Haluaisin hieman kysellä kokemuksianne ratsastushousuista. Olen ostamassa kokopaikkahousuja ja ihastunut Hööksin nettisivuilla kaupattaviin housuihin.
Miten hyvin Hööksin ratsastushousut kestävät käyttöä: onko hinta/laatusuhde sopiva? Entä miten ne kestävät pesuja?
Miten nahkajäljitelmäpaikat eroavat kangaspaikoista; kumpi on parempi? Minulla on ollut keinonahkapaikkaiset ratsastushousut ja pidin niistä erityisesti, koska ne eivät luistaneet nahkasatulassa. Ovatko kangaspaikat liukkaat nahkasatulassa?
;)
Ratsastushousuista
5
1187
Vastaukset
- kunhan olen
Hööksin ratsastushousuista en tiedä, kun en ole itse sieltä koskaan tilannut.
Muistaakseni silloin, kun mulla oli kangaspaikkaiset housut, valuin paljon helpommmin satulasta. Toki oli osuutta asiaan kokemattomuudellakin, mutta uskon että nahkapaikkaisilla pysyy paremmin satulassa. Ainakin näillä tekonahkapaikkaisilla joita itse käytän.- amalda
Kyllä keinonahkapaikkaiset housut ovat ehdottomasti paremmat kuin kangaspaikkaiset.
Kangaspaikkaisten ainoa etu taitaa olla että ne ovat halvemmat.
Keinonahkapaikkaisissakin housuissa on merkkikohtaisia eroja riippuen käytetystä materiaalista. Esimerkiksi itse ostin viimeksi Roping merkkiset housut ja ne suorastaan liimaantuu satulaan. - Cooni
amalda kirjoitti:
Kyllä keinonahkapaikkaiset housut ovat ehdottomasti paremmat kuin kangaspaikkaiset.
Kangaspaikkaisten ainoa etu taitaa olla että ne ovat halvemmat.
Keinonahkapaikkaisissakin housuissa on merkkikohtaisia eroja riippuen käytetystä materiaalista. Esimerkiksi itse ostin viimeksi Roping merkkiset housut ja ne suorastaan liimaantuu satulaan.Juu, keinonahkaiset kokopaikkaiset suorastaan liimaavat persauksen satulaan ja näin ollen ne vaativat myös hyvän istunnan! Housut kun liimaavat tehokkaasti istunnan myös vääräksi, jos istut vinossa, on istuntaa vaikea korjata, kun housut liimaavat takamuksen satulaan.
Oma istuntakin parantui huomattavasti, kun vaihdoin kokopaikkaiset kangaspaikkaisiin joksikin aikaa. Ja myöskin tasapaino on parantunut huomattavasti! Ihan on opettajakin ihmetellyt, mitä olen tehnyt, kun istuntani on pienessä ajassa parantunut huikeasti!
Suosittelen siis ensiksi kangaspaikkaisia ja vasta siinä vaiheessa, kun istunta on riittävän hyvä, hankkimaan kokopaikkaiset.
- tiuku
Vuosikymmeniä olen ratsastanut ja hööksin suomeen tulon jälkeen olen ostanut kamani vain heiltä. Laadussa ei ole valittamista, mielestäni heidän tuotteensa ovat persoonallisempia ja järkihintaisia, ratsastus kun ei ole sieltä halvimmasta päästä.
Kangaspaikkojen kanssa joutuu tekemään enemmän töitä selässäpysymisen kanssa, esim. ratsastuksenopettajani käyttää vain kangaspaikkoja - haastetta ja oman kropan hallintaa.- Nimetön
Olen seurannut kun yksi ihminen ostaa sieltä kamaa ja valittaa että ne ovat hunolaatuisia. Se on totta. Olen huomannu sen. Jalustin hihnat repeävät, tammikuussa ostettu. Ehdottaisin vaihtaa liikettä.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151