Kumpa talli ja tunti?

heppahöperö

Asun Kotkassa ja lähellä on talli nimeltänsä Katajasuo www.kotkanratsastajat.fi . Oon käynny siellä muutaman kerran paitsi että ei vakituisesti.
Pyhtäällä on taas talli nimeltänsä Suurpyöli www.suurpyli.fi .Tuolla taas ratsastan vakituisesti,mutta en haluaisi.Olen ratsastanut syksystä asti!!! Ongelma on se että haluaisin käydä Katajasuolla,koska se on lähempänä,hevoset/ponit on isoja ja kilttejä sekä tuolla on minun kavereitani. Suurpyölillä ei ole ketään tuttua,hevoset/ponit on kauheen pieniä,se on sillee kaukana ja hevoset/ponit ei ole kauheen kilttejä. Katajasuolla tunti on tunti! Siellä myös ravataan ja laukataan paljon.Suurpyölillä tunti on 45minuuttia eikä siellä oikein laukata ja ravataan vähän. Suurpyölin tunti on alkeistunti,mutta Katajasuon taas ihan tavallinen(missä käyn). Mun ei ees tarvis käydä missää alkeistunnilla,mutta mun äiti sanoo että: Suurpyöli on parempi paikka ratsastaa.(Ennen se sano toisin päin). Katajasuolla maksaa tunti 21e ja Suurpyölillä 15e sen takia kun toinen kestää tunnin toinen 45min!!! Oon katajasuolla jäsen ja käyn siellä joka torstai (heppakerho) ja kävisin myös sitten joka lauantain(tunti).Suurpyölillä kävisin vain perjantaisin. Kummalla tallilla kannattaisi käydä?
Jos et vielä tajunnu mitä yritän sanoo nii sanon sitä että:Haluaisin käydä Katajasuolla,mutta äitini ei suostu siihen.Minä taas en halua käydä Suurpyölillä.Niin miten saisin äitini pään kääntymään että pääsisin ratsastamaan Katajasuolla?Kummalla teidän mielestä minun kannattaisin käydä?
Vastatkaa äkkiä!!!

50

7558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppahöperö

      Käyn Suurpyölillä perjantaisin tunnilla 17.45-18.30.
      Katajasuolla kävisin lauantaisin tunnilla 11-12.
      Jos alottaisin Katajasuolla ratsastuksen niin lopettaisin Suurpyölillä ratsastuksen!!!

      • Usin

        Tiedätkö, että vastaan kaksi vuotta sinulle myöhässä, Mutta jos laukkaaminen ja ravaaminen olikin sinulle jossain vaiheessa noin tärkeää, lopettaisin ratsastuksen, koska se on hevosen parhaaksi ettei kokoajan laukkailla, nyt lainaan yhden esteratsastajan termiä esteistä '' Jos alkaa heti hyppäämään metriä, on siinä jo hevosetkin ratsastajan taidon takia hukassa '' Sama pätee kouluun. on tuo nyt tosi sopimatonta haukkua tallia täällä!


    • raideri

      Olen itsekin käynyt joskus Katajasuolla ratsastamassa. Nykyisin käyn Suurpyölissä. Jokaisessa tallissa on hyvät ja huonot puolensa. Suurpyöli on mielestäni tosi mukava, rento ja rauhallinen paikka. Siellä voi olla oma itsensä ja jos ei ketään tunne, rohkeasti vain tutustumaan, kivoja ihmisiä siellä on, nuorempia ja vähän varttuneempia. Kannattaisi jutella tunnin opettajan kanssa omista taidoista ja ravaamisesta ja muusta, varmasti löytyy ratkaisu. Äidit on semmosia, ne tietää aina paremmin vaikkei tietäiskään.. Perustele hyvin äidillesi, miksi haluat tehdä näin, niin kyllä siitä sopu syntyy.

    • Taikaomena

      Hankala tilanne, totta tosiaan. Itse asun myös Kotkassa (XD) ja mietin myös kummalla tallilla voisin alkaa käydä. Suurpyöliin olen nyt ehkä enemmän kallistumassa, mutta enpäs tiedä. Katajasuo on tosiaan lähempänä. Minunkin pitäisi käydä kummallakin ennen kuin voisin sanoa mitään varmaa. Minulla on siis melkein sama ongelma. Ehkä minä alan käydä Suurpyölillä, koska tunnen sieltä muutaman ja muutenkin se kuulostaa jotenkin sopivammalta minulle. En oikein osaa sanoa, mutta kaipa Suurpyölissä saa muitakin tunteja kuin vasta-alkajille?!

    • ^^alk^^

      kannattaisi käydä katajasuolla siellä pystyy paremmin oppimaan kuin suurpyolissa koska kaajasuolla on kokonainen 1tunti ratsastusta ja suurpyolissa vain 45 euroa ja suurpyolissa ei opeteta kunnolla anteeksi suurpyali.......

      • Hevoshullu.

        Minusta katajasuolla on ainankin joskus ollut huono ilma piiri... minä käyn suurpyölillä ja se on minusta kiva paikka.. tämä on vain minun mielipide


      • ponnytyttö
        Hevoshullu. kirjoitti:

        Minusta katajasuolla on ainankin joskus ollut huono ilma piiri... minä käyn suurpyölillä ja se on minusta kiva paikka.. tämä on vain minun mielipide

        Kävin ennen Katjasuolla, mutta hevoset vaihtuivat niin paljon ja lempiponejani myytiin pois, tuli villejä tilalle. Suurpyölissä on ihania poneja ja suomenhevosia joilla uskallan mennä.


      • Miiaella
        Hevoshullu. kirjoitti:

        Minusta katajasuolla on ainankin joskus ollut huono ilma piiri... minä käyn suurpyölillä ja se on minusta kiva paikka.. tämä on vain minun mielipide

        Katajasuolla on oikeasti todella huono ilmapiiri. Uusien on hankala päästä porukkaan mukaan ja aikuisratsastajat ja yksäripuolen tyypit ylenkatsoo alottelijoita. Ydinporukalla on hauskaa, mutta muut suljetaan ulkopuolelle. Myös ratsastus on miusta turhankin estepainotteista, ja ratsastajilta vaaditaan peräänannossa kulkevaa hevosta ennen kun osataan edes perusasiat. Myös kannusten käyttö on poikkeuksellisen yleistä muihin talleihin verrattuna. Olen käynyt ratsastamassa muista talleista Suurpyölillä, Peltolassa (joka kyllä lopetti pari vuotta sitte :( ) ja Koivurinteellä. Näistä Katis on ehdottomasti kehnoin. :/


      • Joopa joo taas

        Kannattas varmaa tutustuu talliin ennen ku sanoo asioihin yhtään mitää!!!Suurpyölillä on tasoittain ryhmät jaettu eli jos on kokemusta niin sen perusteella sinne tunnille ryhmiin mennään!!ja vaikka se tunti kestää sen 45min ni kyllä siinäkin kerkeää..ei se siitä ole kiinni!!


      • -A-
        Joopa joo taas kirjoitti:

        Kannattas varmaa tutustuu talliin ennen ku sanoo asioihin yhtään mitää!!!Suurpyölillä on tasoittain ryhmät jaettu eli jos on kokemusta niin sen perusteella sinne tunnille ryhmiin mennään!!ja vaikka se tunti kestää sen 45min ni kyllä siinäkin kerkeää..ei se siitä ole kiinni!!

        SUURPYOLI ON HYVÄ TAALI!! MUTTA TUNNEISTA SEN VARRAN ETTÄ SIELLÄ OPPII KYLLÄ MUTTA SE ON HUONO JOS ON KAKSI TUNTIA PÄÄLLEKKÄIN NIIN MOLEMMAT TUNNIT OVAT MANEESISSA ELI MANEESI TÄYTYY JAKAA!!!!!!!! SE EI OLE KIVAA EIKÄ HEVOSEN MIELESTÄ KOSKA HEVONEN EI TYKKÄÄ MENNÄ VAIN PIENELLÄ YMPYRÄLLÄ. MUUTE TOSI KIVA PAIKKA


      • bballu
        ponnytyttö kirjoitti:

        Kävin ennen Katjasuolla, mutta hevoset vaihtuivat niin paljon ja lempiponejani myytiin pois, tuli villejä tilalle. Suurpyölissä on ihania poneja ja suomenhevosia joilla uskallan mennä.

        Moikkaa!

        Oon menos kesällä Suurpyöliin kesällä 09 leirille, et minkälaisii ne hepat on ja tällee? Onks Tyson kiva? :)) Musta se näyttäis aikas kivalta..
        ja sit et kestääks leirilläki tunnit 45 min?
        Ja mitä ylipäätänsä siel tehää :))
        No okei, täs tuli jonkiverran kysymyksii, toivottavasti vastaatte :))


      • nimetön.
        Miiaella kirjoitti:

        Katajasuolla on oikeasti todella huono ilmapiiri. Uusien on hankala päästä porukkaan mukaan ja aikuisratsastajat ja yksäripuolen tyypit ylenkatsoo alottelijoita. Ydinporukalla on hauskaa, mutta muut suljetaan ulkopuolelle. Myös ratsastus on miusta turhankin estepainotteista, ja ratsastajilta vaaditaan peräänannossa kulkevaa hevosta ennen kun osataan edes perusasiat. Myös kannusten käyttö on poikkeuksellisen yleistä muihin talleihin verrattuna. Olen käynyt ratsastamassa muista talleista Suurpyölillä, Peltolassa (joka kyllä lopetti pari vuotta sitte :( ) ja Koivurinteellä. Näistä Katis on ehdottomasti kehnoin. :/

        En kyllä kovin usein vastaile tälläsiin, mut nyt kyllä oli pakko. Itse käyn katajasuolla, enkä ikinä voisi ajatella että vaihtaisin millekään muulle tallille. Ilmapiiri on hyvä,henkilökunta on aina auttamassa jos vaan kysyy, eikä ne mitään ylikatso aloittelijoita. eikä ratsastuskaan ole kovin estepainotteista, yksi valmennustunti viikossa jolloin hypätään lisäksi joskus saatetaan järjestää estekurrseja sekä tuntiratsastajien estekisoja. Kannuksia käyttää vaan valmennusryhmä. peräänantoakaan ei vaadita, olen ratsastanut n. 4- vuotta ja nyt vähän aikaa sitten ollaan vasta alettu käsittelemään peräänantoa, että kyllä tuolla ihan ensin ne perusasiat opetellaan:) Hevosetkin on kilttejä, on isoja ja pieniä hevosia, osa on vähän haastavampia.Kyllä minä ainakin kannatan katajasuota.(:


      • purrööwwuuw

        Joo, ehdottelen katajasuota... ja siellä oppii paremmin. ennen kävin suurpyölissä, mut hevoset ja ponit levottomia, ei kovinkaan kilttejä, aina koittamassa näykkimään jne.


      • suurpyolin ratsastaj

        kuule älä sano mitään kun et tunne edes koko tallia! Suurpyolissa tunti on 22e ja siellä on todella tehokkaita tunteja.Käyn siellä itsekin ratsastamassa keskiviikkoisin.


      • suurpyoli
        bballu kirjoitti:

        Moikkaa!

        Oon menos kesällä Suurpyöliin kesällä 09 leirille, et minkälaisii ne hepat on ja tällee? Onks Tyson kiva? :)) Musta se näyttäis aikas kivalta..
        ja sit et kestääks leirilläki tunnit 45 min?
        Ja mitä ylipäätänsä siel tehää :))
        No okei, täs tuli jonkiverran kysymyksii, toivottavasti vastaatte :))

        Moi! Siellä hevoset ovat tosi mukavia.Tyson on aika villi mutta onhan se vasta 6 vuotias.


      • PYOLI IS THE BEST!
        -A- kirjoitti:

        SUURPYOLI ON HYVÄ TAALI!! MUTTA TUNNEISTA SEN VARRAN ETTÄ SIELLÄ OPPII KYLLÄ MUTTA SE ON HUONO JOS ON KAKSI TUNTIA PÄÄLLEKKÄIN NIIN MOLEMMAT TUNNIT OVAT MANEESISSA ELI MANEESI TÄYTYY JAKAA!!!!!!!! SE EI OLE KIVAA EIKÄ HEVOSEN MIELESTÄ KOSKA HEVONEN EI TYKKÄÄ MENNÄ VAIN PIENELLÄ YMPYRÄLLÄ. MUUTE TOSI KIVA PAIKKA

        -A- Tiedoksesi vaan että Suurpyolissa tunnit eivät ole samaan aikaan.Maneesia ei joudu jakamaan vaan kaikki tulee samalle tunnille tai sitten ne on luokiteltu eri ryhmiin osaamisen mukaan.Ellei ole joku yksityis tunti niin sitten se jaetaan mutta yksäri ratsastajilla on pienempi tila....Eikä se haittaa hevosta ja yleensä ne vain ravaavat tai menevät käyntiä....Tiedoksesi vaan!


      • Suurpyöliii<3
        bballu kirjoitti:

        Moikkaa!

        Oon menos kesällä Suurpyöliin kesällä 09 leirille, et minkälaisii ne hepat on ja tällee? Onks Tyson kiva? :)) Musta se näyttäis aikas kivalta..
        ja sit et kestääks leirilläki tunnit 45 min?
        Ja mitä ylipäätänsä siel tehää :))
        No okei, täs tuli jonkiverran kysymyksii, toivottavasti vastaatte :))

        Moi!! Sanon nyt vaa vaikka oot ollu siel leiril jo mut kuiteskii Tyson on tosi ihana ja mukava heppa.Se on mun hoitoheppa 


      • -
        purrööwwuuw kirjoitti:

        Joo, ehdottelen katajasuota... ja siellä oppii paremmin. ennen kävin suurpyölissä, mut hevoset ja ponit levottomia, ei kovinkaan kilttejä, aina koittamassa näykkimään jne.

        ehdottomasti katajasuolle!


    • tuprakka

      kannattaisiko kenties vaihtaa tuntia mulla on oma hevonen siellä ja se on todella hyvä paikka olen kylläkin ratsastanut 8vuotta ja käynyt siellä tunneilla ja lopetin vasta viime syksynä tunnit kun aloin itse kouluttamaan tumppia.jos tiesit niin itsehän se on vikasi jos kerran käyt alkeis tunnilla vaihda vaikka perjantai klo.18.30 tunnille siinä tehdään muutakin olin ennen siinä.riippuu ensinäkin kauan olet ja minkä tasoinen sin olet siitä se kaikki rippuu tai vaihda jollekkin marian tunnille siellä käyn yhden toisen hevosen kanssa(peran)se on vielä niin osaamaton että se on taas sille sopiva tunti.mieti aina ensin mitäteet toivottavasti ymmärsit jotain......:/

    • Putin hoitaja

      käyn itse suurpyölillä yksityis puolella hoitamassa rakasta hoitsuani PUTIAAAAA!!! oot varmaan nähnyt... niin minusta pyölin hepat on aika rauhattomia jne. mutta onhan siinä haastetta... ja kun sanoit että käyt alkeis tunneilla ja taitosi riittäisivät enenpään niin vaihda. soita ullalle ja sano että tahdot haastavampaan ryhmän esim sunnuntaille tai jotain.... mutta silti mieti asiaa myös äitisi kannalta, hän sästää paljon rahaa vuodessa kun käyt pyölillä... jos pyölin tunnit olsivat tunnin pituisia niin se olisi 20e ja säästäisitte silloinkin euron per kerta... eli mieti asiaa kaikilta näkö kulmilta ja juttele sitten äitisi kanssa.....

    • joku vaa

      Itse käyn suurpyölillä, ekat puolitoista vuotta kävin HB ryhmässä ja nyt käyn HA ryhmässä, vaihdoin siihen joulun jälkeen kun tuli kehotus, että voisin siirtyä siihen ryhmään. Olen oppinut tunneilla paljon enemmän kuin siellä missä kävin ennen. Suurpyölin hevoset ovat kivoja ja luotettavia, mutta kyllä on parempiakin nähnyt. Itse en vaihtaisi enää tallia. Ihmiset tallilla ovat ystävällisiä. Opetus on ihan hyvää. Olen kuullut katajasuon tallista, että siellä suurin osa hevosista on jouduttu lopettamaan jalkavikojen vuoksi, ja että siellä ei oikein ole hyvä ilmapiiri. Kannattaa valita suurpyöli ratsastuspaikaksi, vaikka oletkin varmaan jo tehnyt päätöksen, kun viestistäsi on jo kaksi vuotta aikaa mutta koskaan ei ole liian myöhäistä.

    • ****

      jooo tiedoks vaa,et pyölis ei todellakaa oo hevosii jotka ei oo kilttei. ylipuolet on kilttei,ja tunnil mennää paljon ravia ja laukkaa.ja jos sulle on tärkeetä vaa ravata ja laukata,ni kannattais vaihtaa harrastust(ihan hevosiiki ajatellen,mieti jos ite juokset vaa 45minsaa putkee)...! : D

    • mä vaan

      Suurpyölille!!!!!!!!

    • mikstuuura

      suurpyöli on ehdottomasti parempi talli kuin katajasuo. aloitin itse ratsastuksen monta vuotta sitten katajasuolla, enkä pitänyt tallin henkilökunnasta, ilmapiiristä, enkä myöskään hevosista. talli tytöt olivat erittäin koppavia, tosin empä tiedä oisko tilanne muuttunut. nyt olen kuitenkin käynyt pyölissä jo puoli vuotta, ja pidän paikasta erittäin paljon. hinta-laatu suhde on mainio, opetus loistavaa, ja hevoset sekä ilmapiiri on todella miellyttävää. tämä viesti tuli kyllä hieman liian myöhään, mutta jos joku muu pohtii samaa asiaa,niin toivottavasti otatte sanoistani vaarin :)

      • zzzzeni

        Ostin just viikko sitten sieltä suurpyölin tallilta kuulan =) ollut mukava joskin liian itsepäinen mutta pysynyt pienellä laitolla kurissa : D


      • miukumauku2345678
        zzzzeni kirjoitti:

        Ostin just viikko sitten sieltä suurpyölin tallilta kuulan =) ollut mukava joskin liian itsepäinen mutta pysynyt pienellä laitolla kurissa : D

        Oi, mitäs kuulalle kuuluu?


      • katariina-94

        Kuules nyt, ei se noin ole. Katajasuolla eli KoR:illa on todella loistava ilmapiiri ja hevoset ovat hyvin koulutettuja ratsuja! Opetus on myös todella hyvä. Tallitytöt eivät ole koppavia. Suurpyölissä, sieltä sitä vasta koppavuutta löytyy, apua jos kysyy joku isompi tallityttö kirjottaa tänne stoorin, kuinka on joutunut auttamaan kahta tallityttöä, sekä vielä liiottelee tilannetta. Suurpyölissä myös muutama tyttö, jotka ovat kieroja ja puhuvat seläntakana pahaa muista, olen kuullut paljon juoruja Suurpyölistä, ja uskon että ne voisivat myös olla totta. Olen käynyt Suurpyölissä kerran ja se riitti minulle. Kävin ennen katajasuolla, ennen kuin muutimme pois paikkakunnalta.


    • IDA ;DD

      Kannattaisi Suurpyölillä. En enään ratsasta seillä vaan tainantallilla pyhtään kirkonkyläs. (Asun pyhtääl)

    • Suurpyolin ratsastaj

      Kuules nyt käyn Suurpyolilla ratsastamassa ja se on paras talli.Olen käynyt katajasuolla monta kertaa joten siellä hevoset ovat aika villejä.Suurpyolissa hevoset EIVÄT ole pieniä. Siellä on nyt uusi opettaja ja ihan joka ikisellä tunnilla on laukattu ja ravattu.Meidän tunnilla ainakin ravataan koko ajan.Perjantain tunnilla (en tiedä käytkö siellä enää) On hypätty esteitä jo monta kertaa! Tiedän koska hoidan perjantaisin ja keskiviikkoisin ja käyn lauantaisin taluttelemassa.Olen ratsastanut siellä ihan pienestä joten älä arvioi kun et edes tunne sitä tallia niin hyvin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Joku vaa

      Suurpyoli on mun mielestä paras talli.Siellä on mukava yhteishenki ja apua saa heti kun vaan pyytää.Olen ratsastanut siellä 3½ vuotta.Siellä ravataan ja laukataan juuri sopivasti.Ei nyt siellä laukata tai ravata jos olet alkeistunnilla.Mutta vaihdappas tuntia niin huomaat että noi sun ilkeät ja perättömät jutut on vaa pelkkää alkeistuntilaisen aavistamia juttuja.Ja jos siellä laukattasiin ja ravattaisiin ihan koko ajan niin eiks jo heppa parat alkais väsyä ja paikat saattas revähtää.Suurpyolissa on kilttejä ja LUOTETTAVIA hevosia ja poneja.Pyölissä ei hevoset TODELLAKAAN OLE PIENIÄ.Enkä ikinä ole kuullut että joku heppa olis purru tai potkassu jotaa.Vaikka tunnit on vain 45min niin kyllä ne on tosi tehokkaita.Katajasuolla taas hoitajat ovat todella ilkeitä.Mun kaverillekki on naurettu monet kerrat.Ja siellä hevoset ovat todella villejä ja säikkyjä.Mutta kun sitten jossain vaiheessa tajuat että pyolin tunnit ovat tehokkaita niin olet vasta sitten tullut järkiisi.Mutta kannatan suurpyolia mutta sehän on sinun oma päätöksesi ja jokaisella on omat mielipiteet talleista ym.En haluaisi millään loukata sinua mutta mullaki on oma mielipide.

    • Tanzaa

      moi, ni haluisin tietää että onko siellä tallilla Major nimistä hevosta ? Major on puoliverinen ruuna syntynyt 2001 vuonna ja on latviasta kotoisin. Oon Majorin vanha hoitaja ja mul on tosi ikävä sitä. En oo pystyny ottaa uutta hoitsuu sen jälkeen ku se myytiin ja siit on kuitenki n. 2 vuotta. Oisin tosi kiitollinen jos joku voi ilmottaa mulle onko Major siellä, tai jos se on myyty sieltä pois niin minne se on myyty. Kiitos jo valmiiks. ja pliii svastaikaa nopeesti

      • =))

        Major- Jori siis on suurpyölissä:D Jos haluut tarkempii tietoi ni kysy, hoitelen ponii pyölissä:)


      • =)))
        =)) kirjoitti:

        Major- Jori siis on suurpyölissä:D Jos haluut tarkempii tietoi ni kysy, hoitelen ponii pyölissä:)

        hoitelen erästä ponia*


      • tanzaa
        =)) kirjoitti:

        Major- Jori siis on suurpyölissä:D Jos haluut tarkempii tietoi ni kysy, hoitelen ponii pyölissä:)

        kiitti oikeesti


      • jojooooo

        Tanzaa: Moi! On Major pyölissä, lempinimeltään Jori? Kyllä se siellä asustelee ja hyvin voi!:) Hoitajiakin on saanut, joka päivältä täynnä!:) Ihana on, tosin hoidettaessa jyrää usein päälle, mutta muuten aika kiva.


    • suupyöliparas

      moro!asun kotkassa..käyn suurpyölintallilla ratsastamassa keskiviiikkoisin ja ensinäkin meidän tunnilla ainakin ravataan ja laukataaann!!ja hevoet ovat ihan sopivan korkuisia!hevoset/poni ovat kilttejä ja kainiillä nyt luonnetta pitää olla..!..hoidan siellä myös ke ja pe!

    • Metyntalli fani

      Mun mielestä kannattaa taivutella äitiä että sä pääsisit katajasuolle

      • Joku...

        Voisitteko kertoo lisää Pyölistä? Nettisivujen perusteella tosi mukava talli! Entä onko se aika pieni (vissiin Sissi) kiva? Tai Wick ja ne muutkin ponit? Kertokaa Pyölistä kaikki jotka käy siellä. Onks niitten leireil kivaa? Entä ope?


    • bggewf

      noh, jos itse et ole ihan alkeistuntilaisia niin pärjäät varmasti tuolla missä nyt käyt vaikka ponit vaativampia ovatkin ja ihan hyvähän se saada kokemusta vaativemmistakin. itse käyn monella tallilla satunnaisesti (osaksi siksi kun oma poni ) ja se on hyvä kun saa kokemusta kaikenlaisista hevosista ja kehittää tasapainoa. Minulle ja oikeastaan varmasti kaikille tekee hyvää mennä hevosella jolla pärjää niin itsetunto pysyy (: eli kompromissi voisi olla ihan hyvä tässäkin. (sanon tän näin siksi kun kaverilla meni jopa kiinnostus hevosiin, alkoi pelkäämään ja kaikkea kun omalla ponilla ei pärjännyt..)

    • ratsasauyas

      Heips! Ihmettelempä täs vaa et kaikki sanoo:
      -Katajasuolla on huoni ilmapiiri!
      EIPÄ oo. Tallityöntekijät on ihan super muksia ja KAIKKI tallitytöt ja opettaja ovat myös todella kivoja. Hoitajienhuonetta siivotaan porukalla pidetään pikkujouluja, leikkitunteja ja erilaisia tempauksia (halloween, pääsiäis ja seuran estekisoja joihin kaikki voivat osallistua.
      Itse olen ottanut irtotunteja pyölissä ihan kiva paikka, mutt opetus on huonompaa ja minusta siellä on vain muutama kiva hevonen! Molemmat kivoja, mutta itse kannatan katajasuota!

    • Hoitaja99

      Ehdotan pyöliä koska itse ratsastan siellä ja tiedän mitä siellä oikeasti tehdään. Katis on ihan ok paikka, mutta meidän tunti kestää torstaisin aina tunnin, ravataan suurin osa ajasta ja mennään laukkaa ihan tarpeeksi. Jos käyt alkeiskurssia, ette tietenkään laukkaa ja ravaa paljoa kun harjottelette eri liikkeitä ja asentoja. Siirry siis esim. He B ryhmään. Siellä toteutetaan toiveita joskus tuntien tekemisiin liittyen. Esim. kun toivoimme että mentäisiin ilman satulaa, menimme ilman satulaa ja kun toivoimme että hypättäisiin niin hyppäsimme, mutta sanoisin että sinulla on perusteettomat asiat Pyölin tunneista, ei pahalla.

    • Welsh_ponny

      Ehdotan Suurpyöliä, sillä nykyään siellä on todella laadukkaat hevoset. Kaikenkokoisia ja hyvätasoisia sekä haastavampiakin kokeneemmille ratsastajille. Pyölissä vallitsee mukava ja avoin ilmapiiri (toisinkuin Katasuolla). Itse hoidan tuntiponia Suurpyölissä ja olen ratsastanut siellä vakituisesti noin 4 vuotta. Henkilökunta on mukavaa ja ystävällistä ja tunneilla oppii. Vaikka tunnit kestävätkin vain 45 minuuttia, oppii siinä ajassa jo paljon. Tuntilaisten toiveita otetaan myös paljon huomioon.

      Katasuolla kävin joskus muutaman kuukauden ajan, mutta lopetin huonon talli ilmapiirin ja epäystävällisen opettajan takia. Opettaja oli usein puoli tuntia myöhässä omalta tunniltaan ja silloin joku tallityttö yritti tuurata. Tunneilla oli liian paljon porukkaa samaan aikaan (joskus jopa kymmenen.) Opettaja vaikutti aina kauhean vihaiselta. Tallitytöistä eräs oli mukava ja auttoi minua aina laittamaan hoitsunsa kuntoon. Sitten taas erään toisen hevosen hoitajat laittoivat pollen itse valmiiksi ja tullessani alas satulasta he ottivat hevosen ja hoitivat sen puolestani vaikka sanoin kyllä osaavani itsekin. Jouduin jo ekalla ratsastustunnillani sietämään juoruilua selän takana. Eivätkä hevosetkaan olleet kummoisia. Ja kaikki hevoset olivat kauhean isoja, poneja ei ollut kuin pari.
      Tietysti siintä on aikaa kun olen Katiksella käynyt ratsastamassa ja paikka on luultavasti muuttunut jonkinverran ja opettajakin vaihtunut.
      Itse kyllä suosittelen Pyöliä, koska siellä ei ole ollenkaan tiukkapipoista ilmapiiriä kuin katiksella ja kaikentasoisille ratsastajille ollaan ystävällisiä. Myös hevosten hoito ja kuntoon laittaminen ennen tuntia on mahdollista, jos tulee tarpeeksi ajoissa tallille :)

    • ...

      Mä en oo vielä millää tallilla vaik haluaisin olla mut mun kamu oli vähän
      aikaa katajasuolla ja se haukkusen ilmapiiriä.
      Tulokkaita siel ei helposti otettu mukaa ja hevosia/poneja myytiin useasti.
      Mut tääki on taas mun kamun mielipide vaa ;)

    • ainstain

      olisin halukas käymään siellä on liian kallista!!!

    • jemmpsuu

      kuule! suurpyölin tallin hevoset on ehkä peiniä ja tosi harva vihaisia ja sähäköitä!! mitä väliä jos ne on piniä. sitä paitsi oon alkeis ryhmässä ja siellä laukataan ja ravataan paljo et jos sun mielest suurpyöli ei oo hyvä ni voit kuule mennä sinne sun katajasuolles, koska perjaattees loukaat suurpyölii tolla! :( asun itekkii kotkas ja ollaaa sit käyty samoil tunneil ennen¨. ei mun mielest ainaskaa oo pitkä matka sinne! tiiän et tää tulee ihan sika paljo myöhäs mut ei kiinosta

    • ratsastaja-

      Suuryölissä on kilttejä hevosia, turhA edes sanoa että katajasuolla olisi kiltempiä. Ja on suurpyölissäkin isoja hevosia, vaan 180 cm hevosia ei yleensä anneta alkeistuntilaisill! Suurpyölissä on hyvät asiantuntevat opet ja hyvä ilmapiiri.

    • PALLLOLOVE

      SUURPYÖLILLE SE ON PARAS PAIKKKA, HEVOSET ON TOOOOSI KILTTEJÄ JA OPETUS ASINMUKAISTA JA KIVAA .

    • PyölinPolle

      Pyöli on paras paikka ikinä. Oon ratsastanu siellä kohta 8 vuotta. Hoidan besuni kanssa siellä kolmea hevosta. Ja siellä ei oo pienii poneja vaa... Siell on 102cm -179cm kokosia polleja... Ja kaikkee sielt väliltä
      Et en mee sanoo sanoo mitää katuksesta , koska en oo ikinä siell ratsastanut. Joskus vaa käynny heppakerhoo...

    • Katajasuo!

      ite sanoisin katajasuo.. oon ratsastan molemilla tallilla mutta mielestäni katajauo on 10000000 kertaa parempi kun suurpyöli

    • HeppahulluesteriarmiHL

      Käy kotkan ratsastajien Sutelan tallilla kotkassa Sutelassa paras vaihtoehto
      Tai Haminan lähellä tarhaklliollla

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe