Erittäin kaunis usalainen

jenkistä kiinostunut

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=611409

Taitaa olla tämän hetken näkemistäni jenkkiautoista kaunein. Voi hitto miten he osaavatkin tehdä noin hienoja autoja.

Voin kyllä sanoa, että jenkeissä on yksi ongelma mistä en pidä, nimittäin automaattivaihteisto. Itse olen mieluumin halukas vaihtamaan käsin.

Löytyykö amerikasta joihinkin jenkkiautoihin vaihtoehdoksi manuaalisia laatikoita, jos semmoiselle olisi tarvetta? Jos ostaa vaikka Buick Rivieran ja se on (yllätys yllätys) automaatti, niin saisiko jostain ostettua siihen käsivalintaisen laatikon?

15

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonolla korilla

      Vanha paska huonolla korilla. Kuka haluaa -72 auton? Jenkki pitää olla uudehko vm.2000- tai sitten 1950-1959. Muut voisi ajaa romikselle.

      • jenkki

        Olet kyllä aika jyrkkä kannassasi,onhan se kuitenkin täysin maku asia.
        Onhan niitä monen näköisiä,mutta kerronpa nyt elävän esimerkin.
        Olin tässä pari viikkoa sitten käymässä tankilla ja puheilleni änkesi tyttö/nainen joka alkoi kysellä olenko harrastanut Jenkkejä kauan.
        Olin aika ihmeissäni,koska lorotin diisseliä volkkarin tankkiin ja oma jenkkini on tosi kaukana(en asu Suomessa)
        No minut oli paljastanut aika jenkki henkinen takki,kun ihmettelin näkyykö se jotenkin läpi.

        Hän kyseli olisinko kiinnostunut korjailemaan hänen eka jenkkiään,jonka oli hankkinut talven aikana.
        No se auto oli vanha Valiant!
        Hyi paska ajattelin tietysti vain itsekseni.
        Olen itsekkin aina haukkunut joitain Jenkkejä ulkonäön vuoksi,mutta tämän kahden viikon aikana olen oppinut sen,että kyllä se on näissä se jenkkeys joka antaa sen "palon" tähän hommaan.

        Tämä tyttö/nainen on ainakin seitsemännessä taivaassa,kun on saanut Valtterin itselleen!
        Ja laittamista on kyllä ollut(jarrut kaikki uusiksi,iskarit,niveliä,valoja,sähkövikaa ym ym)
        Sitä intoa mikä hänellä on tähän autoon ja sen korjaamiseen täytyy kyllä ihailla suuresti.

        Olen laitellut töiden jälkeen Valtteria ja hän kyllä räpläisi sitä vaikka aamuun asti,mutta minun on tietysti jossain vaiheessa lähdettävä välillä nukkumaankin.
        Vaikka tiedän ,ettei hän koskaan pysty maksamaan juuri minkäänlaista tuntipalkkaa minulle,koska työhän on loputon,niin olen samalla oppinut,että jokaiselle on joku autoo se unelmien auto,eikä muiden pidä aukoa päätään mikä on hyvä ja komea ym.
        Tässä on muuten manuaali ja vielä kolmi lovinen!!


      • Tietoa vailla
        jenkki kirjoitti:

        Olet kyllä aika jyrkkä kannassasi,onhan se kuitenkin täysin maku asia.
        Onhan niitä monen näköisiä,mutta kerronpa nyt elävän esimerkin.
        Olin tässä pari viikkoa sitten käymässä tankilla ja puheilleni änkesi tyttö/nainen joka alkoi kysellä olenko harrastanut Jenkkejä kauan.
        Olin aika ihmeissäni,koska lorotin diisseliä volkkarin tankkiin ja oma jenkkini on tosi kaukana(en asu Suomessa)
        No minut oli paljastanut aika jenkki henkinen takki,kun ihmettelin näkyykö se jotenkin läpi.

        Hän kyseli olisinko kiinnostunut korjailemaan hänen eka jenkkiään,jonka oli hankkinut talven aikana.
        No se auto oli vanha Valiant!
        Hyi paska ajattelin tietysti vain itsekseni.
        Olen itsekkin aina haukkunut joitain Jenkkejä ulkonäön vuoksi,mutta tämän kahden viikon aikana olen oppinut sen,että kyllä se on näissä se jenkkeys joka antaa sen "palon" tähän hommaan.

        Tämä tyttö/nainen on ainakin seitsemännessä taivaassa,kun on saanut Valtterin itselleen!
        Ja laittamista on kyllä ollut(jarrut kaikki uusiksi,iskarit,niveliä,valoja,sähkövikaa ym ym)
        Sitä intoa mikä hänellä on tähän autoon ja sen korjaamiseen täytyy kyllä ihailla suuresti.

        Olen laitellut töiden jälkeen Valtteria ja hän kyllä räpläisi sitä vaikka aamuun asti,mutta minun on tietysti jossain vaiheessa lähdettävä välillä nukkumaankin.
        Vaikka tiedän ,ettei hän koskaan pysty maksamaan juuri minkäänlaista tuntipalkkaa minulle,koska työhän on loputon,niin olen samalla oppinut,että jokaiselle on joku autoo se unelmien auto,eikä muiden pidä aukoa päätään mikä on hyvä ja komea ym.
        Tässä on muuten manuaali ja vielä kolmi lovinen!!

        Kertomuksestasi tuli mieleeni vanha totuus : Kyllä samanhenkinen toisen samanhenkisen tunnistaa ! Eli tyttö/nainen "haistoi" Jenkki-henkisyytesi.

        Eräs suomalainen nuorehko nainen osti 60-luvun Dodge Dartin ekaksi Jenkikseen. Kaverit (varsinkin miehet) ihmettelivät, miten hän osti ostanut MOPARIN !? Kerran kuitenkin nainen sai osakseen ihailevaa käytöstä, kun "joutui" pyytämään apua vanhalta papparaiselta, kun Dart ei suostunut käynnistymään jossain parkkipaikalla. Papparainen saikin sen
        käyntiin ja olit kertonut hänellä itsellään nuorena olleen Dartin. Pappa oli kehunut (muutkin paikalla olleet kuulivat) : "Kyllä on tytöllä hieno auto !"

        Todellakin jokaisella on oma makunsa ja juuri siksi se itselle kaunein Jenkki on maailman ihanin, vaikka muut olisivat eri mieltä asiasta.
        Onneksi kukin ihminen on ERILAINEN, sehän on rikkaus.

        Kaikkea EI voi, eikä saakaan mitata rahassa, joten jatka vain tytön/naisen Valiantin korjaamista ! Ja voihan Valtterin omistajakin siinä samalla oppia itsekin korjaamaan ...


      • jenkki
        Tietoa vailla kirjoitti:

        Kertomuksestasi tuli mieleeni vanha totuus : Kyllä samanhenkinen toisen samanhenkisen tunnistaa ! Eli tyttö/nainen "haistoi" Jenkki-henkisyytesi.

        Eräs suomalainen nuorehko nainen osti 60-luvun Dodge Dartin ekaksi Jenkikseen. Kaverit (varsinkin miehet) ihmettelivät, miten hän osti ostanut MOPARIN !? Kerran kuitenkin nainen sai osakseen ihailevaa käytöstä, kun "joutui" pyytämään apua vanhalta papparaiselta, kun Dart ei suostunut käynnistymään jossain parkkipaikalla. Papparainen saikin sen
        käyntiin ja olit kertonut hänellä itsellään nuorena olleen Dartin. Pappa oli kehunut (muutkin paikalla olleet kuulivat) : "Kyllä on tytöllä hieno auto !"

        Todellakin jokaisella on oma makunsa ja juuri siksi se itselle kaunein Jenkki on maailman ihanin, vaikka muut olisivat eri mieltä asiasta.
        Onneksi kukin ihminen on ERILAINEN, sehän on rikkaus.

        Kaikkea EI voi, eikä saakaan mitata rahassa, joten jatka vain tytön/naisen Valiantin korjaamista ! Ja voihan Valtterin omistajakin siinä samalla oppia itsekin korjaamaan ...

        Kyllä on tötterötukka oppinut ainakin pitkän listan suomalaisia kirosanoja jos ei muuta!


    • Unelma

      Jenkkiautoissa oli jo 50-luvulla automaattivaihteet vakiona, manuaalin sai sitten halutessaan lisämaksusta eli manuaali-auto oli kalliimpi.

      Automaattiin kun tottuisit, niin et manuaalia enää haluaisi ajaakaan !

      • jenkistä kiinostunut

        Aluksikin "huonolla korilla" nimimerkille:
        Kyllä 50-70-lukujen jenkit ovat mitä kiehtovimpia ja kauneimpia, tosin makuasia sekin on, mutta suurin osa pitää niitä hienoina autoina. Minä ainakin haluaisin -72 vuoden auton, olkoon merkki mikä vain.

        Sitten "unelma" nimimerkille:
        Olen ajanut automaatteja ja manuaaleja miltei yhtä paljon, ja minä vaan haluan vaihtaa itse. Automaatti on "liian helppo" systeemi.

        Mutta saako enää NYKYPÄIVINÄ jostain ostettua 60-70-lukujen jenkkeihin käsivaihteisia laatikoita ?


      • manuaalista pitävä
        jenkistä kiinostunut kirjoitti:

        Aluksikin "huonolla korilla" nimimerkille:
        Kyllä 50-70-lukujen jenkit ovat mitä kiehtovimpia ja kauneimpia, tosin makuasia sekin on, mutta suurin osa pitää niitä hienoina autoina. Minä ainakin haluaisin -72 vuoden auton, olkoon merkki mikä vain.

        Sitten "unelma" nimimerkille:
        Olen ajanut automaatteja ja manuaaleja miltei yhtä paljon, ja minä vaan haluan vaihtaa itse. Automaatti on "liian helppo" systeemi.

        Mutta saako enää NYKYPÄIVINÄ jostain ostettua 60-70-lukujen jenkkeihin käsivaihteisia laatikoita ?

        Luulin jo pitkään että olen ainoa joka haluaa nimenomaan käsivalintaisen laatikon (lattiakepillä).
        Saahan noita manuaalilaatikoita purkuautoista tietenkin. Jos rahaa on niin kyllä noihin saa myös 5 -ja 6-vaihteisia laatikoita (esim.tremec) tilattua. Tosin tässä tulee Suomen prosentit sitten mukaan.


      • Unelma
        manuaalista pitävä kirjoitti:

        Luulin jo pitkään että olen ainoa joka haluaa nimenomaan käsivalintaisen laatikon (lattiakepillä).
        Saahan noita manuaalilaatikoita purkuautoista tietenkin. Jos rahaa on niin kyllä noihin saa myös 5 -ja 6-vaihteisia laatikoita (esim.tremec) tilattua. Tosin tässä tulee Suomen prosentit sitten mukaan.

        Minä haluan ehdottomasti vanhan Jenkkiauton, jossa on autommaatti-rattivaihteet ! Lattiavaihteet vievät tilaakin etumatkustamosta.
        Ei minua haittaa, että automaatti on liian helppo ajaa.

        PS.
        Tämä on VAIN minun mielipiteeni ja muut saavat olla omaa mieltään automaatista.


      • jenkistä kiinostunut
        manuaalista pitävä kirjoitti:

        Luulin jo pitkään että olen ainoa joka haluaa nimenomaan käsivalintaisen laatikon (lattiakepillä).
        Saahan noita manuaalilaatikoita purkuautoista tietenkin. Jos rahaa on niin kyllä noihin saa myös 5 -ja 6-vaihteisia laatikoita (esim.tremec) tilattua. Tosin tässä tulee Suomen prosentit sitten mukaan.

        Se on päivänselvä juttu, ettei kaikki tykkää automaateista. Kuten sanoin jo parikin kertaa, että haluan mieluumin vaihtaa käsin, ja siksi en ole kovinkaan innoissani jenkkiauton ostamisesta.


      • Unelma
        jenkistä kiinostunut kirjoitti:

        Se on päivänselvä juttu, ettei kaikki tykkää automaateista. Kuten sanoin jo parikin kertaa, että haluan mieluumin vaihtaa käsin, ja siksi en ole kovinkaan innoissani jenkkiauton ostamisesta.

        Eikös joissakin nykyisissä autoissa (ainakin euroissa/japseissa) ole sellaiset vaihteet, joissa on sekä automaatti että käsinvaihto-mahdollisuus ? En ole selvillä, koska itseäni ei kiinnosta sellaiset autot, mutta asiaan perehtyneet varmaan tietävät ...


      • jenkistä kiinostunut kirjoitti:

        Se on päivänselvä juttu, ettei kaikki tykkää automaateista. Kuten sanoin jo parikin kertaa, että haluan mieluumin vaihtaa käsin, ja siksi en ole kovinkaan innoissani jenkkiauton ostamisesta.

        tarttee semmosta tosin vähän ettiä, ja sitten vaihtaa/vaihdatuttaa itte.


      • Bunker
        jenkistä kiinostunut kirjoitti:

        Se on päivänselvä juttu, ettei kaikki tykkää automaateista. Kuten sanoin jo parikin kertaa, että haluan mieluumin vaihtaa käsin, ja siksi en ole kovinkaan innoissani jenkkiauton ostamisesta.

        Et sanonut tarkemmin, miksi haluat välttämäti hämmentää manuaalia kun automaattikin on keksitty?
        V8:ssa on niin laaja vääntöalue ja pienet kierrokset, että kaupungissa ajaessas et edes joutuis sitä hämmentämään muutoin kuin vexlata risteyksissä kytkimen kanssa. Jotain kuvaavaa on se, että esim. 60-luvun isokorisissa Mopareissa manuaali oli vakiovaihteisto, niin silti n. 98%:iin oli tilattu automaatti. Jotkut halpamalli Valiantit ja Rämpylät 3-lovisine tai muskeliautot 4-lovisini manuaaleineen on OK, mutta itse en edes huolisi isompaa jenkkiä, jossa ei olis automaattia..


      • manuaalimies
        Bunker kirjoitti:

        Et sanonut tarkemmin, miksi haluat välttämäti hämmentää manuaalia kun automaattikin on keksitty?
        V8:ssa on niin laaja vääntöalue ja pienet kierrokset, että kaupungissa ajaessas et edes joutuis sitä hämmentämään muutoin kuin vexlata risteyksissä kytkimen kanssa. Jotain kuvaavaa on se, että esim. 60-luvun isokorisissa Mopareissa manuaali oli vakiovaihteisto, niin silti n. 98%:iin oli tilattu automaatti. Jotkut halpamalli Valiantit ja Rämpylät 3-lovisine tai muskeliautot 4-lovisini manuaaleineen on OK, mutta itse en edes huolisi isompaa jenkkiä, jossa ei olis automaattia..

        Sehän on makuasia, mutta kukaan ei haluaisi paritonnista edustusvaunua manuaalilla. Jos auto painaa 1000 kiloa niin manuaali kestää iät ja ajat, mutta paritonnisessa autossa kytkimen pitäisi olla kuorma-auton kytkimen vahvuinen että se kestäisi kymmeniä ja satoja tuhansia uuden veroisena.


    • Unelma

      Buick Riviera on kyllä KAUNIS tähän Dodgeen verraten, joka linkkisi takaa löytyi. Mutta makuasioista EI voi/saa/kannata kiistellä !

    • Sulevi

      Oli tosin keltaanen mustalla katollan,muuten tolokun peli mutta sähkövikojan piisas!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe