kaunis nainen on yksinäinen... PASKAA!

ajook

Olen pikkuhiljaa alkanut ihmetellä, onko joidenkin naisten todellisuudentaju täysin hämärtynyt. Kerta toisensa perään saa lukea täällä, kuinka kaunis nainen saa olla yksinäinen. Miehet eivät yritä ja naiset ovat kateellisia. PASKAA, sanon minä.

Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, tunnen todella kauniita naisia eikä heistä yksikään ole yksinäinen, ei ainakaan kauneutensa takia. Itse asiassa täysin päinvastoin. Kauniit (ja fiksut) naiset ovat jopa suosituimpia, kunhan eivät vain ole kusipäitä. He antavat osan itseluottamuksestaan myös ryhmä muille jäsenille eikä heitä kadehdita. Tietenkin on myös sellaisia naisia (ja miehiä), jotka kadehtivat kaunista, mutta tällaisia tapauksia on kuitenkin vähemmän eikä heidän mielipiteilleen suoda sen suurempia ajatuksia.

Tietämäni yksinäiset tapaukset. Ne, joiden kommenteille hymyillään selän takana ja jotka eivät omaa oikeita ystäviä ovat poikkeuksetta kusipäitä. Jotkut heistä ovat sanoneet olevansa niin "epäsuosittuja" korkean itsetuntonsa tai, niin kuin moni täällä, kauneutensa takia.

En väitä, etteikö täällä itseään kauniiksi sanova voi olla myös kaunis, mutta väitän ettei yksinäisyys koskaan johdu kauneudesta tai hyvästä itsetunnosta, vaan ihan muista syistä. Jokaisen, joka aikoo tähänkin vastata kuivilla "kaunis ja sen takia epäsuosittu"-mandaateilla on syytä mennä itseensä.

Vielä tiivistettynä:
En tiedä yhtään kauneutensa takia hyljeksittyä ihmistä. Kaattellisia toki on, mutta enemmän löytyy fiksuja.

67

4835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hone-y

että jotkut selittävät yksinäisyyttään sillä syyllä, mikä heille käy järkeen. Yksinäisyyteen ei kuitenkaan tarvitse mitään syytä, jokainen joka on ollut yksinäinen, tietää että se usein vaan tapahtuu. Ja usein menee ohi yhtä nopeasti kuin tulikin. Syyn etsiminen oikeastaan vain vaikeuttaa tilannetta, koska se eristää muista.

• outousko

Kyllä niiden tutkimuksien mukaan, joita mä olen lukenut, yksinäisyys on ongelma, johon voi löytää ratkaisun syitä miettimällä (eli löytämällä syyt).

Tietenkin, jos silloin tällöin on vähän yksinäinen olo, niin se ei välttämättä ole ongelma, vaan normaalia.

• voi olla

vaikka pinta seuraa näyttäisi riittävän!!!

• ajook

Joo. Enimmäkseen ulkopuolinen? Mutta se nyt on lähinnä omasta itsestä kiinni. Syvästi sisäisesti ihmiset ovat mitä ovat ja se tuskin on pelkästä kauneudesta/rumuudesta kiinni.

Olen kyllä keskustellut näiden naisten ja niiden ystävien kanssa ja tiedän, että kysymys on muusta kuin "raha tuo kavereita"-ystävyydestä.

Syvällä sisällään kuka tahansa voi olla yksinäinen, mutta yleensä se johtuu tuosta "en ole seurani kaltainen"-ilmiöstä.

• Queen-Of-Hearts

Tunnen kauniita naisia joilla on paljon kavereita ja kauniita naisia joilla ei ole. Edellä mainitut ovat hyväitsetuntoisia eikä heidän arvonsa määrity sen mukaan kuinka superlatiiveja he ovat muiden silmissä... kestävät siis myös muita upeita naisia. Mutta sitten nämä jälkimmäiset... sellaiset kauniit naiset joiden elämässä ei ole muuta sisältöä kuin uudet vaatteet ja kengät, joiden täytyy olla se paras ja kaunein, muuten elämästä ei tule mitään. Ja jos joku muu joskus saa enemmän huomiota niin sitten rynnätään vessaan itkemään ja surkuttelemaan kuinka on niin yksinäinen ja kukaan ei ymmärrä. Tai sitten kuiskutellaan siitä toisesta kavereille "kuinka sekin on niin huomionkipeä" tai "on sillä selluliittia jaloissa, oon nähny". Sellainen sisäinen rumuus pilaa sen ulkoisen kauneudenkin, eikä kukaan sellaista energiarosvoa pidemmän päälle jaksa. Minä ainakaan! Kyllä ihmisen pitää seisoa omilla jaloillaan ilman että joku on koko ajan kehumassa ja nostamassa jalustalle.

• mietipä asiaa

Todella kaunista ja älykästä naista (en puhu mistän sievistä typyköistä) vain harvat miehet uskaltavat lähestyä. He tietävät, että tuollaisen naisen pitääkseen joutuu taistelemaan jatkuvasti. Mies, joka tähän ryhtyy, on määrätietoinen, itsevarma, vahva ja häellä on oltava halu tarvittavaan taisteluun.
      Kun kasvat isommaksi, ymmärrät, mitä naisten kateus on. Se on sitä, että yksinäistä kaunista (tai vähemmän kaunistakaan) naista ei takuulla kutsuta pariskuntien yhteisiin rientoihin. Hän on uhka, joka voi viedä miehen.
      Tästä seuraa yksinäisyyttä.

• ajook

Niin. Kuten jo mainitsin, tiedän kateellisia ja epävarmoja naisia, jotka hyljeksivät kauniita naisia. Usein vain käy niin, että ensin mainitut ovat niitä, jotka jäävät yksinäisiksi.

Kyllä suurin osa naisista tajuaa, että nainen voi olla uhka, oli hän erikoisen kaunis tai ei. Toisaalta uhkia pelkäämällä pelaa vain itsensä ikävään tilanteeseen. Kyllä nämä tietämäni kauniit(ja älykkäät) naiset ovat todella kauniita. Eivät mitään normaalisöpöjä. Ja kyllä he saavat kutsuja illanviettoihin, eivätkä todellakaan ole yksinäisiä.

Lisäksi ensimmäisessä virkkeessä kumoat oman väitteesi. Jos kerran todella kaunis nainen saa olla rauhassa miesten iskuyrityksiltä, niin miten niin hänen kanssaan joutuisi taistelemaan jatkuvasti?

Jos puhutaan pelkästä ulkonäöstä, niin kyllä ainakin kaikki miespuoliset kaverinikin (kuten myös minä itse) iskevät mielummin sen kauniimman naisen. Tosin parisuhteessahan on paljon muitakin asioita kuin kumppanin ulkonäkö.

Edelleenkään, et missään vaiheessa todista, että yksinäisyydeen syy olisi kauneus. Jos nainen kokee toisen naisen uhaksi, niin se johtuu yleensä muista syistä kuin kauneudesta. Ja vaikka kieltämättä naiset ovat toisilleen kateellisia, niin löytyy myös niitä (ja paljon), jotka eivät ole kateellisia.

• edellinen
        ajook kirjoitti:

Niin. Kuten jo mainitsin, tiedän kateellisia ja epävarmoja naisia, jotka hyljeksivät kauniita naisia. Usein vain käy niin, että ensin mainitut ovat niitä, jotka jäävät yksinäisiksi.

Kyllä suurin osa naisista tajuaa, että nainen voi olla uhka, oli hän erikoisen kaunis tai ei. Toisaalta uhkia pelkäämällä pelaa vain itsensä ikävään tilanteeseen. Kyllä nämä tietämäni kauniit(ja älykkäät) naiset ovat todella kauniita. Eivät mitään normaalisöpöjä. Ja kyllä he saavat kutsuja illanviettoihin, eivätkä todellakaan ole yksinäisiä.

Lisäksi ensimmäisessä virkkeessä kumoat oman väitteesi. Jos kerran todella kaunis nainen saa olla rauhassa miesten iskuyrityksiltä, niin miten niin hänen kanssaan joutuisi taistelemaan jatkuvasti?

Jos puhutaan pelkästä ulkonäöstä, niin kyllä ainakin kaikki miespuoliset kaverinikin (kuten myös minä itse) iskevät mielummin sen kauniimman naisen. Tosin parisuhteessahan on paljon muitakin asioita kuin kumppanin ulkonäkö.

Edelleenkään, et missään vaiheessa todista, että yksinäisyydeen syy olisi kauneus. Jos nainen kokee toisen naisen uhaksi, niin se johtuu yleensä muista syistä kuin kauneudesta. Ja vaikka kieltämättä naiset ovat toisilleen kateellisia, niin löytyy myös niitä (ja paljon), jotka eivät ole kateellisia.

Kaunista naista kyllä yritetään kellistää pelkässä seksimielessä, mutta ei vakavasti, koska hänen"pitämisensä" on työlästä tästä syystä.
        En jaksa jahkata asiasta. Lue vaikka Alberonin erotiikka, siinä sivutaan mm. tätä topiikkia. Ehkäpä oivallat kirjasta muutakin oleellista naisten ja miesten väleistä.
        Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kauniit ihmiset ovat miellyttävämpiä yleensä kuin rumat, koska he eivät ole niin katkeria. Poikkeuksia tietysti on, eri syistä.

• Queen-Of-Hearts
        edellinen kirjoitti:

Kaunista naista kyllä yritetään kellistää pelkässä seksimielessä, mutta ei vakavasti, koska hänen"pitämisensä" on työlästä tästä syystä.
        En jaksa jahkata asiasta. Lue vaikka Alberonin erotiikka, siinä sivutaan mm. tätä topiikkia. Ehkäpä oivallat kirjasta muutakin oleellista naisten ja miesten väleistä.
        Muuten olen kyllä sitä mieltä, että kauniit ihmiset ovat miellyttävämpiä yleensä kuin rumat, koska he eivät ole niin katkeria. Poikkeuksia tietysti on, eri syistä.

on totta että on vaikea luottaa ihmisten (varsinkin miesten) vilpittömyyteen jos on kaunis, mutta tuota en allekirjoita että vain seksi mielessä. Jos nainen on kaunis myös sisältä niin sellainenhan on suurin meritti miehellä jos on sellainen tyttöystävä/vaimo. Toista on jos nainen on kaunis idiootti/kusipää, sitä voisi varmasti moni panna mutta ei sellaista jaksaisi pidemmän päälle.

Naiset ovat kamalia selkäänpuukottajia näin yleisesti ja esim. töissä ei voi pahemmin seuraansa valita ja voi olla kiusallista nuo selkäänpuukotukset. Mutta onneksi puukot tuppaavat yleensä kapsahtamaan puukottajan omaan selkään. Maailmassa on kyllä mukaviakin ihmisiä, kannattaa oma turvaverkostonsa koostaa sellaisista ihmisistä. Kenenkään ei tarvitse olla yksin oman hyvän ulkonäön takia, jos näin käy saa katsoa vain peiliin.

• ajook
        edellinen kirjoitti:

Eli perustat argumenttisi asioille, joita en voi kumota? Alberonin erotiikkaa ei ole ainakaan tieteellisen viestinnän tutkimuksissa todettu kovinkaan merkittäväksi lähdeteokseksi.

Miksi sitten tuntemani todella kauniit naiset seurustelevat onnellisesti? Eikä heidän miehensäkään tunnu kovinkaan pettyneiltä näiden naisten "vaikeaan pidettävyyteen". Eivätkä miehet ole mitään supermiehiä, tavallisia palleroita.

Eiköhän baarissa nykyään suurin osa iskuyrityksistä tehdä seksimielessä? Oli vastaanottaja ruma tai kaunis.

"En jaksa jahkata asiasta"
        Niin, eli sinulta loppui vastaväitteet. Eli totesit olevasi väärässä. Mutta kai tuokin on tapa paeta keskustelusta eikä se mitään, on vain hyvä, että löytyy ihmisiä, jotka pitävät mielipiteistään kiinni.

Kyllä minusta tuntuvat aika katkerilta ne naiset, jotka täällä valittavat kauneudestaan johtuvasta yksinäisyydestä, eli puihin meni sekin väite.

Minä sanon, että tuo "kauneus" on vain joidenkin katkeroituneiden tapa selitellä omaa yksinäisyyttään. Jos maailmaan mahtuisi muutakin kuin meikit, suosittuna oleminen jne. voisi yksinäisyyskin väistyä.

Äläkä vastaa tähän millään Alberon-teesillä, vaan oikeilla väitteillä, joilla on hieman laajempi pohja. Ei koskaan kannata luottaa vain siihen ainoaan kirjaan, jonka olet lukenut, vaan harkita rauhassa.

• ajook
        Queen-Of-Hearts kirjoitti:

on totta että on vaikea luottaa ihmisten (varsinkin miesten) vilpittömyyteen jos on kaunis, mutta tuota en allekirjoita että vain seksi mielessä. Jos nainen on kaunis myös sisältä niin sellainenhan on suurin meritti miehellä jos on sellainen tyttöystävä/vaimo. Toista on jos nainen on kaunis idiootti/kusipää, sitä voisi varmasti moni panna mutta ei sellaista jaksaisi pidemmän päälle.

Naiset ovat kamalia selkäänpuukottajia näin yleisesti ja esim. töissä ei voi pahemmin seuraansa valita ja voi olla kiusallista nuo selkäänpuukotukset. Mutta onneksi puukot tuppaavat yleensä kapsahtamaan puukottajan omaan selkään. Maailmassa on kyllä mukaviakin ihmisiä, kannattaa oma turvaverkostonsa koostaa sellaisista ihmisistä. Kenenkään ei tarvitse olla yksin oman hyvän ulkonäön takia, jos näin käy saa katsoa vain peiliin.

...pitänyt sua ihan pilipaliämmänä, mutta nty täytyy sanoa, että olen kerrankin kanssasi jostain 100% samaa mieltä ottaen huomioon tämän ja edellisen viestisi.

Eli kyllä katkeria ihmisiä löytyy, mutta ne yleensä ovatkin niitä jotka jäävät yksin. Ketään ei syrjitä vain ja ainoastaan kauneuden takia.

• edellinen
        ajook kirjoitti:

Eli perustat argumenttisi asioille, joita en voi kumota? Alberonin erotiikkaa ei ole ainakaan tieteellisen viestinnän tutkimuksissa todettu kovinkaan merkittäväksi lähdeteokseksi.

Miksi sitten tuntemani todella kauniit naiset seurustelevat onnellisesti? Eikä heidän miehensäkään tunnu kovinkaan pettyneiltä näiden naisten "vaikeaan pidettävyyteen". Eivätkä miehet ole mitään supermiehiä, tavallisia palleroita.

Eiköhän baarissa nykyään suurin osa iskuyrityksistä tehdä seksimielessä? Oli vastaanottaja ruma tai kaunis.

"En jaksa jahkata asiasta"
        Niin, eli sinulta loppui vastaväitteet. Eli totesit olevasi väärässä. Mutta kai tuokin on tapa paeta keskustelusta eikä se mitään, on vain hyvä, että löytyy ihmisiä, jotka pitävät mielipiteistään kiinni.

Kyllä minusta tuntuvat aika katkerilta ne naiset, jotka täällä valittavat kauneudestaan johtuvasta yksinäisyydestä, eli puihin meni sekin väite.

Minä sanon, että tuo "kauneus" on vain joidenkin katkeroituneiden tapa selitellä omaa yksinäisyyttään. Jos maailmaan mahtuisi muutakin kuin meikit, suosittuna oleminen jne. voisi yksinäisyyskin väistyä.

Äläkä vastaa tähän millään Alberon-teesillä, vaan oikeilla väitteillä, joilla on hieman laajempi pohja. Ei koskaan kannata luottaa vain siihen ainoaan kirjaan, jonka olet lukenut, vaan harkita rauhassa.

on tyhmää vastata näin, mutta teen sen, kun olet noin ylimielinen. Satun nimittäin olemaan tohtori, eikä Alberonin kirja suinkaan ole ainut lukemani. Mutta jahkaa sinä vaan, muiden kanssa. Tyylistäsi näen, että olet niitä, joiden kanssa on aivan turha tuhlata aikaansa.

• zebra
        edellinen kirjoitti:

Minä voin nyt tuosta täysin olettaa, että kun olen parisuhteessa, olen helvetin ruma ja epäeroottinen, siksi mies on minut valinnut, koska ei ole nyt sitä taistelijatyyppiä, itseasiassa tuskin edes miettii tuollaisia juttuja, että yrittääkö tuo nyt iskeä mun muijaa vai ei...niin no se kysyy ehkä itsetuntoa, mutta myös luottamusta siihen, että se nainen on tässä ja nyt omasta vapaasta tahdostaan ja rakastaa sitä miestään!
        Ei asiat ole noin mustavalkoisia!

• Kaunis nainen

Olen itse kaunis, en siis mikään "normaalisöpö", vaan monien miesten mielestä todella kaunis. Jopa muutaman ystäväni mies on tämän minulle sanonut. Eivät ne ystävät siitä suutu, miksi ihmeessä mies riskeeraisi oman tutun ja turvallisen ja TOIMIVAN parisuhteen siksi, että saisi mahdollisuuden saada joltakulta puolitutulta vaikka kaunis ja älykäs onkin?

En ole ikinä ymmärtänyt naisia, jotka valittavat kavereiden puutetta ulkonäön takia. En muista, että esimerkiksi koulukamut olisivat yhtäkkiä lakanneet puhumasta siinä vaiheessa kun ulkonäkö ja pojat alkoivat kiinnostaa. Päin vastoin, monen kanssa ollaan yhteyksissä vielä tänäkin päivänä. Enkä usko, että monikaan on heistä kateellinen. Ok, muutama on tunnustanut olevansa kun minulla ei ole niitä paljon puhuttuja paino-ongelmia, mutta tietävät kyllä, että syön hyvin (siis hyvin terveellisesti) ja liikun paljon. Ja siitähän sitä ulkoista kauneutta saa myöskin, terveellisestä ruoasta ja ulko-ilmasta.

En ole myöskään huomannut, että seurustelustatus vaikuttaisi kummemmin kutsuihin juhliin. Ai niin, mutta enhän ole sinkkunakaan ikinä flirttaillut tai tyrkyttänyt itseäni kenenkään ukolle eikä tuttavapiirissä pahemmin ole niin mauttomia ukkoja jotka alkaisivat ehdotella edes humalassa oman muijan ollessa mukana.

Eikä miesten suhteenkaan ole ollut ikinä ongelmia. Miksei? Koska jos mies katselee minua ja vaikuttaa kiinnostavalta, flirttaan takaisin ja voinpa jopa mennä juttelemaan tälle.

Muttapa mutta... Aina on olemassa joku, joka on jostain kateellinen. On se tietty ihmislajike, joka on aina kade toisille jostakin. Ei olla koskaan tyytyväisiä omaan itseensä, vaan valitetaan ja vingutaan. Mutta miksi sellaisia edes kaipaisi lähellensä? Jos he eivät olisi kateellisia ulkonäöstä, niin sitten vaikka uudesta autosta.

• Joku muu
        edellinen kirjoitti:

on tyhmää vastata näin, mutta teen sen, kun olet noin ylimielinen. Satun nimittäin olemaan tohtori, eikä Alberonin kirja suinkaan ole ainut lukemani. Mutta jahkaa sinä vaan, muiden kanssa. Tyylistäsi näen, että olet niitä, joiden kanssa on aivan turha tuhlata aikaansa.

"Satun nimittäin olemaan tohtori"

Mitä argumentoinnin pahinta nollainformaatiotauhkaa =D

Eiköhän tohtorin titteliin saa sitä perustelupohjaansa harjoitella ihan tarpeeksi. Sinun kuitenkin lienee aika palata perusteisiin tuolla saralla.

• ajook
        edellinen kirjoitti:

Sulle tulee vielä monta törmäystä elämässäs, jos perustat tuolle "tuo väitää vastaan, on siis ylimielinen"-asenteelle.

Eli miksi tuntemani kauniit naiset seurustelevat tavallisten miesten kanssa? Eivätkä miehet pelkää vaikeaa pidettävyyttä?

• vaikka työlästä
        edellinen kirjoitti:

ois ja kauniita kivoja on koska he lienevät perustyytyväisiä.....

• syrjiäkkin
        ajook kirjoitti:

...pitänyt sua ihan pilipaliämmänä, mutta nty täytyy sanoa, että olen kerrankin kanssasi jostain 100% samaa mieltä ottaen huomioon tämän ja edellisen viestisi.

Eli kyllä katkeria ihmisiä löytyy, mutta ne yleensä ovatkin niitä jotka jäävät yksin. Ketään ei syrjitä vain ja ainoastaan kauneuden takia.

maailma on laajapaikka..joku voi olla niin kaunis ettei kestä katsoa!!

• naikkonen100
        Kaunis nainen kirjoitti:

Olen itse kaunis, en siis mikään "normaalisöpö", vaan monien miesten mielestä todella kaunis. Jopa muutaman ystäväni mies on tämän minulle sanonut. Eivät ne ystävät siitä suutu, miksi ihmeessä mies riskeeraisi oman tutun ja turvallisen ja TOIMIVAN parisuhteen siksi, että saisi mahdollisuuden saada joltakulta puolitutulta vaikka kaunis ja älykäs onkin?

En ole ikinä ymmärtänyt naisia, jotka valittavat kavereiden puutetta ulkonäön takia. En muista, että esimerkiksi koulukamut olisivat yhtäkkiä lakanneet puhumasta siinä vaiheessa kun ulkonäkö ja pojat alkoivat kiinnostaa. Päin vastoin, monen kanssa ollaan yhteyksissä vielä tänäkin päivänä. Enkä usko, että monikaan on heistä kateellinen. Ok, muutama on tunnustanut olevansa kun minulla ei ole niitä paljon puhuttuja paino-ongelmia, mutta tietävät kyllä, että syön hyvin (siis hyvin terveellisesti) ja liikun paljon. Ja siitähän sitä ulkoista kauneutta saa myöskin, terveellisestä ruoasta ja ulko-ilmasta.

En ole myöskään huomannut, että seurustelustatus vaikuttaisi kummemmin kutsuihin juhliin. Ai niin, mutta enhän ole sinkkunakaan ikinä flirttaillut tai tyrkyttänyt itseäni kenenkään ukolle eikä tuttavapiirissä pahemmin ole niin mauttomia ukkoja jotka alkaisivat ehdotella edes humalassa oman muijan ollessa mukana.

Eikä miesten suhteenkaan ole ollut ikinä ongelmia. Miksei? Koska jos mies katselee minua ja vaikuttaa kiinnostavalta, flirttaan takaisin ja voinpa jopa mennä juttelemaan tälle.

Muttapa mutta... Aina on olemassa joku, joka on jostain kateellinen. On se tietty ihmislajike, joka on aina kade toisille jostakin. Ei olla koskaan tyytyväisiä omaan itseensä, vaan valitetaan ja vingutaan. Mutta miksi sellaisia edes kaipaisi lähellensä? Jos he eivät olisi kateellisia ulkonäöstä, niin sitten vaikka uudesta autosta.

Mutta oletko mun mielestä? Muakin ovat sanoneet ihmiset jopa täydelliseksi. Eikä vaan pokailun takia. Mut tiedätkö mitä? Silti en pidä itseäni ihmeellisen kauniina...

• Queen-Of-Hearts
        ajook kirjoitti:

voi joskus katsos pettää ;) Mutta otan äskeisen kohteliaisuutena, kiitos :)

• .....
        Joku muu kirjoitti:

"Satun nimittäin olemaan tohtori"

Mitä argumentoinnin pahinta nollainformaatiotauhkaa =D

Eiköhän tohtorin titteliin saa sitä perustelupohjaansa harjoitella ihan tarpeeksi. Sinun kuitenkin lienee aika palata perusteisiin tuolla saralla.

Repesin. Nämä keskusteli siitä, voiko nainen kauneus olla syy yksinäisyyteen ja sinkuksi jäämiseen. Ja mikä oli perustelu; "Minä olen tohtori". Tosiaan tuli kanssa mieleen, että millainen tohtori se sellainen on, joka ei edes osaa perustella väitteitään.

• Nainennn

Tämän kirjoitinkin jo toisaalle, mutta kun se sopisi tähänkin keskusteluun, hieman lyhennettynä jotakin kauneuden ja kivuuden suhteesta

-------------------------------------------
      Kaunis ulkokuori ja kiva luonne eivät sulje toisiaan pois. Usein päinvastoin.

Poikkeuksellisen kauniit ihmiset ovat oman elinikäisen kokemukseni perusteella olleet usein yllättävän helppoja ja mutkattomia, tosi ystävällisiä ihmisiä. Samoin luonnostaan hyvännäköiset ihmiset.

Keskinkertaisiin / rumiin mahtuu paljon enemmän myös käytöksellistä 'keskipaskaa'. Kieroilua, ilkeyttä, kyykyttämistä, juoruilua, selkäänpuukottamista, käärmeilyä jne. Tietysti nämä ominaisuudet myös rumentavat ihmistä ainakin minun silmissäni. Joskus tuleekin oltua aika hämmentynyt siitä, keillä kaikilla ihmisillä onkin itsellään kauniin ihmisen identiteetti, koska minun silmissäni se on kovin keskinkertaista tai jopa rumaa.

Kauniit, mutkattomat ja avuliaat ihmiset ovat niitä, jotka tuntuvat jäävän elinikäisten ystävieni haaviin. Ihmisellä on onneksi oikeus valita ne, joiden seurassa on hyvä olla ja joilta silti saa paljon hienoja asioita matkan varrella.

----------------------------------------------

Niin se vaan on, että ihmisen oma käytös ja ominaisuudet ratkaisevat sen, viihtyvätkö muut heidän seurassaan. Minä ainakin tunnen mielestäni erittäin hauskannäköisiä ihmisiä, enkä mitenkään karttele heitä heidän kauneutensa tai muidenkaan hyvien ominaisuuksiensa vuoksi. Heh.

• zebra

Minulla on kuvailemasi kaltainen "ystävä" joka aina haluaa olla kaiken keskipiste ja olevinaan niin helkatin kaunis. Sisältä kuitenkin paskaa...haukkuu muita ja juoruaa, hermostuu mitä ihmeellisimmistä asioista. Kerran on seurustellut ja sekin päättyi siihen, että jätkä jätti toisen naisen takia. Ja mitä vielä, tämä nainen haukkui sen miehen uuden eukon rumaksi ja ovatpa nuo edelleen yksissä, siis naisen exä ja uusi nainen. Yllätys kuka on yksin vielä nytkin!

• Nainennn
        zebra kirjoitti:

Minulla on kuvailemasi kaltainen "ystävä" joka aina haluaa olla kaiken keskipiste ja olevinaan niin helkatin kaunis. Sisältä kuitenkin paskaa...haukkuu muita ja juoruaa, hermostuu mitä ihmeellisimmistä asioista. Kerran on seurustellut ja sekin päättyi siihen, että jätkä jätti toisen naisen takia. Ja mitä vielä, tämä nainen haukkui sen miehen uuden eukon rumaksi ja ovatpa nuo edelleen yksissä, siis naisen exä ja uusi nainen. Yllätys kuka on yksin vielä nytkin!

on ärsyttävää, mutta yleensä kaatuu lopulta henkilön omaan niskaan. Kuka voi kunnioittaa sellaista, joka ei kunnioita ketään? Tai kuka voi pitää sellaisesta ihmisestä?

• ja mulla

On kamuja. Mutta tunnen tapauksia jotka ovat harvinaisen kauniita ja joilla ei ole kavereita. En nyt tarkoita nättejä tyttöjä, vaan TODELLA kauniita.

Kyllä heitä kadehditaan ja tiputetaan porukasta pois.Ei muakaan sori vaan huvita olla mielettömän kauniin naisen kanssa ainakaan jos mun mies on mukana. Niin se vaan on...

• ajook

...etteikö kaltaisiasi katkeria tapauksia jonkun verran löydykin. Mutta herää kateellisuudestasi, katsomaan maailmaa, saatat huomata ettet olekaan niin onnellinen ja suosittu kuin luulet.

• miten niin?
        ajook kirjoitti:

...etteikö kaltaisiasi katkeria tapauksia jonkun verran löydykin. Mutta herää kateellisuudestasi, katsomaan maailmaa, saatat huomata ettet olekaan niin onnellinen ja suosittu kuin luulet.

En ole mistään katkera. Mulla on hyvä mies ja paljon kavereita. Tiedän joitain "täydellisiä" naisia ja ei mua kiinnosta olla niiden kamu. Meitä rumia on tarpeeksi enkä todellakaan tarvitse lisää kavereita.

En sanonut olevani suosittu ym. Naurettava sana! Mutta mulla on hyviä ystäviä joista välitän ja ne musta. Samoin mieheni haluaa olla mun kanssa. Ei itsekään ole huippukomea. Mutta miksi toisin kotiin mieheni eteen jotain kaunottaria? Ei mitään syytä. Hyvät ystäväni ovat lihavia ym kuten minä.

Olen tyytyväinen elämääni. Sä et taida olla...

• jonkun äijän takia
        miten niin? kirjoitti:

En ole mistään katkera. Mulla on hyvä mies ja paljon kavereita. Tiedän joitain "täydellisiä" naisia ja ei mua kiinnosta olla niiden kamu. Meitä rumia on tarpeeksi enkä todellakaan tarvitse lisää kavereita.

En sanonut olevani suosittu ym. Naurettava sana! Mutta mulla on hyviä ystäviä joista välitän ja ne musta. Samoin mieheni haluaa olla mun kanssa. Ei itsekään ole huippukomea. Mutta miksi toisin kotiin mieheni eteen jotain kaunottaria? Ei mitään syytä. Hyvät ystäväni ovat lihavia ym kuten minä.

Todella epätoivoista, jos nainen valitsee ystävänsä niiden ulkonäön perusteella ja vain siksi ettei mies heistä kiinnostuisi. Huhhuh. Uskallatko päästää miestäsi ovesta ulos yksin, siellähän saattaa olla joku kaunis nainen joka kysyy mieheltäsi vaikka aikaa tai pyytää jotain palvelusta. Ja jos miehesi on sillä viety, niin mitäpä sen väliä? Ei ollut pitämisen arvoinen mies...

• ruma nainen
        jonkun äijän takia kirjoitti:

Todella epätoivoista, jos nainen valitsee ystävänsä niiden ulkonäön perusteella ja vain siksi ettei mies heistä kiinnostuisi. Huhhuh. Uskallatko päästää miestäsi ovesta ulos yksin, siellähän saattaa olla joku kaunis nainen joka kysyy mieheltäsi vaikka aikaa tai pyytää jotain palvelusta. Ja jos miehesi on sillä viety, niin mitäpä sen väliä? Ei ollut pitämisen arvoinen mies...

Mulla on jo kamuni. En tarvi niitä lisää. Ja jo sanoin en pelkää menettäväni miestäni. Hän haluaa olla mun kanssa ja vaan mun. Itseni takia en vain haluaisi omaan lähipiiriini kaunottaria.

En nyt usko että mun elämä on jotenkin kuivempaa sen tähden... En usko että mun elämä on edes jotenkin rajoittunutta. En rajoita myöskään mieheni elämää mitenkään. Ollaan molemmat onnellisia. Mihin tarvin erikoisen kauniita naisia? Miten mun elämä nyt on niin rajoittunutta ilman niitä?

• ajook
        miten niin? kirjoitti:

Olen tyytyväinen elämääni, löytyy ihan oikea työpaikka, tyttöystävä ja jonkun verran harrastuksiakin, kiitos vain huolenpidosta.

'Suosittu' on kieltämättä naurettava sana, tulee ihan mieleen jenkkien kouluelämästä kertovat sarjat ja elokuvat. Tosin en keksinyt parempaakaan.

Mielestäni ihmiset, jotka valitsevat seuransa ulkonäön perusteella ovat säälittäviä. Siksi hyökkäsin sinuakin vastaan. Ihan sama kelpaako seuraan vain rumat vai vain kauniit. Ulkonäkö ei mielestäni ole peruste.

• luulin et nainen
        ajook kirjoitti:

Olen tyytyväinen elämääni, löytyy ihan oikea työpaikka, tyttöystävä ja jonkun verran harrastuksiakin, kiitos vain huolenpidosta.

'Suosittu' on kieltämättä naurettava sana, tulee ihan mieleen jenkkien kouluelämästä kertovat sarjat ja elokuvat. Tosin en keksinyt parempaakaan.

Mielestäni ihmiset, jotka valitsevat seuransa ulkonäön perusteella ovat säälittäviä. Siksi hyökkäsin sinuakin vastaan. Ihan sama kelpaako seuraan vain rumat vai vain kauniit. Ulkonäkö ei mielestäni ole peruste.

huh huh!

• kuulostaa aika pahalta
        ruma nainen kirjoitti:

Mulla on jo kamuni. En tarvi niitä lisää. Ja jo sanoin en pelkää menettäväni miestäni. Hän haluaa olla mun kanssa ja vaan mun. Itseni takia en vain haluaisi omaan lähipiiriini kaunottaria.

En nyt usko että mun elämä on jotenkin kuivempaa sen tähden... En usko että mun elämä on edes jotenkin rajoittunutta. En rajoita myöskään mieheni elämää mitenkään. Ollaan molemmat onnellisia. Mihin tarvin erikoisen kauniita naisia? Miten mun elämä nyt on niin rajoittunutta ilman niitä?

Siis ystävätkö on sulle ennenkaikkea kappaleita, joita voi vain tietty määrä olla yhdellä kertaa. Mitä jos vaikka työn myötä tutustuisit todella mukavaan, ystävälliseen ja hauskaan naiseen, joka haluaisi olla ystäväsi ja sinusta olisi kiva viettää aikaa hänen kanssaan. Hän olisi kuitenkin erityisen kaunis.

Etkö olisi hänen ystävänsä vain siitä syystä että hän on kaunis? Voitko olla niin pinnallinen ja epävarma? Uskomatonta!

Kysyt, mihin tarvitset erikoisen kauniita ihmisiä? Eihän siitä ole kyse, että niitä pitäisi TARVITA johonkin. Oletko ystävä ystävillesi vain koska tarvitset heitä jonnekin.

Mitä minä yritän sanoa on se, että elämässä tutustuu pakostakin välillä uusiin ihmisiin, uusia ystäviä ja kavereita tulee mukaan töissä, opiskelussa, vaikkapa lenkkipolulla ja näistä ystävyyssuhteista voi tulla elämässä tärkeä asia. Ja siinä ei pitäisi olla mitään väliä sillä, minkä näköinen ystäväsi on.

Hylkäisitkö jonkun jo olemassa olevan ystäväsi jos hän alkaisi treenaamaan, hankkisi upean vartalon, ottaisi kauneusleikkauksia ja "muuttuisi" kauniiksi?

• sana.

Kaikki tämä kirjoittamasi on totta.

• hyvä mies, ...

tee töitä äläkä vaivaa päätäsi mitättömillä pikku kuvitelmillasi. Et saa tuosta aiheesta standardia, vaikka kuinka vääntäisit.

Pikku vinkkinä: lähes jokainen määrittelee kauneuden erilailla, kaikilla on erilainen maku.

• Joku muu

"Pikku vinkkinä: lähes jokainen määrittelee kauneuden erilailla, kaikilla on erilainen maku."

Tuo vain tukee Ajookin sanomaa =)

• Am muu
        Joku muu kirjoitti:

"Pikku vinkkinä: lähes jokainen määrittelee kauneuden erilailla, kaikilla on erilainen maku."

Tuo vain tukee Ajookin sanomaa =)

Ajook on vain sitä mieltä, ettei kukaan karsasta kaunista naista kauneuden tähden. Monikin. Jo pelkästään kaunis on pelottava, yli monen miehen tason. Turha siis edes yrittää. Tai sitten yritystä on niin runsaasti, että täytyy potkia itselleen tila (=pidetään ylpeänä pihtarina ;)). Toisille naisille saattaa kaunis nainen olla uhka. Toisille taas seuransaamismagneetti. Tai jotain ihan muuta. Ei voi vetää yhtäkään noin suoraa linjaa kuin tuo yksinkertaistava ajook.

JOkainen karsastaa erilaisia "epämillyttäviä" piirteitä ihmisessä, ne voivat olla jotain omaa itsetuntoa uhkaavia. Ei voida sanoa, että vain niuhot ovat yksin.

Hakemalla haettuja aiheita, sanoisin ;).

• ajook
        Am muu kirjoitti:

Ajook on vain sitä mieltä, ettei kukaan karsasta kaunista naista kauneuden tähden. Monikin. Jo pelkästään kaunis on pelottava, yli monen miehen tason. Turha siis edes yrittää. Tai sitten yritystä on niin runsaasti, että täytyy potkia itselleen tila (=pidetään ylpeänä pihtarina ;)). Toisille naisille saattaa kaunis nainen olla uhka. Toisille taas seuransaamismagneetti. Tai jotain ihan muuta. Ei voi vetää yhtäkään noin suoraa linjaa kuin tuo yksinkertaistava ajook.

JOkainen karsastaa erilaisia "epämillyttäviä" piirteitä ihmisessä, ne voivat olla jotain omaa itsetuntoa uhkaavia. Ei voida sanoa, että vain niuhot ovat yksin.

Hakemalla haettuja aiheita, sanoisin ;).

Juup. Ekalla sanon, että standardia en todellakaan saa, enkä varmasti edes mielipiteitäni läpi, mutta kai sitä silti saa turista?

Sulle taas sanon, että mikä keskustelun tappaja olet? Kai täällä nyt saa merkityksettömistäkin asioista jauhaa?

Kyllä varmasti kauniin jotkut torjuvat kauneuden takia, mutta ei sen takia joudu ihan oikeesti yksin jäämään.

Ja asioita on yksinkertaistettava, että kaikki ymmärtää (jopa minä), keskusteluun on kuitenkin oikeus osallistua myös niillä, jotka eivät mensan rajoja ylitä.

• Bloodbrother

"Kaunis ulkokuori ja kiva luonne eivät sulje toisiaan pois. Usein päinvastoin.

Poikkeuksellisen kauniit ihmiset ovat oman elinikäisen kokemuksen perusteella olleet usein yllättävän helppoja ja mutkattomia, tosi ystävällisiä ihmisiä. Samoin luonnostaan hyvännäköiset ihmiset.

Keskinkertaisiin / rumiin mahtuu paljon enemmän myös käytöksellistä 'keskipaskaa'. Kieroilua, ilkeyttä, kyykyttämistä, juoruilua, selkäänpuukottamista, käärmeilyä jne. Tietysti nämä ominaisuudet myös rumentavat ihmistä ainakin minun silmissäni. Joskus tuleekin oltua aika hämmentynyt siitä, keillä kaikilla ihmisillä onkin itsellään kauniin ihmisen identiteetti, koska minun silmissäni se on kovin keskinkertaista tai jopa rumaa.

Susirumien vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa ongelma on se, että osa näistä alkaa muutaman perusystävällisen sanan ja normaalin käytöksen jälkeen takertua ja kehittää omia pakkomielteitä toisen ihmisen tunteista ja mielipiteistä enää koskaan välittämättä. Olen käynyt lävitse usean eri henkilön kanssa yllättävän samanlaisen kuvion tässä asiassa, ja rumuus onkin - valitettavasti - osa niitä tekijöitä, jotka saavat nykyisin hälytyskellot soimaan ja minut kiertämään osan henkilöistä hienotunteisesti KAUKAA.

Ujot ei myöskään ole aina hyvänluontoisia ja ystävällisiä. Samoin kaikki tekoystävälliset uhrautujat eivät ole hyväluonteisia, vaan jopa uhraamalla itseään yrittävät toisaalta ostaa rakkautta ja toisaalta korottaa itseään.

Kauniit, mutkattomat ja avuliaat ihmiset ovat niitä, jotka tuntuvat jäävän elinikäisten ystävieni haaviin. Ihmisellä on onneksi oikeus valita ne, joiden seurassa on hyvä olla ja joilta silti saa paljon hienoja asioita matkan varrella."

Lainattu: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000015923684

• kommentti

"En tiedä yhtään kauneutensa takia hyljeksittyä ihmistä."

Se, ettet sä sellaisia tunne, ei tarkoita sitä, etteikö niitä olisi.

• Nimetön

ei edelleenkään kumoa yhtään mitään hänen sanomaansa.

• et osaa
        Nimetön kirjoitti:

ei edelleenkään kumoa yhtään mitään hänen sanomaansa.

lukea, tai olet ap etkä ymmärrä edes kirjoittamaasi.

• ajook

Niinpä, siksi halusinkin avata ihan uuden aiheen. Kun pieneen päähäni ei mahdu ajatusta, että joku joutuisi kauneutensa takia kärsimään elinikäisestä yksinäisyydestä.

• Nimetönkö
        et osaa kirjoitti:

lukea, tai olet ap etkä ymmärrä edes kirjoittamaasi.

keskusteluun osaa sanoa mitään siihen liittyvää on parempi jättää toteamukset välistä. Joko et tuota kykene ymmärtämään tai olet ap etkä ymmärrä edes kenenkään muunkaan kirjoittamaa. Myötätuntoni.

Ja perusteluako haluat... Epäilen, ettei ymmärryksesi siihen riitä. Mutta kyse ei ole siitä, etteikö saattaisi olla niitä kauniita ihmisiä, joita voidaan syrjiä, vaan että on niitä joita ei syrjitä. Täten koko kauniiden syrjiminen on kyseenalainen yleistys.

• kyllä näin on

Olen prikulleen kanssasi samaa mieltä. Usein myös kuulee valitettavan, että kauniille naiselle muut naiset on niin hirveitä ja aina puhutaan paskaa selän takana ja blaa blaa...en usko, jos henkilö on itse ystävällinen ja mukava tyyppi, eikä ole ylimielinen. Itse tunnen valtavan kauniita naisia, eikä tulisi pieneen mieleenkään ruveta narttuilemaan heille vain koska ovat minua kauniimpia.

• naikkonen100

Naurettavia ihmiset jotka yleistävät jotain noin tyhmää. Luulen että on kauniita ja rumia yksinäisiä. On myös ilkeitä ja kivoja yksinäisiä. on myös ilkeitä ja kivoja rumia ja kivoja ja ilkeitä kauniita. Ihmisiä me kaikki ollaan...

Tunnen kaikenlaisia. En luokittele ketään laatikkoon tuntematta häntä.

Itse olen joskus kiva ja joskus oikeen ämmä. Joskus tuntuu että puhelin soi liika ja joskus tuntuu yksinäiseltä. Jotkut kehuu todella kauniiksi ja jotkut sanoo rumaksi...

Entä sitten? Mikäs on mun laatikko? Ihan sama mulle. Kunhan mun oma elämä on mun mielestä kunnossa.

• ajook

En luokittele ketään laatikkoon. Yleensä ihmisten luokitteleminen on tylsää. Yleistänkö? No yleistän. Joskus ympäröivää maailmaa ymmärtääkseen on hyvä tehdä yleistyksiä, mutta niitä ei kannata ottaa liian tosissaan.

En todellakaan väitä, etteikö ihmiset olisi erillaisia. Tyhmiä, fiksuja, rumia, kauniita, ihan kaikenlaisia! Olen vain sitä mieltä, että ne, jotka täällä valittavat kauneudestaan johtuvaa yksinäisyyttä puhuvat paskaa. Suurinta osaa ihmisistä ei voi edes jakaa kahteen boksiin, rumaan tai kauniiseen.

Ymmärsitkö vai menikö tämänkin yli? Luulisin, että ymmärsit, koska taidamme olla asioista samaa mieltä. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun ne eivät ymmärrä lukemaansa, vai olenko todellakin niin epäselko?

• yleistykset
        ajook kirjoitti:

En luokittele ketään laatikkoon. Yleensä ihmisten luokitteleminen on tylsää. Yleistänkö? No yleistän. Joskus ympäröivää maailmaa ymmärtääkseen on hyvä tehdä yleistyksiä, mutta niitä ei kannata ottaa liian tosissaan.

En todellakaan väitä, etteikö ihmiset olisi erillaisia. Tyhmiä, fiksuja, rumia, kauniita, ihan kaikenlaisia! Olen vain sitä mieltä, että ne, jotka täällä valittavat kauneudestaan johtuvaa yksinäisyyttä puhuvat paskaa. Suurinta osaa ihmisistä ei voi edes jakaa kahteen boksiin, rumaan tai kauniiseen.

Ymmärsitkö vai menikö tämänkin yli? Luulisin, että ymmärsit, koska taidamme olla asioista samaa mieltä. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun ne eivät ymmärrä lukemaansa, vai olenko todellakin niin epäselko?

ovat pelkästään typeriä. Yleensä ;). Miksi kirjoitit? Eihän sulla ollut edes mitään asiaa? Onko tylsää?

Mulla on tylsää, siksi naputtelen täällä :). Yleistykset ovat vaan yksinkertaisia ihmisiä varten. Eli opetetaan, että aakkoset alkavat aalla ja päättyvät ööhön. Mutta mitään ei sillä tiedolla tehdä, jollei osata käyttää niitä kaikkia muitakin kirjaimia, tai ainakin suurinta osaa. Aliarvioitko ihmisiä?

"Olen vain sitä mieltä, että ne, jotka täällä valittavat kauneudestaan johtuvaa yksinäisyyttä puhuvat paskaa."

Senkun olet sitä mieltä, mutta koska
        "...ihmiset olisi erilaisia. Tyhmiä, fiksuja, rumia, kauniita, ihan kaikenlaisia!", jotkut kauniit valittajat ovat varmasti oikeassakin.

Tuskin mihinkään asiaan on ikinä yhtä ainoaa oikeaa syytä, vaan maailma ja elämä yleensä on todella monimuotoista. Yksi merkittävä syy yksinäisyyteen se kauneus voi todellakin jollekin olla.

• ajook
        yleistykset kirjoitti:

ovat pelkästään typeriä. Yleensä ;). Miksi kirjoitit? Eihän sulla ollut edes mitään asiaa? Onko tylsää?

Mulla on tylsää, siksi naputtelen täällä :). Yleistykset ovat vaan yksinkertaisia ihmisiä varten. Eli opetetaan, että aakkoset alkavat aalla ja päättyvät ööhön. Mutta mitään ei sillä tiedolla tehdä, jollei osata käyttää niitä kaikkia muitakin kirjaimia, tai ainakin suurinta osaa. Aliarvioitko ihmisiä?

"Olen vain sitä mieltä, että ne, jotka täällä valittavat kauneudestaan johtuvaa yksinäisyyttä puhuvat paskaa."

Senkun olet sitä mieltä, mutta koska
        "...ihmiset olisi erilaisia. Tyhmiä, fiksuja, rumia, kauniita, ihan kaikenlaisia!", jotkut kauniit valittajat ovat varmasti oikeassakin.

Tuskin mihinkään asiaan on ikinä yhtä ainoaa oikeaa syytä, vaan maailma ja elämä yleensä on todella monimuotoista. Yksi merkittävä syy yksinäisyyteen se kauneus voi todellakin jollekin olla.

Luulin asiani tulleen selville monta kertaa, mutta jos lähdetään pohtimaan sitä, miksi kukakin täällä kirjoittaa, niin joudutaan kiertämään ympyrää. Eihän täällä monellakaan ole oikeaa asiaa, sen kuin jupistaa ja sehän on palstan tarkoituskin, vai?

Yleistykset ovat hyödyllisiä, koska jos alamme miettimään asiaa "kaikki yleistykset ovat vääriä"-kannalta, emme voi koskaan keskittyä mihinkään, kun kaiken voimme kumota sanomalla tuon kuuluisan lauseen. Toisaalta, olemme aika yksinkertaisia, yksi, jos toinenkin. Aliarvioin ihmisiä joskus, mutta yleensä vältän sen.

Eikö mielipiteiden vaito ole palstan idea? En usko, että kauniit valittajat ovat oikeassa ja tästä mielipiteestä pidän kiinni kuten tohtori aiemmin.

Väitän, ettei kauneus koskaan ole se suurin syy yksinäisyyteen ja ihmisten, jotka niin väittää pitäisi mennä itseensä.

Jos kaikki ajattelisivat niin kuin sinä, keskustelu täällä kuolisi. "Emme viitikään tätä kirjottaa, ku ei oo syytä" " En mä voikaan näin sanoa kun yleistän ja olen yksinkertainen". Mielestäni tästä on saatu hyvä keskustelu ja paljon myös erilaisia näkökulmia. Voisin väittää jopa, että olen oppinut jotain ja korjannut joitain asenteitani. Oliko tämä sittekään turhaa? En teistä tiedä, mutta ei minulle.

• Muikku.

No oletkos koskaan pienenä lukenut satuja? Esim. Lumikki, jossa paha äitipuoli halusi tappaa Lumikin, koska tämä oli häntä kauniimpi. No satuahan se on, mutta sitä voidaan ihan hyvin soveltaa todellisuuteenkin ja jos nyt yhtään ajattelet niin kateus on aika inhimillistä. Ja edelleen naisille kauneus on tärkein ominaisuus ja valttikortti.

Otetaan pari esimerkkiä tähän: jos mies menee iskemään kaunista naista baarissa, suurin osa miehistä on humalassa. No miksi?Koska miehet eivät uskalle selvinpäin mennä, koska ovat epävarmoja. No humalainen mies saa todennäköisesti pakit kauniilta naiselta (vaikka nainen olisi kohtelias ja mukava) ja mitä mies tekee? No suuttuu tai alkaa haukkumaan, koska pakit olivat liikaa itsetunnolle. Miksi mies ensin lähestyi naista ja pakkien jälkeen nainen on esim. huora tms....miksi ei kaunis nainen siis herättäisi epävarmuutta myös naisissa? Naiset pelkäävät, että kaunis nainen vie oman miehen tai sen miehen, jota itse yrittää ns. iskeä. Eikä näissä tilanteissa paljoa katsota onko kaunis ihminen fiksu tai mukava...kateellisuus ja epävarmuus ovat aika kovia sanoja..

• ajook

Niin totta. Suomessa miehet harvoin uskaltavat tehdä aloitetta selvinpäin edes todella rumalle naiselle ja haukkuvat huoraksi pakit antaneet, vaikka tämä olisi millainen aasinnaama.

Valitettavasti et voi sinänsä oikeaa tarinaasi kuitenkaan yleistää pelkkiin kauniisiin naisiin. Ennemmin voisit yleistää sanomasi, vaikka kaikkiin miehiin. Totta kai naiset pelkäävät ihmisiä ja ovat kateellisia, mutta kukaan ei ole kauneutensa takia yksinäinen. Tai ainakaan en ole koskaan nähnytkään niin kaunista naista.

• Muikku.
        ajook kirjoitti:

Niin totta. Suomessa miehet harvoin uskaltavat tehdä aloitetta selvinpäin edes todella rumalle naiselle ja haukkuvat huoraksi pakit antaneet, vaikka tämä olisi millainen aasinnaama.

Valitettavasti et voi sinänsä oikeaa tarinaasi kuitenkaan yleistää pelkkiin kauniisiin naisiin. Ennemmin voisit yleistää sanomasi, vaikka kaikkiin miehiin. Totta kai naiset pelkäävät ihmisiä ja ovat kateellisia, mutta kukaan ei ole kauneutensa takia yksinäinen. Tai ainakaan en ole koskaan nähnytkään niin kaunista naista.

En ole hirveän montaa kertaa nähnyt, että aasin näköisiä naisia iskettäisiin yhtään missään...;)

Myönnä nyt vain, että baarissa (ja selvinpäinkin) miehet menevät yleensä iskemään niitä kauniita naisia. Tai sitten ainakin siedettävän näköisiä naisia, koska pelkäävät pakkeja niiltä kauniilta naisilta, eikö vain?

• Heppu_12412334

on yksinäinen koska on idiootti. Muut kauniit naiset eivät ole yksinäisiä.

Sama juttu kuin miehillä selittely "en kelpaa naisille kun olen hiljainen" vaikka sen pitäisi mennä "en kelpaa naisille kun olen tylsä, harmaa ja katoan seinään".

• ajook

Tai olen yksinäinen ja hyljeksitty, koska olen ruma (henkilöltä, joka on normaalin näköinen).

• No-Face

Sille on monia syitä miksi ihminen on yksin. Kauneus ei ole ainoa asia.

Esimerkiksi:

KAUNIS ihminen joka on täysi pissapää. Ei varmasti saa ainakaan pitkäaikaista seuraa, vai kuinka on? Jos ilmoittaa idioottimaisuudestaan jo ennen kun toinen ehtii suutaan avata, niin tuskin kamalasti vientiä löytyy.

Tai kaunis ihminen joka ITSE etsii seuraa muutenkin kuin ulkonäköä katsoen. Ehkä hän on itsekin ujo, ehkä hän haluaa seuraa ihmisistä jotka näkevät pintaa syvemmälle ja joissa hän näkee enemmänkin kuin ulkonäön. Mutta nämä ihmiset eivät ole niin suosittuja ja ovat ehkä itsekin ujoja, eivätkä siksi uskalla tulla juttelemaan kauniille tytölle kun luulevat ettei heillä ole mahdollisuuksia.

Tai sitten kauniilla tytöllä on noussut niin pahasti pissa päähän ettei mikään kelpaa.

Tai sitten kaikki luulevat, ettei heillä ole mahdollisuuksia ja kaunis tyttö on itse ujo.

Tai sitten tyttö on muuten outo tai ehkä kateelliset ihmiset ovat vieroittaneet hänet porukasta tjv.

syitä voi olla monia. tuossa muutamia, jotka voivat olla kauniin ihmisen ongelmia. toisaalta, missään noista kauneus ei ole ainoa tekijä.

• Muikku.

Aika yksipuolinen tuo sinun tekstisi. Miksi tekstissäsi kaunis on aina ujo, outo tai pissapää. Sekin on yksi vaihtoehto, että jos kaunis ihminen ei olekaan mitään näistä ja on silti yksin, mistäs sitten syitä haetaan? Palataanko kenties taas kateellisten ja epävarmojen ihmisten pariin mihin ne jäljet aina johtavat...

• elämässä

muttei kauneutta, jota kaikki haluaisivat, vaikka kuinka kieltäisivät.

• palloilija

"Tietämäni yksinäiset tapaukset. Ne, joiden kommenteille hymyillään selän takana ja jotka eivät omaa oikeita ystäviä ovat poikkeuksetta kusipäitä. "

Tämä lainaus kertoo sinusta kaiken oleellisen. Kun omassa päässäsi hölskyy kusi, tuskin ymmärrät mitään elämästä. Mitäpä jos pitäisit "älykkäät" mielipiteesikin ominasi.

• Lukija vaan

Minullekin alkup. kirjoittaja näyttäytyy epämiellyttävänä lue kusipäänä, ihan omien viestiensä perusteella. Kai hän sitten ymmärtää aihetta, mistä puhuu.

Sinänsä olen hänen kanssaan pitkälle samaa mieltä. Voihan sitä joskus olla samaa mieltä kusipäänkin kanssa. ;)

• ajook

Niin, jollekin oikea elämä löytyy Suomi24 keskustelusta, jollekin ei...

Sinä raivostuit. Kuulut itse kategoriaan "olen kaunis ja siksi niin yksinäinen"?

Ehkä ymmärsit väärin? Sitä tosin on vaikea sanoa, koska omakin viestisi oli hyvin informatiivinen. Älykkäitä tai ei, niin ainakin olen saanu aikaan jopa pienen keskustelun, jossa on tullut hyviä näkökulmia molempiin suuntiin. (Ihan vihjeeksi, että sinun "näkökulmasi" ei näihin kuulu)

• typyli

kauneutensa takia... Tiedän muutamia todella kauniita ja yksinäisiä. Ovat kyllä myös ujoja.

Monesti naisten keskuudessa suositut naiset ovat hyvin tavallisen näköisiä. Eivät rumia eivätkä kauniita.

Joillain ihmisillä tietyissä piireissä on ennakkoluuloja jos nainen on todella upea ja trendivaatteissa ym...

Mutta mitään ei voi yleistää. Joku on yksin ulkonäön ja toinen luonteen takia.

Mä olen joskus yksin ihan laiskuuttani. En vaan jaksa uusia tuttavuuksia. Vaativat liikaa energiaa. Jaksan juuri yhden tai kahden seuraa, mutta ahdistun porukassa joka pitää itseään niin upeana ja suosittuna. Mua ei vaan kiinnosta. Kun joudun noihin porukoihin lähden nopeasti karkuun. En jaksa ja ei kiinnosta...

• perusteella et ole kaunista naista nähnytkään.

• simasuu

tätä. Tosi törppö ja sivistymätön tyyppi kaikin puolin.

• ajook

• lollotiloooo
        ajook kirjoitti:

Minä kun luulin perusteelleni kaiken niin hyvin, voi voi.

http://pg.photos.yahoo.com/ph/pasenen/detail?.dir=a64ere2&.dnm=9f66re2.jpg&.src=ph

Olitko sinä tuossa kuvassa? No joo.... en jaksanut koko ketjua läpi kelailla, mutta vaikutat kovin itseriittoiselta ja jäätävältä ainakin itse sain sellaisen kuvan, korjaa jos olen väärässä.
        Ja mitä kauniisiin naisiin tulee, niin itse en viitsi niitä yrittää, sillä vaikka sellaisen helmen jostain iskisikin, niin sitten tulee joku kulmakorugigolo-hunk nurkan takaa ja vie naisen mennessään.
        Huono itseluottamus kenties, mutta miksi ihmeessä kaunis nainen tyytyisi tavallisen näköiseen mieheen? Siitäpä syystä tyydyn vain vilkaisemaan sivusilmällä jos baarissa sellaisia on.

• random guy
        lollotiloooo kirjoitti:

Olitko sinä tuossa kuvassa? No joo.... en jaksanut koko ketjua läpi kelailla, mutta vaikutat kovin itseriittoiselta ja jäätävältä ainakin itse sain sellaisen kuvan, korjaa jos olen väärässä.
        Ja mitä kauniisiin naisiin tulee, niin itse en viitsi niitä yrittää, sillä vaikka sellaisen helmen jostain iskisikin, niin sitten tulee joku kulmakorugigolo-hunk nurkan takaa ja vie naisen mennessään.
        Huono itseluottamus kenties, mutta miksi ihmeessä kaunis nainen tyytyisi tavallisen näköiseen mieheen? Siitäpä syystä tyydyn vain vilkaisemaan sivusilmällä jos baarissa sellaisia on.

Taidat kyllä olla itse nainen, mutta hupinsa kullakin, ehkä saat kiksejä, kun sanot olevasi mies?

• ajook
        lollotiloooo kirjoitti:

Ihmettelen ihmistä joka tekee toisesta noin radikaalin päätelmän "jaksamatta kelailla koko ketjua läpi".

Yhdyn kyllä edelliseen, et vaikuta kirjoituksesta päätellen mieheltä... No voit tietenkin olla kikkelillä varustettu neiti, mut enpä usko :)

• ajook

Kiitoksia kaikille vastanneille. Hyviä perusteluja tuli myös vastaan!

Sitä ihmettelen, että saako kirjoitustyylistäni oikeasti noin kusipään kuvan kuin osa väittää vai onko kysymys vain mielipide-eron aiheuttamasta mielipahasta? No ei voi mitään, älkää ottako liian vakavasti :)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe