Hedelmistä

ja vihanneksista

Eli, mitkä hedelmät ovat sellaisia, joita voi periaatteessa syödä niin paljon kun jaksaa? :)
Ei siis nyt mitään kymmentä, vaan puhutaan ihan muutamista.
Ovatko viinirypäleet lihottavia?
Mitkä vihannekset ovat 'huonoja' terveelliseen ruokavalioon?

17

4134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ravitsemustieteilijä

      kurkku, retiisi, kukkakaali ja porkkana ovat esimerkiksi todella kevyitä herkkuja joita voi napostella.
      hedelmistä:meloni, omena, ananas, päärynä, appelsiini, mandariini ovat kevyitä.
      Viinirypäleissä on tuplasti enemmän kaloreita kuin muissa mainitsemissani(72kcal/100g).

      Kannattaa tosiaan pilkkoa erilaisia vihanneksia ja hedelmiä kulhoon ja napostella kuin sipsejä. Parempina päivinä voi tehdä vastaavan dipinkin, nam.
      Muistathan että kevyys ei ole yhtä kuin terveellinen tai toisinpäin epäterveellinen ei ole sama kuin runsaskalorinen. Enpä osaa sanoa mitkä vihannekset olisi huonoja(!) terveelliseen ruokavalioon.Tuleeko jollekin muulle mieleen?

      • nämä

        muistaakseni ei ainakaan ole kovin suositeltavia laihiksella, banaani ja avokado, ovat vissiin sen verran sokerisia ja rasvaisia.


    • Kiril
      • Tepi

        Silti listan ykkösessä vain 245 kcal 100 grammassa, ja sinun kehumassa smetanassa 390 kcal samassa määrässä. On se rasvalaardi lihottavaa.


      • Kiril
        Tepi kirjoitti:

        Silti listan ykkösessä vain 245 kcal 100 grammassa, ja sinun kehumassa smetanassa 390 kcal samassa määrässä. On se rasvalaardi lihottavaa.

        Hiilihydraatteja per 100g, mangossa 72,4, luumussa 69,2 ja banaanissakin 21,2 g. Smetanassa on vain 2,2g/100g eikä sitä syödä koskaan samoja määriä kuin hedelmiä. Smetana on kevyttä herkkua.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        Hiilihydraatteja per 100g, mangossa 72,4, luumussa 69,2 ja banaanissakin 21,2 g. Smetanassa on vain 2,2g/100g eikä sitä syödä koskaan samoja määriä kuin hedelmiä. Smetana on kevyttä herkkua.

        Luumussa rasvaa 0.9 grammaa sadassa, smetanassa 40. Luumu 40 kertaa kevyempää!


      • samoja määriä?
        Kiril kirjoitti:

        Hiilihydraatteja per 100g, mangossa 72,4, luumussa 69,2 ja banaanissakin 21,2 g. Smetanassa on vain 2,2g/100g eikä sitä syödä koskaan samoja määriä kuin hedelmiä. Smetana on kevyttä herkkua.

        Kertomasi mukaan sinä syöt smetanaa moninkertaisesti sen mitä minä hedelmiä. Ihan jo tilavuudellakin mitattuna.


      • Kiril
        samoja määriä? kirjoitti:

        Kertomasi mukaan sinä syöt smetanaa moninkertaisesti sen mitä minä hedelmiä. Ihan jo tilavuudellakin mitattuna.

        jos seuraat kirjoituksiani niin smetanaa laitetaan esim. kaalikeittolautaselle yksi lusikallinen ja tomaatti/kurkkusalaattiin samoin.


      • ölskejhh
        Kiril kirjoitti:

        jos seuraat kirjoituksiani niin smetanaa laitetaan esim. kaalikeittolautaselle yksi lusikallinen ja tomaatti/kurkkusalaattiin samoin.

        Ethän sinäkään tiedä kuinka paljon hedelmiä minä syön.


      • logiikka?
        Kiril kirjoitti:

        Hiilihydraatteja per 100g, mangossa 72,4, luumussa 69,2 ja banaanissakin 21,2 g. Smetanassa on vain 2,2g/100g eikä sitä syödä koskaan samoja määriä kuin hedelmiä. Smetana on kevyttä herkkua.

        "Rasva kelluu, joten se on kevyttä."?


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        jos seuraat kirjoituksiani niin smetanaa laitetaan esim. kaalikeittolautaselle yksi lusikallinen ja tomaatti/kurkkusalaattiin samoin.

        Alkuperäinen kirjoittajakin puhui muutamasta luumusta, sinä aloit taas omaa hömppäuskontoasi paasaamaan, jossa kilotolkulla syödään rasvaa ja muka-laihdutaan.


      • Kiril
        Tepi kirjoitti:

        Alkuperäinen kirjoittajakin puhui muutamasta luumusta, sinä aloit taas omaa hömppäuskontoasi paasaamaan, jossa kilotolkulla syödään rasvaa ja muka-laihdutaan.

        on sun ihan oma keksintösi.


    • Hedelmätär

      ...hedelmät ja vihannekset ovat suositeltavaa kevyttä terveellistä syötävää... Mutta ainakin Painonvartijoissa tietyistä hedelmistä "rangaistaan" jonkin verran. Pisteettömiä ovat esim. vesimeloni, appelsiini, porkkana, tomaatti, kurkku...

      Banaanissa on2p, omenassa 1p, päärynässä 1p... jne. Monethan toki syövät hedelmiä ja vihanneksia ilman, että laskevat niistä pisteitä.

      • Hedelmätär

        ..ne ovat Painonvartijoiden mukaan aikas pisteisiä. En muista lukuja, koska olen itse välttänyt.


      • hyviä
        Hedelmätär kirjoitti:

        ..ne ovat Painonvartijoiden mukaan aikas pisteisiä. En muista lukuja, koska olen itse välttänyt.

        vinkkejä on tullut ja tuo linkki oli loistava :) Kiitokset.


      • toinen painonvartija
        Hedelmätär kirjoitti:

        ..ne ovat Painonvartijoiden mukaan aikas pisteisiä. En muista lukuja, koska olen itse välttänyt.

        Viinirypäleissä on puoli pistettä / 15 kpl, ja banaanissa piste puolikkaassa. Itse syön niitä silloin tällöin. Ja banaaniakin pari kertaa viikossa, ainakin silloin jos väsyttää eikä ole kysymys nukkumisen vähyydestä. Olen huomannut että banaani piristää silloin. Olen muuten itse vaihtanut sen "vapaasti ruisleipää tai perunaa 2 pisteellä" siihen että syön muita hedelmiä kuin noita mainitsemiani merkitsemättä niistä yhtään pistettä. Leipää ja perunaa syön niin vähän, että niistä on sama merkitä aina se piste tai kaksi syödyn määrän mukaan.


      • ei koskaan laihdutta
        toinen painonvartija kirjoitti:

        Viinirypäleissä on puoli pistettä / 15 kpl, ja banaanissa piste puolikkaassa. Itse syön niitä silloin tällöin. Ja banaaniakin pari kertaa viikossa, ainakin silloin jos väsyttää eikä ole kysymys nukkumisen vähyydestä. Olen huomannut että banaani piristää silloin. Olen muuten itse vaihtanut sen "vapaasti ruisleipää tai perunaa 2 pisteellä" siihen että syön muita hedelmiä kuin noita mainitsemiani merkitsemättä niistä yhtään pistettä. Leipää ja perunaa syön niin vähän, että niistä on sama merkitä aina se piste tai kaksi syödyn määrän mukaan.

        Jos väsymys korjaantuu sokerilla, kannattaa miettiä onko se myös aiheutettu sillä... Jos vedät verensokerin kattoon, alkaa väsyttää jo siinä vaiheessa kun palataan normaalilukemiin.

        En tiedä, onko sinulla kyse siitä. Tuntuu vaan hassulta, että väsymystä korjataan syömällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe