Sukellus malesiassa? KL:sta ja Penangista?

OWD-tyttö

Tietääkö tai onko joku ollu/lähteny sukeltamaan johonkin noista paikoista. Viikko ollaan KL:ssa ja viikko Penangissa ja kiinnostas tietää kummasta kannattaa lähtee sukellusreissulle? Penangissa voi kuulemma sukeltaa, mutta vedet ei niin kirkkaita kuin länsipuolella?

Entä kannattaako lähtä thaimaahan sieltä asti sukeltamaan?

Onko jotain sukelluskeskusta jommassa kummassa paikassa jota voi suositella? Oon yrittäny netistä etsiä kaikenlaista mut mitään kunnollista tietoa en ole vielä löytäny, jos joku voisi auttaa olisin erittäin kiitollinen, kiitos.

2

1060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perhentian

      Olin 5 vuotta sitten Malesiassa sukeltamassa, itärannikolla Perhentian-saarilla. Vesi oli todella kirkasta ja sukeltaminen halpaa. Korallia vähemmän kuin Thaimaassa, mutta koko saari oli aivan loistava pakopaikka: ei liikennettä (ei ollut edes olemassa mitään autoteitä), vain vähän turisteja ja sopivan leppoisa tunnelma. Saarelle pääsee veneellä mantereelta.

      Suosittelen katsomaan:
      http://www.pulauperhentian.com
      Sieltä löytyy myös infoa sukelluksista ja hinnoista. Saari jolla olin oli se pienempi saari, Perhentian Kecil.

    • OWD-tyttö

      Kun näin moni ystävällisesti vastasi, niin ajattelin myös itse vastata esittämääni kysymykseen. Eli on ihan turha kuvitella lähtevänsä länsirannikolle sukeltamaan, siellä on näkyvyys 5-6 metriä eikä paljon edes katsottavaa. Langkawin lähellä oleva kohde on ehkä ainut mihin voi mennä ja sekin on aika köyhä paikka, enemmin saa kun snorklaa siellä. Ihan turha mitään egyptiä tai thaimaata verrata malesian länsirantaan. Itäranta onkin jo sitten ihan toinen juttu, siellä ilmeisesti on jotain ainakin, mutta Langkawin ja Penangin voitte unohtaa jos sukeltamaan haluatte.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe