Oma keskusteluni

oli tälläinen

Kesti noin tunnin ja käytiin läpi oikeastaan kaikki alueet mitä työhöni liittyy.
Samalla juotiin kahvit ja syötiin pullat vaikka en yleensä pullaa juuri syö.

Arvioitiin yhdessä omaa osaamistani ohjelmistojen suhteen käyttötaidon suhteen, sekä yleisesti tuotteiden ja tuotannon tuntemus.

Arvioitiin yhdessä millä osa-alueilla olisi kehittämisen varaa ja mitä haluaisin itse kehittää (kielitaito, ohjelmistot jne.)

Olin keskustelussa rehellinen ja kerroin myös, että en jää jumittamaan työhöni jos tilanne tulevaisuudessa käy epävarmaksi vaan lähden menemään omin päin.
Pomo kysyi olenko kyllästynyt työhöni ja vastasin, että en, mutta en jää jumimaan sinne jos tulee tarvetta esim. irtisanomisiin tai lomautuksiin.

Kerroin myös, että yrityksessämme ei järjestetä tarpeeksi yhteisiä "idea palavereita", palavereita tai yhteistoimintapäiviä, jossa yhdessä pyrittäisiin löytämään ratkaisuja työssä oleviin ongelmiin.
Annoin selvästi ymmärtää, että firmassa ei todellakaan ole kaikki kunnossa vaan kehitystä ja uusia (jopa radikaaleja) muutoksia tarvitaan.

Näille ajatuksilleni on kuitenkin ihan sama vaikka olisi samantien työnnetty perseeseen kun mitään ei tapahtu kuitenkaan.
Kehityskeskustelustani on nyt aikaa noin 4kk ja edellinen oli vuosi sitten.

Työtehtäväni ovat suunnittelussa ja ammatiltani olen insinööri.

4

2112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • X X X

      vaan koulupohja johonkin ammattiin, esimerkiksi suunnittelijaksi. Näkee, että et ole kauan alalla ollut. Pitäiskö kehityskeskusteluja vielä jatkaa, että työelämän kuviot selviäisi.
      Terveisin pitkään alalla ollut!

      • raukkaa

        Kun et ymmärrä, että voin käyttää yleisnimitystä insinööri ammatistani.

        Kehityskeskusteluja varmasti pitää jatkaa osaltani kun en mielestäni vielä kaikkea tiedä, mutta veikkaisin, että et sinäkään...vai sanotko, että olet valmis tähän maailmaan?

        Sinulla taitaa olla vaikeaa töissä kun pitää puuttua viestini viimeiseen lauseeseen kun et muutakaan valittamisen aihetta löytänyt?


    • njm

      Minun eka kehityskeskustelu käytiin 3 vuotta sitten. Joten olin ollut firmassa tähän mennessä 5 vuotta. Edellisen pomon aikana käytiin kirjallisesti läpi ja keskusteltiin asiat ja sain kopion paperista. Kesti tunnin. Kun pomo vaihtui vuosi sitten, niin uusi pomo piti tammikuussa 5 min kehityskeskustelun! Ei mitään kirjallista paperia eikä keskustelua. Kuitenkin minulle ilmoitettiin tekstarilla, että minulla on kehityskeskustelu parin päivän perässä, jossa käydään asioita läpi. Varasin siis tunnin aikaa siihen. Eipä kestänyt kuin 5 min ja asia oli se, että työkohteeni vaihtuu. Ei edes kysytty mielipidettäni etukäteen että työkuvioni vaihtuu kohteen myötä. Siinä se kehityskeskustelu oli. Minulle jäi se kuva, että pomoni on ammattitaidoton, joka ei hallitse esimiehen tehtäviä kehityskeskustelusta puhumattakaan. Ja en ole yksin tässä käsityksessä, koska jälkeenpäin muutkin työntekijät ovat kironneet tämän pomon helvettiin, jolta puuttuu täysin sosiaalinen taito keskustella alaistensa kuten myös asiakkaiden kanssa. Onneksi jatkossa ei minun tarvitse sietää enää tätä pomoa, kun lähden firmasta pois kun tarjottiin parempi työpaikka muualta.

    • pohdiskelija

      Eräässä laitoksessa on pomona KT. Hänen väitöskirjansa on arvostettu ja sitä luetaan oppikirjana. Mutta käytännössä hänen kehityskeskustelujensa ja palautteidensa jälkeen naispuoliset alaiset ovat rauhattomia, toisiaan panettelevia, tilapäisiä työntekijöitä mitätöiviä ja virheitä etsiviä, tilapäisten työntekijöiden arvostelijoita ja työn sabotoijia sekä epäitsenäisiä. Naiset eivät osallistu toisten työntekijöiden kanssa yhteisiin ruokailuihin, vaan syövät erikseen muka perhesyistä, osallistuvat vain pakollisiin yhteisiin kokoontumisiin. Tilapäisiä työntekijöitä syyllistetään armotta ja kiusataan henkisesti vikoilemalla eikä opastamalla työssä, jollin voi virheitä syntyä. Sitten annetaan porukassa "palaute" tilapäiselle työntekijälle, joka viettää taatusti seuraavan yönsä nukkumatta silmäystäkään. Mitä ajattelisit tästä? Eräs korkeasti koulutettu sijainen on huomannut tämän, mutta viisaasti vaihtaa ajoissa työpaikkaa ja ei aio konfrontoida tohtoristyyppiä, katsos kun siinä tilapäinen vain häviäisi. Sääli vain niitä amk-naisia. He ovat jännästi yhteisössä jonkinlaisten arvonimikkeiden alla, joissa ei ole todellista valtaa mutta parantaa itsetuntoa kosmeettisesti. Sen sijaan valta on tohtorilla, vapaa-ajan, taloudellisten, harrastusten, itsensä kehittämisen ja työolojen kehittämisen suhteen. Naiset vain suorittavat tehtäviä amk-tutkintojensa myötä ilman arvostelukykyä tai eivät edes uskalla arvostella tohtoria kuin kuiskaamalla takanapäin. Tohtori ei osallistu lainkaan työolojen seuraamiseen käytännön tasolla vaan tarkkailee osastoa etäältä ja seuraa muutamia tuloslukuja ja mittareita ja näiden pohjalta kutsuu naisia kehityskeskusteluun. Kun esimiestohtori saapuu paikalle, naiset lirkuttelevat hänelle ja näyttävät kuuliaisilta ja yhdessä kritisoidaan sitten tilapäistä työntekijää, joka on uskaltanut ehdottaa parannuksia asioihin. Ällöttää. Tätäkö on kehityskeskustelun tulos???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe