen yli 500 watin keskiteholla.
Kattelin viime kesän lokikirjaa työmatkapyöräilyistäni...pari kalorikulutukseltaan parasta työmatkaa 879kcal (51min avg hr 173bpm) ja 882kcal (59min, 10m/s vastatuuli avg hr 160bpm). Nuo molemmat lukemat oli töihin mentäessä. Vielä piti jaksaa 8 tuntia seisomatyötä...ja vielä kotimatka =P
Ei siis amatöörillekään mikään mahdottomuus päästä 1000kcal/h kulutukseen.- Lada
Nii, haluttiinko "tyhjäkäynti kulutuksen" lisäksi 1000kcal kulutus, vai se mukaan lukien?
- lautakeli
En ole mikään lonkkavolvohirmu, joten olen kai tuo mainitsemasi amatööri, innokas muuten kylläkin urheilemaan.
Polar-mittarini näytti 1100 kcalin kulutusta 85 minuutin pyörälenkin jälkeen. Itse pidin sitä yllättävänä (kenties virheellisenä) tuloksena, mutta olet sitä mieltä, ettei mahdotonta...
Kertoisitko kuinka pitkän matkan ehdit ajaa tuon tunnin aikana? Yritän hieman vertailla. Itse ehdin ajaa 23 km ja omatkin sykkeeni olivat korkealla, mutta eivät sentään noin kovilla lukemilla. lautakeli kirjoitti:
En ole mikään lonkkavolvohirmu, joten olen kai tuo mainitsemasi amatööri, innokas muuten kylläkin urheilemaan.
Polar-mittarini näytti 1100 kcalin kulutusta 85 minuutin pyörälenkin jälkeen. Itse pidin sitä yllättävänä (kenties virheellisenä) tuloksena, mutta olet sitä mieltä, ettei mahdotonta...
Kertoisitko kuinka pitkän matkan ehdit ajaa tuon tunnin aikana? Yritän hieman vertailla. Itse ehdin ajaa 23 km ja omatkin sykkeeni olivat korkealla, mutta eivät sentään noin kovilla lukemilla.Tuskimpa tätä enää kukaan lukee, mutta kun kerran multa kysyttiin jotain, niin vastataan....
Matkani oli noin 28km. Ekat 5km jalkakäytävällä, sitten loppumatka VT13/15:lla.
Joskus olen paluumatkalla huvikseni katsonut, kuinka pitkälle pääsen 500kcal:lla, ja parhaimmillaan olen päässyt VT13/15:ltä jalkakäytävälle.
Kalorikulutuksen hajonta on varsin suuri , mutta niin on myös keskisykkeenkin.- lautakeli
keletana kirjoitti:
Tuskimpa tätä enää kukaan lukee, mutta kun kerran multa kysyttiin jotain, niin vastataan....
Matkani oli noin 28km. Ekat 5km jalkakäytävällä, sitten loppumatka VT13/15:lla.
Joskus olen paluumatkalla huvikseni katsonut, kuinka pitkälle pääsen 500kcal:lla, ja parhaimmillaan olen päässyt VT13/15:ltä jalkakäytävälle.
Kalorikulutuksen hajonta on varsin suuri , mutta niin on myös keskisykkeenkin.Jos on asiasta kiinnostunut, kuten minä, jaksaa kyllä kolata pari sivua taaksepäin useamman päivän ajan. =)
Kiitoksia vastauksesta.
Jep, kun asiaa alkaa oikein miettiä, huomaa, että noita kulutukseen vaikuttavia muuttujia on aika tavalla: tuuli, syketaso, reitin profiili, pyöräilijän paino... Eli ehkä sellaisen tarkan vertailun tekeminen onkin turhaa.
Ei muuta kuin uutta lenkkiä tekemään. Olen huomannut sellaisen, että kulutus kasvaa eksponentiaalisti (olenkohan oikeassa??) eli treenin keston pidetessä kulutus kasvaa suhteessa kovemmin loppua kohden. Ts. eka puoli tuntia 300 kcal, seuraava viekin jo 350 ja sitä seuraava 450...
Onkohan tuo merkki siitä, että aerobisessa kunnossa olisi parantamisen varaa vai onko tuo ihan yleistä? Mites sinulla keletana? lautakeli kirjoitti:
Jos on asiasta kiinnostunut, kuten minä, jaksaa kyllä kolata pari sivua taaksepäin useamman päivän ajan. =)
Kiitoksia vastauksesta.
Jep, kun asiaa alkaa oikein miettiä, huomaa, että noita kulutukseen vaikuttavia muuttujia on aika tavalla: tuuli, syketaso, reitin profiili, pyöräilijän paino... Eli ehkä sellaisen tarkan vertailun tekeminen onkin turhaa.
Ei muuta kuin uutta lenkkiä tekemään. Olen huomannut sellaisen, että kulutus kasvaa eksponentiaalisti (olenkohan oikeassa??) eli treenin keston pidetessä kulutus kasvaa suhteessa kovemmin loppua kohden. Ts. eka puoli tuntia 300 kcal, seuraava viekin jo 350 ja sitä seuraava 450...
Onkohan tuo merkki siitä, että aerobisessa kunnossa olisi parantamisen varaa vai onko tuo ihan yleistä? Mites sinulla keletana?...vieläkö tätäkin topikkia joku lukee?... =)
Talvella tulee harrastettua tota juoksua ja sisäsoutelua, ja kun kevällä hyppää fillarin selkään, huomaa että sitä on ihan rapakunnossa. Pohjakunto ehkä on hyvä, mutta talven aikana jalkojen lihakset ovat tottuneet toisenlaiseen rasitukseen. Eli polkimien pyörityslihasten voimakestävyys on tipotiessään.
Ja tuosta energian kulutuksesta vielä...En ole mikään asiantuntija, mutta jos pyritään pitämään treenin teho vakiona, luulen että keskisyke nousee pikkuhiljaa. Tästä siis voisi johtua tuo kalorikulutuksen kasvu verrattuna aikaan.
Aerobisesta kunnosta itsellä myös vastaavia havaintoja. Harjoituksen alussa tiettyä mäkeä noustessa max. syke on x, ja jos saman mäen nousee vaikka puolen tunnin kuluttua uudelleen, onkin max. syke korkeampi, vaikka mäennousuvauhti olisi sama.
Sellaisenkin havainnon olen tehnyt, että kalorikulutus vähenee kunnon parantuessa. Valitettavasti. Mutta toisaalta lenkit saa painettua läpi kovemmalla keskivauhdilla =)
BTW, tämän "kesän" ekan työmatkan kalorikulutus oli (töistä kotiin) 956kcal, avg hr 164, aika 1h 1min.
Vähän epäilen itsekin välillä tuon kalorikulutuksen paikkaansapitävyyttä. Välillä kun ei lenkki tunnu missään, mutta mittari kertoo rasituksen olleen huipussaan ja päinvastoin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734976Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j212669Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571727- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2201139Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889